IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.

3/6 Älä myy perintöosaaPerjantai 27.03.2015 18:04

Edomin juurisana löytyy sanasta Adam, joka tarkoittaa ihmistä. Odem taas tarkoittaa karneolia, punaista jalokiveä, kreikaksi sardionia, joka on kuudes perustus Uuden Jerusalemin muurissa (Ilm.21:20). Kuusi on ihmisen eli Adamin luku. Se on myös Pedon eli tulevan Antikristuksen luku (Ilm.13:18). Jeesuksella oli myös vakava sanoma Sardeen kaupungin seurakunnalle. Heillä oli elävän nimi, mutta heidän uskonsa oli kuollutta eivätkä he olleet valmiita kohtamaan Herraa Hänen tulemuksessaan, muutamia uskovia siellä lukuun ottamatta (Ilm.3:1-6). Adama taas tarkoittaa maaperää, savea. Adam kuvaa siis luonnollista, sielullista ihmistä, jonka sydän on kiinni ajallisissa asioissa. Eesau möi esikoisuutensa Jaakobille lautasellisesta punaruskeata keittoa. Siksi hän sai nimeksi Edom, joka tarkoittaa punaruskeata. Kun Eesau pyysi Jaakobilta keittoa, niin hän suoraan käännettynä alkukielestä sanoi: "Punaruskeata punaruskeasta (hebr: Min HaAdom HaAdom)". Tämä kuvaa sitä, että Eesau oli maallisista maallisin, perinpohjaisesti maailmallinen ja sielullinen. Eesau edustaa siis tässäkin mielessä turmeltuneen luontonsa hallitsemaa kristittyä, joka ei ole antautunut pyhityksen prosessiin eikä näin ollen ole näkevä Herraa (Room.6:15-16, 8:5-13; Hebr.12:14). Älkäämme siis jättäkö vaellustamme tyytyen uskoontulon kokemukseen, vaan kasvakaamme armossa, Jeesuksen tuntemisen kautta. Kristitty, joka rakastaa tätä maailmaa ja sen henkeä tulee Jumalan viholliseksi, eikä Isän rakkaus asu hänessä (Jaak.4:4; 1Joh.2:15-17).

Eesau oli myös taitava metsästäjä, kuten edeltäjänsä maailman ensimmäinen valtias ja Antikristuksen esikuva Nimrod (Nimrod-nimi viittaa kapinaan/ 1Moos.10:8-10). Ilmestyskirjan valkoisella hevosella ratsastaja (Ilm.6:2), jolla on jousi ja seppele kuvaa Antikristuksen tulevaa sielujen valloitusta väkevän eksytyksen kautta, jonka Jumala on lähettävä niille, jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta [evankeliumin] totuuteen voidaksensa pelastua, vaan ovat mielistyneet vääryyteen eli syntiin (2Tess.2).

Apostoli Johannes kuvasi lukuisat antikristukset ja väärät profeetat sellaisiksi, jotka puhuvat kuten maailma puhuu ja siksi maailmalliset kuulevat mielellään heitä (1Joh.2:15-19; 1Joh.4:1-6). Eesau edustaa juuri niitä ihmisiä, jotka ovat uskoneet Jeesukseen, mutta eksyneet pois totuudesta, valheopetuksen tai maailmallisten himojen vuoksi. He ovat olleet uskovien piireissä, mutteivät pysyneet Sanassa, eivätkä näin ollen tulleet todellisiksi opetuslapsiksi. Eesaun hengellisissä jälkeläisissä ei ole ristin pahennusta, vaan he ovat lahjakkaita ja voimakkaita ja haisevat 'metsälle', jossa on petojen tuoksua (1Moos.27:27). Heissä ei ole Kristuksen tuoksua. He ovat hedelmättömiä puita, kahdesti kuolleita, vedettömiä pilviä (Juud.12). He ovat siis hyödyttömät, eivätkä ole puhdistautuneet epäpyhistä asioista eivätkä näin ollen voi olla astioita jaloa käyttöä varten, Jumalalle (2Tim.2:16-22). He rakastavat nautintoja ja itseään enemmän kuin Jumalaa. Tämä on valitettavasti kuvaus lopunajan kristikunnasta, jossa on jumalisuuden ulkokuori, muttei [ristin] voimaa (2Tim.3:1-5). He ovat kylväjä-vertauksen kallio- ja orjantappuramaaperän kaltaisia, jotka kestävät jonkun aikaa uskossa (Luuk.8:4-18).

