IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.
Ei ole semmoista asiaa jota hän ei tietäis, pientä eikä suurta, siksi sun ei tarvitse pelätä.
Sie et ole yksin, se on isommassa kädessä.
Hän ei ole jättänyt meitä tänne itseksemme, pelkäämään pahinta ja toivomaan parasta.
Jeesus tulee tänne näkyvällä tavallakun hän lähtikin, ei salaa,Hän tulee suurella jyrinällä ja paukkeella ja kerran kaikki näkeväät hänet.

Kuolleetkin sitteen Viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Jeesus tulee keskelle vaikeita olosuhteita, keskelle suurta ahdistusta.
Hän ei tule enään kärsivänä paöveliana vaan voittajana ja kuninkaana.
Ja silloin tärkein kysymys on meillä kaikkilla on tämä? olenko
minä hänen puolellaan? vai häntä vastaan?



Jeesus me kiitetään siitä että sulla on valta ja sie tuut kerran takaisin.
Ja herra sie tuut hyvin pian takaisin. mie rukoilen sitä että sie teet meidät valmiiksi
ottamaan sut vastaan ja anna meille tässä hetkessä anteeksi meidän syntimme.
Sie tunnet kaiken, sie tiedät kaiken ihan sydän sopukoita myöten.
Herra anna anteeksi ja kiitos että annat anteeksi koska sie näät mitä meillä on mielessä.
Jeeesuksen kristuksen nimessä anna se meille anteeksi.Aamen. Jeesuksen kristuksen nimessä
mie julistan sulle anteeksi. Saat uskoo sen. saat valmis ottaan jeesusta vastaan.

Moi, moi ja sinunausta.



Monet on käyttänyt ilmestyskirjaa väärin ja monet on tulkinnut sitä ihan omaan korvasyyhyynsä. Ilmestyskirjalla on peloiteltu kautta historian sivu ihmisiä ja johanneksen on täytynyt
ymmärtää tätä että tätä on aika mahdoton julistaa.

Mutta silti hän julisti sen ja oli suloinen syädä oli helppo syödä mutta vaikea elää todeksi. Mutta samalla tavalla se on tänä päivänä meillekkin.Jumalan sana on makea ja karvas
. Se on helppo lukea helppo syödä mutta vaikea elää todeksi. Sen vaikutukset ei tunnu meidän elämässämme mukavilta.

se valaisee meidän silmämme se lahjoittaa meille pelastuksen, antaa meille ilon ja rauhan mutta sen todeksi eläminen usein sattuu. Jumala opettaa meitä kantapään kautta ymmärtämään
asioista joista muille kerromme.



On helppo sanoo mutta on ihmantoinen asia elää itse todeksi. Ilman evankeliumin henkilökohtaista sisäistämistä emme osaa kertoa toisille kristuksesta.

"On helppo lukee, helppo kuulla, mutta aika vaikee elää todeksi". Me saatamma joutua katkeroitumaan niihin painoihin ja kipuihin joita käytössään oleva ihminen joutuu maistamaan.
Me pyydämme että käytä meitä mutta me emme haluais aina maksaa siitä hintaa jota hänen käytössään olemisesta tulee. Monesti me katsomme raamattu ja se on täynnä sympoleita joita
ei ymmärretä ja näin ollen se jää monella hyllyyn kun he sanoo että ei tätä ymmärrä erkkikään.

Sitä on helppo kuunnella, sitä tekstiä on helppo katsella mutta kun ilamme soveltaan sitä käytäntöön niin silloin katse pois sulkee tekstin. Eikö jännää että kun kuuleemme niin
emme toimi sen mukaa vaikka itse tiedostamme sen. Esimerkikksi sanot ystävällesi että tule huomenna niin saat huomenna vaikka sinulla olisi se jo tänään antaa se astia.

Eli tässä pitäisi jo ajaatella että annampa sen nyt kun on vielä mahdollisuu. Ystäväsi voi kysyä huomaamati että miksi et anna sitä nyt? ja tuosta yleensä suututaan, sanotaan
että odota huomiseen mutta kun joudumme myöntymään sille rehellisyydelle että kun olen tässä edessäsi niin anna se nyt. Se pistää monella uskottomalla sormen suuhun kun pitäisi
katsoa peilikuvvaa jonka aina joka aamu näemme itsemme siitä.

Eikö se totta että pitää katsoa itseään ennen kuin mennä suin päin toista syyttämään. Oletko koskaan miettinyt miksi israel on jatkuasti kansojen hampaissa? miten on mahdollista
että yksi pieni ja mitätön maa kaistale on kaiken aikaa maailman lehtien otsikoissa?
Miten on mahdollista että tekee israel mitä tahansa niin se tekee väärin tai ootko koskaan miettinyt sitä että miksi kristillinen seurakunta on jatkuasti maailman hampaissa?
miten on mahdollista että ne jotka eivät välitä kirkon sanomasta ja kuitenkin vaativat että kirkon täytyy vaijeta sanomastaan tai muutaa sitä?
miten on mahdollista että kun kristitty sanoo että jeesus rakastaa sua niin maailma vastaa heti että elä tuomitte? miksi jeesus on tässä ajassa niin punainen vaate? mainitseppa
nimi jeesus niin kaikkille tulee kiire töihin.

Miksi televisionta katsellessa on vaikea puhua jeesuksesta? Takana on taistelu näkymättömässä maailmaassa. takana ovat voimat jotaka ovat vastustaneet jumalaa jo vuosi satoja
ja vuosituhansia. Takana on sota pimeyden ja valkeuden, saatanan ja jumalan välillä. Kaikki nämä jännitteet johtuu syvimmiltään tuosta sodasta joka jatkuu kaiken aikaa. Tässä
sodassa myös sinä olet mukana, tahdoita tai et!. Monet teologgit ovat käyneet eri tulkintoja sodasta. Käytiinköse aamulla, illalla, jeesuksenaikoihin ja jne. se käytiin ihmiskunnana
aamussa. ainakin minä olen sinne päin kallellaa.

