IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.
Johannes sanoo, sillä aika on lähellä koko ilmestys kirja julistaa nopeaa ajan kulumista ja vielä kuvittelemme kestävän
kauvann toteutuu pikemmin kuin sittenkään aavistamme. Kirja haastaa meidät tarkkaamaan
sitä aikaa jossa me eletään. Ei oo väärin tarkata aikoja ja aikojen merkkejä, ei oo väärin jopa laskee pedonmerkkiä sen lukua.

Mutta saman aikaisesti on pääasia pidettävä pääasiana.

Kuka oli tää johannees? hän oli apostoli johannes justinus marttyyri samoin kuin
ideneus jotka kirjoitaa sata jälkeen kristuksen ja sen jälkeen niin he sanoivat että
apostoli johannes yksi jeesuksen opetuslapsi on kirjoittanut ilmestys kirja ja piste.

Kirjoittamisen ajankohta todenäköisesti 91 - 95 jälkeen kristuksen.
Se voi olla myös aikasemmin?

Tuohon aikaan seurakuntaaa koettelivat keisari domitianuksen vaino.
Silloin keisarin palvonnasta tuli virallinen uskonto ja se oli kovaa aikaa ja silloin
uskominen kristukseen merkitsi monille sitä että henkilähti.

Tämän kirjan kirjoittamisen paikka on patmos saari efesosta lounaaseen nykyisen turkin
rannikko. Se kuuluu nykyään kreikkaan. johannes oli roomalaisten karkoittamana tällä saarella

Vankeudessa ja sieltä hän kirjoitti tämän.
Tämän kirjeen vastaan ottaja olivat seitsemän vähässä aasiassa siaineet seurakunnat
kaikki nykyisen turkin alueella, turkin länsirannikolla aika lähellä siellä.

Seitsemän saattaa viitata tässä kristuksen seurakuntaa kaikkina aikoina sillä niin kuin

oli puhetta että seitsemän oli täydellisyyden luku.


Johannes seitsemälle aasian seurakunnalle: armo teille ja rauha hääneltä,
joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä,
jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja jeesukselta kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä,
joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsia! (ilm.1.:4-4).


Tämä on ylipursuava tervehdys. Aivan ilmestyskirjan alussa

Lähetetään terveisiä kolmiyhteiseltää jumalalta.
Ihan oikeesti näissä jakeissa todella on nähtävissä viittaus kolminaisuuteen.
Isä joka on ja joka oli, ja joka tuleva on, toivottaa lukialleen rauhaansa.
Pyhähenki sillä sanotaan niiltä seitsemältä hengeltä.
Seitsemän viittaa täydelliseen henkeen eli pyhään heenkeen hän toivottaa rauhaansa lukialleen.

Ja poika jeesukselta kristukselta ja hänkin toivottaa rauhansa lukialleen.
Hänelle joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellään ja
tehnyt meidäät kuningaskunnaksi ja papeiksi jumalalle ja isälleen hänelle
kunnia ja voima, aina ja iankaikkisesti aamen.

Johannes ylistää jumalaa tässä lujaa! juslistaa rajusti ja lujaa ja hän tuo ehdottomasti
esiin sen kaikkein tärkeimmän sanoman joka on tärkein myös ilmestyskirjassa
nimittäin sen että jeesus on päästänyt meidät verellään.

Ilmestyskirjan tärkein sanoma ei oo, niin kuin mie äsken sen sanoin niin se ei oo
antikristus, pedonmerkki, lopunajan ahdistus vaan tärkein jeesuksen sovitus työ.

Mikään ei ole, eikä saa olla yhtä tärkeetä kun me luetaan ilmestyskirjaa.
Sen perusanoma on että jeesus on sovittanut mun synnit.

Ja tää jeesuksen sovitus työ on ainoa todellisen voiman lähde myös silloin kun
on vaikeeta. Myös silloin kun luetaan ilmestyskirjaa. Kristus on vapauttanut meidät
synneistä ja tehnyt meidät kuningas kunnaksi ja papeikasi jumalalle.

Jumala ei pelastanut sua vain että hän veis sut taivaaseen,
hän pelasti sut auttamaan toisiakin taivaaseen.
Sun elämällä on tarkoitus auttaa toisiakin ihmisiä jeesuksen luo.

Sun elämällä ei oo tarkoitus että sie elät vain tämän 60,70 ja 80 vuotta ja odotat että pääsis taivaaseen,
pääsisi taivaaseen.
Vaan sun tarkoitus on auttaa muitakin sinne tavalla tai toisella erillaisilla lahjoilla.


Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet,niidenkin,
'jotka hänet lävistivät, ja kaikki maa sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan.totisesti,amen.

"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.
(Ilm.1:7-8).


"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.

Jumala ei muutu, hänen nimensä on: "Minä olen".

Jumalalla on ainoana valta olla itsestään olemassa, kaikki muut tarvitsevat tuon kyvyn ulkopuoleltaan.

Meidän kuohuvassa ajassa on yksiasia joka ei muutu? sinä muutut, sun olosuhtees muuttuu,
Mutta jumala ei muutu. Hänellä on homma hanskassa ja hänellä on ollut aina homma hanskassa eikä se
koskaan ole ollut pois hänen hanskastaan, myös sinun elämässäsi, hänellä on kaikki valta.
Kolmas tapa tulkita ilmestyskirjaa paitsi se oisi vain osoitettu niille ihmisille jotka
vastaan tai siellä ois historian kulku ilmaistu, kolmas on fyturistinen näkökulma joka mukaan ajatellaan
että ilmestyskirja käsittelee vain lopunaikoja vain viimeisiä aikoja että siinä ei ole minkäänlaista historian näkökulmaa.
kaikille edeltäville sukupolville se on ollut vain ennustus tulevasta.

ja tän tulkinana
heikkous on siinä että ilmestyskirja menettää lohduttavan merkityksen joka sillä on aina ollu kärsivien ihmisten tukena.
Neljäs tapa tulkita on vertauskuvallinen tulkinta ja sen mukaan nähdään että ilmestyskirja on vertauskuvlillinen
ja vain vertauskuvalinen se ei kosketa mitään todellisia tapahtumia, ei menneitä eikä tulevia.
Se sisältää periaatteita, ideoita joilla jumala toimii maailmassa.
'
Mutta on vaikeeta ja mielestäni mahdotonta ajatella että
kirja joka jo alussa sanoo kertovansa mitä on ollut ja mitä nyt on ja mitä on pian tuleva, ei puhuis mitään todellisissa ajassa
ja paikassa tapahtuvista tilanteista. Mie itse nään että ilmestyskirjassa on kaikkia elementtejä, se puhui tuolle ajalle
siinä näkyi historiallinen aikajana, historiallista kehitystä se puhuu tarkaan tulevaisuudesta ja sen vertauskuvat on täynnä sanaa
tälle ajalle. Miten ilmestyskirja rakentuu? millainen on sen rakenne? se ei ole niin kuin tavallinen romaani
jossa on mielenkiintoinen
alku, jännittävä loppu huipennus ja siinä välillä muutamia hienoja tapahtumia.