2/6 Älä myy perintöosaaPerjantai 27.03.2015 18:03

"Ja Iisak rukoili Herraa vaimonsa puolesta, sillä tämä oli hedelmätön. Ja Herra kuuli hänen rukouksensa, ja hänen vaimonsa Rebekka tuli raskaaksi. Ja lapset sysäsivät toisiaan hänen kohdussansa. Niin hän sanoi: 'Jos näin käy, minkätähden minä elän?' Ja hän meni kysymään Herralta. Ja Herra sanoi hänelle: 'Kaksi kansaa on sinun kohdussasi, kaksi heimoa erkanee sinun ruumiistasi, toinen heimo on toista voimakkaampi, vanhempi palvelee nuorempaa.' Kun hänen synnyttämisensä aika oli tullut, katso, hänen kohdussaan oli kaksoiset. Joka ensiksi tuli hänen kohdustaan, oli ruskea ja yliyltään niinkuin karvainen vaippa; sentähden pantiin hänelle nimeksi Eesau. Senjälkeen tuli ulos hänen veljensä, ja hän piti kädellään Eesaun kantapäästä. Ja hänelle pantiin nimeksi Jaakob. Iisak oli kuudenkymmenen vuoden vanha heidän syntyessänsä. Ja pojat kasvoivat suuriksi, ja Eesausta tuli taitava metsästäjä, aron mies; Jaakob sitä vastoin oli hiljainen mies (hebreaksi 'tam'; tarkoittaa hiljaista, vaatimatonta, kuten Herramme Jeesuskin oli), joka pysyi kotosalla. Iisak rakasti enemmän Eesauta, sillä hän söi mielellänsä metsänriistaa, mutta Rebekka rakasti enemmän Jaakobia. Kerran, kun Jaakob oli keittänyt itselleen keiton, tuli Eesau kedolta nälästä nääntyneenä. Ja Eesau sanoi Jaakobille: 'Anna minun särpiä tuota ruskeata, tuota ruskeata keittoa, sillä minä olen nälästä nääntynyt.' Sentähden hän sai nimen Edom. Mutta Jaakob sanoi: 'Myy minulle ensin esikoisuutesi.' Eesau vastasi: 'KATSO, minä kuolen kuitenkin, mitä minä esikoisuudellani teen?' Jaakob sanoi: 'Vanno minulle ensin.' Ja hän vannoi hänelle ja myi esikoisuutensa Jaakobille. Ja Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa. Ja hän söi ja joi, nousi ja meni matkoihinsa. Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa."(1Moos.25:21-34)
Iisakin vaimo Rebekka sai kaksoset ihmeen KAUTTA, sillä hän oli hedelmätön. Tämä on myös eräänlainen esikuva Messiaan syntymästä, joka oli syntyvä neitsyestä. Jaakobia eli Israelia kutsutaan Raamatussa Jumalan esikoispojaksi. Jumala kutsui myöhemmin esikoispoikansa Israelin pois Egyptistä (2Moos.4:22). Jaakob eli Israel ei syntynyt ensin, vaan Eesau syntyi ensin, mutta Herra sanoi, että vanhemman olisi palveltava nuorempaa. Yleensä ensiksi syntynyt poikalapsi oli esikoinen eli kaiken perillinen, mutta tässä tapahtui poikkeus, sillä Jumala rakasti Jaakobia, mutta vihasi Eesauta. 'Vihata' on hebreaksi 'sne', joka tarkoittaa myös syrjiä, halveksia, tuntea vihamielisyyttä. Kreikaksi se on 'miseo', tarkoittaen myös 'olla rakastamatta, olla välittämättä, pitää vähemmän arvoisena'. Jumala siis tiesi etukäteen, millainen vanhempi veli olisi. Tämä on myös osoitus siitä, että Jumalan valinta tapahtui armosta (Mal.1:2-3; Room.9:10-13).
Profeetta Hoosea kirjoitti nämä sanat paljon myöhemmin: "Egyptistä minä kutsuin poikani" (Hoos.11:1), jota sitten Matteus evankeliumissaan sovelsi tarkoittamaan Jeesusta, kun Hän palasi maanpaosta Egyptistä Herodeksen kuoltua. (Hoos.11:1; Matt.2:15). Tämä on juutalainen Midrash tulkintatapa, jota sekä Jeesus että apostolit käyttivät. Midrash tarkoittaa 'tutkimusta' tai 'selvitystä' ja se tulee sanasta 'darash', joka tarkoittaa 'etsiä' ja 'kysellä'. Kaikki profeetat ovat itse asiassa viitanneet Messiaaseen, sillä profetian Henki on Jeesuksen todistus.