Ihmiskunnan oli joka tapauksessa otettava kantaa tuohon sotaan. Jumala ei tahdo robotteja vaan rakkaudesta

häneen turvaavia luotuja oli sitten kyse enkeleistä tai ihmisistä. Lankeemus taktiikkana oli saatanalla oli valehtelun, epäilyn,
ylpeyden ruokkiminen. ihmisen syntiin lankeemuksen kautta saatana sai hallinta vallan ihmiseen ja hänen hallintavallan koko luomakuntaan.

saatana tartutti tuon hedelmän koko ihmiskuntaa ja tänä päivänä me tuota hedelmää kannamme koko ihmiskunnan piirissä valheina, sotina,
nälkänä ja kuolemana. Lohikäärmeen yksi perusmuoto on vihaa hän vihaa, hän on saatana. saatana vihaa juutalaista kansaa pokalapsen tähden,
kristuksen messiaan tähden. juutalainen kansa muistutttaa jumalan jeesusen olemassa olostaan ja siksi jumalan kansan israelin historia on vainojen historiaa.

Patriarkoista lähtien ei mikään muu ei selitä tuon kansan merkillistä kärsimyksen historiaa.Jokaisessa pelastuksen historian vaiheessa saatana
on yrittänyt langettaa ihmisen ja kaikki jumalan ihmiset pois hänen suunnitelmastaan. saatana yritti langettaa esimerkikki aabrahamin,iisakin, jaakobin jaa daavidin
ja onnistuikin siinä mutta jumalan armo oli suurempi.

Perkele yritti tuhota juutalaisen kansan egyptin orjuuden aikana mutta ei tuhonnut vaan jumala armahti ja vapautti sen kansan. Hitlerin vainot
tai meidän juutalaisviha ovat osa samaa saatanan vihaa jumalan kansaa kohtaan. Lopun aikoina saatana yrittää tuhota juutalaisen kansan kokonaan.
on tehty eräs hyvä elokuva lopullinen ratkaisu jossa natzi saksa suunnittelee että teemme lupun juutalaisesta kansasta mutta se ei onnistunut.
saatana haluaa saada yhä edelleen saada lopullisen ratkaisun juutalaiskysymyksessä.
Johannes sanoo, sillä aika on lähellä koko ilmestys kirja julistaa nopeaa ajan kulumista ja vielä kuvittelemme kestävän
kauvann toteutuu pikemmin kuin sittenkään aavistamme. Kirja haastaa meidät tarkkaamaan
sitä aikaa jossa me eletään. Ei oo väärin tarkata aikoja ja aikojen merkkejä, ei oo väärin jopa laskee pedonmerkkiä sen lukua.

Mutta saman aikaisesti on pääasia pidettävä pääasiana.

Kuka oli tää johannees? hän oli apostoli johannes justinus marttyyri samoin kuin
ideneus jotka kirjoitaa sata jälkeen kristuksen ja sen jälkeen niin he sanoivat että
apostoli johannes yksi jeesuksen opetuslapsi on kirjoittanut ilmestys kirja ja piste.

Kirjoittamisen ajankohta todenäköisesti 91 - 95 jälkeen kristuksen.
Se voi olla myös aikasemmin?

Tuohon aikaan seurakuntaaa koettelivat keisari domitianuksen vaino.
Silloin keisarin palvonnasta tuli virallinen uskonto ja se oli kovaa aikaa ja silloin
uskominen kristukseen merkitsi monille sitä että henkilähti.

Tämän kirjan kirjoittamisen paikka on patmos saari efesosta lounaaseen nykyisen turkin
rannikko. Se kuuluu nykyään kreikkaan. johannes oli roomalaisten karkoittamana tällä saarella

Vankeudessa ja sieltä hän kirjoitti tämän.
Tämän kirjeen vastaan ottaja olivat seitsemän vähässä aasiassa siaineet seurakunnat
kaikki nykyisen turkin alueella, turkin länsirannikolla aika lähellä siellä.

Seitsemän saattaa viitata tässä kristuksen seurakuntaa kaikkina aikoina sillä niin kuin

oli puhetta että seitsemän oli täydellisyyden luku.


Johannes seitsemälle aasian seurakunnalle: armo teille ja rauha hääneltä,
joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä,
jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja jeesukselta kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä,
joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsia! (ilm.1.:4-4).


Tämä on ylipursuava tervehdys. Aivan ilmestyskirjan alussa

Lähetetään terveisiä kolmiyhteiseltää jumalalta.
Ihan oikeesti näissä jakeissa todella on nähtävissä viittaus kolminaisuuteen.
Isä joka on ja joka oli, ja joka tuleva on, toivottaa lukialleen rauhaansa.
Pyhähenki sillä sanotaan niiltä seitsemältä hengeltä.
Seitsemän viittaa täydelliseen henkeen eli pyhään heenkeen hän toivottaa rauhaansa lukialleen.

Ja poika jeesukselta kristukselta ja hänkin toivottaa rauhansa lukialleen.
Hänelle joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellään ja
tehnyt meidäät kuningaskunnaksi ja papeiksi jumalalle ja isälleen hänelle
kunnia ja voima, aina ja iankaikkisesti aamen.

Johannes ylistää jumalaa tässä lujaa! juslistaa rajusti ja lujaa ja hän tuo ehdottomasti
esiin sen kaikkein tärkeimmän sanoman joka on tärkein myös ilmestyskirjassa
nimittäin sen että jeesus on päästänyt meidät verellään.

Ilmestyskirjan tärkein sanoma ei oo, niin kuin mie äsken sen sanoin niin se ei oo
antikristus, pedonmerkki, lopunajan ahdistus vaan tärkein jeesuksen sovitus työ.

Mikään ei ole, eikä saa olla yhtä tärkeetä kun me luetaan ilmestyskirjaa.
Sen perusanoma on että jeesus on sovittanut mun synnit.

Ja tää jeesuksen sovitus työ on ainoa todellisen voiman lähde myös silloin kun
on vaikeeta. Myös silloin kun luetaan ilmestyskirjaa. Kristus on vapauttanut meidät
synneistä ja tehnyt meidät kuningas kunnaksi ja papeikasi jumalalle.

Jumala ei pelastanut sua vain että hän veis sut taivaaseen,
hän pelasti sut auttamaan toisiakin taivaaseen.
Sun elämällä on tarkoitus auttaa toisiakin ihmisiä jeesuksen luo.

