-
ammattikoulun talonrakennuslinjan-amk tuotantopuolen insinööri- arkkitehti
-
IsYouOkayIsYou kirjoitti 16.7.2012 14:00: Ikääkin on kohta 24v ja monet mun ikäset opiskelee/melkein valmiita jne...
Mun mielestä koskaan ei ole liian vanha aloittamaan opiskelua tai vaihtamaan alaa... Itekin olen 25-vuotias, ja silti syksyllä edessä aivan uusi oppilaitos ja opiskeltava aine! :)
Olen vasta tämän ikäisenä oikeasti keksinyt, että mitä haluaisin tehdä kaikista mieluiten. Mietin asiaa kovasti jo yläasteella ja sitten lukiossa, johon menin kun en muutakaan keksinyt. Sitten vielä yhden välivuodenkin ajan hauduttelin ajatuksiani hieman lisää... :) Nyt olen opiskellut 5 vuotta kasvatustiedettä ja sivuaineena psykologiaa. Välillä olen miettinyt, että josko minusta sittenkin tulisi isona psykologi... Niinpä päätin viime keväänä panostaa kunnolla psykologian pääsykokeisiin, pääsin sisään ja nyt tulevana syksynä siis alkavat psykologian opinnot. Eikä haittaa ollenkaan, vaikka samaan aikaan aloittavista osa varmasti onkin minua monta vuotta nuorempia. Minusta tärkeintä on se, että olen löytänyt kaikista eniten itseäni kiinnostavan alan. :)
Eli mun mielestä ei kannata liiaksi murehtia omaa ikää, välivuosien määrää tai aiempaa epämieluisaksi osoittautunutta koulua... Uusia mielenkiintoisempia tuulia kohti vain rohkeasti! :)
PS. Täällä on porukalla niin jännän kuulosia unelma-ammatteja/tulevia ammatteja, että olis kiva kuulla miten kukakin on sen oikean löytänyt tai keksinyt! -
Itse mulla on takana oman valinnan kohdalla aito kiinnostus alaa kohtaan ja eläinten parissa on mukava tehdä töitä, vaikka suurin osa töistä onkin paskahommia. Toinen painava syy on, että avomiehen vanhemmilla on tila, jota ois tarkoitus jonain päivänä jatkaa. :)
Edit/ Oon saattanu kyllä tämän ehkä mainita täällä.. -
KKL-sivuston testin mukaan voisin sopia työnjohtajaksi (?) tahi kirjastonhoitajaksi (??). Tosielämässä olen kouluttanut itseäni aineenopettajaksi ja harkinnut mm. suunnan vaihtamista opinto-ohjaajaksi. Tällä hetkellä kiinnostuskiikarit osoittavat koulutuksen kehittämisen parissa työskentelyyn; täysin eri asia sitten onkin, mistä moisia töitä löytäisi.
Jos olisin kuunnellut äitiäni, olisin alkanut teekkariksi. -
itte meinasin lähtä lapin ammattiopistoo opiskelemaa vastaanottovirkailijaks :)
-
Alkoholisti
-
Lähen kait Vaasan yliopistoon lukemaan Viestintätieteitä. Päätökseni pitää.
-
Noniin! Hienoa, että löysit kiinnostavan alan! Ei muutakun että onneksi olkoon! =)
IsYouOkayIsYou kirjoitti 24.7.2012 19:37: Lähen kait Vaasan yliopistoon lukemaan Viestintätieteitä. Päätökseni pitää.
-
ei oo mitää hajuu :D:
-
Musta tulee kuuluisuus. Helppo ammatti.. paljon saa massia ja pitkät lomat
-
Miten ajattelit tulla kuuluisaksi? Onko sulla joku erityistaito?
mttiiiiiiiii kirjoitti 25.7.2012 00:56: Musta tulee kuuluisuus. Helppo ammatti.. paljon saa massia ja pitkät lomat
-
IsYouOkayIsYou kirjoitti 24.7.2012 19:37: Lähen kait Vaasan yliopistoon lukemaan Viestintätieteitä. Päätökseni pitää.
Jes, loistavaa! Miten päädyit tähän? Nyt sulla on ainakin hyvin aikaa valmistautua ja ruveta tutustumaan pääsykoekirjoihin heti kun ne julkaistaan... :)
Ps. Vaasa on muuten kiva merenrantakaupunki, itsekin olen siellä 18 vuotta elämästäni asunut. Ja Vaasan yliopisto on aivan älyttömän kauniilla alueella meren rannassa... -
Elenaah kirjoitti 24.7.2012 21:44: ei oo mitää hajuu :D:
No kyllä sulla on aikaa sitä vielä sitä pohtia :) Käy vaikka kokeilemassa ammatinvalintatestiä täällä! -
nii on, mut ihmettelen sillee ku jotkut frendit on jo päättäny mihi ne menee, mitä ne tekee ja näin, tosin voihat suunnitelmat muuttuu.. ja ite ku en yhtää tiedä, mut just mietin et onha mul viel 2vuot aikaa mietttii(:
-
Opiskelen Elektroniikka-asentajaks nii kai must sellane sit tulee :)
-
Moni munkin kaveri on päättänyt jo mitä aikoo tehä isona, vaikka ollaan menossa vasta lukion toiselle. Mulla on vieläki niin monta vaihtoehtoo mihin haluaisin mennä, mutta en oo vielä päättänyt mihin haluisin mennä. Ehkä saan vastauksen sitten kun oon pitänyt lukion jälkeen muutaman välivuoden opiskelusta.
Elenaah kirjoitti 26.7.2012 12:00: nii on, mut ihmettelen sillee ku jotkut frendit on jo päättäny mihi ne menee, mitä ne tekee ja näin, tosin voihat suunnitelmat muuttuu.. ja ite ku en yhtää tiedä, mut just mietin et onha mul viel 2vuot aikaa mietttii(:
-
Oikiasti luultavasti poliisi tai alan kiertää palloa läpällä , saa nähä :P
-
Mie kovasti väitin kauppakoulun jälkeen, etten enää koulun penkille palaa mistään hinnasta. Vaan kuinkas kävikään. Tosin itse koulutus on aikuiskoulutusta ja enemmän on harjoittelua. Tosiaan muutama hassu viikko silloin tällöin koululla. :D Ei mulle ois enää sopinutkaan sellainen, että pitää olla 5/7 koulussa.. :P
-
Mulla on aina ollu haveena lähtee kiertää maapalloo. Olis ihan mielettömän hienoo, mut saisinkohan ikinä kerättyä nii paljoo rahaa, että pystyisin lähtee.. oon niin huono säästää rahaa..
Zonesy kirjoitti 26.7.2012 19:15: Oikiasti luultavasti poliisi tai alan kiertää palloa läpällä , saa nähä :P
-
Minä päätin juuri äsken että kun viimeinen vuosi lähihoitajaopintoja on ohi, niin haen opiskelemaan sairaanhoitajaksi. En olisi uskonut pari vuotta sitten että päädyn tähän jotenkin ajattelin sen olevan niin vastuullista ja rankkaa, mutta mieli muuttuu ja nyt tuntuu että se olisi se mitä haluan tehdä :D
Tosiaan kun kuukausi sitten tänne kirjotin haaveet oli vielä sosiaalipuolella, kesätyöt ovat muuttaneet sunnitelmia. :)