IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.

LaajastiTorstai 17.07.2014 05:28

Olen oululainen nuorimies, syntymä paikka on ruotsi.
Pitkään mietittyä omia asioita, toisten käytöstä,
omaa käytöstä, uskottomana, uskoen lapsena että
tässä maailmassa on olemassa aina toivo.
Muistan Lapsena kun laitoin
koulumatkalla kädet ristiin, ja lausuin
hiljaa ääneen: isä, auta minua.
Pelkäsin miehiä että aikoivat pahaa tehdä.
Väistin pahat asiat luottaen yksinäisyyteen
paljon.

Olin hiljanen ja mietin usein uutta.
Monet ihmiset katsoi minua hyläten,
ja minulta ei koskaan kysytty, mitä
tunnen,miksi olet hiljainen, tai
mikä sinula on, ihmiset puhuu paljon
omanpään asioita toisista, sanoen:
minä ajattelen, kuten hän on. Voisivat nämä
ihmiset sen sijaan lopettaa, ja kysyä
itseltä että, miksi ajattelen hänestä, kun
en ole kysynyt asiaa häneltä, kuka hän on,
mitä hänen sisin ajattelee? tässä nimittäin tulee
ilmi, se, että omanpään tuotannon levittäminen
toisesta on valhetta.


Ihmiset kääntää asiaa toisen päähän,
oman mielikuvituksen kautta, ja
kertoo sitten totena toiselle asian
kysymättä, ajattelemasta henkilöltä
itseltään asiaa.


Tähän voin sanoa itse että, sitä voi
kysyä miksi? kysyä puhujalta miksi?
miksi omanpään tuotantoa puhut, sillä
totuus on taruakin ihmeellisenpää, kun
huomaa että asiat eivät ole puhujan päätettävissä,
vaan muidenkin mielipide on otettava huomioon.
Taru, eli puhutaan ihmisestä, kysymättä
häneltä asiaa lainkaan itseltään,
pidetään totena omaapäätä, ja pidetään totena
omanpään asioita,ei toisen.
Mutta, se mikä ihmistä alkaa pelottaan,
käy mielenterveyden päälle, on valhe,
valhe jota levitetään, sekä ihmisestä
jolta ei kysytä, ja omanpään puhujaa itseä
pelottaa koska hän ei ole kysynyt asiaa
koskevalta itseltään.



Olen sanonut monta kertaa että, kysykää
henkilöltä itseltään asiaa, älkää, tai
oikeastaan kuunnelko puheita toisilta,
vaan kysykää henkilöltä josta puhutaan
pahaa, levitetään kaikkea sellaista joka ei
pidä paikkansa, niin asia muuttuu varmasti
kuin yö, ja päivä.

Toisten puheet on puheita, ja puhutusta
henkilöstä löytyy se tosiasia jonka vain
puhuja tietää että, puhutusta itseltään
on asiaa kysyttävä, niin asia selviää
varmasti.

Ihminen on maailman paras valehtelia itselle.




Psykopaatti ihminen, yleensä ajattelee omaa etua,
eikä toisen etua.
Tällainen ihminen odottaa yleensä aina että vika
on toisessa, ei hänessä.
Hän etsii omaa etuaan, ajattelematta lainkaan
toisen terveyttä, toisen sisintä, ja ei koskaan
myönnä omaa virhettä.
Annoitpa anteeksi hänen tekemät asiat, kutsut
hänet kylään, miettien että mitä tämä ihminen
on tehnyt sinulle.
Tämä ihminen tulee pyynnöstäsi, eikä omasta tahdostaan.
Tämä kertoo paljon sinulle, että kuinka tietoinen hän on,
ja omatunto hänellä ei paina sinua kohtaan, joten
kokemuksesta sanon: pidä kaukana tällainen ihminen
jolla omatunto ei paina, sillä pahaa se vain haluaa.
Voit antaa anteeksi monet asiat, mutta
hän ei anna yhtäkään asiaa sinulle, tai omalle
siskolle, veljelle, muulle anteeksi.
Tämä on totta. Närsisti kokee ulkopuolisen
maailman suurena uhkana, jonka kans täytyy
jatkuasti pelata.