Sun elämällä ei oo tarkoitus että sie elät vain tämän 60,70 ja 80 vuotta ja odotat että pääsis taivaaseen,
pääsisi taivaaseen.
Vaan sun tarkoitus on auttaa muitakin sinne tavalla tai toisella erillaisilla lahjoilla.


Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet,niidenkin,
'jotka hänet lävistivät, ja kaikki maa sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan.totisesti,amen.

"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.
(Ilm.1:7-8).


"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.

Jumala ei muutu, hänen nimensä on: "Minä olen".

Jumalalla on ainoana valta olla itsestään olemassa, kaikki muut tarvitsevat tuon kyvyn ulkopuoleltaan.

Meidän kuohuvassa ajassa on yksiasia joka ei muutu? sinä muutut, sun olosuhtees muuttuu,
Mutta jumala ei muutu. Hänellä on homma hanskassa ja hänellä on ollut aina homma hanskassa eikä se
koskaan ole ollut pois hänen hanskastaan, myös sinun elämässäsi, hänellä on kaikki valta.
Kolmas tapa tulkita ilmestyskirjaa paitsi se oisi vain osoitettu niille ihmisille jotka
vastaan tai siellä ois historian kulku ilmaistu, kolmas on fyturistinen näkökulma joka mukaan ajatellaan
että ilmestyskirja käsittelee vain lopunaikoja vain viimeisiä aikoja että siinä ei ole minkäänlaista historian näkökulmaa.
kaikille edeltäville sukupolville se on ollut vain ennustus tulevasta.

ja tän tulkinana
heikkous on siinä että ilmestyskirja menettää lohduttavan merkityksen joka sillä on aina ollu kärsivien ihmisten tukena.
Neljäs tapa tulkita on vertauskuvallinen tulkinta ja sen mukaan nähdään että ilmestyskirja on vertauskuvlillinen
ja vain vertauskuvalinen se ei kosketa mitään todellisia tapahtumia, ei menneitä eikä tulevia.
Se sisältää periaatteita, ideoita joilla jumala toimii maailmassa.
'
Mutta on vaikeeta ja mielestäni mahdotonta ajatella että
kirja joka jo alussa sanoo kertovansa mitä on ollut ja mitä nyt on ja mitä on pian tuleva, ei puhuis mitään todellisissa ajassa
ja paikassa tapahtuvista tilanteista. Mie itse nään että ilmestyskirjassa on kaikkia elementtejä, se puhui tuolle ajalle
siinä näkyi historiallinen aikajana, historiallista kehitystä se puhuu tarkaan tulevaisuudesta ja sen vertauskuvat on täynnä sanaa
tälle ajalle. Miten ilmestyskirja rakentuu? millainen on sen rakenne? se ei ole niin kuin tavallinen romaani
jossa on mielenkiintoinen
alku, jännittävä loppu huipennus ja siinä välillä muutamia hienoja tapahtumia.


Siinä on aikahistoriallinen rakenne, siinä on alku ja loppu, siinä on juoni.
Tapahtumat on merkitty aika järjestyksessä siinä sanotaa selvästi kirjoita mitä olet nähnyt,
mitä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva. Siinä on selvästi aika järjestys.


Mutta
samalla ilmestyskirjassa on rinnakkainen rakenne. Siellä on samat tapahtumat
Kuvattu erinäkökulmista. Niissä on selvää sisäkkäissyyttä. Rakenne avautuu
kolmen setsemän ryhmän kautta. Siellä on sineetit, basuunat ja vihahmaljat.


Ensin avautuu seitsemän sineettiä,sitten avautuu seitsemä basunaa ja sitten seitsemän vihanmaljat.
Siellä on myös paitsi tämmöinen kerronallinen aikarakenne ja siellä on tämmöinen sisäkkäisyys ja
siellä on huipentuva rakenne, siellä on kiihtyvän kehityksen malli. ikään kuin ilmestyskirjassa annetaa
laaja kuva tapahtumista ja sen avaavat seitsemän sineettiä. Viimeinen sineetti paljastaa, seitsemän basuuna
jotka antaa vähäntarkemman kuvan tai kovinkin tarkemman kuvan ihan lopun lopusta.


Ja viimeinen basuuna se pajastaa seitsemän vihanmaljaa joka antaa oikeen tarkankuvan lopun, lopun lopusta.
Ne menee jonkun verran päälleikkäin mutta siinä on selvä tämmöinen huipentuva suumaava rakenne. se tekee
olmestyskirjasta vieläkin hankalamman tulkittavamman. Monet tulkitsee sitä vähän eritavalla mutta
ainakin nämä rakenne mallit siitä on löydettävissä.

(Ilmestyskirja.1:1-3) Jeesuksen kristuksen ilmestys, jonka jumala antoi hänelle,
näyttääkseen palvelioilleen, mitä pian tapahtuman pitää ja sen hän lähettämänsä
enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen johannekselle, joka tassä todistaa
jumalan sanan ja jeesuksen kristuksen todistuksen,
kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
Autuas se, joka likee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetain sanat
ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!


tää on jeesuksen saama ilmestys isältään, isä antoi sen pojalle, poika antoi sen enkelille,
enkeli antoi sen johannekselle, johannes antoi seurakunnalle ja me ollaan se saatu seurakunnalta.

Siinä sanotaan mitä pian tapahtuman pitää ja tää sulkee pois pelkän vertauskuvallisen tulkinnan.

Miten pian on pian?

Me oliin menossa kemiin ja kaveri kysyi milloin ollaan perillä? vastasin pian.
Vähän ajan kuluttua kaveri kysyi että kuinka pian me ollaan perillä? vastasin pian!
Kaveri kysyi kolmannene kerran että kuin kauvam siinä menee että me ollaan perillä ja kuin pian?
Vastasin että kemi jo näkyy:

Jumala sanoo meille että jeesus tulee pian.

