IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.

Jospa se näin meniSunnuntai 19.01.2014 02:13

Last year, high-ranking NSA official Bill Binney said, “We are, like, that far from a turnkey totalitarian state.” Now, Binney says that the U.S. has already become a full-blown police state.

Binney told WashingtonÂ’s Blog on Wednesday that:

“The main use of the collection from these [NSA spying] programs [is] for law enforcement. [See the 2 slides below].”



NSA slide
“These slides give the policy of the DOJ/FBI/DEA etc. on how to use the NSA data. In fact, they instruct that none of the NSA data is referred to in courts – cause it has been acquired without a warrant.”

“So, they have to do a ‘Parallel Construction’ and not tell the courts or prosecution or defense the original data used to arrest people. This I call: a ‘planned programed perjury policy’ directed by US law enforcement.”

“And, as the last line on one slide says, this also applies to ‘Foreign Counterparts.’”

“This is a total corruption of the justice system not only in our country but around the world. The source of the info is at the bottom of each slide. This is a totalitarian process – means we are now in a police state.”

Binney, a 32-year veteran of the agency, was instrumental in the creation of the NSAÂ’s surveillance program for digital information. He also served as the NSAÂ’s senior technical director.

As a result, heÂ’s been sought after by a multitude of media outlets, like CBS, ABC, CNN, New York Times, USA Today, Fox News, and PBS.

Concerning the collection of data by federal agencies mentioned by Binney, WashingtonÂ’s Blog added that:

“By way of background, the government is spying on virtually everything we do.”

“All of the information gained by the NSA through spying is then shared with federal, state and local agencies, and they are using that information to prosecute petty crimes such as drugs and taxes. The agencies are instructed to intentionally “launder” the information gained through spying, i.e. to pretend that they got the information in a more legitimate way … and to hide that from defense attorneys and judges.”

CNSNews.com is not funded by the government like NPR. CNSNews.com is not funded by the government like PBS.

CNSNews.com relies on individuals like you to help us report the news the liberal media distort and ignore. Please make a tax-deductible gift to CNSNews.com today. Your continued support will ensure that CNSNews.com is here reporting THE TRUTH, for a long time to come. It's fast, easy and secure.

Viime vuonna, korkea-arvoinen NSA virkamies Bill Binney sanoi, "Olemme, kuten, että kaukana avaimet käteen totalitaarinen valtio." Nyt Binney sanoo, että Yhdysvallat on jo tullut täysimittainen poliisi tilassa.

Binney kertoi Washington blogi on keskiviikko , että:

"Pääasiallinen käyttötarkoitus kokoelma näistä [NSA vakoilee] ohjelmien [on] ja lainvalvontaviranomaisten . [Katso 2 dioja alla]. "

NSA slide
NSA slide
"Nämä diat antavat politiikkaa DoJ / FBI / DEA jne. miten käyttää NSA tietoja. Itse asiassa, he ovat valtuuttaneet että mikään NSA tietojen tarkoitetut tuomioistuimissa - koska se on hankittu ilman lupaa. "

"Niin, ne täytyy tehdä" Parallel Rakentaminen "eikä kerro tuomioistuinten tai syytetoimia tai puolustukseen alkuperäiset tiedot käytetään pidättää ihmisiä. Tämä kutsun: "suunniteltu programed väärästä valasta politiikkaa" ohjannut Yhdysvaltojen lainvalvontaviranomaisten. "

"Ja kuten viimeisen rivin jälkeen yhden dian sanoo, tämä koskee myös" ulkomaisten kanssa. '"

"Tämä on yhteensä korruptio oikeusjärjestelmän paitsi maamme vaan ympäri maailmaa. Lähde info on alareunassa kunkin dian. Tämä on totalitaarinen prosessi - tarkoittaa, että olemme nyt poliisivaltio. "

Binney, 32-vuoden veteraani virasto, oli keskeinen luomiseen NSA: n valvontaohjelmasta digitaalisen tiedon. Hän toimi myös NSA: n vanhempi tekninen johtaja .

Tämän seurauksena hän on haluttuja lukuisia tiedotusvälineet , kuten CBS , ABC , CNN , New York Times , USA Today , Fox News , ja PBS .

Koskevia tiedonkeruu liittovaltion virastojen mainitseman Binney, Washington blogi lisäsi, että:

"Taustaksi, hallitus vakoilee lähes kaikessa mitä teemme . "

" Kaikki tiedot saamat NSA kautta vakoilusta sitten jaettu liittovaltion, osavaltion ja paikalliset virastot , ja he käyttävät tätä tietoa syytteeseen pikkurikoksia, kuten huumeiden ja verot. Virastot neuvotaan tarkoituksellisesti "pestä" saatuja tietoja kautta vakoilusta, eli teeskennellä, että he saivat tietoa enemmän laillinen tapa ... ja piilottaa päässä puolustuksen asianajajat ja tuomarit . "

CNSNews.com ei ole rahoitettu hallituksen kuten NPR. CNSNews.com ei ole rahoitettu hallituksen kuten PBS.

CNSNews.com vetoaa yksityisille kuin sinä auttaa meitä uutisointioikeuden liberaali media vääristää ja sivuuttaa. Varmista verovähennyskelpoinen lahja CNSNews.com tänään. jatkuvasta tuesta varmistaa, että CNSNews.com on täällä raportointi totuudessa; pitkään. Se on nopea , helppo ja turvallinen .


http://m.cnsnews.com/mrctv-blog/matt-vespa/nsa-official-we-are-now-police-state
HOW REGGAE KING MET THE KING OF KINGS
The editors of Leben recount testimony of Bob Marley's conversion





Undoubtedly, those who had built their lives and businesses around Bob Marley and his music felt threatened by his decision to be baptized. Most ignored it as an embarrassment, while others dismissed it as a mere formality without meaning. But Judy Mowatt, one of his famous “I-Threes” backup singers, tells an even more amazing story, of the reggae superstar’s deathbed conversion.

I am sitting in the Hard Rock Café in Birmingham watching the big screen, which is showing a classic Bob Marley clip of “Jammin’” and watching the distinctive figures of three magnificently dressed ladies – Marcia Griffiths, Judy Mowatt and Rita Marley – swaying gently to the music as they sing backing vocals. I am transfixed because only days earlier I had interviewed Judy Mowatt, and she was remembering this period of her life.

The trio had met working in the studio, and their voices had immediately blended into something special. Marley himself had recruited them to be part of his backing band, The Wailers.

Judy remembered, “The first song we did was ‘Jah Live,’ and Bob wanted us to work with him on his ‘Natty Dread’ album. The I-Threes continued to work with Marley until his death.”

Check out an exclusive offer for readers of WND from the editors of Leben!