Narsistille maailma on mustavalkoinen,
hän itse kulkee valossa, ja muut edustavat
pimeyttä. Aito narsisti, ei tunne syyllisyyttä.
Hän on oireeton, niin kauan kuin kykenee pelaamaan
ympäristön kans, mutta kun se mahdollisuus
katoaa, alkavat oireet. Narsistille oma kärsimyksen
syy on aina ulkopuolinen maailma: pomo, työyhteisö,
puoliso,sisar, veli, sisko, veli tai kuka
tahansa muu kuin hän itse.
Narsisti on siksi hoidon tavoitttamattomissa sillä
häneltä puuttuu kyky ymmärtää omien sielullisten
energioiden merkitystä oireiden synnyssä, ja
oma käytöksen vaikutusta muihin ihmisiin.




Oman etunsa ajattelia, ja hänen käytös olla parempi,
ei ole mahdollista koska häneltä puuttuu empatia,
ja ymmärrys toista kohtaan.
Jos valtaosa olisi psykopaatteja yhteiskunnassa,
niin yhteiskunta lakkaisi toimimasta.
Toiseen ihmiseen samaistuminen on tervettä, mutta
kun et pysty samaistumaan ihmiseen, niin jotain on vialla?
ehkä hänen sisimmässä on pahaa? hän ehkä haluaa pahaa?
tai ei lainkaan ymmärrä toisia?
oma näkemys on, se, että hän haluaa pahaa,
eikä osaa vastata teoistaan, miksi toisele pahaa
haluaa tehdä.
Yleinen kysymys tällaiselta ihmiseltä on:
miksi teet minulle pahaa? yleinen vastaus
pahan tekiältä on: en minä tiedä.
Tässä on Uuden Maailman Järjestyksen 10 käskyä!!! Ne on kiveen kaiverrettu USA:ssa



AIVO-PESTY ihminen ei tiedä, eikä tunnusta olevansa aivo-pesty!
Ei myöskään juoppo tunnusta olevansa juoppo.
Näin on niin kauan kuin ihminen herää ja rupeaa kaipaamaan jotain parempaa.
Tämä on niin totta... Olipa ihminen jonkun uskonnollisen organisaation tai muun filosofisen ajatus-maailman vanki.
Herääminen Totuuden edessä on kivulias prosessi, johon enemmistö ei suostu, vaan käsittää sen vasta liian myöhään kun tekee tiliä elämästään Suuren Tuomarin, Jeesuksen edessä, kuoleman jälkeen.
Jeesus tekee todella vapaaksi synnin ja uskontojen kahleista tänäänkin, jos vain tahdot ja pyydät sitä Häneltä.

16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.SANANLASKUT 19 5. Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu.

14. Mutta jos joku menettelee niin rikollisesti lähimmäistänsä kohtaan, että tappaa hänet kavalasti, on sinun otettava hänet minun alttarinikin luota surmattavaksi.


PITÄKÄÄ HUOLI TOISISTA AINA!!!!!!

TAIVAS ON SININEN JA VALKOINENTiistai 24.06.2014 23:48

1. Taivas on sininen ja valkoinen
ja tähtösiä täynnä,
Taivas on sininen ja valkoinen
ja tähtösiä täynnä;
niin on nuori sydämeni
ajatuksia täynnä,
niin on nuori sydämeni
ajatuksia täynnä.

2. Enkä mä muille ilmoita
mun sydänsurujani,
enkä mä muille ilmoita
mun sydänsurujani;
synkkä metsä, kirkas taivas
tuntee mun huoliani,
synkkä metsä, kirkas taivas
tuntee mun huoliani.


http://youtu.be/drcoK5hd9G8

JESAJA 53Sunnuntai 22.06.2014 12:03

1. Kuka uskoo meidän saarnaamme,
kenelle herran käsivarsi ilmoitetaan?
Herra paljastaa pyhän käsivartensa
kaikkien kansojen nähden, ja
kaikki maan ääret saavat nähdä
meidän jumalamme autuuden.

Että kävisi toteen profetta esaiaan
sanat, jotka hän on sanonut:
" Herra kuka uskoo meidän saarnaamme,
ja kenelle herran käsivarsi ilmoitetaan?"
Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia
evankeliumille. Sillä esaias sanoo:
" Herra kuka uskoo meidän saarnaamme?"

2. Hän kasvoi herran edessä niinkuin vesa,
niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut
hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme
hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa,
johon me olisimme mieltyneet.
Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä
niin runneltu, ei enään ihmisenkaltainen,
oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut
ihmislasten hahmo.

3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
kipujen mies ja sairauksien tuttava, jota
näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
halveksittu, jota emme minnäkäään pitäneet.
Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten
pilkka ja kansan ja kansan hylky.


