Room. 1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
Room. 9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
Ymmärrä hinta joka sinun tulee maksaa
Jeesus meni sinun takiasi kuolemaan hirvittävän kuoleman ristille. Mitä sinä olet tehnyt Hänelle vastapalvelukseksi? Me olemme Hänelle velassa KOKO elämämme ajan (Room 8:11-12). Siksi meidän tulee kuolettaa ruumiimme teot Hengellä, jonka Hän on meille kuolemansa ja ylösnousemuksensa ansiosta mahdollistanut.
Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Me emme ole vielä verille asti tehneet vastarintaa taistellessamme syntiä vastaan. Mutta tarvittaessa meidän tulee kuolla mielummin kuin langeta. Kaikki apostolit Johannesta lukuunottamatta tapettiin uskonsa takia. Osa heistä naulittiin ristille.
Hepr. 13:7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
Ilm 2:10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. KATSO, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.
11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka VOITTAA, ei toinen kuolema vahingoita.'
Olen tutkinut perusteellisesti vastakkaista näkemystä opettavia kirjoja ja artikkeleita. Uskallan suositella sinullekin vastakkaisen näkemyksen mukaista opetusta, jotta voit itsekin todeta, ettei mikään tee tyhjäksi niitä Raamatun totuuksia joita tässä artikkelissa olen tuonut esiin. Suosittelen seuraavia opetuksia, jotka yrittävät todistella, ettei uskovainen ole lopullisesti vapaa synnistä:
Voiko uskova elää synnittömästi?
Täydellisyys ja synnittömyysoppi
Olenko harhaoppinen synnittömyysopin kannattaja?
Minua on syytetty harhaopista, nimeltä synnittömyysoppi. Tämä syytös on väärinkäsitystä ja valhetta, sillä minä olen synnittömyysopin vastustaja, enkä sen kannattaja. Synnittömyysoppi on mielestäni harhaoppi. Lue artikkelini:
Synnittömyysoppi on harhaoppi
8. Loppusanat
Ihmiset reagoivat varmasti hyvin monilla eri tavoilla tähän artikkeliin. Suurin osa varmaankin jättää sen lukemisen kesken jo alkuvaiheessa. Ne jotka lukevat KOKO artikkelin loppuun saakka, ovat ehkä vapauttavan murroksen kynnyksellä. Joku saattaa kohdata suuren "uskonkriisin" kaikkien näiden esittelemieni perustelujen keskellä. Toinen torjuu kaiken, eikä vaivaudu edes pohtimaan asiaa. Kolmas taas alkaa luoda vastapuheenvuoroa eriävän näkemyksen puolustamiseksi. Neljäs pitää minua valheopettajana ja viides kiittää Jumalaa tästä artikkelista.
Jos esittämäni väittämät eivät olisi totta, en kertoisi niistä sinulle tässä artikkelissa näin suurella ilolla ja rakkaudella. Jos huomaisin olevani väärässä väittämieni kanssa, poistaisin sivustoni ja menisin Jumalan eteen ja rukoilisin UUDELLEEN: ANNA minun tietää totuus!". En koe suurta halua väitellä ja olla oikeassa, vaan ennenkaikkea olen etsinyt Jumalan tahtoa, rakkautta ja totuutta elämääni.
Monessa uskonnossa on ymmärretty, että ihmisessä on lähtökohtaisesti jotain vikaa. Raamatussa sama ASIAselitetään lihalla, jolla on taipumus kokea synnin kiusauksia. Uskossa Jeesukseen on kyse uudestisyntymisestä, synnistä vapautumisesta. Moni uskonto perustuu tuon tilan tavoittelulle, mutta mikään uskonto ei ole saavuttanut sitä. Usko Jeesukseen on ainoa tie ikuiseen elämään. Se mitä olen saanut Jumalalta, ei todellakaan ole tämän maailman mukaista ja ihmisten mukaista.