As you’d expect, Judy was totally engrossed in Rastafarianism, as she explained, “I was a Rasta for 22 years and I was genuine. I embraced the objectives of Rastafari, knowing that one of the aims and objectives were to repatriate to the land of our ancestors. And also to make music to let people be aware of who they are as a people and knowing that the western hemisphere is only a place for them to pass through, but we should return to our father’s land. That was my plan, but God had a different plan! After 22 years I became very unfulfilled, dissatisfied; not by any one thing or by any one person, but I started to search inside because I realized that there was something else that I needed that I could not put my hand on. I knew that God was calling me into deeper waters. I was a little bit fearful because I was wondering what my brothers and sisters would say and what would be their reaction. So I was a bit fearful.”

At the same time as her search, the singer’s personal life was filled with difficulty too, where two family members were in serious situations. She didn’t go into detail but confessed, “I was at a place where I thought I wanted to die but I never had the strength to take my own life. I started praying and I said, ‘God, I really don’t know you because if I knew you, then all of this would not have been happening to me.’ Not knowing that God had used that situation to draw me to him, I started reading my Bible. I had read my Bible three times from cover to cover, and I started reading, but the things I was seeing this fourth time were what I never saw in the three times I read my Bible.”

She continued, “I was seeing it through another pair of lenses. I read, ‘Wherein, there is no other name given among men whereby we must be saved, but by the name of Jesus Christ.’ That flew out of the Bible and into my spirit, and that really turned the key. Whenever you have a mindset and you seriously believe something, you’re not going to open to anything else, and I wasn’t open to anything else. But God opened me to start seeking and searching.”

Listening to an interview with Haile Selassie really challenged JudyÂ’s thinking.

She remembered, “The interviewer asked him, ‘Why is it that people say you are the returned Messiah?’ and he answered through an interpreter – ‘I’m a mere man. I will be replaced by the oncoming generation and a human being should not be emulated for a deity.’ Somebody gave me a book, an autobiography and selected speeches of ‘His Majesty’ and I see where ‘His Majesty’ is a Christian king! I recognize now that instead of worshipping him, I should be worshipping who he is worshipping! So I see ‘His Imperial Majesty’ as my teacher.”

On stage at the 2004 Birmingham Gospel Festival, Mowatt was dressed splendidly in white looking younger than her 52 years. She shared some of her experiences, testified to the truth she’s discovered and sang songs from her excellent album “Something Old, Something New.” The crowd clearly loved it.

She became a Christian in the mid-Â’90s amidst a wave of other successful reggae artists finding Christian faith like Papa San, Stitchie, Chevelle Franklin and Carlene Davis. After her performance, I asked her what she thought Marley would have made of her conversion. It was here that she made my jaw drop!

She shared, “When Bob was on his dying bed, his wife Rita called me on the phone and said to me that Bob was in such excruciating pain and he stretched out his hand and said, ‘Jesus take me.’ I was wondering to myself, ‘Why is it that Bob said “Jesus” and not “Selassie”?’ But I never said it to anyone. Then I met a friend of mine and he said his sister, who is a Christian, was a nurse at the hospital where Bob was before he passed on, and she led him to the Lord Jesus Christ. So when Rita saw him saying, ‘Jesus take me,’ he had already received the Lord Jesus Christ in his life.”

Judy said telling the truth about Marley’s conversion isn’t popular in Jamaica: “People need to know, because they would be drawn also to Jesus Christ. But nobody wants to promote that, and in Jamaica, I said it on a popular television program and a Rasta man met me and asked me why did I have to say that? I said, ‘Because it’s the truth!’ But he never wanted me to reveal that, and I think [because] so many people would be drawn to the gospel.”

Thinking back to the Â’70s explosion of reggae and its association with Rastafarianism, is it possible that this latest wave of gospel reggae artists might be part of another movement? Could the power of the Spirit see another grassroots movement born and the music be part of leading many to the real truth of Jesus?

Judy shared her thoughts: “I see another grassroots movement being born inside of the people of God. Because I think what God did inside the birth of reggae message was to uplift the people that were in degradation, the people who suffered. I mean, the music was birthed out of suffering! Out of Trench Town. It was inside of the pain and the agony that people started singing about it. It is inside of the pain that people are experiencing, where God has given us songs, and He’s using the gospel as a vehicle to go inside places where we probably would not be able to go. But I see this as a continuation of what took place in the ’70s in Jamaica.”

Our thanks to CrossRhythms for permission to reprint this story. Please visit their website at CrossRhythms.co.uk.


http://mobile.wnd.com/2013/12/how-reggae-king-met-the-king-of-kings/

Totuus, rakkaus ja oikeudenmukaisuusPerjantai 17.01.2014 03:40

Vahvat ovat heikkoja ja heikot
ovat vahvoja.

Ole heikko ja anna
anteeksi kaikesta sydämmestäsi ja
kaikesta sielustasi.

Kaikkea kivaa voi
tehdä mutta ei pahaa.

Hyvän mielen
saa aina kun kertoo totuuden ja
saa anteeksi ja antaa anteeksi ja
anteeksi saaja jatkaa anteeksi
antamista sillä jumalan armo
kulkee näin eteen päin.

Ole hyvä kiittämättömille
ja pahoilla niin saat anteeksi
ja anna anteeksi.

Puhu kauniisti niin auliit
korvat kuulee sanasi.

Kaikki tykkää kauniista puheista
jeesuksen sanasta kauniisti hänen
opetusten mukaisesti ja hänen
vertauksien kauniilla eleillä sillä
ihmiset tykkää kuunnella
rehellisyyttä puheissa ja
teoissa kainiisti puhuen lempeästi
ja rauhallisesti.

Näin kumoat kaiken vihan
ja pahan ympäriltä aina.
Aavenin uhrikukkulat, Israelin synti,
hävitetään; orjantappuraa ja ohdaketta on
kasvava heidän alttareillansa. Ja he sanovat
vuorille: "Peittäkää meidät", ja kukkuloille:
"Langetkaa meidän päällemme".

ja sanoivat vuorille ja kallioille:
"Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää
meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella
istuu, ja Karitsan vihalta!

Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa,
eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta
kuolema pakenee heitä.

Sillä jos tämä tehdään tuoreelle puulle, mitä sitten
kuivalle tapahtuu?"

Sillä katso, siitä kaupungista
alkaen, joka on otettu minun nimiini,
minä alotan onnettomuuden tuottamisen;
ja tekö jäisitte rankaisematta! Te ette
jää rankaisematta, sillä minä kutsun
miekan kaikkia maan asukkaita vastaan, s
anoo Herra Sebaot.

Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan
huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi
meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka
eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

Myös kaksi muuta, kaksi pahantekijää, vietiin hänen
kanssaan surmattaviksi.

Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan
Pääkallonpaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat
hänet sekä pahantekijät, toisen oikealle ja toisen
vasemmalle puolelle.