Näin sanoo herra, israelin lunastaja,
hänen pyhänsä, syvästi halveksitulle,
kansan ihhoamalle, valtiaitten orjalle:
kuninkaat näkevät sen ja nousevat
seisomaan, ruhtinaat näkevät ja
kumartavat maaten herran tähden,
joka on uskollinen, israekin pyhän
tähden, joka on minut vallinnut.
Selkäni minä annoin lyötäväksi,
poskieni parran revittäväksi,
en peittänyt kasvojani pilkalta ja
syljeltä.

Silloin he sylkivät
häntä silmille ja löivät häntä nyrkillä
kasvoihin; ja toiset sivalsivat häntä
poskelle ja he sylkivät häntä, ottivat
ruovon ja löivät häntä päähän ja
muutamat rupesivat sylkemään häntä
ja peittivät hänen kasvonsa ja löivät
häntä nyrkillä ja sanoivat hänelle:
"profetoi!"
oikeudenpalveliatkin löivät häntä
poskelle.

Ja he löivät häntä päähän ruovolla,
sylkivät häntä ja laskeutuen polvilleen
kumarsivat häntä, niin hän sanoi heille:
"Elias toisin tulee ensin ja asettaa
kaikki kohdalleen, mutta kuinka sitten
on kirjoitettu ihmisen pojasta, että
hän on paljon kärsivä ja tuleva halveksituksi?
ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä
tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään.
Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän
ruhtinaan väki.
'
Mutta hän itse saa loppunsa tulvassa.
ja loppuun asti on oleva sota:
hävitys on säädetty, ja käy
hänen edellään eliaan hengessä ja voimassa,
kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen
ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun,
näin herralle toimittaaksensa valmistetun
kansan.

Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet
lasten puoleen, etten minä tulisi ja voisi
maata, vihkisi sitä tuhon pmaksi.

Sillä hän on se, josta prefetta esaias
puhuu sanoen: Huutavan ääni kuuluu erämäässä:
' valmistakaa herralle tie, tehkää polut hänelle
tasaisiksi. ja heidän kulkiessaan alas vuorelta
hän teroitti heille, etteivät kenellekkään kertoisi,
mitä olivat nähneet, ennenkuin vasta sitten,
kun ihmisen poika oli noussut kuolleista.

Onko kukaan hallitusmiehistä uskonut häneen
tai kukaan fariseuksista? kuitenkin useat
hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta
fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet,
etteivät joutuisi synägäägasta erotetuksi.

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistamme:
ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei
monta mahtavaa, ei monta jalosukulaista.

Sitä, jota ei kukaan tämän maailman
valtiasta ole tuntenut - sillä jos he
olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden
herraa ristiinnaulinneet.

4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi,
meidän kipumme hän säilytti päälensä.
Me pidimme häntä rangaistuna, jumalan lyömänä
ja vaivaamana, että kävisi toteen, mikä on puhuttu
profeetta esaiaan kautta, joka sanoo: " hän otti
päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän
tautimme."

5. Mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme
tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.
Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä
rauha olisi, ja hänen havainsa kautta me olemme
paratut.

Joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden
ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme
tähden.

Sillä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen,
minkä itse olin saanut: että kristus on kuollut
meidän syntimme tähden, kirjoitusten mukaan, joka
" itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa
ristipuuhun, että me, synneistä pois kuolleina,
eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen " haavainsa
kautta te olette paratut."

6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat,
kukin meistä poikkesi omalle tielleen.
Mutta herra heitti hänen päällensä kaikkien
meidän syntivelkamme.

Minun lampaani harhailevat kaikkilla vuorilla ja
kaikkilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata
ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä
välitä eikä niitä etsi.
Sillä kotijumalat puhuvat tyhjiä, ja tietäjät
näkevät petosnäkyjä, puhuvat valheunia,
lohduttelevat turhilla.

Sen tähden he saavat lähteä matkaan kuin lammaslauma
ja kärsivä vaivaa, kun ei ole paimenta.

7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa
avannut; niinkuin karitsa , joka teuraaksi viedään,
niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä,
niin ei hän suutansa avannut.

Mutta jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi
hänelle: " Minä vannotan sinua elävän jumalan kautta,
että sanot meille, oletko sinä kristus, jumalan
poika." Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen
kysymykseensä, niin että maaherra suuresti ihmetteli.

Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään.
Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi
hänelle: " Oletko sinä kristus, sen ylistetyn
poika?" seuraavana hän näki jeesuksen tulevan
tykönsä ja sanoi: " katso , jumalan karitsa,
joka ottaa pois maailman synnin!

ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä:
" niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi;
ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijäinsä
edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.

8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin
pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä
ajatteli? sillä hänet temmattiin pois elävien maasta;
minun kansani rikkomusten tähden kohtasi rangaistus
häntä.

9.Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa;
mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä
hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut
hänen suussansa.

Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin?
jos minä totuutta puhun, miksi ette minua
usko?

sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme
teki synniksi, että me hänessä tulisimme jumalan
vanhurskaudeksi.

Joka " ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta
ollut", ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan
pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

10. Mutta herra näki hyväksi runnella häntä,
lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja
herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

Tietäen, että kristus, sitten kuin hänet
kuolleista herätettiin, ei enään kuole:
kuolema ei enään häntä vallitse.

11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja
tulee ravituksi.
Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas
palvelijani, vanhurskauttaa monet, säilyttäen
päällensä heidän pahat tekonsa.

Sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden
kautta monet ovat joutuneet synniksi, niin
myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat
vanhurskaiksi.

12. Sen tähden minä jaan hänelle osan suurten
joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa;
sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan,
ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon,
hän kantoi monien synnit, ja rukoili
pahantekijäin puolesta.

Sillä minä sanon teille, että minussa pitää
käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on:
'ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon.'
Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt.

Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan
pääkallopaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat
hänet sekä pahantekijät, toinen oikealle ja toinen
vasemmalle puolelle.

Koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken
lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän
kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille,
jotka sinä annoit minulle maailmasta.
He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle,
ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
Enpä kuule näitä puheita ensimmäistä
kertaa!
Parhaatkin lohduttajat -- tehän vain lisäätte
tuskaa.
Joko lopetit, vai vieläkö piekset tuulta?
Mikä panee sinut aina sanomaan vastaan?
Tokihan minäkin osaisin puhua juuri noin.
Jos te olisitte minun asemassani,
kuinka taitavasti puhuisinkaan teille!
Osaa ottaen nyökyttelisin teidän onnettomuudellenne.
Minä rohkaisisin teitä kauniilla sanoilla. Minä lohduttaisin teitä huulteni puheilla.
Jumalan maalitauluna

Jos minä puhun, ei tuska hellitä.
Jos pysyn vaiti, se ei minua jätä.
Jumala, sinä olet ajanut minut uuvuksiin.

Sinä tartuit minuun tiukasti:
minun sairauteni nousi syyttämään,
se todistaa minua vastaan.
Raivoissaan se käy kimppuuni ja raatelee minua,
se kiristelee minulle hampaitaan.
Viholliseni lävistävät minut katseensa terällä.
Suu ammollaan he tuijottavat minua,
pilkkaavat, lyövät poskelle,

Karkeasta kankaasta tein suruvaatteen,
puin sen paljaalle iholleni.
Olen painanut kasvoni maahan.
Kyynelet polttavat poskiani,
kuoleman varjo pimentää silmäni,
vaikka käsiäni ei tahraa väkivalta ja vaikka rukoukseni on vilpitön.
Minulla on taivaassa todistaja.

Älä peitä minun vertani, maa!
Älä tukahduta sen kostonhuutoa.
Minulla on taivaassa todistaja,
hän on minun puolustajani korkeudessa.
Ystäviltäni saan osakseni vain pilkkaa,
mutta minun silmieni kyynelet kohoavat Jumalan
eteen.
Kunpa olisikin joku, joka ratkaisisi
ihmisen ja Jumalan välillä!
Ratkaisisi, niin kuin asiat ratkaistaan ihmisten
kesken.
Vähät vuoteni ovat jo kuluneet. Aivan pian minä lähden tielle, jolta ei ole paluuta.
1933/38 ja Pidän vanhasta jouluevankeliumista enemmän kuin uudesta, 1992 mättää mulla eniten se, että siitä on tahallaan jätetty esimerkiksi sananselityksistä maininta "mutta lapsikastetta ei mainita" pois, kun ev.lut. kirkko huomasi tämän ensimmäisen kahden painoksen jälkeen.

Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille:
"Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni."
Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Ap. t. 16:31
He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen,
niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa
ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Ap. t. 18:8
Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko
hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset,
jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin. [1. Kor. 1:14]
1. Kor. 1:16
Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut,
mutta ketään muuta en muista kastaneeni. [1. Kor. 16:15,17]

Itse asian ytimeen

Kun kysytään Uuden testamentin perustelua kirkon lapsikastekäytännölle, niin silloin esille nousee vastaansanomattomasti yksi keskeisin tekstijakso, nimittäin Mark. 10:13-16 ja luonnollisesti sen rinnakkaistekstit Matt. 19:13-15 sekä Luuk. 18:15-17. ”Ei ole ihmeteltävä sitä, että alkukirkko käytti tätä perikooppia puolustaessaan lapsikastetta” ja ”Se, joka torjuu lapset, asettuu Jeesusta vastaan ja poikkeaa alkukristillisestä käytännöstä” (Aimo T. Nikolainen). Markuksen evankeliumiin viittasi lapsikasteesta puhuessaan jo kirkkoisä Tertullianus v. 203 teoksessaan De baptismo XVIII ”älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni.” Lähdemme liikkeelle vanhimman eli Markuksen evankeliumin tekstistä antaen sille uuden alkutekstin mukaisen käännöksen:

”(13) Ja he kantoivat hänen luokseen imeväisiä lapsia, jotta hän koskisi heihin, mutta opetuslapset nuhtelivat heitä. (14) Mutta nähtyään Jeesus närkästyi ja sanoi heille: ´Sallikaa imeväisten lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. (15) Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa imeväisenä lapsena, ei pääse sinne sisälle´. (16) Ja ottaen heitä syliinsä hän siunaten pani kätensä heidän päälleen.”

Roomaan osoitettu 60-luvun alussa oleva Markuksen teksti antaa itse asiassa oivallisen perustelun Rooman seurakunnan lapsikastekäytännölle useastakin eri näkökulmasta katsoen. Tarkastelkaamme nyt niitä lähemmin. Itse sanaa ”kastaa” ei vielä esiinny tekstissämme. Tämä on aivan totta. Myöhemmin saamme kuitenkin nähdä sen liittyvän Siirakin kirjassa muuhun Uudesta testamentista tuttuun kasteterminologiaan. On kuitenkin huomattava, että sana ”estää” Matteuksella, Markuksella ja Luukkaalla esiintyy Ap. t. 10:47 yhdessä ”veden”, ”kastaa” ja ”Pyhän Hengen” kanssa!

Ensinnäkin tämä Markuksen evankeliumin tekstijakso 10:13-16 muistuttaa rakenteellisesti suuresti Jeesuksen omaa kastetta Matt. 3:13-17, jossa ovat ilmaisut ”esteli” (jae 14), ”sinä tulet minun luokseni” (jae 14) ja ”salli” (jae 15). Näillä kullakin on siis omat vastineensa Markuksen tekstissä.

Toiseksi on aiheellista kiinnittää huomiota Markuksen käyttämään ilmaisuun paidia ”imeväiset lapset” jakeessa 13 tai kuten Hugo Odeberg ja Ingemar Furberg kääntävät ”pienet lapset”. Myös suosittu englantilainen käännös NIV antaa merkityksen ”pienet lapset”. Sana paidion merkitsee tässä todellakin aivan pientä sylissä kannettavaa lasta, kuten voimme nähdä sen Vanhan testamentin kreikkalaisesta Septuaginta-käännöksestä, jossa se tarkoittaa kahdeksan päivän ikäistä ympärileikattavaa pienokaista (1. Moos. 17:12, 21:4. Vrt. 2. Moos. 2:6, 7, 9, 3. Moos. 12:3. Vrt. 2. Aik. 20:13). Edelleen se merkitsee pientä lasta kohdissa Jes. 9:5, 11:6, 8, 53:2 (heprean kajjoneq ”niin kuin verso” on Septuagintassa käännetty hoos paidion ”niin kuin imeväinen”, vrt. Mark. 10:15, Luuk. 18:17) ja 2. Aik. 20:13. Uudessa testamentissa taas se merkitsee vastasyntynyttä lasta esimerkiksi kohdissa Matt. 2:8, 9, 11, 13, 14, Luuk. 1:59, 66, 76, 80, 2:17, 27, 40, Joh. 16:21, Hepr. 11:23. Sana ”senkaltaisten” toioutoon jakeessa Mark. 10:14 viittaa kastettujen muodostamaan seurakuntaan Ef. 5:27. Markuksen teksti on kauttaaltaan kasteen kieltä. Sitä tarkoittaa maininta kätten päällepanemisesta Ap. t. 8:17, 19:6, Hepr. 6:2.

