IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Pelit
Perustettu
7.7.2005
Tilastot
Käyntejä: 6 746 (1.7.2008 alkaen)
Kommentteja: 8
Koko
102 jäsentä
Tyttöjä: 66 (65 %)
Poikia: 36 (35 %)
Keski-ikä
32,7 vuotta
Otos: 70 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 32,7 vuotta
Poikien keski-ikä: 32,7 vuotta
Ylläpitäjä
irezawa

Jäsenet (102)

Saiccu^EmBBu^K1M^SusitarEtsuraenvysdHimitsumethpringburakkoMonccu^MawigaattoriBoogiemonsterBladetus_Goldwolf_lokinpaskahanduRai-chan
- Vanhemmat »
Gotta Catch 'Em All !!!
Muistatteko, kun mä LUPASIN että ostan pääsiäisenä sellaisen ison pokemon-suklaamunan?
MUISTATTEKO!???

No, ei ollut rahaa.

Viikkoa myöhemmin = nyt, 20% alennusta, VIIMEINEN iso pokemonmuna!

Oon häpiiiiii desu yo!
KAWAAIIII NEE.

reimään[Ei aihetta]Luonut: reimäänMaanantai 30.03.2009 16:18

kun enni oli meillä yötä piti ottaa kuvia, no ei onnistunut.

miksi.

minä ja enni vaan pelattiin pokemonia ja kingdom hearts 2 =((

AHHAH KUNNON ELÄMÄ <33333

TottDelegima!Luonut: TottKeskiviikko 18.03.2009 18:49

#1000! Legendaarinen kaikki-tyyppinen Pokémon! Sen alaruumis on kuin musta-aukko ja se imee kaikki hyökkäykset sisäänsä, ja myös ne lähettäneet viholliset. Sillä on kaikkien kuviteltavissa olevien elementtien ja olemattomienkin elementtien voimat. Delegima ravitsee itseään muiden hyökkäyksillä joten se vain voimistuu taistelun myötä. Poképallot ovat hyödyttömiä tätä Pokémonia vastaan. Sitä ei siis voi napata kuin ystävystymällä sen kanssa, vaikka se onkin myös mahdotonta. Ainoa tapa puolustautua Delegiman musertavilta voimilta on polvistua tämän edessä, ja tämäkään ei onnistu kuin erittäin harvoissa tapauksissa. Delegiman ainoa heikkous on toinen Delegima, mutta niiden kohtaaminen tuhoaisi kaiken. Koska Delegima ei voi syntyä toisesta lajitoveristaan, ei sillä ole sukupuolta ja se syntyy mistä vain ja milloin vain.

reimäänahhah !Luonut: reimäänKeskiviikko 18.03.2009 14:32

ei helvetti oikeest mul menee hyvin.

pelaan vittu koko ajan pokemonia tai marioo täällä XDD


ää ja korva nyt 10 mm ♥

TottSunseed!Luonut: TottKeskiviikko 18.03.2009 00:25

#493! Sunseed on ruohotyypin pokémon. Sen koko keho on yksi siemen josta aikanaan kasvaa Sunkern. Kouluttajan täytyy kuitenkin olla nopea Sunseedin kehittämisessä, sillä se elää vain kolme tuntia eikä se ehdi kehittyä siinä ajassa Sunkerniksi ilman ulkopuolista apua. Sunseed on hankala napata, sillä se mitä todennäköisimmin kuolee poképallon osumasta. Ne syntyvät Sunflorasta ja niitä syntyy kerralla useita kymmeniä, mutta vain muutama selviää. Sunseedillä on pari hyökkäystä jotka vaikuttavat vastustajan statukseen.