Siinä on aikahistoriallinen rakenne, siinä on alku ja loppu, siinä on juoni.
Tapahtumat on merkitty aika järjestyksessä siinä sanotaa selvästi kirjoita mitä olet nähnyt,
mitä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva. Siinä on selvästi aika järjestys.


Mutta
samalla ilmestyskirjassa on rinnakkainen rakenne. Siellä on samat tapahtumat
Kuvattu erinäkökulmista. Niissä on selvää sisäkkäissyyttä. Rakenne avautuu
kolmen setsemän ryhmän kautta. Siellä on sineetit, basuunat ja vihahmaljat.


Ensin avautuu seitsemän sineettiä,sitten avautuu seitsemä basunaa ja sitten seitsemän vihanmaljat.
Siellä on myös paitsi tämmöinen kerronallinen aikarakenne ja siellä on tämmöinen sisäkkäisyys ja
siellä on huipentuva rakenne, siellä on kiihtyvän kehityksen malli. ikään kuin ilmestyskirjassa annetaa
laaja kuva tapahtumista ja sen avaavat seitsemän sineettiä. Viimeinen sineetti paljastaa, seitsemän basuuna
jotka antaa vähäntarkemman kuvan tai kovinkin tarkemman kuvan ihan lopun lopusta.


Ja viimeinen basuuna se pajastaa seitsemän vihanmaljaa joka antaa oikeen tarkankuvan lopun, lopun lopusta.
Ne menee jonkun verran päälleikkäin mutta siinä on selvä tämmöinen huipentuva suumaava rakenne. se tekee
olmestyskirjasta vieläkin hankalamman tulkittavamman. Monet tulkitsee sitä vähän eritavalla mutta
ainakin nämä rakenne mallit siitä on löydettävissä.

(Ilmestyskirja.1:1-3) Jeesuksen kristuksen ilmestys, jonka jumala antoi hänelle,
näyttääkseen palvelioilleen, mitä pian tapahtuman pitää ja sen hän lähettämänsä
enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen johannekselle, joka tassä todistaa
jumalan sanan ja jeesuksen kristuksen todistuksen,
kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
Autuas se, joka likee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetain sanat
ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!


tää on jeesuksen saama ilmestys isältään, isä antoi sen pojalle, poika antoi sen enkelille,
enkeli antoi sen johannekselle, johannes antoi seurakunnalle ja me ollaan se saatu seurakunnalta.

Siinä sanotaan mitä pian tapahtuman pitää ja tää sulkee pois pelkän vertauskuvallisen tulkinnan.

Miten pian on pian?

Me oliin menossa kemiin ja kaveri kysyi milloin ollaan perillä? vastasin pian.
Vähän ajan kuluttua kaveri kysyi että kuinka pian me ollaan perillä? vastasin pian!
Kaveri kysyi kolmannene kerran että kuin kauvam siinä menee että me ollaan perillä ja kuin pian?
Vastasin että kemi jo näkyy:

Jumala sanoo meille että jeesus tulee pian.

Meijän aika tai meijän asia ei ole tarkkaan sanoa että milloin se tapahtuu.
Me luotetaan siihen että isä sanoo ihan pian, sinne tullaan ihan pian.
Johannes evankelista on todistaja, totuuden havannoitsia hän havannoitsee sitä mitä enkeli hänelle
ilmoittaa jeesuksen sanaa ilmestyksenä. Mukana on myös johanneksen tulkintoja hänen näkemästään

ja hän sanoo että autuas se joka lukee, autuas se joka kuulee, autuas se joka ojentautuu tämän kirjan
mukaan. Tää on ainoo raamatun kirja jonka lukijaa ja kuuliaa erikseen onnitellaan siitä että hän lukee tätä kirjaa.
Tää on surkee asia siksi että monet laittaa tän kirjan pois siksi että tää on niin vaikeeta. Pelkkä lukeminen ei tee
ketään todellisesti autuaaksi vaan tämän sanoman vastaan ottaminen ja vaarin ottaminen koituu todelliseksi autuudeksi
iänkaikkiseksi onneksi ja elämäksi ihmiselle joka siihen perehtyy.
Ilmestyskirja kertoo suurelta osin ajasta, juuri ennen jeesuksen paluuta.
Se kertoo ajasta jota varjostaa maaailman laajuiset katastrofit,
nälänhädät, maanjärjestykset, sodat, laittomuus, väärä hillintynyt
seksuaalisuus,yksi maailman talous, koko maailmaa hallitseva diktatuuri ja
kaikenkattava syvenevä pelko. Se kertoo ajasta jolloin mikään ei
tunnu olevan niin kuin ennen. Mie uskonsen kertovan meidän ajasta.


Ilmestyskirja on aina ollut hyvin kiistelty ja hyvin rakastettu kirja.
Ensimmäisen ja toisen vuosisadan seurakunnissa ilmestysskirjaa luettiin hyvin
ahkerasti, toiset innostuivat siitä ja toiset vastustivat sitä.


Syynä voi olla kirjan vaikeahko kuvakieli ja ennen kaikkea sisältö
esimerkiksi hyvin konkreettinen opetus taivaasta ja esimerkisi
opetus tuhat vuotisesta valtakunnasta.


se on hyvin mielenkiintoinen ja väärintulkittu kirja.
Kirja on täynnä symbooleja, siellä on petoja, maljoja,
basuunoita, sinettejä. Se vaatii tulkintaa.

Ja siksi se on altis
väärin ymmärrykselle. Monet harhaopit ovat saaneet polttoainetta
juuri ilmestyskirjasta. Siksi moni on heittänyt sen hyllylle
eikä lue sitä, lukee muutaman luvun mutta ei tätä ymmärrä erkkikään
ja panee sen pois. Kuitenkin ilmestyskirja on ainoa raamatun kirja
jonka kuulemisesta ja uskomisesta onnitellaan erikseen.


jossä luet ilmestyskirjaa niin sua onnitellaan siitä raamatussa
ja se on ainoa tämmönen kirja.
Se on aina ajankohtainen kirja.


ilmestyskirja, siinä on asiaa kaikkien aikojen ihmisille.
se on ollut erityisesti vainottujen kristittyjen rakastama kirja.
Mitä lähempänä on krietuksen paluu, sitä ajankohtaisemmaksi se kirja
tulee. Kun sie annat esimerkiksi ystävälles reitti ohjeet jaa kerrot
tarkaan että miten ajataan esimerkiksi oulusta helsinkiin.