Kastekäsky, joka tunnetaan myös nimellä lähetyskäsky, on kristinuskon kastetoimitukseen liittyvä käsky, joka on löydettävissä Raamatusta, Matteuksen evankeliumista, luku 28, jae 19-20.

Vanhan käsikirjoituksen mukaan Jeesus ei antanut kastekäskyä, vaan Hän antoi omille opetuslapsilleen lähetyskäskyn.lähde?

Luterilainen kirkko suosittelee lapsen kastamista kuukauden kuluessa syntymästä

Matt. 28: 18–20 eri suomenkielisten Raamatun käännösten mukaan.

Raamattua ei tule tulkita vain yksittäisten jakeiden perusteella. On huomioitava koko Raamatun ilmoitus kokonaisuudessaan. Myös vanhat käännökset sekä muut kasteasiaa käsittelevät kohdat selventävät asiaa. Raamatussa käsitellään kasteasiaa useassa kohdassa; myös sitä, että pelastukseen tarvitaan muutakin kuin vesikaste.

Eri yhteisöjen kastamiskäytännöt.

Luterilaisessa, ortodoksisessa ja katolisessa kirkossa kastetaan sekä aikuisia että lapsia. Vapaissa suunnissa käytössä on vain uskovien kaste, jolloin kastetaan uudestisyntyneitä uskovia upotuskasteella Jeesuksen esimerkin mukaisesti.

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

”
– Matt. 28:18 - 20, Raamattu 1933/1938
” 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. (Dan. 7:14; Matt. 11:27)
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Mark. 13:10[3], 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)

20ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

”
– Matt. 28:19 - 20, Raamattu 1992
” 18 Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.
19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,

20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

”
– Matt. 28:19 - 20, Biblia 1776
Raamattua ei tule tulkita vain yksittäisten jakeiden perusteella. On huomioitava koko Raamatun ilmoitus kokonaisuudessaan. Myös vanhat käännökset sekä muut kasteasiaa käsittelevät kohdat selventävät asiaa. Raamatussa käsitellään kasteasiaa useassa kohdassa; myös sitä, että pelastukseen tarvitaan muutakin kuin vesikaste.

” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Raamattu 1933/1938
” 13 Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. (Ef. 1:13,14: Room. 8:16)
14 Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Raamattu 1992
” 13 Jonka kautta te myös totuuden sanan kuulleet olette, nimittäin evankeliumin teidän autuudestanne: jonka kautta te myös, sittekuin te uskoitte, kiinnitetyt olette lupauksen Pyhällä Hengellä,
14 Joka meidän perintömme pantti on meidän lunastukseemme, että me hänen omaisensa olisimme, hänen kunniansa kiitokseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Biblia 1776
” 15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

”
– Mark. 16:15 - 16, Raamattu 1933/1938
” 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. (Mark. 13:10)
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.(Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21)

”
– Mark. 16:15 - 16, Raamattu 1992
” 15 Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.

– Mark. 16:15 - 16, Biblia 1776

Onko käännös oikea?Sunnuntai 22.06.2014 11:56

Tuttu kohta, Matt. 18:15

Raamatun käännöksessä 1933/38
"Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan...."

Vertaa:
Raamatun käännöksessä 1992
"Jos veljesi tekee syntiä, ....."
1992 asia on otsikoitu "Syntiä tekevä veli.."
Kuka lisäsi otsikoinnin? Mooses?

Kirkkomme kertoo synnistä näin:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Synti
"Synti erottaa ihmisen elämän lähteestä, Jumalasta."

Onko synti Jumalaa vastaan, vaiko veljeä vastaan?
Voiko ihminen tehdä syntiä muutakin kuin Jumalaa vastaan?

Missä ongelma?
Kuviteltu esimerkki:
"veljet" tekevät autokaupan keskenään. Myöhemmin auto ei vastaakaan (suullisia) sopimuksia.
Veljet riitaantuvat, eikä sopimukseen päästä.

Onko kysymyksessä 1933/38 käännökseen mukainen "rikkomus", vaiko 1992 käännöksen mukainen synti?
Käsitelläänkö asia seurakunnassa ja käsitelläänkö se rikkomuksena veljeä vastaan vaiko syntinä Jumalaa vastaan?

Toinen osapuoli haluaa käsitellä sen 1933/38-mukaisena rikkomuksena ja toinen 1992-mukaisena syntinä, esim. petoksena.?