Sentähden minä jaan hänelle
osan suurten joukossa, ja väkevien
kanssa hän saalista jakaa; sillä
hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan,
ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon,
hän kantoi monien synnit, ja hän
rukoili pahantekijäin puolesta.

Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi,
sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat
keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.

he jakavat keskenänsä minun
vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.

Mutta minä sanon teille:
rakastakaa vihollisianne ja
rukoilkaa niiden puolesta,
jotka teitä vainoavat,

Ja nyt, veljet, minä tiedän,
että te olette tietämättömyydestä
sen tehneet, te niinkuin teidän
hallitusmiehennekin.

Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi
suurella äänellä: "Herra, älä lue heille
syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan
hän nukkui pois.

sitä, jota ei kukaan tämän maailman
valtiaista ole tuntenut - sillä jos he
olisivat sen tunteneet, eivät he olisi
kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -


Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin
ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut;
auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se
valittu".

Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat
minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät
ilkkuen päätään:

Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen
luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
Koiruohoa he antoivat minun
syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä.

ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas,
niin auta itseäsi".
Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on
juutalaisten kuningas".

Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat,
herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö
sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman
rangaistuksen alainen?
Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme,
mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole
mitään pahaa tehnyt."

Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet
valtakuntaasi".

Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon
sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun
kanssani paratiisissa."

Ja Herra Jumala istutti paratiisin
Eedeniin, itään, ja asetti sinne
ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
temmattiin paratiisiin ja kuuli
sanomattomia sanoja, joita
ihmisen ei ole lupa puhua.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä
Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka
voittaa, minä annan syödä elämän puusta,
joka on Jumalan paratiisissa.'


Ja oli jo noin kuudes hetki. Niin yli kaiken
maan tuli pimeys, jota kesti hamaan yhdeksänteen
hetkeen,
sillä aurinko oli pimentynyt. Ja temppelin
esirippu repesi keskeltä kahtia.

Tee vielä esirippu punasinisistä,
purppuranpunaisista ja helakanpunaisista
langoista ja kerratuista valkoisista
pellavalangoista; ja tehtäköön siihen
taidokkaasti kudottuja kerubeja.

Ja hän teki esiripun punasinisistä,
purppuranpunaisista ja helakanpunaisista
langoista ja valkoisista pellavalangoista
ja laittoi siihen kerubeja.

Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä,
sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan
hän antoi henkensä.
Sinun käteesi minä annan henkeni,
sinä, Herra, lunastat minut, sinä
uskollinen Jumala.
Ja niin he kivittivät Stefanuksen,
joka rukoili ja sanoi:
"Herra Jeesus, ota minun henkeni!"



Mutta kun sadanpäämies näki, mitä tapahtui, kunnioitti
hän Jumalaa ja sanoi: "Totisesti, tämä oli vanhurskas mies".
Ja kun kaikki kansa, ne, jotka olivat kokoontuneet
tätä katselemaan, näkivät, mitä tapahtui, löivät he
rintoihinsa ja palasivat kukin kotiinsa.
Mutta kaikki hänen tuttavansa seisoivat taampana,
myöskin naiset, jotka olivat seuranneet häntä
Galileasta, ja katselivat tätä.
Minun ystäväni ja läheiseni
pysyvät syrjässä minun vitsauksestani,
ja minun omaiseni seisovat kaukana.
niin myös muutamia naisia, jotka
olivat parannetut pahoista hengistä
ja taudeista: Maria, Magdaleenaksi
kutsuttu, josta seitsemän riivaajaa
oli lähtenyt ulos,



Ja katso, oli neuvoston jäsen, nimeltä Joosef,
hyvä ja hurskas mies, joka ei ollut suostunut heidän
neuvoonsa ja tekoonsa.
Tämä oli kotoisin juutalaisten kaupungista
Arimatiasta, ja hän odotti Jumalan valtakuntaa.
Ja juuri sillä hetkellä hän tuli
siihen, ylisti Jumalaa ja puhui
lapsesta kaikille, jotka odottivat
Jerusalemin lunastusta.

Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen
ruumista.

Ja otettuaan sen alas hän kääri sen liinavaatteeseen.
Ja hän pani hänet hautaan, joka oli hakattu kallioon ja
johon ei oltu vielä ketään pantu.
Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti
oli alkamaisillaan.

Ja naiset, jotka olivat tulleet hänen kanssaan
Galileasta, seurasivat jäljessä ja katselivat hautaa
ja kuinka hänen ruumiinsa sinne pantiin.
Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat
hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta
sapatin he viettivät hiljaisuudessa
lain käskyn mukaan.

mutta seitsemäs päivä on Herran,
sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä
4mitään askaretta toimita, älä sinä
älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi,
sinun palvelijasi tai palvelijattaresi
tai juhtasi älköönkä muukalaisesi,
joka sinun porteissasi on.
JEESUS RISTILLÄ.



Evankeliumi Luukkaan mukaan 23

Ja he nousivat, koko joukko, ja veivät
hänet Pilatuksen eteen.
Ja he alkoivat syyttää häntä sanoen: "Tämän
me olemme havainneet villitsevän kansaamme,
kieltävän antamasta veroja keisarille ja sanovan
itseään Kristukseksi, kuninkaaksi".

Mutta ettemme heitä loukkaisi,
niin mene ja heitä onki järveen. Ota
sitten ensiksi saamasi kala, ja kun
avaat sen suun, löydät hopearahan.
Ota se ja anna heille minun puolestani
ja omasta puolestasi."

He vastasivat: "Keisarin". Silloin
hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille,
mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".

Jeesus sanoi heille: "Antakaa keisarille,
mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan
on". Ja he ihmettelivät häntä suuresti.

Niin hän sanoi heille: "Antakaa siis
keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle,
mikä Jumalan on".

ja heidät Jaason on ottanut vastaan; ja
nämä kaikki tekevät vastoin keisarin asetuksia,
sanoen erään toisen, Jeesuksen, olevan kuninkaan".

Niin Pilatus kysyi häneltä sanoen: "Oletko
sinä juutalaisten kuningas?" Hän vastasi hänelle
ja sanoi: "Sinäpä sen sanot".

Jumalan edessä, joka kaikki
eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen
edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä
todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen,
minä kehoitan sinua,

Pilatus sanoi ylipapeille ja kansalle: "En minä
löydä mitään syytä tässä miehessä".

Mutta he ahdistivat yhä enemmän ja sanoivat:
"Hän yllyttää kansaa opettaen kaikkialla
Juudeassa, Galileasta alkaen tänne asti".

Mutta kun Pilatus sen kuuli, kysyi hän,
oliko mies galilealainen.

Ja saatuaan tietää hänen olevan Herodeksen
hallintoalueelta hän lähetti hänet Herodeksen
eteen, joka hänkin niinä päivinä oli
Jerusalemissa.