Niin sie kerrot sen tarkkaan alkuosan ja sit sie kerrot sen
loppumatkan. Sitten siinä välillä sanot että seuraa eurooppa nelosta
minkä kerkeet. Maisemia tarkkaillen voi päätellä miten lähellä
päämäärää ollaan. Mutta ihan tarkkaan maisemiakaan ei pidä tarkkailla
sillä oja voi tulla vastaan.

alkumatka kerrotan raamatussa hyvin tarkkaan,
loppumatka hyvin tarkkaan ja kaikenaikaa pitää katsoa tiehen.
Tärkeintä on se että me katsotaan tiehen eikä maisemiin,
että me katsotaan jeesukseen eikä olosuhteisiin.
Mutta kyllä ne olosuhteetkin vähän puhuu.


Mikä on ilmestyskirjan tarkoitus? mikä on sen sanoma? ja
miten sitä pitäs tulkita?
Ilmestyskirjan avain sana on seitsemän.


Siellä on seitsemän seurakuntaa, seitsemän henkeä,seitsemän lampunjalkaa,
seitsemän tähteä, seitsemän sineettiä, seitsemän sarvea, seitsemän silmää,
seitsemän enkeliä,seitsemän basuunaa, seitsemän ukkosen jylinää,
seitsemän tuhatta, seitsemän päätä, seitsemän kruunua, seitsemän vitsausta,
seitsemän maljaa, seitsämän vuorta,seitsämän kuningasta, hirveemäärä seiskoja.
Ja tuo seitsemän esiintyy ilmestyskirjassa useammin kuin missään muissa
raamatunkirjoissa yhteensä.


Ja lisäksi ilmestyskirjassa on paljon sanoja tai sanontoja jotka toistuvat
seitsemän kertaa. Esimerkiksi seitsemän autuaaksi julistamista, seitsemän kertaa
minä olen, seitsämän kertaa ei enään, seitsemän kertaa aamen ja niin edelleen.
Seitsemän on raamatussa pyhä, täydellisyyden luku se julistaa että
jumalalla on kaikki valta, jumala on täydellinen hänen luonaan on kaikki täydellistä.
Se julistaa että jjumala on historian herra, hän on täydellisesti ohjaimissa.
Seitsemän julistaa että tää homma on jumalan hanskassa.


Ilmestyskirjan keskeisin hahmo ei ole vaikkapa antikristus tai joku peto
vaan kristus. Ilmestyskirja kuvaa kirkastettua, hallitsevaa jeesuta
ja hänen paluutaan maan päälle.


Se kertoo jeesuksen täydellisestä ja ikuisesta voitosta saatanasta.
Ilmestyskirja on tarkoitettu rohkaisuksi kaikille kristityile kaikkina
aikoina. Erityisesti se on tarkoitettu vainotuille ja ahdistetulle seurakunnalle
kaikkina aikoina. Vainotut ja ahdistetut kristityt ovat saaneet aina siitä voimaa.
Ja se on lohduttanut kärsiviä kristittyja. Vainoojat eivät sittenkään sano viimeistä
sanaa, vaan herra sanoo viimesen sanan.


Ja tänäänkin juuri ahdistettu ja vainottu kristitty saa ilmestyskirjasta oikeesti
lohdutusta. Tää on tarkoitettu silloin kun on oikeen vaikeeta. Tietysti muulloinkin.
Kirjan tarkoitus on nostaa alas painetun uskovan kristityn pää katsomaan jeesukseen.
Vaikka kristinusko ei vallannutkaan koko maailmaa heti, vaikka kristityt olivat
jatkuasti vainottu vähemmistö niin jeesus ei valehdellut, hänellä on kaikki valta.
Ja kirja julistaa että pian se astuu näkyvälläkin tavalla esiin. Ja niin myös tänään.
Se julistaa meillekkin että kohta se toteutuu ihan varmasti.


Tamperelainen sanoo siitä kyllä valrmaan toteutuu kohta.

Kirja on luonteeltaan erillainen kirja kuin muut raamatun kirjat.

Se on apokalyptinen ilmestyskirjallisuuteen kuuluva, ja se tekee tästä
vaikeamman tulkittavan kuin monesta muusta kirjasta.

Apokalyptoo tarkoittaa
paljastaa, ilmoittaa,tuoda esiin.
Muita vastaavan laisia kirjoja on raamatussa esimerkiksi
hesekielin kirja, sakarjan kirjat, danielin kirja nyt ainakin.


Luonteen omaista tämmöselle ilmestyskirjalle on vertauskuvallisuus.

Ilmestyskirjassa vilisee sarvia, petoja, päitä, maljoja,sineettejä, basuunoita
ja niin edelleen. Siellä on runsaasti luku symboliikkaa ja puhuin jo tuosta seiskasta,
sen lisäksi siellä toistuu kolme joka on jumalan luku ja kuusi joka on ihmisen luku.
Siellä on paljon symboliikkaa. ja tämän kirjan ilmestys luonteen takia sitä on
vaikee tulkita, Se täytyy pakosti myöntää.

sen takia se monilta hyllyyn.
sitä kattoo vähän aikaa muutaman luvun niin sanoo että ei tätä ymmärrä erkkikään
ja mie paan pois tämän kirjan. Ydin kysymys ilmestyskirjassa on se että mikä
tässä on vertauskuvallista ja mikä ei?
mikä on vertauskuvallista ja mikä ei?.


nyrkkisääntönä on ilmestyskirjaa luettaessä tulis olla se
että mennään kuvainnolliseen tulkintaa, vertauskuvainnolliseen tulkintaan
vasta sitten kun kirjaimellinen tulkinta on mahdotonta.
Ja se on erittäin hyvä ohje ilmestyskirjassa. Jos vaan on
mahdollista tulkita kirjaimellisesti sitten tulkitaan.
Mutta on siellä paljon tekstiä jota on mahdoton lukia kirjaimellisesti
se on pakko katsoa vertauskuvalliseksi.


sitten ilmestyskirjassa on selvä historiallinen luonne.
Kysymyss kuuluu mistä ajasta ilmestyskirja kertoo?
toiset on sitä mieltä että se on tarkoitettu
vain niille ensimmäisen vuosisadan kristityille
jotka ottivat sen vastaan.


Joille johannes sen näki ja joka sitten levitettiin aika
nopeasti tuolloiseen seurakuntaan.
Viittauksen ihmisiin ja tapahtumiin koskevat heidän mukaansa vain tuota
aikaa.


