LÄHTÖKOHTA: Kaunis prinsessa on vangittuna linnaan, jota vartioi lohikäärme. Tarina saa erilaisia lopetuksia, kun erilaiset ritarit saapuvat pelastamaan neitoa.
POWER METAL
Päähenkilö saapuu ratsastaen valkealla yksisarvisellaan, taistelee lohikäärmettä vastaan, pelastaa prinsessan ja rakastelee häntä lumotussa metsässä.
THRASH METAL
Päähenkilö saapuu likaisella roska-autolla, kuristaa lohikäärmeen, juo pullon viinaa, pelastaa prinsessan ja panee häntä.
HEAVY METAL
Päähenkilö saapuu Harrikalla, joka kuuluu noin neljän kilometrin päähän. Ampuu revolverillaan lohikäärmeen, juo pari kaljaa, pitää tupakkatauon ja hoitelee prinsessan.
FOLK METAL
Päähenkilö saapuu ystävineen, jotka soittavat harppuja, viuluja, huiluja ynnä muita monia omituisia instrumentteja, ja lohikäärme nukahtaa (koska väsyy katselemaan heidän tanssimistaan). Sitten kaikki lähtevät.. ilman prinsessaa.
VIKING METAL
Päähenkilö saapuu AIVAN VITUN ISOLLA laivalla, tappaa lohikäärmeen AIVAN VITUN ISOLLA kirveellä, nylkee lohikäärmeen ja syö sen, raiskaa prinsessan kuoliaaksi AIVAN VITUN ISOLLA kyrvällä, varastaa hänen tavaransa ja sytyttää linnan tuleen ennen kuin lähtee.
DEATH METAL
Päähenkilö saapuu, tappaa lohikäärmeen, panee prinsessaa ja tappaa hänetkin, sitten lähtee.
BLACK METAL
Päähenkilö saapuu keskiyöllä, tappaa lohikäärmeen ja keihästää sen linnan eteen. Sitten hän sekaantuu prinsessaan, juo hänen verensä rituaalissa ennen kuin tappaa hänet ja seivästää hänet lopuksi lohikäärmeen viereen, jonka jälkeen tappaa itsensä puukon kanssa.
GORE METAL
Päähenkilö saapuu, raiskaa ja tappaa lohikäärmeen ja levittelee sen sisälmykset linnan edustalle, panee prinsessaa ja tappaa hänet. Sitten hän panee kuollutta ruumista, viiltää siltä mahan auki ja syö sisälmykset. Hän panee vielä raatoa, polttaa sen ja panee sitä vielä viimeisen kerran, ja siirtyy sen jälkeen taas nussimaan lohikäärmettä.
DOOM METAL
Päähenkilö saapuu, näkee kuinka valtava lohikäärme on, menettää toivonsa ikinä voittaa se, masentuu ja tekee itsemurhan. Lohikäärme syö hänen ruumiinsa sekä prinsessan jälkiruuaksi. Niin päättyy surullinen tarina.
PROGRESSIVE METAL
Päähenkilö saapuu kitaransa kanssa ja heittää 26 minuutin soolo-osuuden. Lohikäärme kuolee tylsyyteen. Päähenkilö saapuu prinsessan makuukamariin, vetää toisen soolon kaikkine tekniikoineen ja temppuineen, jotka oppi viimeisenä vuonna konservatoriossa. Prinsessa livistää ja lähtee etsimään HEAVY METAL -päähenkilöä.
GLAM METAL
Päähenkilö saapuu, lohikäärme nauraa hänen ulkomuodolleen ja antaa hänen mennä sisään, ja hän varastaa prinsessan meikit ja yrittää vielä maalata linnan kauniin pinkinpunaiseksi.
NU METAL
Päähenkilö saapuu rähjäisellä Honda Civicillä ja yrittää taistella lohikäärmettä vastaan, mutta palaa kuoliaaksi, kun hänen typerät ylisuuret vaatteensa syttyvät lohikäärmeen tulesta.