Kun Herodes näki Jeesuksen, ihastui hän
suuresti; sillä hän oli jo kauan aikaa halunnut
nähdä häntä, koska oli kuullut hänestä, ja hän
toivoi saavansa nähdä häneltä jonkin ihmeen.

Ja neljännysruhtinas Herodes sai
kuulla kaikki, mitä tapahtui, eikä
tiennyt, mitä ajatella; sillä muutamat
sanoivat: "Johannes on noussut kuolleista",

Ja hän teki Jeesukselle monia kysymyksiä; mutta
tämä ei vastannut hänelle mitään.

Ja ylipapit ja kirjanoppineet seisoivat
siinä ja syyttivät häntä kiivaasti.

Mutta Herodes joukkoineen kohteli häntä
halveksivasti ja pilkkasi häntä; ja puetettuaan
hänet loistavaan pukuun hän lähetti hänet
takaisin Pilatuksen eteen.

Ja Herodes ja Pilatus tulivat sinä päivänä
ystäviksi keskenään; he olivat näet ennen olleet
toistensa vihamiehiä.

Sillä totisesti, tässä kaupungissa
kokoontuivat sinun pyhää Poikaasi
Jeesusta vastaan, jonka sinä olet
voidellut, sekä Herodes että Pontius
Pilatus pakanain ja Israelin sukukuntain kanssa,



Niin Pilatus kutsui kokoon ylipapit ja
hallitusmiehet ja kansan

ja sanoi heille: "Te olette tuoneet minulle
tämän miehen kansan yllyttäjänä; ja katso, minä
olen teidän läsnäollessanne häntä tutkinut enkä
ole havainnut tätä miestä syylliseksi mihinkään,
mistä te häntä syytätte,

eikä Herodeskaan, sillä hän lähetti hänet
takaisin meille. Ja katso, hän ei ole tehnyt
mitään, mikä ansaitsee kuoleman.

Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän."

Niin he huusivat kaikki yhdessä, sanoen:
"Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!"

Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan
ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies,


Tämä oli heitetty vankeuteen kaupungissa
tehdystä kapinasta sekä murhasta.

Niin Pilatus taas puhui heille, koska hän
tahtoi päästää Jeesuksen irti.

Mutta he huusivat vastaan ja sanoivat:
"Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!"

Niin hän puhui heille kolmannen kerran:
"Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? En ole havainnut
hänessä mitään, mistä hän ansaitsisi kuoleman.
Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän."

Mutta he ahdistivat häntä suurilla huudoilla,
vaatien Jeesusta ristiinnaulittavaksi; ja heidän
huutonsa pääsivät voitolle.

Niin Pilatus tuomitsi heidän vaatimuksensa
täytettäväksi.

Ja hän päästi irti sen, joka kapinasta ja
murhasta oli vankeuteen heitetty ja jota he
vaativat, mutta Jeesuksen hän antoi alttiiksi
heidän mielivallallensa.

Ja viedessään häntä pois he saivat käsiinsä
Simonin, erään kyreneläisen, joka tuli vainiolta;
ja hänen olalleen he panivat ristin kannettavaksi
Jeesuksen jäljessä.

Ja he pakottivat erään ohikulkevan
miehen, Simonin, kyreneläisen, joka tuli
vainiolta, Aleksanterin ja Rufuksen isän,
kantamaan hänen ristiänsä.

Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän
meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle,
jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.

Ja häntä seurasi suuri joukko kansaa, myös
naisia, jotka valittivat ja itkivät häntä.

Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin
tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne
ja lapsianne.

Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan:
'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka
eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole
imettäneet'.

Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

Voi raskaita ja imettäväisiä
niinä päivinä! Sillä suuri hätä on
oleva maan päällä ja viha
tätä kansaa vastaan;


Silloin ruvetaan sanomaan vuorille: 'Langetkaa
meidän päällemme', ja kukkuloille: 'Peittäkää meidät'.

Silloin mennään kallioluoliin ja
maakuoppiin Herran kauhua ja hänen
valtansa kirkkautta pakoon, kun hän
nousee maata kauhistuttamaan.
Herra kantoi vaivamme. Tulkintoja myöten ja ei puutu mitään, suora kokonaisuus.

JESAJA 53

Kuka uskoo meidän saarnamme,
kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

Herra paljastaa pyhän käsivartensa
kaikkien kansojen nähden, ja kaikki
maan ääret saavat nähdä meidän
Jumalamme autuuden.

että kävisi toteen profeetta
Esaiaan sana, jonka hän on sanonut:
"Herra, kuka uskoo meidän saarnamme,
ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
Mutta eivät kaikki ole olleet
kuuliaisia evankeliumille.
Sillä
Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo
meidän saarnamme?"


Hän kasvoi Herran edessä niinkuin
vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta.
Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta;
me näimme hänet, mutta ei ollut
hänellä muotoa, johon me olisimme
mielistyneet.

Mutta Iisain kannosta puhkeaa
virpi, ja vesa versoo hänen
juuristansa.

Niinkuin monet kauhistuivat
häntä - sillä niin runneltu, ei
enää ihmisenkaltainen, oli hänen
muotonsa, hänen hahmonsa ei
ollut ihmislasten hahmo -

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten
hylkäämä, kipujen mies ja sairauden
tuttava, jota näkemästä kaikki
kasvonsa peittivät, halveksittu,
jota emme minäkään pitäneet.
Mutta minä olen mato enkä ihminen,
ihmisten pilkka ja kansan hylky.

Näin sanoo Herra, Israelin
lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi
halveksitulle, kansan inhoamalle,
valtiaitten orjalle: Kuninkaat näkevät
sen ja nousevat seisomaan, ruhtinaat
näkevät ja kumartuvat maahan Herran

Selkäni minä annoin lyötäväksi,
poskieni parran revittäväksi, en
peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä.

Mutta totisesti, meidän sairautemme
hän kantoi, meidän kipumme hän
sälytti päällensä. Me pidimme häntä
rangaistuna, Jumalan lyömänä ja
vaivaamana,
mutta hän on haavoitettu meidän
rikkomustemme tähden, runneltu meidän
pahain tekojemme tähden. Rangaistus
oli hänen päällänsä, että meillä rauha
olisi, ja hänen haavainsa kautta me
olemme paratut.

joka on alttiiksi annettu
meidän rikostemme tähden ja
kuolleista herätetty meidän
vanhurskauttamisemme tähden.

Sillä minä annoin teille ennen
kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin
saanut: että Kristus on kuollut meidän
syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,

joka "itse kantoi meidän syntimme"
ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä
pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle;
ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".


Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin
lampaat, kukin meistä poikkesi omalle
tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä
kaikkien meidän syntivelkamme.

Minun lampaani harhailevat kaikilla
vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla;
pitkin koko maata ovat minun lampaani
hajallaan, eikä kenkään niistä välitä
eikä niitä etsi.