Ja heidän mukaansa meidän ei tuu ottaa ja olettaa että niissä olis mitään
erityistä sanomaa meidän ajalle tai tulevalle polville vaan ainoastaan
se historian opetus joka siinä on.
Tää tulkinta on ongelmallista, sillä se jättää huomioitta jumalan
yliluonnollisen kyvyn ennustaa tulevaa.
Jumala tietää mitä on tulevaisuudessa.


Tää tulkinta nousee yleensä haluttomuudesta nähdä että ihme on mahdollista,
Että jumala tekee ihmeitä.


Ja siitä haluttomuudesta että ei haluta nähdä että raamattu on yliluonnollinen.
Toinen tulkinta tapa on pofeetallishistorianllinen toiset näkevät että kirjassa
on ihhimillistä historiaa jota siellä kuvataan.


Monet sympolit tarkittavat tulkita läntisen euroopan histiriaa, ja sittense huipentuu
jeesusken paluuseen. tää tulkintamalli soveltaa meidän aikaa.
Joku on snonut että kun lukee ilmestyskirjaa niin se on sama kuin lukee
sanomalehtee. Se tulee todelisuudessa tää päivä siellä vastaan.
Tälläinen ajatus on hyvin herkkä erinlaisille tulkinnoille.


Vaikka ilmestyskirja on hyvä lukea hesarin tai keskisuomalaisen kanssa
niin se ei kuitenkaa oon päivän uutislähde. Se on pikemminkin kuin kartta joka näyttää
suurinpiirtein missä ollaan. On myös arveluttavaa että jumalan ilmoitus ois keskittynyt vain
euroopan ja länsimaiden historiaan johon sitä yleensä sovelletaan
Ja että unohdetaan kaikki muu historia maailmassa.
Abban artisti näyttää värinsä. Onko tästä hyvä esikuva uskoville ja onko heidän musiikkinsa sanoituksineen sopiva uskoville?

Ruotsalaisen yhteiskunnan maallisuus on yksi syy siihen, että ruotsalainen pop-musiikki menestyy niin hyvin maailmalla, uskoo Abba-yhtyeen perustajajäsen Björn Ulvaeus, 68.

"Ruotsi on avoin, liberaali, maallinen ja demokraattinen valtio. Me pyrimme tasa-arvoon, katsomme eteenpäin emmekä anna uskonnon kaltaisten sosiaaliset rakennelmien kiskoa meitä taaksepäin", hän sanoo The Wall Street Journal -lehden haastattelussa.

Ruotsin evankelisluterilainen kirkko oli vuoteen 2000 saakka sidoksissa valtioon, minkä jälkeen sen asema muuttui itsenäiseksi uskonyhteisöksi.

Abban musiikki ei ole koskaan ollut yhteiskunnallisesti kantaaottavaa, kun taas Ulvaeus itse on noussut lehden mukaan uskontoa kritisoivilla mielipiteillään kiistellyksi keskustelijaksi Ruotsissa.

Hän on aktiivisesti mukana Ruotsin Humanisteissä, joka kuuluu kansainväliseen uskontoja kritisoivaan järjestöön.

"Suuri määrä maailman kurjuutta juontaa juurensa uskonnosta, ja sitä pitäisi kritisoida enemmän yleismaailmallisesti", hän sanoo.

Ulvaeus tähdentää, että hänen kritiikkinsä ei kohdistu yksityiseen uskonnonharjoittajaan eikä mihinkään tiettyyn uskontoon.

Hänen mielestään uskonnosta ylipäätään "kumpuaa kulttuurillista tuskaa".

"Katsotaan vaikka Lähi-Idän epätoivoista tilannetta. Aivan liian harvat uskaltavat arvostella islamia. Ja mitä uskonto saakaan siellä aikaan.

Tiedän, että minua voidaan läimäyttää kasvoille näistä mielipiteistä, mutta vakaumukseni on, että mitä vähemmän maailmassa on uskontoa, sen parempi", hän sanoo.

Ulvaeuksen ja Benny Anderssonin perustama Abba nousi maailman maineeseen voitettuaan Euroviisut vuonna 1974.

Ulvaeus muistuttaa, että 1970-luvulla Abba oli vasemmistolaisille antikristus: "Musiikkiamme pidettiin kaupallisena ja pinnallisena."

Hänen mielestään historia kertoo totuuden: "Abban tuotanto on osoittautunut kestäväksi, mikä ominaisuus 1970-luvun vasemmistolaiselta musiikilta ilman muuta puuttuu."



http://www.hs.fi/kulttuuri/a1379036049261?jako=7498caf3a1161d2bd2cbd1d0a574df21
Tutustuin yhteen omaikäiseen. Otin kädestä häntä ja sanoin että olen jan. Hän vastasi että olen pikku mikko. Terve järjellisesti,hiljainen, ujo,
mut rankka tausta.

Sanoin sille kädestä pitäen että siunausta ja kristuksen rauhaa.

Hän pois sulki ja hymyili ja sanoi että kiitos :)

Mulle tuli pahaolo mitä näin hänessä :(

minä olen toivoa täynnä hänen kohdalla :)

Mut kutsuttiin sinne avoimien ovien päiville, lauvantaina 12. Lokakuuta
klo 12:00. Ohjelmassa on makkaran paistoa ja musisointia.

Sen mikon kans haluan keskustella kun se niin kosketti omaakin elämää.

Yleensä tuollaiseen paikkaan tullaan niuvasta tai linnasta tai pitkän hoitokierteen jälkeen.

Mikko oli ollut joskus terve mutta juttelen sen kans mielellään kun hän oli iloinen tavatessa minut. :)

Kutsuma nimeni on KristianLauantai 14.09.2013 12:41

Elämäni lyhyesti. Elämäni alkoi lastenkodista jossa koin 2 vuotta väkivaltaa.

Koulu meni päin seiniä. Ammattia en kokaan käynyt.

Kaiken aikani vietin kirjastossa lukien paljon poliisi tarinoita,Griminoligiaa,filosofiaa, Paini,judo,painonosto,ja nyrkkeilykirjoja.

Luin paljon runoja,hautajaisvärsyjä. painin joskus euroopan pronssin. nyrkkeilin 7 vuotta ja painonosto vei minut ja ne kirjat opetti minulle enemmän kuin koko koulu, Laskemaan, lukemaan, taitoa, tekniikkaa, ja jne.

Ruotsi oli paikka josta alkoi ongelmat ja kobenhavnissa Christianshavnissa perustettiin Kristianian kaupunki, jonka väestö määrää lähes täysin omasta toiminnastaan.

Christianiassa oli avoimia coffee shoppeja, jotka myivät kannabista. Poliisi sulki suurimman osa näistä vuosina 2005 ja 2006. Tein kyllä työtäkin että sain ainetta.