Jeesuksesta sanotaan myös, että Hän on esikoinen viitaten siihen, että Hän on kaiken perillinen eikä ensiksi luotu, kuten esimerkiksi Jehovan todistajat väärin opettavat vedoten Sananlaskujen väärin käännettyyn kohtaan, joka kertoo Viisauden olevan luomisen tulosta. Alkukielellä, samoin kuin King James-käännöksessä, kuitenkin selvästi sanotaan, että Jumala omisti Viisauden aikojen alusta (Sananl.8:22). Asiayhteys sen myös paljastaa (Kol.1:15-18). Jeesus on myös siinä mielessä esikoinen, että Hän on noussut ruumiillisesti kuolleista ensimmäisenä. Koska Hän on Jumalan esikoinen, niin myös kaikki hengelliset siunaukset ovat Hänessä taivaallisissa, joista mekin saamme Kristuksen kanssaperillisinä myös ammentaa jo nyt, esimakuna tulevasta (Ef.1:3).

Nyt käymme tutkimaan Eesaun eri nimityksiä ja sitä, mitä ne tarkoittavat alkukielen mukaan. Hebrean kielessä ei ole vokaaleja, vaan ainoastaan konsonantteja. Vain asiayhteys kertoo, mistä on kysymys ja jäljestäpäin lisätyt vokaalimerkit konsonanttien alapuolella. Yksi sana saattaa merkitä monta asiaa, mikä tekee käännöstyön haastavaksi. Tästä johtuen hebrean kielellä on Raamatussa lukuisia sanaleikkejä. Monesti henkilön nimi kuvaa myös hänen persoonansa ja on usein profeetallinen.

Eesaun toiset nimet ovat Edom ja Seiir (viitaten hooronilaiseen Seiirin vuoristoon, johon Eesau asettui myöhemmin).

Eesau, hebreaksi Eesav, tarkoittaa ruohoa. Tämä viittaa siihen, ettei hän ollut pysyvä iankaikkisesti, koska hän ei tehnyt Jumalan tahdon mukaan. Kaikki liha on kuin ruoho ja se katoaa. Eesau oli siis lihallisen ihmisen esikuva, sillä hän oli yltäpäältä karvojen peitossa, niinkuin ruohoa. Hän oli läpikotaisin lihallinen ja maailmallinen.

1/6 Älä myy perintöosaaPerjantai 27.03.2015 18:02

Maailmassa kuulee joskus sanottavan: "Kaikella on hintansa". Tämä pitää paikkansa erityisesti korruptoituneissa valtioissa, joissa rahalla tai muulla lahjonnalla joku voi saada viranomaiset hiljaisiksi tai jopa osallistua pimeyden tekoihin. Harva on lahjomaton ja nekin harvat uhataan poistaa väkivalloin tai muuten tieltä. On erittäin raskasta pysyä lujana periaatteissaan, kun on nääntymäisillään ja pahantekijät menestyvät ympärillä. Lahjomattoman ihmisen moraalin täytyy olla syvälle juurtunut ja kallisarvoisin aarre, jotta hän olisi VALMIS sen tähden elämään niukkuudessa ja kuolemanuhan alaisena. Sellainen ihminen on kuitenkin viisas ja näkee nokkaansa pitemmälle, ymmärtäen ettei rikos kannata.

Kuinka tämän tulisi olla totta meidän keskuudessamme, jotka olemme Jumalan lapsia ja Sen Valtakunnan perillisiä, joka ei koskaan tule järkkymään. Vaikka me joudumme odottamaan sen ilmestymistä, välillä nääntyen, monenlaisissa ahdistuksissa ja koetuksen helteessä., niin silti tämä uskollisuus kannattaa. Tässä täytyy olla silmät ja sydän kiinni iankaikkisissa ja näkymättömissä asioissa, muutoin emme tule kestämään loppuun asti.