Sillä kotijumalat puhuvat tyhjiä,
ja tietäjät näkevät petosnäkyjä, puhuvat
valheunia, lohduttelevat turhilla. Sentähden
he saavat lähteä matkaan kuin lammaslauma
ja kärsivät vaivaa, kun ei ole paimenta.

Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen
eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa,
joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas,
joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin
ei hän suutansa avannut.

Mutta Jeesus oli vaiti.
Niin ylimmäinen pappi sanoi
hänelle: "Minä vannotan sinua
elävän Jumalan kautta, että sanot
meille, oletko sinä Kristus,
Jumalan Poika".

Mutta hän ei vastannut
yhteenkään hänen kysymykseensä,
niin että maaherra suuresti ihmetteli.

Mutta hän oli vaiti eikä vastannut
mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi
häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko
sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"

Seuraavana päivänä hän näki
Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi:
"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa
pois maailman synnin!

Ja se kirjoitus, jota hän luki,
oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään
teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti
keritsijänsä edessä, niin ei
hänkään suutansa avaa.

Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin
pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä
ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien
maasta; minun kansani rikkomuksen tähden
kohtasi rangaistus häntä.

Hänelle annettiin hauta jumalattomain
joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli
kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä
tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

Kuka teistä voi näyttää minut
syypääksi syntiin? Jos minä totuutta
puhun, miksi ette minua usko?
Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä tulisimme Jumalan
vanhurskaudeksi.
joka "ei syntiä tehnyt ja jonka
suussa ei petosta ollut",

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti
minä sanon sinulle: jos joku ei synny
vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä
sisälle Jumalan valtakuntaan.


Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä,
lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen
sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä
ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen
kauttansa.

tietäen, että Kristus, sittenkuin
hänet kuolleista herätettiin, ei
enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.

Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja
tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun
vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet,
sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
sillä niinkuin yhden ihmisen
tottelemattomuuden kautta monet ovat
joutuneet syntisiksi, niin myös
yhden kuuliaisuuden kautta monet
tulevat vanhurskaiksi.

Sentähden minä jaan hänelle osan suurten
joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa;
sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja
hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi
monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Sillä minä sanon teille, että
minussa pitää käymän toteen tämän,
mikä kirjoitettu on: 'Ja hänet luettiin
pahantekijäin joukkoon'. Sillä se, mikä
minusta on sanottu, on täyttynyt."

Ja kun saavuttiin paikalle, jota
sanotaan Pääkallonpaikaksi, niin siellä
he ristiinnaulitsivat hänet sekä pahantekijät,
toisen oikealle ja toisen vasemmalle puolelle.

koska sinä olet antanut hänen valtaansa
kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen
elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille,
jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat
sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja
he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

Raamatun mitat ja rahatKeskiviikko 15.01.2014 23:38

Raamatun mitat ja rahat

Mittayksiköillä oli eri aikoina ja eri alueilla erilaisia arvoja. Eräistä mitoista esitetään ainoastaan likiarvoja.
Vanha testamentti

Paino

Pieniä painoyksikköjä käytettiin etenkin jalometallien punnituksessa.
beka
puoli sekeliä, n. 6 g (1. Moos. 24:22; 2. Moos. 38:26)
gera
1/20 sekeliä, n. 0,5 g (2. Moos. 30:13)
kesita
paino tuntematon (1. Moos. 33:19)
mina
50 t. 60 sekeliä, 550--960 g (1. Kun. 10:17)
sekeli
10--16 g (1. Moos. 23:15,16), pyhäkkösekeli n. 10 g (2. Moos. 30:13), kuninkaansekeli n. 13 g (2. Sam. 14:26)
talentti
3 000 sekeliä, 35--40 kg (2. Moos. 38:24)
Tilavuus

Nesteen mittaus

bat
30--40 l (1. Kun. 7:26)
hin
1/6 bat-mittaa, 6--7 l (2. Moos. 29:40)
log
1/12 hin-mittaa, 0,5--0,6 l (3. Moos. 14:10)
Kuivan aineen mittaus

eefa
10 omeria, 30--40 l (2. Moos. 16:36)
homer
10 eefaa, 300--400 l (3. Moos. 27:16)
kab
1/6 sea-mittaa, n. 2 l (2. Kun. 6:25)
kor
aasinkuorma, n. 400 l (1. Kun. 5:2)
omer
1/10 eefaa, 3--4 l (2. Moos. 16:16)
sea (vakka)
1/3 eefa-mittaa, n. 12 l (1. Moos. 18:6; 1. Sam. 25:18)
Pituus ja pinta-ala

auranala
päivässä kynnetty alue, n. 22 aaria (Jes. 5:10)
kyynärä
kyynärpään ja keskisormen pään väli, n. 0,5 m (1. Moos. 6:15; Hes. 40:5)
kämmen, kämmenenleveys
neljä sormenleveyttä, n. 7 cm (2. Moos. 25:25; 1. Kun. 7:26)
mittakeppi
6 kyynärää, n. 3 m (Hes. 40:5,7)
päivämatka
päivässä jalkaisin kuljettu matka (2. Moos. 3:18)
sormenleveys
n. 2 cm (Jer. 52:21)
vaaksa
levitetyn kämmenen peukalon ja keskisormen päiden väli, kolme kämmenenleveyttä, n. 21 cm (1. Sam. 17:4)
Rahat

Maksuvälineinä käytettiin vakiopainoisia metallinkappaleita, joihin oli lyöty sinetin tms. kuvio. Tavallisimpia rahayksiköitä olivat painomitat mina (kultamina, hopeamina jne.), sekeli ja talentti.
dareikki
persialainen kultaraha, paino n. 8 g (1. Aik. 29:7)
drakma
kreikkalainen raha (Esra 2:69)
Uusi testamentti

Paino

mitta (kreik. litra)
n. 300 g (Joh. 19:39)
pullo (kreik. litra)
n. 300 g (Joh. 12:3)
talentti (kreik. talanton)
35--40 kg (Matt. 25:15); Ilm. 16:21:ssä on painomitta talantiaios 'talentinpainoinen'
Tilavuus