Korjasin motocross pyöriä, mopoja, autoja ja isompia autoja. tein kerran tienposkessa 11 ja puolituntia autoon remontia yksin ja laitoin auton liikkeelle, auvoin lukkoja asunnoista rahan puutteessa eri tiirikoilla josta tuli haloo juttu myöhemmin.

Ajoin myöhemmin raskaskuljettaja kortin vain siksi että en tarvi muutto apua.

join simmäisen pullon viinaa join 12 vuotiaana.

Työ voima toimisto kysyi aina mikä on sun ammatti? Sanoinettä ei tuohon ruuttuun mahdu se mitä olen tehnyt ja kirjoitin sekatyömies joka paperiin. tein työkseni aivan kaikkea mahdollista.

Raskaita mettä töitä tein yhden kesän aamu kuudesta ilta 12 asti joka päivä.Moottorisahalla sahasin paksut pöllit ja haloin ne.

Ammatti kouluun hajin parikertaa ja yritin olla siellä mutta alkoi opettaja kilpaileen mun hitsaus taitoa ja tuli riitaa. Aineet autto aina kun vedin sitä suoneen että tuntu. Ammatti koulusta pihalle sen kovaotteisuuteni takia. Ruotsiin lähdin autolla sekaisin.

Edellinen kerta kun jäin huumeista kiinni ja auton varastin ja vedin satasta sen tolppaan ja auton keula oli vee muodossa ja tolpan rima katkesi ylhäältä konepellille, auton ratti oli solmussa ja ikkuna rikki Starttasin autoa kun se savus ja en tajunnu kun sen että pakoon on päästävä nyt valot alkoi välkkyä ja ovi revittiin auki ja minulta lähti taju saman tien.

Olin kiinni. Heräsin putkasta ja olin käynny sairaalassa josta on vain jotain muistikuvia?


Opin elämään narkkarina ja tiedän mitä se elämä on. Näin rekkakuskin jolla oli paljon neulottu käsivarsi ja sairaita ihmisiä koko auto täynnä johon oli sovelluttava. Tein aina mitä vain että sain ainetta myös huorasin ja niitä ikää katsomatta oli myös 60 vuotiaitakin joita nuolin ja 20 vuotiaita mutta aineet oli heilläkin kuvioissa.

Mun oli pakko ymmärtää ja oppia tuntemaan sellaisia myös mafiaa jotka on kaiken huumeen paha lähde. Yövyin välillä roskakorissa, autiotaloissa ja sellaisissa korpikäpissä jossa sai tapella ja omalla vastulla sai jäädä yöksi. Oksennin verta ja join kovasti. Sisätautilääkkäri sanoi että olet sie poitsu vetän kamaa!! ja maha portit on palanu joissa on ikuinene vamma mutta sentään on parantunut niin että ei närästä enään ja se vei vuosia parantua ja hoita mahaa :(. Hoidin kyllä suuni aina että reikiä ei ole ollut 12 vuoteen kun oli aina mukana hammastahnaa ja harja. Hiv testit kävin ja ne oli ok.

Mitään lakia ei sellaisissa paikoissa ole jossa poliisi on jossain missä lie? Puukkoa tuli natseilta silmäkulmaan ja jälkiä on olkapäässä myös selässä, käsissä sormissa. Kun ei ollu ainetta niin sitten raakaa viinaa. ja kun sekin loppu niin aloin puukolla viilteleen vasempaan käteen noita wicca merkkejä ja sain nautintoa siitä että veri valui.

Mut on yritetty tappaa muutamia kertoja huumeporukassa. kolmea vastaan taistelin ja olin yltäpäätä veressä kun sain itseni ylös. Multa yritettiin ensin kuristamalla saada henki pois mutta sitten puukolla kaulavaltimoihin kohdistettiin veitti jonka estin ottamalla kiinni kädestä ja puristin voimalla puukkokäden ranteesta murusiksi.

hakkasin ne miehet ja olin veressä. Kovan alkoholin ja huumeen käytön jatkuessa tein kaksi itsemurhaa ja ne onnistu mutta selvesin niistä. Heräsin sairaalasta remmeistä ja revin pakkopaidasta itseni irti ja karkasin sairaalasta. Kävin vaikka millaista pöpilää läpi mutta aineista en päässy eroon. Putkareissuja tuli ennätysmäärä ja suurin osa niistä oli että ei mitään muistikuvaa miksi olen täällä.

Tein siinä tilassa loppua kohti pahoja ja tönäisin erästä henkilöä joka lensi ilmassa uuniia vasten. heräsin putkasta ja aloin miettiä mitä olen tehnyt ja miten sille kävi?

Tuskasta tunteja itkin putkassa että nyt en enään palaa takaisin tältä reissulta. Rukoilin kädet ristissä ja huusin armoa.

Kun ovet aukeni niin poliisi nauroi ja sanoi että tuliko suolasta syötyä kun janottaa. siinä vaiheessa tunsin että olen vapaa.

istuin penkillä pidätyselin jakkaralla ja mietin. Tämä 28 vuotta ollut poliisissa raimo sanoi että mitä mietit?

Kerroin mitä olen tehnyt.

Raimo sanoi että sä menet ja selvität tuon asian heti.
ja hajet apua noihin ongelmiin. Selvitin asijan ja autoin sitä ihmistä yhden vuoden että hän pääsi traumoista. Oli kova juttu hoitaa sitä mutta ilo oli rinnassa että hän parani ja pyysin anteeksi sitä häneltä useasti vielä enkä koskaan tehnyt sitä toisten.

Raimo käski minun istua ja hän halusi näyttää minulle mitä viina tekee.

Hän aukaisi oven ja sanoi että odota vähän aikaa kun se sieltä tulee.

Ensin tuli rollaattori ja 15 minuutin päästä tuli mies jolla oli kaikki housussa ja takki hirveä.

Se mies vapisi ja oli kuin jostain muualta maailmasta.

Se haisi niin pahalle että oksennin ja ne poliisit kans myös raimo huusi että ovet auki kun tänne tukehtuu.

Sanoin raimolle että eikö tuon pitäisi olla laitoksessa? raimo sanoi että se on vakio asiakas ja kun nyt hän juo pari olutta niin se tulee takaisin tänne nukkumaan.

Poliisit taluutti rollaattorimiestä ja toinen oksenti rankasti sitä taluttaessa.

Raimo kysyi että tiedätkö minkä ikäinen tuo mies on? Sanoin 70 vuotta. Raimo sanoi että 40 vuotias se on.

Viimeisen oikeuden käynnin jälkeen jossa 7 tuntia käsiteltiin mun asijoita ja sitä oli paljon. Linnaa ehdotettiin 3,5 vuodesta 6 vuoteen. Mutta pääsin ehdonalaiseen.