On totta, että synnistä voimme saada hetkellistä helpotusta oloihimme ja ohimeneviä nautintoja. Paholainen tarjoaa aina oikotietä onneen, pikaratkaisuja ja puuduttavia lääkkeitä hengellisiin ja sielullisiin sairauksiimme, mutta niiden hinta on korkea ja lasku tulee yleensä perässä, sillä ne ohittavat aina ristin tien, johon olemme uskovina kaikki kutsutut. Jeesuksen sanat opetuslapseudesta ovat vielä voimassa ja ne koskettavat kaikkia uskovia kaikkina aikoina. "Ja hän sanoi kaikille: 'Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä (kreikaksi: 'psykhé'= sielullinen elämä, Adamista peritty, turmeltunut luonto), hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.'" (Luuk.9:23-24) Nämä sanat, jotka ovat uskomme perusopetusta, eivät enää julistuksessa kuulu kristillisellä kentällä paljonkaan, sillä leipä ja sirkushuvit ovat tulleet pääasiaksi monessa paikassa. Itsensä toteuttaminen, hyvä itsetunto ja muut itserakkauden kaunistetut nimitykset ovat valtaamassa alaa kristillisyydessä. Myöskin kirkkojen ja eri seurakuntien jäsenmäärät ovat monien pastoreiden prioriteetti, joten pelätään julistaa Raamatun epämiellyttäviä opetuksia mm. kuuliaisuudesta Jumalan Sanalle, jäsenkadon pelossa. Näin vesitetään Jumalan Sanaa ja nukutetaan sieluja ikuiseen uneen jättäen heidät ilman varoituksia ja kehotuksia, jotka ovat uskoville tarpeen, jotta he säilyisivät uskossa lujina loppuun asti (2Tim.4:1-5). Tällä tavalla seurakunnissa tehdään viisaista tyhmien neitsyiden kaltaisia (Matt.25:1-13). Paavali kertoi Timoteukselle tulevista, vaikeista viimeisistä päivistä, jolloin kristityt tulevat olemaan itserakkaita ja nautintoja enemmän kuin Jumalaa rakastavia (2Tim.3:1-5). Näin on parhaillaan käymässä silmiemme edessä.

Kun tulimme uskoon, me pääsimme osallisiksi Kristuksen kanssa Taivaan Valtakunnan perinnöstä, joka odottaa meitä kerran perillä (1Piet.1:3-5; Room.8:17), jos pysymme uskossa, siihen perustuneina ja lujittuneina loppuun asti (Matt.24:13; Kol.1:21-23).

Vanha Testamentti tai oikeimmin Pyhät Kirjoitukset, kuten Paavali tuota kirjakokoelmaa arvokkaammin kutsuu, kertoo meille varoitukseksi Eesausta, joka on esikuva luopiosta, joka möi esikoisuutensa lautasellisesta punaruskeata keittoa. Tämä kirjoitus pyrkii valaisemaan joitakin asioita Eesaun elämästä ja luonteesta tutkien alkukieltä, joka vahvistaa tiettyjä totuuksia. Jokainen Jumalan Sana on taattu (Sananl.30:5), eikä alkukielellä (hebrea) ole yhtäkään turhaa sanaa. Uskon siis sanalliseen inspiraatioon, jota Jumala on valvonut aikojen saatossa. Siksi olisi erittäin tärkeää Raamatun käännöstyössä, että käännettäisiin aina "sana sanalta" -menetelmällä niin pitkälle kuin mahdollista eikä ns. dynaamisesti, kääntäjien ajatusta mukaillen.

Kerron teille nyt totuudenPerjantai 27.03.2015 17:59

Tiedän toki paljon ja on laaja näkö uskonnosta.

Monesti kun katson ihmisiä, niin he huomaamati puhuu raamatun kieltä.
Toisinaan kaunista kuultavaa, mutta toisinaan heillä menee senat sakasin eli sanat sekaisin.

Tuossa huomaan ihmisestä että tarvii opetusta sillä elämää pitää elää järjestyksessä eikä saatanan kera.

Toki voi kokeilla väärää polkua omalla vastuulla, mutta en suosittele.

Raamatussa pietari varoittaa sekaantumasta toisten asioihin sillä itse sekääntuja joutuu yleensä hankaluuksiin.

saatana kehoittaakin sekaantumaan jolloin tämä ihminen tarvii opetusta, että ei sekaannu toisten asioihin.