Nesteen mittaus

astia (kreik. batos, hepr. bat)
30--40 l (Luuk. 16:6)
mitta (kreik. metr t s)
40 l (Joh. 2:6)
Kuivan aineen mittaus

mitta (kreik. khoiniks)
päivän vilja-annos, n. 1 l (Ilm. 6:6)
mitta (kreik. metron)
täsmentämätön viljan mitta (Luuk. 6:38)
tynnyri (kreik. koros, hepr. kor)
n. 400 l (Luuk. 16:7)
vakka (kreik. saton, hepr. sea)
viljan mitta, n. 12 l (Matt. 13:33)
vakka (kreik. modios, lat. modius)
viljan mitta, n. 8 l (Matt. 5:15)
Pituus

kyynärä
n. 0,5 m (Matt. 6:27)
mittakeppi
6 kyynärää, n. 3 m (Ilm. 11:1)
sapatinmatka
matka, joka sapattina oli lupa kulkea, kuusi stadionia eli vähän yli kilometri (Ap. t. 1:12)
stadion
192 m
syli
keskisormien päiden etäisyys käsivarsien ollessa levällään, n. 1,85 m (Ap. t. 27:28)
virsta (kreik. milion)
n. 1,5 km (Matt. 5:41)
Rahat

denaari (kreik. d narion, lat. denarius)
alun perin roomalainen hopearaha, työntekijän päiväpalkka (Matt. 18:28)
hopearaha (kreik. argyrion)
juutalainen hopearaha, hopeasekeli (Matt. 26:15), joskus kreikkalainen hopearaha (Ap. t. 19:19)
hopearaha (kreik. drakhm )
kreikkalainen hopeadrakma (Luuk. 15:8)
hopearaha (kreik. stat r)
neljän hopeadrakman arvoinen raha (Matt. 17:27)
kolikko (kreik. assarion, lat. assarius)
hopeakolikko (Matt. 10:29)
kultaraha (kreik. mna, vrt. VT:n mina)
sata denaaria (Luuk. 19:13)
kuparikolikko (kreik. kodrant s, lat. quadrans)
kahden lantin arvoinen raha (Mark. 12:42)
lantti (kreik. lepton)
pienin kupariraha (Mark. 12:42)
talentti
suurin rahayksikkö, 6 000 denaaria (Matt. 18:24)
temppelivero (kreik. didrakhmon, kahden drakman raha)
juutalaisen temppelille suorittama vuotuinen vero, kaksi drakmaa (Matt. 17:24)
Raamatun ajanlasku ja juhla-ajat

Vanha testamentti

Kuukaudet

1. nisan (abib)
maalis-huhtikuu
2. ijjar (siv)
huhti-toukokuu
3. sivan
touko-kesäkuu
4. tammus
kesä-heinäkuu
5. ab
heinä-elokuu
6. elul
elo-syyskuu
7. tisri (etanim)
syys-lokakuu
8. hesvan (bul)
loka-marraskuu
9. kislev
marras-joulukuu
10. tebet
joulu-tammikuu
11. sebat
tammi-helmikuu
12. adar
helmi-maaliskuu
Juhla-aikoja

elonleikkuujuhla
nisan- eli abib-kuussa (2. Moos. 23:15)
happamattoman leivän juhla
nisan-kuun 15. päivänä alkava seitsenpäiväinen juhla (2. Moos. 23:14; Matt. 26:17)
lehtimajanjuhla (syysjuhla)
tisri-kuun 15. päivänä, sadonkorjuun päätyttyä, alkava kahdeksanpäiväinen ilojuhla (3. Moos. 23:34--36; Matt. 17:4; Joh. 7:2)
ohrantähkäjuhla
uuden sadon ensimmäisten tähkien uhrijuhla (3. Moos. 23:10--14)
purim
iloinen juhla adar-kuussa (Est. 9:21)
pääsiäinen
nisan-kuun 14. päivän iltana alkava Egyptistä lähdön muistojuhla (3. Moos. 23:4,5; Matt. 26:2,17)
riemuvuosi
joka 50. vuosi (3. Moos. 25:8--12)
sapatti
viikon seitsemäs päivä, lepopäivä, perjantai-illasta lauantai-iltaan (1. Moos. 2:1,2; 2. Moos. 23:12); vuorokausi alkoi aina illasta
sapattivuosi
joka seitsemäs vuosi, maankasvun lepovuosi (3. Moos. 23:2--7)
suuri sovituspäivä
tisri-kuun 10. päivä, paasto- ja lepopäivä (3. Moos. 23:26--32; Ap. t. 27:9)
uudenkuun juhla
(Aam. 8:5; Kol. 2:16)
uudenvuodenjuhla
tisri-kuun ensimmäinen päivä (3. Moos. 23:24,25); vanhemman ajanlaskun mukaan uusi vuosi alkoi nisan-kuun ensimmäisenä päivänä
viikkojuhla (helluntai)
seitsemän viikon kuluttua viljankorjuun aloittamisesta (2. Moos. 34:22,23; 5. Moos. 16:9,10)
viljankorjuujuhla
seitsemän viikon eli 50 päivän kuluttua ohrantähkäjuhlasta; silloin tuodaan lahja uutissadosta (3. Moos. 23:15--21)
Uusi testamentti

Päivä ja yö jaettiin molemmat 12 tuntiin (Matt. 20:3; Ap. t. 23:23). Yö jaettiin juutalaisen käytännön mukaan kolmeen (Luuk. 12:38), roomalaisen käytännön mukaan neljään (Matt. 14:25) yövartioon. Happamattoman leivän juhla, lehtimajanjuhla, pääsiäinen ym. perinnäiset juhlat on selitetty Vanhan testamentin yhteydessä.
helluntai
ks. Vanhan testamentin viikkojuhla; 50 päivän kuluttua pääsiäisestä (Ap. t. 2:1, 20:16; 1. Kor. 16:8)
Herran päivä
sunnuntai (Ilm. 1:10)
temppelin vihkimisen vuosijuhla
kislev-kuun 25. päivänä alkava juhla (hanukka), joka kestää 8 päivää (1. Makk. 4:52--59; Joh. 10:22)
viikon ensimmäinen päivä
sunnuntai (Matt. 28:1; Ap. t. 20:7)
Suomessa on kirjattu suunnilleen 500.000 aborttia '70-luvusta lähtien, muistaakseni. Siis helsingin asukas luvun verran.

Infanticide. Murhaa.

Tallessa ovat tosiaan Jumalan luona. Heidän verensä huutaa kostoa maan asukkaille ja siihen tulee pian vastaus, kun vedet muuttuu vereksi.

Niin... Omatunto venyy kuin benji-köysi. Siksi Raamattu sanoo että ihmisen sydän on petollinen ja sieltä lähtee kaikki paha. Siksi uskovan pitäis viljellä ja varjella sitä, kun se on kerran uskon kautta Jeesuksen sovitus-työhön puhdistettu. Elävä, pelastava usko ssäilyy vain puhtaassa omassa-tunnossa, jonka monet ovat nyt hyljänneet ja haaksirikkoutuneet pois Tieltä.
Inhotavaa luettavaa abortti koska se on murha.

56,662,169 Abortions in America Since Roe vs. Wade in 1973




Given the trends seen in recent national reports, National Right to Life now believes that there have been over 56 million abortions since 1973.