Tuin uskoon ja lopetin kaikki käytöt kerralla.

Tämä oli vain lyhyt tarina elämästäni ja olin likellä riitojen yhteydessä tappaa toisen mutta en tehnyt sitä eli olen kiitollinen siitä.

Olen saanut hyvät välit siskooni ja vanhenpiini vaikka olisi paljon kerrottavaa heillekkin kun olin heittiö.

Minulla ei ole ketään vihamiestä kun olen sopinut kaiken ja kellä siihen on pokkaa niin se on toinen juttu taas se.

Sain paljon taponuhkuksia mutta herran voimalla sain kaiken sovittua ja olen iloinen siitä tänään.

Näin kaikkea pahaa ja en tule koskaan kertomaan että millaisia niitä on jos puhutaan kunnon killeristä kun katsot sitä silmiin. Olen saanut asijani kuntoon ja vielä toi selkä kuntoon niin olen jo täysin melkein puhtailla papereilla :).

Sanon lopuksi että ("ÄLKÄÄ IKINÄ IVATKO KETÄÄN SILLÄ JOKU PÄIVÄ TE ITSE VOITTE OLLA SAMASSA TILANTEESSA"). RAKKAUDELLA KAIKILLE. SIUNAUSTA TEILE.
Apple iPhone 5S: Big Brother Dream Come True



And thatÂ’s really just the beginning. As millions will most likely
The latest series of AppleÂ’s iPhone will not only continue to cultivate numerous apps that track your location through GPS and transmit data directly back to corporations and government, but contain a fingerprint sensor that stores your fingerprint in order to purchase apps and unlock the phone for use.


continue through the Apple food chain and purchase this phone, the NSA and bloated federal government at large will be beyond ecstatic. Because after all, it’s a real dream come true for the Big Daddy government spy state. No longer will you actually need to be arrested to gather your fingerprints — we’re talking about millions nationwide willingly submitting their biometrics to a database that most certainly is accessible by Apple and big government.

But don’t worry, the same company that has given away all of your chats and personal data through the NSA’s top secret PRISM program says that you’re perfectly safe. Security experts and high level tech analysts, however, seem to disagree. In addition to the fact that it seems consumer trust is all but dead in regards to Apple and its ties to the spying grid, it seems these ‘safety’ features are actually quite vulnerable in reality. To the point now where hackers can access a massive database of fingerprints just waiting to be taken and utilized fraudulently.



http://www.storyleak.com/apple-iphone-5s-big-brother-dream-come-true/

Itämaista menoaTorstai 12.09.2013 12:07

Jope Ruonansuu - Jasser Arafat

http://youtu.be/sEa6SVVdAek
Homoseksuaalinen ominaisuus

Eräs asia on syytä ottaa esille tässä kirjoituksessa. Amadeus kertoi vapaakirkon kannan olevan se ettei homoseksuaalisuus ominaisuutena ole syntiä, vaan samaa sukupuolta edustavien parien väliset suhteet ovat syntiä. Tämän tähden Amadeus ajatteli viettävänsä loppuelämänsä yksin ja pidättäytyvänsä seksistä. Painotan sitä, että Amadeus ei ole sitä mieltä, että homoseksuaalinen ominaisuus ei ole syntiä.

Ajatus ettei homoseksuaalinen ominaisuus ole syntiä on epäraamatullinen opetus sekä vastoin Jumalan sanan opetusta. Tämä opetus ei vapauta ja eheytä ihmistä homoseksuaalisuudesta vaan voi jättää hänet homoseksuaalisen identiteetin vankilaan ja tilaan, jossa hänen tulee elää selibaatissa koko elämänsä loppuun asti. Homoseksuaalinen ominaisuus on tila, jossa mies tuntee seksuaalista vetovoimaa toista miestä kohtaan, joka on syntiä, sillä Jumala loi seksuaalisen ominaisuuden miehen sydämeen, jossa hän tuntee seksuaalista vetovoimaa naista (vaimoaan) kohtaan.

Homoseksuaalinen ominaisuus on vääristynyt identiteetti, jossa ihminen uskoo olevansa homoseksuaali. Ihminen ei voi olla homoseksuaali eikä omata homoseksuaalista ominaisuutta ilman ettei hän tunne vetovoimaa ja halua seksuaaliseen kanssakäymiseen miehen kanssa. Herra Jeesus sanoi sen olevan syntiä, jos katsoo himoiten naista. On tietenkin myös päivänselvää, että kun ja jos miehen sydämessä on seksuaalinen halu toista miestä kohtaan, niin se on syntiä, vaikka hän ei harrastaisi itse seksiaktia.

Täten myös homoseksuaalinen ominaisuus on syntiä, kuten myös homoseksin harrastaminen. Muistan elävästi kuinka 1990-luvulla luterilaisessa kirkossa alkoi homoseksuaalisuus keskustelu. Keskustelun kulku kulki siten, että osa kirkon piispoista ja työntekijöistä sanoi, että homoseksuaalinen ominaisuus ei ole syntiä, mutta homoseksin harrastaminen on synti. Kun valheellinen opetus homoseksuaalisen ominaisuuden hyväksymisestä oli saatu ajettua sisälle kirkkoon, niin se johti siihen, että myöhemmin samat kirkon miehet ja naiset sanoivat ettei homoseksikään ole enää syntiä.

Jos vapaakirkko hyväksyy saman linjan, niin se tarkoittaa sitä, että jossakin vaiheessa he tekevät saman ratkaisun kuin lut.kirkko hyväksyen homoseksin. Tiedän sen että homoseksuaalinen ominaisuus ei ole syntiä opetus ja ajatus, ei ole koko vapaakirkon opetus, vaan vain muutamien vapaakirkollisten hyväksymä ajatuksenjuoksu. Herraan Jeesuksen ja Raamatun sanan totuuteen uskovan seurakunnan tulisi hylätä tämä väärä opetus, koska homoseksuaalisen ominaisuuden omaava ihminen elää synnissä Jumalaa vastaan, koska Jumala asetti ihmisen seksuaalisen ominaisuuden (identiteetin) miehen ja naisen välille pysyvään parisuhteeseen (avioliitto).

Luopumus

Monet homouden kannattajat ovat sanoneet, että koska myös uskovien keskuudessa esiintyy homoutta ja jotkut uskovat ovat hylänneet heteroidentiteetin ja tulleet homoiksi, niin Raamatun sana ei voi olla totta. On totta, että jotkut uskovat ovat langenneet homouden syntiin sekä jotkut heistä ovat alkaneet homoiksi. Tämä ei kuitenkaan tee tyhjäksi Raamatun sanan totuutta, vaan vahvistaa Raamatun sanan totuuden ja sen profeetallisen ilmoituksen:

1 Tim 4:
1 ¶ Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

Alkukielen mukaan jae voitaisiin kääntää, että Henki (Jumalan Henki - profeetallinen sanoma) sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina (viimeisinä päivinä) monet (uskovat) luopuvat uskosta, noudattaen valhehenkien vääriä oppeja.