Totuus on kylmä ja toisinaan vaikeakin ihmisten ymmärtää, että raamattu on ihmistä varten ja sen ihmisen parasta, että ei katoa pahassa maailmassa.

Rukoillaan yhdessäPerjantai 27.03.2015 17:52

Alku sanat.

Raamattu on meitä 2011 vuotta edellä kaikessa.

Jeesus kristus kertoi 0004 eli 2011 vuotta sitten melle kaiken tarvitsevan.

Jeesuksen opetus lapset näkivät kaiken tapatuman ja kirjoitti jeesuksen elämästä. Nämä 12 apostolia jotka jeesus valitsi työhönsä, jeesus opetti nämä opetus lapset ymmärtämään elämää elämällä.

Matteuksen lopussa, luku 28, lähetys käskyssä sanotaan:
Julistakaa evankeliumi kaikille maan kansoille ja opettakaa niin kuin minä olen opettanut teitä, kastakaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.

Jeesus tarkoitti tällä, että Kaikille opetus ja kaste, että kaikki jotka uskoo minuun on pelastettu sanassa ja kasteessa.

Mutta rukoillaa sitten vielä tähän päätteeksi.


Jeesus me kiitetään siitä että sulla on lopullinen viisaus
ja totuus. Me tullaan näkemään se että miten nää
asiat lopunaikana toteutuu sitä mukaan kuin me eletään.
Herra me kiitetään siitä että me saadaan kaiken aikaa
luottaa sinuun.
Sulla on historia hanskassa.
Kiitos jeesus siitä sun pyhässä nimessä.
Aamen.
jakeessa 13 johannes kirjoitaa että tämä
peto tekee suuria ihmeitä niin että
se saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan
ihmisten nähden. Tää uskonnollinen peto tekee ihmeitä,
taivaasta lankeavaa tulta ei ole tarkemmin selitetty
ja tää ihme herättää mielenkiintoa ja kunnioitusta.
Se on kuin sirkustemppu jolla katsojat sadaan
kiinnittämään huomionsa esiintyjään.
Voima jolla ihmeet tapahtuvat ovat lohikäärmeeltä ja
satanalta. Onkin syytä todeta että kaikki ihmeet
ylipäätään eivät ole jumalasta.
Johannes sanoo että älkää jokaista henkeä uskoko
vaan koetelkaa henget ovatko ne jumalasta.
Tästä te tunnette sanoo johannes, tästä te tunnette
jumalan hengen jokainen henki joka tunnustaa
jeesuksen kristukseksi, lihaan tulleeksi on
jumalasta.


Yksikään henki joka ei tunnusta jeesusta, ei ole jumalasta
vaan antikristuksen henki jonka te olette kuulleet olevan
tulossa ja johannes sanoo että se on jo maailmassa.
Jo tuolloin johanneksen kirjoittaessa noin 80 - 90
jälkeen kristuksen, antikristuksen henki oli jo maailmassa
se on vaikuttanut enemmän ja enemmän ja se huipentuu
lopunaikana. Monissa uskonnoissa tapahtuu ihmeitä.
Ihmeiden takana voi olla jumala, voi olla satana ja
voi olla ihmisen oma psyyke "lainaus merkeissä ihmeiden takana".

Nyt lopunajan ihminen ottaa mielellään vastaan ihmeen kuin ihmeen
ilman moraalisia velvotteita, ilman parannuksen välltämättömyyttä.
Ihmiset etsivät parantumista ilman puhtautta ja uskontoa ilman jumalaa.

Joka jotenkin vois tuomita minut.


jakeessa 16-17 johannes kirjoita ilmestyskirjan 13 luvussa näin.
Ilmestys kirja. 13:16-17. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret,
sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin
oikeaan käteensä ti otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä
myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Väärä profeetta työskentelee taloudellisen riippuvaisuuden
aikaan saamiseksi. Taloudellisuuden antikristuksesta sen
aikaan saamiseksi. On sanottu että se joka halitsee kansan
vatsaa halitsee myös kansaa.

Antikristus saa väärän profeetan uskonnollisen johtajan
toimesta taloudellisen vallan kahvat.
Eli nää kaksi johtajaa tulevat yhdessä toimimaan samaan päämäärään ja
vallan hanskassaa on koko aika antikristus.