TottDarkcry!Luonut: TottTiistai 17.03.2009 23:27

#492! Se on mitätön pimeyspokémon ja kehittyy sattumanvaraisella levelillä Darkraiksi. Expiä tämä suloinen vauvapokémon saa niin vähän, että jo alkuleveleillä sen kasvatus on tuskaista. Tähän syynä expin saannin tuoma rasitus, jolloin Darkcry saa vain murto-osan hänelle kuuluvasta expin määrästä. Darkcry itkee todella helposti ja sillä ei ole yhtäkään hyökkäystä. Se on myös super harvinainen pokémon ja tuplasti vaikeampi saada kuin Darkrai.

reimäänIHANA VIIKONLOPPU ! Luonut: reimäänMaanantai 09.03.2009 17:42

nappasin uusia pokemoneja !! ♥

joo ei tylsää ei </3

SoveEffort ValuesLuonut: SoveTorstai 02.10.2008 00:20

Varoitus!
Jatkamalla tekstin lukemista saatat tulla siihen tulokseen ettei yhteisölistassani oleva yhteisö Pokémon olekaan vitsi. Uskottavuuteni silmissäsi saattaa kärsiä vakavan kolauksen.
Jatka omalla vastuulla.




Jatkuvan kyselyn takia teen suppean katsauksen EV:iden ihmeelliseen maailmaan. Käytän osiossa esimerkkinä lähinnä Alakazamia, mutta samat säännöt pätevät kaikkiin Pokémoneihin.
Pyydän myös anteeksi karuakin karumpia käännöksiä, kuten "Stat(s)" = "Tilasto(t)", mutten keksi parempia suomennoksia. Olen toki avoin ehdotuksille. Stat-sanan muutin "tilastoksi", koska en halunnut käyttää sanaa "Stat", joka ei sovi muuhun tekstiin.

EV:t lyhyen kaavan mukaan.

EV, eli Effort Value, (Kulkee myös nimellä EP; Effort Point) on pisteytys-systeemi joka kokonaisuudessaan antaa huomattavan määrän tietyn tilaston (=Stats: Hp, Attack, Defense, Sp.Attack, Sp.Defense ja Speed) kokonaismäärään.

Kokonaisuudessaan jokainen Pokémon voi saada 510 EV:tä, jotka voi jakaa mielensä mukaisesti, kuitenkin Max. 252 per tilasto.

EV:iden oikein asettaminen on ratkaisevaa Pokémonin käyttökelpoisuuden kannalta.
Esimerkiksi Alakazamille, joka on nopea, ja jolla on korkea (Pelin korkein Sp. Atk OU-tierissä, jakaa sijan Porygon Z:n kanssa) Special Attack (Sp. Atk), kannattaa laittaa EV:t Speediin ja Satk:iin, korostaen Alakazamin parhaita piirteitä, ja parantaen sen mahdollisuuksia toimia omassa kastissaan (tässä tapauksessa Special Sweeper) mahdollisimman hyvin.

Mutta jos kokonaismäärä on 510, ja yhteen tilastoon voi laittaa 252, jää ylitse 6. Ne kannattaa sijoittaa sellaiseen tilastoon josta on hyötyä kyseiselle Pokémonille, mutta jolle kyseinen tilasto jää ylimääräiseksi. Alakazamin tapauksessa se olisi HP.

Ei kuitenkaan kannata (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, kuten Blissey) laittaa Pokémonin huonoon tilastoon EV:itä.

EV:iden kokonaisvaikutus voi olla huomattava, esimerkkinä 100 lvl. Alakazam jolla Modest (Satk +10%, Atk -10%) luonne, ja oikeat Iv:t (31 Satk) sekä Max. EV:t, eli 252 per tilasto

Alakazamin Special Attack 100 lvl:nä ilman yhtään Satk-EV:tä voi olla maksimissaan 302
Alakazamin Special Attack täysien (252/tilasto) Ev:eiden kanssa voi olla Maksimissaan 405

Effort Valuen kerääminen

Jokaisesta Pokémonista josta omasi saa Exp.:tä, se saa myös EV:itä.
Yleensä Pokémon antaa sitä EV:tä, joka kuvastaa sen parasta tilastoa. Loogisesti Alakazam antaa 3 Satk-Ev:tä.
Jokainen pokemon antaa vähintään yhden ja korkeintaan kolme EV:tä jotakin tlastoa kohden.
Jotkut antavat kahta eri tilastoa, kuten Dusknoir, jolta saa yhden Defense EV:n, ja kaksi Sp.Defense EV:tä.

Eli suomeksi: Jos haluat mahdollisimman hyvän Speed-tilaston, kannattaa piestä tarvittava määrä Pokémoneja jotka antavat Speed-EV:tä. Esimerkiksi Magikarp, joka antaa 1 Speed-EV:n.