Lopunaikana osa uskovista luopuu uskosta Raamatun totuuteen ja sen seurauksena heidän joukossaan voi olla sellaisia (ja on), jotka ajautuvat ja eksyvät homoseksuaalisuuteen. Jotkut voivat eksyä jopa niin, että he sanovat olevansa uskossa Jeesukseen ja että uskova voi olla homo. Tätä tapahtuu nykyään jo jonkin verran. Raamatun sana on totuus, joka on jo ennalta (lähes 2000 vuotta sitten) on tuonut esille suuren luopumuksen lopunajan seurakunnassa.

Jumalan sanan totuudelle uskolliset uskovat ihmiset kuitenkin tietävät sen, että homous on Jumalan sanan vastaista. Siksi en pakota, enkä käske ketään eheytymään homoudesta. mutta tuon esille sen, että se on mahdollista uskon kautta Herraan Jeesukseen. Jokainen saa kuitenkin tehdä sydämessään omasta halustaan päätöksen haluaako eheytyä vai ei, ja uskooko Herraan Jeesukseen vai ei.
Ihmisoikeus rikkomus

Yhdysvalloissa vaikuttanut kristillinen Exodus-järjestö on lopettanut toimintansa. Exodus harjoitti eheytymisterapiaa homoseksuaaleille. Järjestö on pyytänyt anteeksi toimintaansa sanoen ymmärtävänsä, että toiminta oli loukkaavaa ja ajattelematonta. Olemme tehneet lukemattomia virheitä siinä, kuinka olemme kohdelleet ihmisiä uskomme vuoksi, sanoi Exoduksen puheenjohtaja Alan Chambers Reutersille. Alan Chambersia ei tule sotkea ja sekoittaa edellä mainittuun Andy Chambersiin, sillä he ovat kaksi eri henkilöä.

Pyydän anteeksi loukkauksia ja tuskaa, joita monet teistä ovat kokeneet, Alan Chambers sanoo järjestön julkistamassa lausunnossa: Olen pahoillani siitä, että monet teistä viettivät vuosia häpeässä ja syyllisyydessa, kun suuntautumisenne ei muuttunut. Pyydän anteeksi, että tuimme seksuaalisen suuntautumisen muutosponnisteluja ja korvaavia teorioita seksuaalisesta suuntautumisesta. Chambers sanoo, että hän oli osa "tietämättömyyden järjestelmää".

Exodus-järjestö murtui julkisen painostuksen tähden, ei siksi etteikö homo voisi muuttua heteroksi uskon kautta Herraan Jeesukseen. Yhdysvalloissa on käynnissä selkeä asennemuutos homoseksuaaleja kohtaan. Valtaosa amerikkalaisista kannattaa nyt mielipidemittausten mukaan samaa sukupuolta olevien avioliittoja. Kaksitoista osavaltiota sekä Washingtonin pääkaupunkialue ovat laillistaneet samaa sukupuolta olevien avioliitot, ja Yhdysvaltain korkein oikeus määrännee kesäkuun lopussa avioliittolain muutettavaksi. Vuoden 1996 laissa avioliitto rajoitetaan heteroseksuaaleihin pariskuntiin.

Maailman terveysjärjestön Yhdysvaltain-osasto antoi keväällä 2012 kannanoton, jonka mukaan seksuaalista suuntausta muuttavilla terapioilla ei ole lääketieteellistä pohjaa ja ne ovat terveydelle haitallisia. Kalifornian osavaltio kielsi alaikäisiin suuntautuvan terapian viime vuonna ensimmäisenä osavaltiona. New Jerseyn osavaltion päättäjien on määrä äänestää vastaavasta kiellosta ensi viikolla.

Maailman terveysjärjestön kannanotto on ristiriidassa esim. hollantilaisen laajan tutkimuksen kanssa, jonka mukaan homoseksuaalien keskuudessa on enemmän psykiatrisia sairauksia kuin heteroilla. Hollannin tutkimus on siinä mielessä merkittävä, että se on tehty maassa, joka avoimesti kannattaa homoutta, eikä Hollannissa näin ole "homofobista" ilmapiiriä. Kun otetaan vielä huomioon monet tutkimukset homoseksin aiheuttamista haitoista, jotka ovat yleisimpiä homojen keskuudessa kuin heteroiden, niin on selvää, että WHO on myöntynyt yleisen mielipiteen vuoksi homopropagandalle myönteiseksi. Kts. tiedot täältä

Exodus-järjestö on voinut ihan oikeasti toimia joidenkin ihmisten kohdalla väärin, mutta se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että lukemattomat ihmiset ympäri maailman ovat muuttuneet homoudesta heteroksi uskon kautta Herraan Jeesukseen. Exodus-järjestö on joutunut taipumaan yleisen painostuksen vuoksi se on selkeästi nähtävissä.

WHO:n valitsema suunta osoittaa hyvin suurta halveksuntaa ihmisryhmää kohtaan, joka haluaisi muuttua homosta heteroiksi. Silloin on kyse ihmisen oikeuksien loukkaamisesta ja suvaitsemattomuudesta, kun ei hyväksytä sitä, että on olemassa ihmisiä, jotka omasta vapaasta tahdosta haluavat muuttua homosta heteroiksi. WHO:n valitsema suunta osoittaa myös sen kuinka homosta heteroiksi haluavia ihmisiä ei haluta auttaa ja tukea heidän omassa valinnassaan. Tässä on kyse ihmisoikeuksien polkemisesta ja loukkaamisesta sekä ihmisoikeus rikkomuksesta.

Homopropaganda koittaa kaikin keinoin tehdä tyhjäksi homosta heteroksi muuttumisen mahdollisuuden. Siksi myös WHO on aivopesty mukaan homoliikkeen propagandaan. Olen ihan varma, että Suomessakin lähiaikoina tulee nousemaan voimakas homopropaganda, joka koittaa kaikin keinoin tehdä tyhjäksi homosta heteroksi muuttumisen mahdollisuuden. Lakeja voidaan säätää rangaistukseen uhkaan vedoten tämän asian suhteen, mutta se ei kuitenkaan kykene muuttamaan sitä tosiasiaa, että ihminen voi vapautua ja muuttua homosta heteroksi uskon kautta Herraan Jeesukseen. Tätä tulee tapahtumaan yhä uudestaan ja uudestaan, sillä Jumalan rakkaus ja totuus kykenee muuttamaan ihmisen elämän luonnottomuudesta luonnolliseen tilaan.