Sekä autokauppias että ostaja ovat vakaita puhujaveljiä..! Kumpi päättää, missä menee lain ja armon raja ja mitä käännöstä käytetään?
Kumpaa puhujaveljeä seurakuntaa "armahtaa" ja kumpaa "hoitaa?" Joutuuko rahansa menettänyt tekemää parannuksen ja rahat saanut saa etulahjana anteeksi?

Toinen näet pitää asiaa vain rikkomuksena ja toinen syntinä.
Kumman käännöksen / puhujan taakse seurakunta menee?


Synti
Synti erottaa ihmisen elämän lähteestä, Jumalasta. Jumalan luomisessaan ilmaisema tahto on, että ihminen eläisi siinä rakkaudessa, jota Hän itse osoittaa. Jumalan hyvää tahtoa ilmaisevat 10 käskyä sekä Kristuksen opetukset ja esimerkki. Niiden hylkääminen ja rikkominen niitä vastaan tuhoaa ihmisen oman elämän ja särkee hänen suhteensa niin Jumalaan kuin lähimmäiseen ja koko luomakuntaan. Rakkaus vääristyy itserakkaudeksi.

Raamatun syntiinlankeemuskertomus (1. Moos. 3) on kirjalliselta lajityypiltään myyttinen ja kuvaa ihmiskunnan luopumusta Jumalan tahdosta ja siitä seurannutta kadotuksen tilaa. Se kuvaa ihmisen hätään langenneena ja paratiisista karkotettuna eksyneenä orpona. Syntiinlankeemusmyytti on peruskertomus pahuudesta, jossa käärme (Saatanan symboli) viettelee ihmisen nauttimaan sellaisen puun hedelmää, joka tuottaa kuoleman.

Tekosynti ja perisynti
Synnin käsitteessä erotetaan tekosynti ja perisynti. Tekosynti on yksittäinen paha teko. Yksittäiset pahat teot nousevat perisynnistä, joka merkitsee ihmiskunnan Jumalan hyvän tahdon vastaista perusasennetta. Esimerkiksi sota ei synny tyhjästä, vaan kasvaa ihmiskunnan syntiinlangenneesta, jumalanvastaisesta olemuksesta. Synti on pimeä valta, joka orjuuttaa ihmistä ja saa hänet kiertymään itsensä ympärille, tavoittelemaan vain omaa etuaan ja käyttämään lähimmäisiä omien pyrkimystensä välineinä sekä nousemaan itse omaksi jumalakseen.
Perisynnin hedelmiä ovat ne teot, joita kymmenen käskyä kieltää tekemästä. Martti Lutherin Ison Katekismuksen mukaan näitä perisynnistä kasvavia pahan hedelmiä ovat esimerkiksi epäusko, harhaoppi, epäjumalanpalvelus, ylimielisyys, epätoivo, Jumalan sanan halveksiminen, murha, epäsiveellisyys, varkaus ja petos.

Synnistä ei voi irtautua omin voimin, vaan vain Pyhän Hengen vaikutuksesta armonvälineiden kautta. Jeesus Kristus on elämällään, kuolemallaan ja ylösnousemisellaan kukistanut synnin, kuoleman ja Perkeleen vallan. Usko Kristukseen siirtää ihmisen Saatanan kahleista Jumalan valtakunnan vapauteen.


http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Synti

Olen miettinyt ja todennutSunnuntai 22.06.2014 11:51

Olen miettinyt että lääkärit on lääketehtaan ammmatti, heidän ammattinsa
on lääketehdas ja he kuvittelevat että on olemassa pilleri josta
tulee pikku ukkoja ja ne korjaa selän.

Hänninen on mielestäni heitä opettanu että kokonaisvaltainen hoito
on parempi kuin lääkkeet.
Maagiseen hoitoon ei kuulu jäsenkorjaus vaan rauhalliseen fysiikan
kokonaisvaltaiseen
hoitoon ja hänninen on itse jasenkorjaaja liiton puhe johtaja.
Hänninen on opettaanut lääkäreitäkin.