EV:iden hankinta kuulostaa työläältä puuhalta, ajatus siitä että pitäisi piestä 252 magikarppia lähinnä ärsyttää. EV:iden hankintaa voi kuitenkin nopeuttaa neljällä tavalla:

1. Stat-boosterit, eli Hp Up (HP), Protein (Atk), Iron (Def), Calcium (Satk), Zinc (Sdef), ja Carbos (Speed) antavat 10 EV:tä tilastoa kohden. Mutta voit antaa vain 10 tiettyä boosteria Pokémonille, olettaen että sillä ei ole vielä kyseisessä tilastossa lainkaan EV:itä. Voit siis antaa yhteensä 100 EV:tä näillä esineillä tilastoa kohden. Kannattaa siis heti pokémonin kuoriuduttua/napattua antaa sille oikea määrä haluamiasi EV:itä. Eli tässä tilanteessa antaisin vastasyntyneelle Abralleni 10 Calciumia ja 10 Carbosia.

2. Macho Brace. Macho Brace on esine joka puolittaa Pokémonisi Speedin sen pitäessä esinettä. Speed palautuu kuitenkin kun otat esineen pois. Macho Brace tuplaa EV:t jotka sen pitäjä saa. Eli Alakazamin täytyisi tämän kanssa huitaista kuuppaan "vain" 126 Magikarppia, 252:n sijaan.

3. PokéRus. Erittäin hyödyllinen virus jonka hankkiminen on erittäin vaikeaa. On pieni mahdollisuus että kohtaamasi villi pokémon kantaa sitä, ja se tarttuu fyysisen kontaktin (Physical Attack) välityksellä. Toimii kuten Macho Brace, tuplaa EV:si. Se ei kuitenkaan puolita nopeuttasi.

4. Power-itemit. Power-Weight, Bracer, Belt, Lens, Band ja Anklet antavat 4 EV:tä jo saamiesi lisäksi. Power-itemitkin puolittavat Speedin kuten Macho Brace. Jos siis Alakazam pitäisi Power Anklet-esinettä ja perkaisi Magikarpin, se saisi yht. 5 Speed-EV:tä. Magikarpin oma 1, + 4 Ankletin takia. PokéRus tuplaisi vielä nämäkin, antaen yht. 10 EV:tä, jättäen piestävien Magikarppien kokonaismääräksi 25.2.

Macho Bracen ja PokéRusin käyttö samaan aikaan nelinkertaistaa kaikki EV:t, jättäen Alakazamille vain 63 Magikarppia piestäväksi.
Kuitenkin jos olet valmiiksi antanut Pokémonillesi 100 Carbosia, ja käytössäsi on sekä PokéRus että Macho Brace, lasketaan seuraavasti:
252 - 100 = 152
152 / 4 = 38
Ergo; raiskaa 38 Maagista Karppia.
Magikarp ei toki ole ainoa Pokémon joka kaavaan sopii, eikä Speed ole ainoa tilasto.
Sama kaava pätee kaikkiin Pokémoneihin ja tilastoihin, ottaen huomioon paljonko EV:tä Pokémon antaa.
Serebii:n Pokédex kertoo kaikkien Pokémonien Tilastot, liikkeet, sijainnint jne.
Näet myös paljonko EV:tä tietty Pokémon antaa.

EV:t hieman asiantuntevammin (englanniksi) Serebiistä:
http://www.serebii.net/pokedex-rs/ev.shtml

IV:t (englanniksi) Serebiistä:
http://www.serebii.net/games/ivs.shtml

Liitän samalla tähän parhaan netistä löytämäni D/P-oppaan:
http://www.gamefaqs.com/portable/ds/file/925601/48628
~

Edit 11.12.2008, Tein kaavan josta voi laskea Base Statsin perusteella tilaston maksimin ja minimin.