LOVE METAL
Päähenkilö saapuu paikalle ja näkee lohikäärmeen. Hän alkaa laulamaan tälle limaisia rakkauslauluja, jotka jollain tapaa liittyvät kuolemaan ja menetettyyn rakkauteen. Lohikäärme menee luolaansa itkemään kohtaloaan. Päähenkilö näkee prinsessan ja alkaa laulamaan tälle limaisia rakkauslauluja jotka vanhan kunnon tavan mukaan liittyvät "jotenkin" kuolemaan. Prinsessa ihannoi päähenkilöä ja haluaa että hän rakastelee tämän kanssa, päähenkilö nusauttaa prinsessaa ja lähtee baariin vetämään siideriä ja tupakkaa (ja pari angst-biisiä).
GOTHIC METAL
Päähenkilö saapuu lohikäärmeen luokse kuutamoyössä kasvot kalpeilla. Lohikäärme muuttuu kesyksi ja päähenkilö pelastaa prinsessan itsensä viiltelyltä. Sitten he jököttävät kuutamon valossa kasvot meikkisinä ja palvovat kuolleiden henkiä. Sadun loppu saattaa ottaa vaikutteita niin GORE METALISTA kuin POWER METALISTAKIN. Joka tapauksessa kaunista ja synkkää on, muttei yhtä iilimatomaista kuin LOVE METAL -tarinassa.
INDUSTRIAL METAL
Päähenkilö saapuu paikalle lateksisessa astronauttipuvussa syntikkapelleilyn soidessa taustalla. Ensin hän muistuttaa lohikäärmettä siitä, että me kaikki elämme Ameerikassa, ja sitten alkaa toiminta: sankari ampuu kerran lohikäärmettä sädepyssyllä, ja se tietysti kuolla kupsahtaa. Sitten hän matkaa prinsessan kanssa utopistiseen tulevaisuuteen, jossa teknologia on ottanut vallan ihmisistä.
HORROR METAL
Päähenkilö saapuu King Diamondin kanssa aavevaunuilla paikalle, jossa lohikäärme jo odottaakin ovensuulla. King Diamond kertoo lohikäärmeelle kauhutarinan hänen vanhasta isoäidistään, ja onnistuu pelottamaan lohikäärmeen pois. Mutta voi: prinsessa kuuli tarinan myös, eikä uskalla tulla ulos luolasta ennen kuin King Diamond on pessyt naamansa.
J-ROCK
Päähenkilö tulee kirjavalla keikkabussillaan ärsyttävän musiikin säestyksellä, jonka jälkeen lohikäärme nauraa itsensä puolikuoliaaksi ja luikkii luolalleen hihittämään hänen ulkoasulleen. Mutta sankarin huonoksi onneksi prinsessa on tehnyt harakirin huoneessaan nähtyään urhoollisen pelastajansa, niinpä urho meneekin kirjavalle keikkabussilleen runkille.
EPÄMETALLI
Sankarimme on tässä tarinassa Ari Koivunen, eli älä odota mitään menestynyttä pelastusta. Siis sankari saapuu paikalle hikisellä polkupyörällä ja kutsuu prinsessaa nimellään. Prinsessa tulee juosten ulos ja voivottaa päätään, ettei tuo ruikutus tuhoaisi hänen aivosolujaan. Sankari yrittää saada prinsessaa, mutta saa oharit ja ison potkun persauksille.(Lohikäärmettä ei tässä tarinassa ollut, koska se olisi muuten mennyt liian metallimaiseksi.)
WHITE METAL
Sankari saapuu paikalle uljaan sodanhaluisesti, manaa ristiä apuna käyttäen lohikäärmeen tiehensä ja yrittää voimakkaasti kääntää prinsessan uskoon. Mutta selviääkin että prinsessa onkin ateisti, ja tarina loppuu onnettomasti, kun sankarin täytyy surmata prinsessa.
NEOKLASSINEN METALLI
Sankari saapuu rohkean sellonsa kanssa paikalle ja soittaa pitkän puolituntisen konserttonsa niin kauan, kunnes lohikäärme on ampunut omat aivonsa pellolle. Sankari löytää prinsessan ammuttuna lattialla ja alkaa kimppakivaa sellon, ruumiin ja tietenkin itsensä kanssa.