Antti heikkilä ei määrää lääkkeitä vaan ohjaa näihin hoitoihin
missä on hierontaa. En moiti anttia kuten oyksairaalan lääkärit.
Toiset kuvat kertoi minulle että kuvat eivät ole muuttuneet kuin
muutamista paikoista mutta edelleen siellä on se vuoto joka
on kovettunu ja lamauttaa hermoja joten jätkikin sen sanoo että
kun on repeymä selässä niin se pitää hoitaa ja leikata heti.
Ylilääkäri sanoi että penkkiä voi vain treenata.

kerroin ylilääkärille että minun ohjelmani perustuu kokonaisvaltaiseen
treeniin joten jalat on lämmiteltävä ja jalkojen lämmittelyn jättäminen
monella nostajalla on mennyt selkä.
Eli lääkärit ei voi suvaita kokonaisvaltaista hoitoa missään muodossa.
Koska lääkärien ammatti on lääketehtaan orjuus.
Hänninen on itse urheilia kans ja hän vaatii lääkärinä
kokonaisvaltaista hoitoa ja ihmettelen syvästi että
Hänninen on opettanut lääkäreitä mutta
nyky lääkäärit ei suvaitse vammojen hoitoa kokonaisvaltaisesti.
Nykylääkärit käy itse jäsenkorjaajan tykönä hoidattamassa itsensä
koska he ei itse salli kokonaisvaltaista hoitoa tehdä potilaille
sillä vaan lääkäreillä on jäsenkorjaaja joka tekee heille
kokonaisvaltaisen hoidon.

SANANLASKUT 25Sunnuntai 22.06.2014 11:50

1. Nämäkin ovat Salomon sananlaskuja, Hiskian, Juudan kuninkaan, miesten
kokoamia.
2. Jumalan kunnia on salata asia, ja kuningasten kunnia on tutkia asia.
3. Taivaan korkeus ja maan syvyys ja kuningasten sydän on tutkimaton.
4. Kun hopeasta poistetaan kuona, kuontuu kultasepältä astia.
5. Kun jumalaton poistetaan kuninkaan luota, vahvistuu hänen valtaistuimensa vanhurskaudessa.
6. Älä tavoittele kunniaa kuninkaan edessä äläkä asetu isoisten sijalle.
7. Sillä parempi on, jos sinulle sanotaan: "Käy tänne ylös", kuin että sinut alennetaan ylhäisen edessä, jonka silmäsi olivat nähneet.
8. Älä ole kärkäs käräjöimään; muutoin sinulla ei lopulta ole, mitä tehdä, kun vastapuolesi on saattanut sinut häpeään.
9. Riitele oma riitasi vastapuolesi kanssa, mutta toisen salaisuutta älä ilmaise.
10. Muutoin sinua häpäisee, kuka sen kuuleekin, eikä huono huuto sinusta lakkaa.
11. Kultaomenia hopeamaljoissa ovat sanat, sanotut aikanansa.
12. Kultainen korvarengas ja hienokultainen kaulakoru ovat viisas neuvoja ynnä kuuleva korva.
13. Kuin lumen viileys elonaikana on luotettava lähetti lähettäjälleen: herransa sielun hän virvoittaa.
14. Kuin pilvet ja tuuli, jotka eivät sadetta tuo, on mies, joka kerskuu lahjoilla, joita ei anna.
15. Kärsivällisyydellä taivutetaan ruhtinas, ja leppeä kieli murskaa luut.
16. Jos hunajata löydät, syö kohtuudella, ettet kyllästyisi siihen ja sitä oksentaisi.
17. Astu jalallasi harvoin lähimmäisesi kotiin, ettei hän sinuun kyllästyisi ja alkaisi sinua vihata.
18. Nuija ja miekka ja terävä nuoli on mies, joka väärin todistaa lähimmäistänsä vastaan.
19. Kuin mureneva hammas ja horjuva jalka on uskottoman turva ahdingon päivänä.
20. Kuin se, joka riisuu vaatteet pakkaspäivänä, kuin etikka lipeän sekaan, on se, joka laulaa lauluja murheelliselle sydämelle.
21. Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle leipää syödä, ja jos hänellä on jano, anna hänelle vettä juoda.
22. Sillä niin sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle, ja Herra sen sinulle palkitsee.
23. Pohjatuuli saa aikaan sateen ja salainen kielittely vihaiset kasvot.
24. Parempi on asua katon kulmalla kuin toraisan vaimon huonetoverina.
25. Kuin nääntyväiselle raikas vesi on hyvä sanoma kaukaisesta maasta.
26. Kuin sekoitettu lähde ja turmeltu kaivo on vanhurskas, joka horjuu jumalattoman edessä.
27. Liika hunajan syönti ei ole hyväksi, ja raskaitten asiain tutkiminen on raskasta.
28. Kuin kaupunki, varustukset hajalla, muuria vailla, on mies, joka ei mieltänsä hillitse.