Esimerkkinä Magnezone. Tiedetään Magnezone Base Sp. Atk, joka on 130.
Näin ollen voidaan laskea neutraaliluonteinen minimi laskutoimituksella
Base Stat x 2 + 5, eli 130 x 2 + 5 = 265, joka on neutraaliluonteinen minimi Magnezonen Sp. Atk:lle.
Lisäksi voidaan laskea maksimi Sp. Atk:
Neljä Effort Pointtia on 1 Stat point, eli 252 EV:tä, joka on maksimi tilastoa kohden on ~63
Tähän lisätään Individual value. Oletetaan että Magnezonen Sp. Atk IV on 31: 63 + 31 = 94

Eli maksimissaan EV:n ja IV:n yhteisvaikutus voi olla 94 Stat Pointtia. Lasketaan Neutraali-luonteisen magnezonen maksimi 31:llä Sp.Atk IV:llä, pelkän Base Sp. Atk:n perusteella:

130 x 2 + 5 + (63+31) = 359

Jos halutaan selvittää Max Sp. Atk Myönteisen luonteen kanssa, otetaan edellisen laskutoimituksen loppusumma, eli 359, jaetaan se kymmenellä ja kerrotaan tulos yhdellätoista:

359 / 10 x 11 = 394

Eli Magnezonen Maksimi Sp.Atk myönteisellä luonteella, 252 Sp. Atk-EV:llä ja 31 Sp.Atk IV:llä on 394

Yksinkertaista.

Mainittakoon että sama kaava EI päde HP:hen, en ole vielä jaksanut selvittää sen kertoimia jne. Mutta kaikkiin muihin statseihin pätee.
~

Edit 4.6.2009 21:03, Sain kysymyksen koskien PokeRusia.

On olemassa häviävän pieni mahdollisuus että vastaan tulevalla (villillä) vihollisella on PokeRus(PKRS), se tarttuu vain fyysisellä kontaktilla. Se tuplaa saadut EV:t.
Sen saa 'parannettua' pitämällä tartunnan saanut taskuhirviö mukana (pelin sisäisen) kellon lyödessä 12:00 tai 00:00, tai parantamalla se pokecenterissä. Jos siitä ei halua eroon, kannattaa viedä otus boksiin em. kellonlyömien ajaksi ja parantaa vain esineillä tai boksiin laittamalla.

Edit 9.12.2010 23:46, Korjasin harhaanjohtavan kirjoitusvirheen kohdassa "Power-itemit".


Edit 16.12.2010 15:00
Oma osio Mawigaattorille ja muille yksinkertaisille
Eli:
EV:t erittäin lyhyen kaavan mukaan.
(Teki mieli tavata, mutta jätin sikseen.)

1

Jokaisesta voitetusta Pokémonista saa EV:itä.
Niitä saa yleensä 1 - 3, ja ne ovat tietyn statsin EV:itä.
Magikarpista saa esimerkiksi yhden (1) Speed-EV:n.
Jos se sinun Pikachusi nyt sitten murhaa sen Magikarpin, Pikachullasi on sen jälkeen yksi (1) Speed EV! Ymmärrätkös?

2

Ja kun ne EV:t kasautuu, ne voimistaa sitä Pikachua.
Neljä (4) Speed-EV:tä johtaa siihen että sen Pikachun speed nousee yhdellä (1). Eli jos sen speed on sata (100) ja se saisi normaalisti kolme (3) speed-pointtia lisää, se saakin neljä (4)! Eli neljäkymmentä (40) Speed-EV:tä onkin kymmenen (10) speed-pointtia! Niitä voi saada samaa statsia (Attack, Defense, Sp.Atk tms.) kohden Kaksisataaviisikymmentäkaksi (252). Se on neljälle jaettuna siis kuusikymmentäkolme (63). Eli, jos Pikachusi tuhoaa kaksisataaviisikymmentäkaksi (252) Magikarppia, se saa yhtä paljon Speed-EV:itä, joka taas tarkoittaa sitä että sen Speed tulee olemaan lopulta kuusikymmentäkolme (63) pistettä korkeampi kuin sellaisen Pikachun, jolla ei olisi lainkaan niitä.

3

Kokonaisuudessaan erilaisia EV:itä voi laittaa yhdelle Pokémonille viisisataakymmenen (510), mutta yhteen Statsiin ei voi laittaa kuin kaksisataaviisikymmentäkaksi (252).
Eli jos Pikachullasi on jo täydet EV:t speedissä, ja haluat vaikka SP.Attackia sille, sitten menet ja tapat riittävästi poksuja että saat 252 Sp.Atk EV:tä.

Eihän se ollut liian vaikeaa?
- Vanhemmat »