One critical piece of evidence in that calculation arrived in November of 2013, when the U.S. Centers for Disease Control (CDC) reported its latest national figures. It was important to find out whether the drop in abortions for 2009 seen by the CDC–4.6%–would continue in 2010. If it dropped again, we’d have some confidence that the 2009 figure wasn’t just some odd statistical aberration, that there really was some real and significant decline. It did.

As reported in NRL News Today, abortions for 2010 declined another 3.1%, according to the CDC. (See “CDC Report Shows Decline in Abortions for 2010; abortion rates and ratios both down”)

We typically like to compare and confirm those trends with data from the Guttmacher Institute, the former special research affiliate of Planned Parenthood which publishes its own private study.

Guttmacher, which surveys abortion clinics, hospitals, and private practice physicians directly, has higher and what are widely thought to be more reliable abortion numbers. Unlike the CDC, however, they do not survey every year, and have not, as of this date, published anything more recent than 2008 data when Guttmacher reported there were 1,212,400 abortions.

The CDC publishes national totals of its own. However they have been missing data from several states, including the nationÂ’s most populous, California, since 1998, so their recent totals leave out hundreds of thousands of abortions. It creates a bit of a conundrum, because the new CDC data showing the trend doesnÂ’t really give a complete national count, while better national annual tally, from Guttmacher, is years out of date. Under the circumstances, the best one can do is to apply the trend from one to the total from the other and extrapolate. ItÂ’s not ideal, but it allows you to produce a justifiable ballpark estimate.

Thus the 56 million+ figure comes from the mathematical application of the assumption that the Guttmacher numbers will roughly reflect the same declining percentage in the number of abortions that the CDC found.

LONG TERM TRENDS ENCOURAGING

The long term trend is fewer abortions, and the number is down significantly from 1990 when the country saw 1.6 million abortions a year. As one measure of the impact your work has had, if the number of abortions had remained at 1.6 million, more than seven MILLION more babies would have died.

The publication of data from the CDC last November is good reason to believe there is a new major downward trend. The drop of 3.1% for 2010 was not as large as the 4.6% drop for 2009, but it is still considerable and the arrows are pointing in the same direction.

We obviously canÂ’t know in advance whether the numbers Guttmacher will publish later this year will show the same drop off. However if those same percentage of declines CDC found were applied to the number Guttmacher reported for 2008, the number of abortions for 2009 would become 1,156,630. Likewise, for 2010 the number of abortions would be 1,120,775.

So far, so good.

If one assumes that the 1,120,775 number held constant from 2011 to 2013, the total number of abortions would be 54,972,980.

But Guttmacher concedes that it might undercount the number by 3%. Add that 3% and it yields a total of 56,662,169 abortions since 1973.

Despite the seeming precision, this is not an exact number. No such number is possible. There will always be missed abortions, missed abortionists. Adjustments, however careful, will always be imprecise.

But given the data we have, we feel it is reasonable to assume that we have now seen at least 56 million lives lost since Roe and are looking at topping 57 million sometime in the coming year.

We will, of course, revise our numbers accordingly when Guttmacher publishes figures from its latest survey. But unless the trajectory of those numbers wildly diverges from trends recently reported by the CDC, we expect things to remain within that 56 to 57 million range.

Of course, we all know that we are talking about more than just numbers or statistics. The blood of more than 56 million aborted babies represents an enormous stain on our national conscience and a heavy burden on our hearts.

CLICK LIKE IF YOUÂ’RE PRO-LIFE!




But these numbers also show us that our efforts have not been in vain. As noted above, if our nation had continued at the rate of 1.6 million abortions a year we saw in 1990, our cumulative total would have been approaching 64 million by now.

That would translate into approximately 7 million more babies alive today than would have otherwise been the case. That is the equivalent to the number of abortions performed over a span of six to seven years–living human beings alive today because of you!

Of course the Movement has a long way to go to return full legal protection to unborn children. But never underestimate the importance of what you, grassroots pro-life America, are doing.

What you do makes a real difference.

LifeNews.com Note: Randall OÂ’Bannon, Ph.D., is the director of education and research for the National Right to Life Committee. This column originally appeared at NRL News Today.

http://www.lifenews.com/2014/01/12/56662169-abortions-in-america-since-roe-vs-wade-in-1973/
Jos luojaa ei olisi niin me tappaisimme toisemme vihasta ja siitä että emme kunniottaisi ketään toista ja antaisi kunniaa vanhemmille eli mitä hyötyä olisi kymmenellä käskyllä enään.



Ihmisen aivoja onnistuttiin mallintamaan ennätystarkasti
Supertietokone jaksoi mallintaa ihmisaivojen toimintaa vain sekunnin
14.1.2014 18:34 31
Timo Paukku
HELSINGIN SANOMAT

Ihmisen aivoissa tapahtuvaa toimintaa on mallinnettu nyt tarkemmin kuin koskaan. Mutta mallinnus eli simulointi kesti vain sekunnin, koska se oli liian työlästä jopa yhdelle maailman tehokkaimmista supertietokoneista.

Iso japanilainen K-supertietokone laski sekunnin kestänyttä mallinnusta peräti 40 minuuttia. Lisäksi mallinnus kattoi vain prosentin aivoista.

K on nykyään maailman neljänneksi tehokkain laskukone. Supertietokoneessa on 705 024 laskevaa prosessoria ja 1,4 miljoonaa gigatavua ohjelman käyttömuistia.

Koe testasi japanilaisen Riken- ja Okinawa-instituuttien ja saksalaisen Jülichin laskentakeskuksen yhteistä aivojen laskentahanketta. Sen tavoite on mallintaa aivoja mahdollisimman tarkasti.

Kokeessa käytettiin hermostoa matkivaa NEST-tekniikkaa. Se yritti toistaa aivojen hermoverkon 1,73 miljardin hermosolun toimintaa ja niiden satoja miljardeja kytköksiä, kertoo sanomalehti The Daily Telegraph.

Lopullinen päämäärä on kuvata aivoja reaaliajassa. Nyt oikeastaan testattiin vain superlaskennan tekniikan rajoja.

Aivojen koko mallinnus voi onnistua, kun supertietokoneissa päästään ns. eksalaskentaan.

Sana eksa on potenssien etuliite ja tarkoittaa triljoonakertaista. Luvussa on ykkösen perässä 18 nollaa.

Nyt parhaimmat laskimet ovat petakoneita, eli ne laskevat enimmillään tuhansia biljoonia laskuja sekunnissa. Peta on myös potenssien etuliite ja tarkoitaa lukua, jossa ykkösen perässä on 15 nollaa.

Hurja eksaluku on yksi merkkipaaluista, koska eksakoneen laskentavoiman avulla ehkä voidaan mallintaa aivojen tilaa reaaliajassa.