Meijän aika tai meijän asia ei ole tarkkaan sanoa että milloin se tapahtuu.
Me luotetaan siihen että isä sanoo ihan pian, sinne tullaan ihan pian.
Johannes evankelista on todistaja, totuuden havannoitsia hän havannoitsee sitä mitä enkeli hänelle
ilmoittaa jeesuksen sanaa ilmestyksenä. Mukana on myös johanneksen tulkintoja hänen näkemästään

ja hän sanoo että autuas se joka lukee, autuas se joka kuulee, autuas se joka ojentautuu tämän kirjan
mukaan. Tää on ainoo raamatun kirja jonka lukijaa ja kuuliaa erikseen onnitellaan siitä että hän lukee tätä kirjaa.
Tää on surkee asia siksi että monet laittaa tän kirjan pois siksi että tää on niin vaikeeta. Pelkkä lukeminen ei tee
ketään todellisesti autuaaksi vaan tämän sanoman vastaan ottaminen ja vaarin ottaminen koituu todelliseksi autuudeksi
iänkaikkiseksi onneksi ja elämäksi ihmiselle joka siihen perehtyy.
Ilmestyskirja kertoo suurelta osin ajasta, juuri ennen jeesuksen paluuta.
Se kertoo ajasta jota varjostaa maaailman laajuiset katastrofit,
nälänhädät, maanjärjestykset, sodat, laittomuus, väärä hillintynyt
seksuaalisuus,yksi maailman talous, koko maailmaa hallitseva diktatuuri ja
kaikenkattava syvenevä pelko. Se kertoo ajasta jolloin mikään ei
tunnu olevan niin kuin ennen. Mie uskonsen kertovan meidän ajasta.


Ilmestyskirja on aina ollut hyvin kiistelty ja hyvin rakastettu kirja.
Ensimmäisen ja toisen vuosisadan seurakunnissa ilmestysskirjaa luettiin hyvin
ahkerasti, toiset innostuivat siitä ja toiset vastustivat sitä.


Syynä voi olla kirjan vaikeahko kuvakieli ja ennen kaikkea sisältö
esimerkiksi hyvin konkreettinen opetus taivaasta ja esimerkisi
opetus tuhat vuotisesta valtakunnasta.


se on hyvin mielenkiintoinen ja väärintulkittu kirja.
Kirja on täynnä symbooleja, siellä on petoja, maljoja,
basuunoita, sinettejä. Se vaatii tulkintaa.

Ja siksi se on altis
väärin ymmärrykselle. Monet harhaopit ovat saaneet polttoainetta
juuri ilmestyskirjasta. Siksi moni on heittänyt sen hyllylle
eikä lue sitä, lukee muutaman luvun mutta ei tätä ymmärrä erkkikään
ja panee sen pois. Kuitenkin ilmestyskirja on ainoa raamatun kirja
jonka kuulemisesta ja uskomisesta onnitellaan erikseen.


jossä luet ilmestyskirjaa niin sua onnitellaan siitä raamatussa
ja se on ainoa tämmönen kirja.
Se on aina ajankohtainen kirja.


ilmestyskirja, siinä on asiaa kaikkien aikojen ihmisille.
se on ollut erityisesti vainottujen kristittyjen rakastama kirja.
Mitä lähempänä on krietuksen paluu, sitä ajankohtaisemmaksi se kirja
tulee. Kun sie annat esimerkiksi ystävälles reitti ohjeet jaa kerrot
tarkaan että miten ajataan esimerkiksi oulusta helsinkiin.


Niin sie kerrot sen tarkkaan alkuosan ja sit sie kerrot sen
loppumatkan. Sitten siinä välillä sanot että seuraa eurooppa nelosta
minkä kerkeet. Maisemia tarkkaillen voi päätellä miten lähellä
päämäärää ollaan. Mutta ihan tarkkaan maisemiakaan ei pidä tarkkailla
sillä oja voi tulla vastaan.

alkumatka kerrotan raamatussa hyvin tarkkaan,
loppumatka hyvin tarkkaan ja kaikenaikaa pitää katsoa tiehen.
Tärkeintä on se että me katsotaan tiehen eikä maisemiin,
että me katsotaan jeesukseen eikä olosuhteisiin.
Mutta kyllä ne olosuhteetkin vähän puhuu.


Mikä on ilmestyskirjan tarkoitus? mikä on sen sanoma? ja
miten sitä pitäs tulkita?
Ilmestyskirjan avain sana on seitsemän.


Siellä on seitsemän seurakuntaa, seitsemän henkeä,seitsemän lampunjalkaa,
seitsemän tähteä, seitsemän sineettiä, seitsemän sarvea, seitsemän silmää,
seitsemän enkeliä,seitsemän basuunaa, seitsemän ukkosen jylinää,
seitsemän tuhatta, seitsemän päätä, seitsemän kruunua, seitsemän vitsausta,
seitsemän maljaa, seitsämän vuorta,seitsämän kuningasta, hirveemäärä seiskoja.
Ja tuo seitsemän esiintyy ilmestyskirjassa useammin kuin missään muissa
raamatunkirjoissa yhteensä.


Ja lisäksi ilmestyskirjassa on paljon sanoja tai sanontoja jotka toistuvat
seitsemän kertaa. Esimerkiksi seitsemän autuaaksi julistamista, seitsemän kertaa
minä olen, seitsämän kertaa ei enään, seitsemän kertaa aamen ja niin edelleen.
Seitsemän on raamatussa pyhä, täydellisyyden luku se julistaa että
jumalalla on kaikki valta, jumala on täydellinen hänen luonaan on kaikki täydellistä.
Se julistaa että jjumala on historian herra, hän on täydellisesti ohjaimissa.
Seitsemän julistaa että tää homma on jumalan hanskassa.


Ilmestyskirjan keskeisin hahmo ei ole vaikkapa antikristus tai joku peto
vaan kristus. Ilmestyskirja kuvaa kirkastettua, hallitsevaa jeesuta
ja hänen paluutaan maan päälle.


Se kertoo jeesuksen täydellisestä ja ikuisesta voitosta saatanasta.
Ilmestyskirja on tarkoitettu rohkaisuksi kaikille kristityile kaikkina
aikoina. Erityisesti se on tarkoitettu vainotuille ja ahdistetulle seurakunnalle
kaikkina aikoina. Vainotut ja ahdistetut kristityt ovat saaneet aina siitä voimaa.
Ja se on lohduttanut kärsiviä kristittyja. Vainoojat eivät sittenkään sano viimeistä
sanaa, vaan herra sanoo viimesen sanan.