Homoaktivistien toiminnasta asioita, joita julkisuus ei halua kertoa: Kts. homoaktivistit

Setan pääsihteerin lausunto

Seta ry:n pääsihteeri Aija Salo kritisoi Amadeuksen tarinasta nousutta kohua. Salon mukaan eheytys sana on todella raju termi ja hyvin kiistanalainen. Salon mukaan on erikoista, että media käyttää eheytys sanaa kritiikittä ilman lainausmerkkejä. Salo ihmettelee, että eheytys sana oli päässyt ihan lehden kanteen asti.

Vastaan Salolle, että eheytyminen tarkoittaa muuttumista eikä siinä ole mitään väärää. Jos homo haluaa muuttua heteroksi, niin totta kai hänellä on siihen oikeus, eikä kenellekään ole oikeutta sitä kiistää, ei edes Setalla. Seta sanoo taistelevansa "ihmisoikeuksien" puolesta, miksi Seta ei hyväksy sitä tosiasiaa, että jotkut homot haluavat muuttua heteroiksi, joka myös onnistuu monessa tapauksessa uskon kautta Herraan Jeesukseen. Miksi Setan on vaikea hyväksyä homon oikeutta muuttua homosta heteroksi? Siksi koska Setaan kuuluu ihmisiä, jotka ovat uskoneet propagandan ettei homo voi muuttua heteroksi ja että homon tulisi olla aina homo. Tämä on suvaitsematonta, joka loukkaa ihmisen oikeuksia muuttua omasta halustaan ja päätöksestään homosta heteroksi.

Aija Salo tuo esille, jos tällaisen ihmisen oma versio (viittaa Amadeuksen tarinaan), niin samalla tulisi kertoa, mitä ongelmia eheytysretoriikkaan nähdään laajasti liittyvän. Tähän vastaan Salolle, että homosta heteroksi muuttumisen tosiasia on ongelma Setalle, Setan propagandan takia, mutta se ei ole ongelma ihmiselle itselleen, joka omasta halustaan käsin haluaa eheytyä (muuttua) homosta heteroksi. Seta pelkää menettävänsä jäseniään ja kokee oman arvomaailmansa olevan uhattuna jos yksin homoseksuaali muuttuu heteroksi. Tämäkin on suvaitsematonta toimintaa, sillä ihmiseltä koitetaan riistää vapaus omaan ja itsenäiseen päätökseen kyseenalaistamalla hänen oma ja itsenäinen päätöksensä.

Salon mukaan Me Naisten artikkelin suurin ongelma on se, että siinä annettaan ymmärtää Oilingin ongelmien johtuneen homoudesta. Salon mukaan jutusta kävi ilmi, että hänellä oli elämäntapa, jonka hän itse koki vahingollisena. Mutta siinä ei mitenkään kyseenalalaistettu sitä, että hän ikään kuin selitti elämäntapaansa homoudella. Jutusta sai sen kuvan, että homouteen kuuluvat esimerkiksi holtiton alkoholin käyttö ja ryhmäseksi.

Amadeus kertoi olleensa homo, jonka elämän täytti homoseksuaaliset irtosuhteet (ryhmäseksi) ja biletys. Edellä oleva kuvaus oli Amadeuksen elämän todellisuus homona. Tiedän monen muunkin entisen homoseksuaalin kertoneen homoelämästä, johon kuului monia irtosuhteita sekä ryhmäseksiä. Ei varmasti kaikki homot niitä harrasta, mutta homokulttuuriin kuuluu isona ja vahvana tekijänä useat irtosuhteet ja sekä ryhmäseksin harrastaminen. Tämä on tosiasia, sitä on turha yrittää kiistää.

Monet homot kokevat elämäntapansa vahingollisena, sillä todistukset elämän tyhjyydestä tuovat ahdistusta ja ongelmia ihmisen elämään. Tämä on monen entisen homon oma todistus. Homoseksuaalin on vaikea yrittää puhua siitä homokulttuurin sisäpiirissä, koska siellä homoutta ihannoidaan ja sitä pidetään tilana, jota ei voi koskaan muuttaa. On selvää, ettei homo uskalla avautua tällaisessa ilmapiirissä.

Aija Salo sanoi ettei omaa identiteettiä tarvitse muuttaa. Kun on kyseessä ihmisen seksuaalinen identiteetti, niin se voi muuttua ja sen tuleekin muuttua silloin kun ihminen haluaa omasta tahdostaan muuttua esim. homosta heteroksi. Jos tätä ei hyväksy ja suvaitse, niin silloin on kyse ahdasmielisestä suvaitsemattomuudesta. Ei kai Seta halua itseensä ahdasmielistä suvaitsemattomuuden leimaa? Jos he eivät sitä halua, niin silloin heidän tulee kunnioittaa ja hyväksyä ihmisen oma ja itsenäinen päätös kun ihminen haluaa muuttua homosta heteroksi.

Amadeus ei ollut edes kuullut eheytysryhmistä, vaan hän oli jo muuttunut homosta heteroksi ennen kuin kuuli sellaisten ryhmien olemassaolosta. Tämä on mahtava todistus siitä, että uskon kautta Herraan Jeesukseen ihminen voi muuttua homosta heteroksi ilman eheytysryhmiä.

Aija Salo sanoi ettei hän tyrmää kokemusta ihmisen omasta seksuaalisuudestaan. Salon mukaan ihmisen kokemus omasta identiteetistään voi olla erilainen eri elämänvaiheissa, sitä ei voi tietää kukaan muu kuin ihminen itse. Tässä on ristiriita, sillä Salo sanoi myös ettei omaa identiteettiä tarvitse yrittää muuttaa.

Salo ajautuu itsensä kanssa ristiriitaan, jos kerran hänen mukaansa ihmisen kokemus omasta identiteetistä voi olla erilainen eri elämänvaiheissa, niin miksi Salo tuo esille ettei omaa identiteettiä tarvitse yrittää muuttaa? Totta kai oma seksuaalinen identiteetti voi muuttua ja sen tulee muuttua jos esimerkiksi homo haluaa muuttua omasta tahdostaan heteroksi. Näin on käynyt monille entisille homoille. Setankin tulee kyetä kunnioittamaan heidän päätöstään jos he mielivät jatkaa järjestönä, joka edustaa suvaitsevaisuutta.

Tarkoitukseni ei ole mitenkään mollata Setaa tai sen jäseniä, vaan tuoda esille se että homoille tulee antaa mahdollisuus muuttua heteroiksi, jos he itse sitä haluavat. Heitä tulisi myös kannustaa ja tukea muutokseen, eikä syyllistää tai kyseenalaistaa heitä.