-
Kertokeepa, inhooko opettajat ja henkilökunta teitäkin koska teillä on lävistys?
Ittellä menossa neljättä viikkoo työharjottelu ja on tuossa naamassa lävistys ja pistin siihe sillo ennen harjottelua häivekorun ettei mene umpeen. Ja TÄNÄÄN pirulaiset huomasivat sen ku olin keittiövuorossa... oon yrittäny ottaakki sitä pois mutta on perkele jumiutunut niin tiukkaan, etten saa. Aattelin että hajotan sen kuha työharjottelu loppuu.
Kun ne sitten tänään huomasivat sen, kun olin lounasaikaan kattomassa lämpötiloja ruuista, niin heti ajoivat minut piiloon keittiöön ja sanoivat: "et sinä voi olla tässä" sitte selitin keittiössä että juu-u, tässä on vähä ongelmana että en saa sitä ees pois, kelpaako jos tungen laastarin tähän? niin ei kuulemma kelpaa ja eivät usko etten saa sitä pois. (olivat meinaan veiten ja saksien ja minkä lie tikkujen kanssa olleet irrottamassa yheltä pojalta korvista ku se ei ollu lähteny irti.) No jotenka päätin pittää loppu päivän vapaata, etteivät vaan hyökkää minun kimppuun... (sain aika mukavan ahistuskohtauksen siinä höttyytyksessä ku veivät minut keittiöön piiloon, oli aika kauheeta...)
ja tiiän että lävistys voi pudota ruuan sekaan, mutta miten hitossa tämä koru voi pudota ku en saa sitä ees revittyä irti - ei tule muuta ku koru kipeytyy ja huuli turpoo.... Prkl.. -
Oon ite kanssa kuullu mitä omituisempia selityksiä, miksi en saa pitää huulikoruani töissä.. Korun väittäminen epähygieeniseksi on ehkä raivostuttavin. Mutta oon aina kuunnellu hiljaa ja kiltisti. Otan korun pois aina työajaksi ja kun pääsen töistä, pistän sen takaisin.
-
Tietenkään millään elintarvike-alalla ei saa olla lävistyksiä, hygieniasyistä. Se on laissa, oli sillä sitten perusteltavaa, "oikeaa" syytä tai ei. Älä mene alalle jos sinulla on lävistyksiä/älä ota lävistyksiä, jos olet alalla. Sillähän siitä päästään. Eikö?
-
Minulla on lävistyksiä häpyhuulissa sekä klitoriksessa
-
Tuo riippuu hyvin paljon paikasta, koska kaveri jolla on naama täynnä lävistyksiä, ja venytykset, onravintola alalla ja venärit sen on peitettävä jokolaastaril tai teipillä, paitsi ei kaikkialla, ite kun olin tetissä coffee housessa ja olin myös memphiksen keittiössä, niin kylä niillä näky olevan lävistyksiä ja venäreitä. Että tuo nyt on aika paikka kohtasta... Mihinkää varmaa kovi hienoon ravintolaa ei kyllä varmaan pääse jos on lävistyksiä mutta...
-
No joo, itehä opiskelen kanssa elintarvike alaa ja aina ihan aina pitää ottaa korvikset ja kaulakoru pois.. Ymmärtäähän sen mut onneks opettajat nii mukavia etteivät aivoo asiasta jos ne unohtuu päälle vaan käskeevät kiltisti ottaa ne korut pois.. Onneks saan napakorun joulun alla niin ei tartte sitä aina poies ottaa :) <3
-
Mun mielestä ei 2 tai 3 lävärii haittaa vaikka on rafla-alalla.. Ja eikös se ole melkeinpä sama asia että ei siitä sen enempää irtoo pöpöjä kuin puhuessakaan.. ja se riippuu työn antajasta että saako pitää lävistyksiä vai ei.. mutta todella outoa ettei edes laastari käynnyt O.o sekin on sama asia kuin hammaslääkäri pitäisi sitä suunpeitettä, että esim minä laittaisin lävistyksien päälle laastarin..
-
En oo ite ravintola alalla (mutta terveysalalla joten sielläkään niitä ei katsota hyvällä), mut kaverit on ja jotkut opettajat on tosi tiukkoja sen suhteen. Vaikkakin opettajat ei olis niin pitää ymmärtää että työelämässä voi olla tiukempaa porukkaa ja kun tiedetään millainen mikrobipesä lävistyskoru voi olla niin kannattaa ennemmin harjottelujaksot yms olla ilman. Etenkin kun jotkut työpaikoilla on voinut tehdä sitä työtä montakymmentä vuotta ja niiden käsitys lävistysten hygieenisyydestä voi olla ihan eri kun mitä kouluissa opetetaan.. Olishan se kiva että ravintola-alalla vois häivekorujen suhteen olla vähän joustavampi ja ymmärtää että jotkut ei halua luopua lävistyksistään kokonaan. Ei se kuitenkaan mikään steriili tilanne ole.