Ja tänäänkin juuri ahdistettu ja vainottu kristitty saa ilmestyskirjasta oikeesti
lohdutusta. Tää on tarkoitettu silloin kun on oikeen vaikeeta. Tietysti muulloinkin.
Kirjan tarkoitus on nostaa alas painetun uskovan kristityn pää katsomaan jeesukseen.
Vaikka kristinusko ei vallannutkaan koko maailmaa heti, vaikka kristityt olivat
jatkuasti vainottu vähemmistö niin jeesus ei valehdellut, hänellä on kaikki valta.
Ja kirja julistaa että pian se astuu näkyvälläkin tavalla esiin. Ja niin myös tänään.
Se julistaa meillekkin että kohta se toteutuu ihan varmasti.


Tamperelainen sanoo siitä kyllä valrmaan toteutuu kohta.

Kirja on luonteeltaan erillainen kirja kuin muut raamatun kirjat.

Se on apokalyptinen ilmestyskirjallisuuteen kuuluva, ja se tekee tästä
vaikeamman tulkittavan kuin monesta muusta kirjasta.

Apokalyptoo tarkoittaa
paljastaa, ilmoittaa,tuoda esiin.
Muita vastaavan laisia kirjoja on raamatussa esimerkiksi
hesekielin kirja, sakarjan kirjat, danielin kirja nyt ainakin.


Luonteen omaista tämmöselle ilmestyskirjalle on vertauskuvallisuus.

Ilmestyskirjassa vilisee sarvia, petoja, päitä, maljoja,sineettejä, basuunoita
ja niin edelleen. Siellä on runsaasti luku symboliikkaa ja puhuin jo tuosta seiskasta,
sen lisäksi siellä toistuu kolme joka on jumalan luku ja kuusi joka on ihmisen luku.
Siellä on paljon symboliikkaa. ja tämän kirjan ilmestys luonteen takia sitä on
vaikee tulkita, Se täytyy pakosti myöntää.

sen takia se monilta hyllyyn.
sitä kattoo vähän aikaa muutaman luvun niin sanoo että ei tätä ymmärrä erkkikään
ja mie paan pois tämän kirjan. Ydin kysymys ilmestyskirjassa on se että mikä
tässä on vertauskuvallista ja mikä ei?
mikä on vertauskuvallista ja mikä ei?.


nyrkkisääntönä on ilmestyskirjaa luettaessä tulis olla se
että mennään kuvainnolliseen tulkintaa, vertauskuvainnolliseen tulkintaan
vasta sitten kun kirjaimellinen tulkinta on mahdotonta.
Ja se on erittäin hyvä ohje ilmestyskirjassa. Jos vaan on
mahdollista tulkita kirjaimellisesti sitten tulkitaan.
Mutta on siellä paljon tekstiä jota on mahdoton lukia kirjaimellisesti
se on pakko katsoa vertauskuvalliseksi.


sitten ilmestyskirjassa on selvä historiallinen luonne.
Kysymyss kuuluu mistä ajasta ilmestyskirja kertoo?
toiset on sitä mieltä että se on tarkoitettu
vain niille ensimmäisen vuosisadan kristityille
jotka ottivat sen vastaan.


Joille johannes sen näki ja joka sitten levitettiin aika
nopeasti tuolloiseen seurakuntaan.
Viittauksen ihmisiin ja tapahtumiin koskevat heidän mukaansa vain tuota
aikaa.


Ja heidän mukaansa meidän ei tuu ottaa ja olettaa että niissä olis mitään
erityistä sanomaa meidän ajalle tai tulevalle polville vaan ainoastaan
se historian opetus joka siinä on.
Tää tulkinta on ongelmallista, sillä se jättää huomioitta jumalan
yliluonnollisen kyvyn ennustaa tulevaa.
Jumala tietää mitä on tulevaisuudessa.


Tää tulkinta nousee yleensä haluttomuudesta nähdä että ihme on mahdollista,
Että jumala tekee ihmeitä.


Ja siitä haluttomuudesta että ei haluta nähdä että raamattu on yliluonnollinen.
Toinen tulkinta tapa on pofeetallishistorianllinen toiset näkevät että kirjassa
on ihhimillistä historiaa jota siellä kuvataan.


Monet sympolit tarkittavat tulkita läntisen euroopan histiriaa, ja sittense huipentuu
jeesusken paluuseen. tää tulkintamalli soveltaa meidän aikaa.
Joku on snonut että kun lukee ilmestyskirjaa niin se on sama kuin lukee
sanomalehtee. Se tulee todelisuudessa tää päivä siellä vastaan.
Tälläinen ajatus on hyvin herkkä erinlaisille tulkinnoille.


Vaikka ilmestyskirja on hyvä lukea hesarin tai keskisuomalaisen kanssa
niin se ei kuitenkaa oon päivän uutislähde. Se on pikemminkin kuin kartta joka näyttää
suurinpiirtein missä ollaan. On myös arveluttavaa että jumalan ilmoitus ois keskittynyt vain
euroopan ja länsimaiden historiaan johon sitä yleensä sovelletaan
Ja että unohdetaan kaikki muu historia maailmassa.
Abban artisti näyttää värinsä. Onko tästä hyvä esikuva uskoville ja onko heidän musiikkinsa sanoituksineen sopiva uskoville?

Ruotsalaisen yhteiskunnan maallisuus on yksi syy siihen, että ruotsalainen pop-musiikki menestyy niin hyvin maailmalla, uskoo Abba-yhtyeen perustajajäsen Björn Ulvaeus, 68.

"Ruotsi on avoin, liberaali, maallinen ja demokraattinen valtio. Me pyrimme tasa-arvoon, katsomme eteenpäin emmekä anna uskonnon kaltaisten sosiaaliset rakennelmien kiskoa meitä taaksepäin", hän sanoo The Wall Street Journal -lehden haastattelussa.

Ruotsin evankelisluterilainen kirkko oli vuoteen 2000 saakka sidoksissa valtioon, minkä jälkeen sen asema muuttui itsenäiseksi uskonyhteisöksi.

Abban musiikki ei ole koskaan ollut yhteiskunnallisesti kantaaottavaa, kun taas Ulvaeus itse on noussut lehden mukaan uskontoa kritisoivilla mielipiteillään kiistellyksi keskustelijaksi Ruotsissa.