FUJITSU
Japanilaisten paras supertietokne K on tällä erää maailman neljänneksi nopein. Mutta sekään ei pysty läheskään mallintamaan ihmisen aivojen mutkikasta hermoverkostoa. Seuraavan polven supertietokoneet, ns.eksatietokoneet, ehkä jo pystyvät siihen - ennen 2020-lukua.
Japanilaisten paras supertietokne K on tällä erää maailman neljänneksi nopein. Mutta sekään ei pysty läheskään mallintamaan ihmisen aivojen mutkikasta hermoverkostoa. Seuraavan polven supertietokoneet, ns.eksatietokoneet, ehkä jo pystyvät siihen - ennen 2020-lukua.
Maailma ei vielä tunne eksalaskinta. Mikrosirujen valmistajat sanovat, että sellainen voi valmistua jo vuonna 2018.

"Tiedämme nyt, että nykyinen petatason supertietokone voi laskea prosentin aivojen 'tehosta'. Tästä voimme päätellä, että eksakone voisi laskea reaaliajassa koko aivojen tilaa, viimeistään ensi vuosikymmenellä", väittää laskennan tutkija Markus Diesmann Jülichin tutkimuskeskuksesta Saksasta.


http://www.hs.fi/tiede/Supertietokone+jaksoi+mallintaa+ihmisaivojen+toimintaa+vain+sekunnin/a1389672278983?ref=mob-traf-iswp7-5
Entisen Bandidos-pomon ampunut Andrei Jensko tähtää vapauteen tekemällä musiikkia.

Lokakuun 21. päivänä 2001 Andrei Jensko ampui entisen Bandidos-johtajan Marko Hirsman tämän kodin pihalle. Oikeus tuomitsi Jenskon ja tapahtumassa mukana olleen Kai Blomin murhasta elinkautiseen vankeuteen. Jensko oli tuolloin 26-vuotias.

Nyt, 12 vuotta myöhemmin, hän on melkein istunut tuomionsa ja voi anoa pääsyä vapauteen.

"Ensin tehdään vaarallisuusarvio ja sen jälkeen hovioikeus päättää, pääsenkö pois", hän sanoo rauhallisesti.

Istumme vastakkain Helsingin vankilan vierailutilassa. Ovi käytävään on auki. Rikoksesta tuomittu menettää paitsi vapauden, myös yksityisyyden.

Vartijat kuulevat keskustelumme, mutta eivät ehkä kuuntele.

Tarkoitus on puhua musiikista, koska Jensko haaveilee vankilan jälkeen muusikon urasta. Mutta ensin on pakko kysyä siitä, mitä 12 vuotta sitten tapahtui. Kysyn myös lapsuudesta, peloista ja haaveista, rakastumisesta ja perheestä, vaikka ovi on auki. Jensko kertoo:

"Isäni soittaa tanssiorkesterissa, ja ihan skidinä ajattelin, että pääsen vielä faijan kanssa keikkailemaan. Mulla oli myös perinteisiä nuoren pojan haaveita: palomies, taikuri ja kilpa-ajaja", Jensko sanoo.

"Olen teinistä asti sählännyt moottoreiden kanssa. Ajoin katukiihdytyskisoissa ja tuli hankittua oma harrikka."

Järjestäytyneeksi rikollisryhmäksi katsotun MC Bandidos -moottoripyöräkerhon jäsen hänestä tuli parikymppisenä. Ei ihan noin vain, vaan tarpeeksi kauan "ruikutettuaan". Nyt hän on kerhosta "eläkkeellä".

"Ei tullut tunnetta, että siellä olisi ollut mitenkään vaarallista. Juhlittiin, vietettiin iltaa, käytiin ajelemassa. Mut otettiin vastaan ihmisenä."

Veljeys ja yhteenkuuluvuuden tunne on Jenskon mukaan kerhon suuri vetovoima. Vapaus tehdä omia asioita säilyi. Hän kävi töissä: valimossa, Stockmannin varastolla, mitä vain sai. Kerhon jäsenenä ei helposti pääse töihin. Siitä aina tiedetään.

Tarkoitus oli perustaa oma auto- ja moottoripyörämaalaamo. "Meillä oli pyöräkorjaamo kerholla. Piti ruveta maalaamaan ja tuunaamaan niitä pyörän osia."

Lokakuussa 2001 Jensko oli vastikään vapautunut vankilasta, jossa hän istui väkivaltatuomion vuoksi.

"Olin Blomin kanssa ajelemassa. Mentiin Hirsman talon ohi ja huomattiin se siinä pihalla. Se oli vaihtamassa autoon renkaita, ja ajateltiin käydä jututtamassa."

Laukaustenvaihdon seurauksena Hirsma kuoli. Oikeus piti tekoa murhana.

Jensko on edelleen sitä mieltä, että ensimmäisen laukauksen ampui Hirsma. Mutta se on tehty ja siitä on tuomio saatu, hän sanoo.

Blom sai saman tuomion. Kaverukset ovat istuneet vankilassa yhdessä, vierekkäisissä selleissä.

12 vuotta eri vankiloissa, viimeiset kuusi vuotta Sörnäisissä.

Jensko on kirjoittanut ylioppilaaksi, opiskellut merkonomiksi ja päässyt Riihimäen ammattikorkeakouluun tuotantotekniikan insinöörilinjalle.

Tammikuussa pitäisi aloittaa opinnot. Hän on lykännyt niitä vankeuden takia kahdesti, eikä ole varma, vieläkö kolmannen lykkäyksen saa. Opiskelupaikan menettäminen harmittaisi.

Jengiläisenä hän ei pääse avovankilaan, jossa opiskelu olisi helpompaa, mutta lomille hän on päässyt jo useamman vuoden ajan. Eräällä lomalla löytyi myös nykyinen vaimo.

"Sielunkumppani. Vaikka en olisi ikinä uskonut, että niin voisi käydä."

Tuli myös kolme lasta, joita hän koittaa varjella tekemästä "isän typeryyksiä".

Edellisestä liitosta hänellä on yksi lapsi.

Vankilassa Jensko löysi myös musiikin uudelleen. Hän on saanut käyttöönsä tyhjäksi jääneen sellin, johon on saanut tuoda kaksi vanhaa Yamahan Grooveboxia ja yhden raiturin. Vankilan koululla hän saa käyttää tietokonetta ja syntetisaattoria.


http://www.hs.fi/ihmiset/a1374549563985


Ajattelen sanoa että

Aina tuollaiset ikävät asiat kostautuu jollain tapaa takaisin. Tiedän että murhasta seuraa aina samalla mitalla mutta tekiän on yritettäbvä kiertää mahdollisimman kaukaa ne jotka haluaa kostaa. Nuo ampusmiset ja pahat teot ei lopu koska heidän sydämmessä ei ole jeesus kristus ja se raamattu mikä meillä on. Kaikkea voi haaveilla mutta kristus ensin. tv. kristian