Jotta voisit kokea ja saada tämän itsellesi, ei siihen ole olemassa mitään kaavaa. Kukaan ei voi pelastaa sinua, et edes itse itseäsi, ellei Jumala vedä sinua siihen. Se että uskot Jeesukseen, on Jumalan teko ja LAHJA sinulle, jonka Hän kokonaan vaikuttaa sinussa. Jos uskot Jeesukseen, olet yksi valituista, jotka Jumala on oman mielisuosionsa mukaan valinnut omakseen jo ennen maailman luomista. Pelastuminen on Jumalan vaikuttama mielenmuutos ja kääntymys. Siihen kuuluu synnintunto, jota seuraa syntien tunnustaminen, katuminen ja hylkääminen. Siihen kuuluu usko, jossa uskot Jeesuksen olevan Jumalan Poika, joka kärsi ja kuoli ristillä syntiesi edestä ja että Hän elää tänä päivänä. Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä siihen kuuluu myös kasteelle meneminen.
Kun tämä Jumalan vaikuttama prosessi on käyty läpi, tulet KYLLÄ itse huomaamaan, että olet uudestisyntynyt. Silloin suosittelen käyttämään saamasi uuden voiman ja ensirakkauden rukoilemiseen ja Raamatun lukemiseen, jotta voisit rakentua Jumalan sanan alkeissa, vahvistua, varttua ja aloittaa hengellisen kasvun. Saat myös oppia uskomaan, että sinä voit todellakin parantaa sairaita, ajaa ulos riivaajia, kastaa vedellä ja Pyhällä Hengellä ja tehdä monia muita voimallisia tekoja Jeesuksen nimessä.
Joh 8:11 ...Mene, äläkä tästedes enää syntiä tee
"Ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä"
Saarn 7:20 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
Aikaisemmin käsittelemämme jakeen tavoin myös tämä jae ei oikeuta ketään opettamaan, että Uuden Liiton uudestisyntynyt uskovainen lankeaisi samalla tavalla kuin Vanhassa Liitossa. Saarnaajan kirja on kirjoitettu Vanhan Liiton aikana, jolloin ihmiset eivät pysyneet synnittöminä vaan olivat alttiit lankeemuksille, sillä Jeesus ei ollut heissä.
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi"
Fil 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
Tässä kohdassa Paavalin ajatellaan tarkoittavan täydellisyydellä synnittömyyttä. Näin ollen Paavalin tulkitaan sanovan, ettei hänestä ole tullut synnitöntä. Todellisuudessa Paavalilla ei ollut mitään tunnollaan (1. Kor. 4:4). On totta ettei meistä tule täydellisiä, mutta täydellisyys ja synnittömyys eivät ole Raamatussa sama asia. Olen avannut ja tutkinut läpi Raamatun keskeisimmät opetukset täydellisyydestä artikkelissa: Täydellisyys
Asiayhteydestä paljastuu, että Paavali ei tarkoita tässä kohdin täydellisyydellä synnittömyyttä, vaan sitä kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeistä olemassaolon tasoa, joka on täydellinen siksi, koska silloin emme ole enää alttiita kiusauksille ja kivuille, emmekä ole kivuliaassa ja himoille alttiissa kuolevaisessa lihassamme.
Fil 3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
"Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin"
1. Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
Todellisuudessa Paavali ei sano itseään syntisistä suurimmaksi, sillä kyseessä on käännösvirhe. Alkutekstissä sana suurin tulee kreikan sanasta prótos, joka tarkoittaa ensimmäistä ja suurinta. Kun sanan merkityksellä on useita vaihtoehtoja, pitäisi asiayhteyden olla ratkaiseva tekijä, kun määritellään mitä merkitystä käytetään. Tässä asiayhteydessä tulee käyttää sanaa ensimmäinen, koska Paavali on ensimmäinen (prótos) syntinen, joka armahdettiin, jotta hänessä ensimmäisenä (prótó) osoitettaisiin Jeesuksen pitkämielisyys esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen iankaikkiseksi elämäksi. Paavali ei tuntenut omassatunnossaan olevansa syntisistä suurin, koska hänellä ei ollut mitään tunnollaan (1. Kor 4:4).