Hän on aktiivisesti mukana Ruotsin Humanisteissä, joka kuuluu kansainväliseen uskontoja kritisoivaan järjestöön.

"Suuri määrä maailman kurjuutta juontaa juurensa uskonnosta, ja sitä pitäisi kritisoida enemmän yleismaailmallisesti", hän sanoo.

Ulvaeus tähdentää, että hänen kritiikkinsä ei kohdistu yksityiseen uskonnonharjoittajaan eikä mihinkään tiettyyn uskontoon.

Hänen mielestään uskonnosta ylipäätään "kumpuaa kulttuurillista tuskaa".

"Katsotaan vaikka Lähi-Idän epätoivoista tilannetta. Aivan liian harvat uskaltavat arvostella islamia. Ja mitä uskonto saakaan siellä aikaan.

Tiedän, että minua voidaan läimäyttää kasvoille näistä mielipiteistä, mutta vakaumukseni on, että mitä vähemmän maailmassa on uskontoa, sen parempi", hän sanoo.

Ulvaeuksen ja Benny Anderssonin perustama Abba nousi maailman maineeseen voitettuaan Euroviisut vuonna 1974.

Ulvaeus muistuttaa, että 1970-luvulla Abba oli vasemmistolaisille antikristus: "Musiikkiamme pidettiin kaupallisena ja pinnallisena."

Hänen mielestään historia kertoo totuuden: "Abban tuotanto on osoittautunut kestäväksi, mikä ominaisuus 1970-luvun vasemmistolaiselta musiikilta ilman muuta puuttuu."



http://www.hs.fi/kulttuuri/a1379036049261?jako=7498caf3a1161d2bd2cbd1d0a574df21
Tutustuin yhteen omaikäiseen. Otin kädestä häntä ja sanoin että olen jan. Hän vastasi että olen pikku mikko. Terve järjellisesti,hiljainen, ujo,
mut rankka tausta.

Sanoin sille kädestä pitäen että siunausta ja kristuksen rauhaa.

Hän pois sulki ja hymyili ja sanoi että kiitos :)

Mulle tuli pahaolo mitä näin hänessä :(

minä olen toivoa täynnä hänen kohdalla :)

Mut kutsuttiin sinne avoimien ovien päiville, lauvantaina 12. Lokakuuta
klo 12:00. Ohjelmassa on makkaran paistoa ja musisointia.

Sen mikon kans haluan keskustella kun se niin kosketti omaakin elämää.

Yleensä tuollaiseen paikkaan tullaan niuvasta tai linnasta tai pitkän hoitokierteen jälkeen.

Mikko oli ollut joskus terve mutta juttelen sen kans mielellään kun hän oli iloinen tavatessa minut. :)

Kutsuma nimeni on KristianLauantai 14.09.2013 12:41

Elämäni lyhyesti. Elämäni alkoi lastenkodista jossa koin 2 vuotta väkivaltaa.

Koulu meni päin seiniä. Ammattia en kokaan käynyt.

Kaiken aikani vietin kirjastossa lukien paljon poliisi tarinoita,Griminoligiaa,filosofiaa, Paini,judo,painonosto,ja nyrkkeilykirjoja.

Luin paljon runoja,hautajaisvärsyjä. painin joskus euroopan pronssin. nyrkkeilin 7 vuotta ja painonosto vei minut ja ne kirjat opetti minulle enemmän kuin koko koulu, Laskemaan, lukemaan, taitoa, tekniikkaa, ja jne.

Ruotsi oli paikka josta alkoi ongelmat ja kobenhavnissa Christianshavnissa perustettiin Kristianian kaupunki, jonka väestö määrää lähes täysin omasta toiminnastaan.

Christianiassa oli avoimia coffee shoppeja, jotka myivät kannabista. Poliisi sulki suurimman osa näistä vuosina 2005 ja 2006. Tein kyllä työtäkin että sain ainetta.

Korjasin motocross pyöriä, mopoja, autoja ja isompia autoja. tein kerran tienposkessa 11 ja puolituntia autoon remontia yksin ja laitoin auton liikkeelle, auvoin lukkoja asunnoista rahan puutteessa eri tiirikoilla josta tuli haloo juttu myöhemmin.

Ajoin myöhemmin raskaskuljettaja kortin vain siksi että en tarvi muutto apua.

join simmäisen pullon viinaa join 12 vuotiaana.

Työ voima toimisto kysyi aina mikä on sun ammatti? Sanoinettä ei tuohon ruuttuun mahdu se mitä olen tehnyt ja kirjoitin sekatyömies joka paperiin. tein työkseni aivan kaikkea mahdollista.

Raskaita mettä töitä tein yhden kesän aamu kuudesta ilta 12 asti joka päivä.Moottorisahalla sahasin paksut pöllit ja haloin ne.

Ammatti kouluun hajin parikertaa ja yritin olla siellä mutta alkoi opettaja kilpaileen mun hitsaus taitoa ja tuli riitaa. Aineet autto aina kun vedin sitä suoneen että tuntu. Ammatti koulusta pihalle sen kovaotteisuuteni takia. Ruotsiin lähdin autolla sekaisin.

Edellinen kerta kun jäin huumeista kiinni ja auton varastin ja vedin satasta sen tolppaan ja auton keula oli vee muodossa ja tolpan rima katkesi ylhäältä konepellille, auton ratti oli solmussa ja ikkuna rikki Starttasin autoa kun se savus ja en tajunnu kun sen että pakoon on päästävä nyt valot alkoi välkkyä ja ovi revittiin auki ja minulta lähti taju saman tien.

Olin kiinni. Heräsin putkasta ja olin käynny sairaalassa josta on vain jotain muistikuvia?


Opin elämään narkkarina ja tiedän mitä se elämä on. Näin rekkakuskin jolla oli paljon neulottu käsivarsi ja sairaita ihmisiä koko auto täynnä johon oli sovelluttava. Tein aina mitä vain että sain ainetta myös huorasin ja niitä ikää katsomatta oli myös 60 vuotiaitakin joita nuolin ja 20 vuotiaita mutta aineet oli heilläkin kuvioissa.

Mun oli pakko ymmärtää ja oppia tuntemaan sellaisia myös mafiaa jotka on kaiken huumeen paha lähde. Yövyin välillä roskakorissa, autiotaloissa ja sellaisissa korpikäpissä jossa sai tapella ja omalla vastulla sai jäädä yöksi. Oksennin verta ja join kovasti. Sisätautilääkkäri sanoi että olet sie poitsu vetän kamaa!! ja maha portit on palanu joissa on ikuinene vamma mutta sentään on parantunut niin että ei närästä enään ja se vei vuosia parantua ja hoita mahaa :(. Hoidin kyllä suuni aina että reikiä ei ole ollut 12 vuoteen kun oli aina mukana hammastahnaa ja harja. Hiv testit kävin ja ne oli ok.

Mitään lakia ei sellaisissa paikoissa ole jossa poliisi on jossain missä lie? Puukkoa tuli natseilta silmäkulmaan ja jälkiä on olkapäässä myös selässä, käsissä sormissa. Kun ei ollu ainetta niin sitten raakaa viinaa. ja kun sekin loppu niin aloin puukolla viilteleen vasempaan käteen noita wicca merkkejä ja sain nautintoa siitä että veri valui.

Mut on yritetty tappaa muutamia kertoja huumeporukassa. kolmea vastaan taistelin ja olin yltäpäätä veressä kun sain itseni ylös. Multa yritettiin ensin kuristamalla saada henki pois mutta sitten puukolla kaulavaltimoihin kohdistettiin veitti jonka estin ottamalla kiinni kädestä ja puristin voimalla puukkokäden ranteesta murusiksi.

hakkasin ne miehet ja olin veressä. Kovan alkoholin ja huumeen käytön jatkuessa tein kaksi itsemurhaa ja ne onnistu mutta selvesin niistä. Heräsin sairaalasta remmeistä ja revin pakkopaidasta itseni irti ja karkasin sairaalasta. Kävin vaikka millaista pöpilää läpi mutta aineista en päässy eroon. Putkareissuja tuli ennätysmäärä ja suurin osa niistä oli että ei mitään muistikuvaa miksi olen täällä.

Tein siinä tilassa loppua kohti pahoja ja tönäisin erästä henkilöä joka lensi ilmassa uuniia vasten. heräsin putkasta ja aloin miettiä mitä olen tehnyt ja miten sille kävi?

Tuskasta tunteja itkin putkassa että nyt en enään palaa takaisin tältä reissulta. Rukoilin kädet ristissä ja huusin armoa.

Kun ovet aukeni niin poliisi nauroi ja sanoi että tuliko suolasta syötyä kun janottaa. siinä vaiheessa tunsin että olen vapaa.

istuin penkillä pidätyselin jakkaralla ja mietin. Tämä 28 vuotta ollut poliisissa raimo sanoi että mitä mietit?

Kerroin mitä olen tehnyt.

Raimo sanoi että sä menet ja selvität tuon asian heti.
ja hajet apua noihin ongelmiin. Selvitin asijan ja autoin sitä ihmistä yhden vuoden että hän pääsi traumoista. Oli kova juttu hoitaa sitä mutta ilo oli rinnassa että hän parani ja pyysin anteeksi sitä häneltä useasti vielä enkä koskaan tehnyt sitä toisten.

Raimo käski minun istua ja hän halusi näyttää minulle mitä viina tekee.

Hän aukaisi oven ja sanoi että odota vähän aikaa kun se sieltä tulee.

Ensin tuli rollaattori ja 15 minuutin päästä tuli mies jolla oli kaikki housussa ja takki hirveä.

Se mies vapisi ja oli kuin jostain muualta maailmasta.

Se haisi niin pahalle että oksennin ja ne poliisit kans myös raimo huusi että ovet auki kun tänne tukehtuu.

Sanoin raimolle että eikö tuon pitäisi olla laitoksessa? raimo sanoi että se on vakio asiakas ja kun nyt hän juo pari olutta niin se tulee takaisin tänne nukkumaan.

Poliisit taluutti rollaattorimiestä ja toinen oksenti rankasti sitä taluttaessa.

Raimo kysyi että tiedätkö minkä ikäinen tuo mies on? Sanoin 70 vuotta. Raimo sanoi että 40 vuotias se on.

Viimeisen oikeuden käynnin jälkeen jossa 7 tuntia käsiteltiin mun asijoita ja sitä oli paljon. Linnaa ehdotettiin 3,5 vuodesta 6 vuoteen. Mutta pääsin ehdonalaiseen.

Tuin uskoon ja lopetin kaikki käytöt kerralla.

Tämä oli vain lyhyt tarina elämästäni ja olin likellä riitojen yhteydessä tappaa toisen mutta en tehnyt sitä eli olen kiitollinen siitä.

Olen saanut hyvät välit siskooni ja vanhenpiini vaikka olisi paljon kerrottavaa heillekkin kun olin heittiö.

Minulla ei ole ketään vihamiestä kun olen sopinut kaiken ja kellä siihen on pokkaa niin se on toinen juttu taas se.

Sain paljon taponuhkuksia mutta herran voimalla sain kaiken sovittua ja olen iloinen siitä tänään.

Näin kaikkea pahaa ja en tule koskaan kertomaan että millaisia niitä on jos puhutaan kunnon killeristä kun katsot sitä silmiin. Olen saanut asijani kuntoon ja vielä toi selkä kuntoon niin olen jo täysin melkein puhtailla papereilla :).

Sanon lopuksi että ("ÄLKÄÄ IKINÄ IVATKO KETÄÄN SILLÄ JOKU PÄIVÄ TE ITSE VOITTE OLLA SAMASSA TILANTEESSA"). RAKKAUDELLA KAIKILLE. SIUNAUSTA TEILE.
Apple iPhone 5S: Big Brother Dream Come True



And thatÂ’s really just the beginning. As millions will most likely
The latest series of AppleÂ’s iPhone will not only continue to cultivate numerous apps that track your location through GPS and transmit data directly back to corporations and government, but contain a fingerprint sensor that stores your fingerprint in order to purchase apps and unlock the phone for use.


continue through the Apple food chain and purchase this phone, the NSA and bloated federal government at large will be beyond ecstatic. Because after all, it’s a real dream come true for the Big Daddy government spy state. No longer will you actually need to be arrested to gather your fingerprints — we’re talking about millions nationwide willingly submitting their biometrics to a database that most certainly is accessible by Apple and big government.

But don’t worry, the same company that has given away all of your chats and personal data through the NSA’s top secret PRISM program says that you’re perfectly safe. Security experts and high level tech analysts, however, seem to disagree. In addition to the fact that it seems consumer trust is all but dead in regards to Apple and its ties to the spying grid, it seems these ‘safety’ features are actually quite vulnerable in reality. To the point now where hackers can access a massive database of fingerprints just waiting to be taken and utilized fraudulently.



http://www.storyleak.com/apple-iphone-5s-big-brother-dream-come-true/

Itämaista menoaTorstai 12.09.2013 12:07

Jope Ruonansuu - Jasser Arafat

http://youtu.be/sEa6SVVdAek
Homoseksuaalinen ominaisuus

Eräs asia on syytä ottaa esille tässä kirjoituksessa. Amadeus kertoi vapaakirkon kannan olevan se ettei homoseksuaalisuus ominaisuutena ole syntiä, vaan samaa sukupuolta edustavien parien väliset suhteet ovat syntiä. Tämän tähden Amadeus ajatteli viettävänsä loppuelämänsä yksin ja pidättäytyvänsä seksistä. Painotan sitä, että Amadeus ei ole sitä mieltä, että homoseksuaalinen ominaisuus ei ole syntiä.

Ajatus ettei homoseksuaalinen ominaisuus ole syntiä on epäraamatullinen opetus sekä vastoin Jumalan sanan opetusta. Tämä opetus ei vapauta ja eheytä ihmistä homoseksuaalisuudesta vaan voi jättää hänet homoseksuaalisen identiteetin vankilaan ja tilaan, jossa hänen tulee elää selibaatissa koko elämänsä loppuun asti. Homoseksuaalinen ominaisuus on tila, jossa mies tuntee seksuaalista vetovoimaa toista miestä kohtaan, joka on syntiä, sillä Jumala loi seksuaalisen ominaisuuden miehen sydämeen, jossa hän tuntee seksuaalista vetovoimaa naista (vaimoaan) kohtaan.

Homoseksuaalinen ominaisuus on vääristynyt identiteetti, jossa ihminen uskoo olevansa homoseksuaali. Ihminen ei voi olla homoseksuaali eikä omata homoseksuaalista ominaisuutta ilman ettei hän tunne vetovoimaa ja halua seksuaaliseen kanssakäymiseen miehen kanssa. Herra Jeesus sanoi sen olevan syntiä, jos katsoo himoiten naista. On tietenkin myös päivänselvää, että kun ja jos miehen sydämessä on seksuaalinen halu toista miestä kohtaan, niin se on syntiä, vaikka hän ei harrastaisi itse seksiaktia.

Täten myös homoseksuaalinen ominaisuus on syntiä, kuten myös homoseksin harrastaminen. Muistan elävästi kuinka 1990-luvulla luterilaisessa kirkossa alkoi homoseksuaalisuus keskustelu. Keskustelun kulku kulki siten, että osa kirkon piispoista ja työntekijöistä sanoi, että homoseksuaalinen ominaisuus ei ole syntiä, mutta homoseksin harrastaminen on synti. Kun valheellinen opetus homoseksuaalisen ominaisuuden hyväksymisestä oli saatu ajettua sisälle kirkkoon, niin se johti siihen, että myöhemmin samat kirkon miehet ja naiset sanoivat ettei homoseksikään ole enää syntiä.

Jos vapaakirkko hyväksyy saman linjan, niin se tarkoittaa sitä, että jossakin vaiheessa he tekevät saman ratkaisun kuin lut.kirkko hyväksyen homoseksin. Tiedän sen että homoseksuaalinen ominaisuus ei ole syntiä opetus ja ajatus, ei ole koko vapaakirkon opetus, vaan vain muutamien vapaakirkollisten hyväksymä ajatuksenjuoksu. Herraan Jeesuksen ja Raamatun sanan totuuteen uskovan seurakunnan tulisi hylätä tämä väärä opetus, koska homoseksuaalisen ominaisuuden omaava ihminen elää synnissä Jumalaa vastaan, koska Jumala asetti ihmisen seksuaalisen ominaisuuden (identiteetin) miehen ja naisen välille pysyvään parisuhteeseen (avioliitto).

Luopumus

Monet homouden kannattajat ovat sanoneet, että koska myös uskovien keskuudessa esiintyy homoutta ja jotkut uskovat ovat hylänneet heteroidentiteetin ja tulleet homoiksi, niin Raamatun sana ei voi olla totta. On totta, että jotkut uskovat ovat langenneet homouden syntiin sekä jotkut heistä ovat alkaneet homoiksi. Tämä ei kuitenkaan tee tyhjäksi Raamatun sanan totuutta, vaan vahvistaa Raamatun sanan totuuden ja sen profeetallisen ilmoituksen:

1 Tim 4:
1 ¶ Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

Alkukielen mukaan jae voitaisiin kääntää, että Henki (Jumalan Henki - profeetallinen sanoma) sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina (viimeisinä päivinä) monet (uskovat) luopuvat uskosta, noudattaen valhehenkien vääriä oppeja.

Lopunaikana osa uskovista luopuu uskosta Raamatun totuuteen ja sen seurauksena heidän joukossaan voi olla sellaisia (ja on), jotka ajautuvat ja eksyvät homoseksuaalisuuteen. Jotkut voivat eksyä jopa niin, että he sanovat olevansa uskossa Jeesukseen ja että uskova voi olla homo. Tätä tapahtuu nykyään jo jonkin verran. Raamatun sana on totuus, joka on jo ennalta (lähes 2000 vuotta sitten) on tuonut esille suuren luopumuksen lopunajan seurakunnassa.

Jumalan sanan totuudelle uskolliset uskovat ihmiset kuitenkin tietävät sen, että homous on Jumalan sanan vastaista. Siksi en pakota, enkä käske ketään eheytymään homoudesta. mutta tuon esille sen, että se on mahdollista uskon kautta Herraan Jeesukseen. Jokainen saa kuitenkin tehdä sydämessään omasta halustaan päätöksen haluaako eheytyä vai ei, ja uskooko Herraan Jeesukseen vai ei.