Taloudellinen keskittyminen on mielen kiintosesti yksi lopunajallinen merkki.
Me ollaan kovaa vautia matkalla rahatonta yhteiskuntaa, yhteiskuntaa jossa
kaikki talous yhdistyy ja lopulta yhden näyttöpäätteen tai
mikä se sitten tulee olemaankin yhden kaverin hallittavissa.

Tässä puhutaan merkistä käteen ja merkistä otsaan. Mikä se on?
se on taloudellisen vallan väline, sillä kontroloidaan ihmisiä
että he suostuvat johtajien valtaan.

Jos et ota merkkiä, et osta kaupasta tavaraa.
Jos et ota merkkiä , et pysty hoitaan terveyttäs
terveykeskuksessa ja niin edelleen.

Mikä tää merkki on? onko se että joku on ajatellut
mikrolastu tai joku vastaava jokin pieni joka laitetaan
ihonalle vai mikä se on? joka tapauksessa merkin ottamisessa
täytyy liittyä uskonnollinen sisältö. Sitä ei oteta vahigossa
vaan sen ottamiseen liittyy kumartaminen, suostuminen
antikristuksen arvoihin ja hänen taloudelliseen valtaansa.



Taloudellinen riippuvaisuus saattaa johtaa myös hengelliseen
riippuvaisuuteen. Yleensä aina johtaa ja siksi on syytä
kysyä itseltään ja minä itseltäni ja sinä itseltäsi, olenko
mä riippuvainen jumalasta vai pankki kortistani.

Ja kummasta mä olen valmis kovan paikan tullen luopumaan.
Laulu yhtye villitys lauloi viimeaikoinaan pekka mäenpään laulu:
sen lauluja laulan kenen leipää mä syön. Ja hän jatkoi:
leipäni saan mä jumalalta.

Meitä kiinnostaa keitä nämä hahmot tulee oikeasti
olemaan? se on kiinnostanut aina.
Eikä tuota kiinnostusta ole vähentänyt tämä
seuraava raamatun kohtakaan,
nimittäin ilmestyskirjassa 13:18 sanotaan:
Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku.
Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
Tämän luvun laskemiseen kehoitetaan mutta viisaudella.
Laskeminen ei siis voi olla väärin.
Ongelmat nousevat siitä millaisen asemamme
me laskuilemme annamme.

Onko se "profeetallista sanaa" vai meidän
oma mielipiteemme että peto on se ja se,
kun sen nimestä tulee tämmöinen ja tämmöinen.
luku.
Hepreassa ja kreikassa myös venäjässä on
kirjaimilla oma luku arvonsa. Niiden tutkimista
kutsutaan gematriaksi. Niitä lukuja laskemalla on saatu
Monien johtajien nimiä esimerkiksi nero, hitler,stalin,
gorbatshov, paavi ja niin edelleen.

Me voimme heistä nähdä monen olleen antikristuksen
hengessä hallinneita "pikku" antikristuksia.
Vielä emme ole nähneet tuota yhtä mutta kun hän
nousee tunnemme hänet hänen elämästään, hänen
hedelmistään, hänen sanomastaan.
Meidän ei tarvitse pelätä noita aikoja.
Ei antikristusta, ei väärää uskonnollisuutta
kun pidämme kiinni tärkeimmästä.


Kaikkein tärkeintä ei ole antikristus
tai se että milloin se tapahtuu vaan kaikkein tärkeintä on
meille jokaiselle on tuntea oikea kristus.
Jeesus joka on sovittanut meidän syntimme.
Me ei olla käyty läheskään kaikkea läpi vaan keskittynyt
sellaisiin asioihin jotka on kiinnostavia ja
ken ties ajan kohtaisia.
Mahdollisesti sitten joskus toisten lisää.
perinteisen eli luterilaisen käsityksen mukaan tämä toinen peto tämä uskonnillinen väärä profeetta
joka antaa kaiken vallan antikristukselle on katollinen kirkko ja paavi.
ihminen kristuksen sijaisena on kieltämättä kroteskia ja häpeällistä
ja katollinen kirkko edustaakin monessa mielessä kristillisyytä josta
armo on imetty pois.


mutta kun tämän sanon niin haluun heti sanoo että katollisessa kirkossakin on
varmasti ihmisiä jotka on menossa taivaaseen. Tässä voi olla kyse myös
kirkkojen maailman neuvostosta jostain vastaavasta ekumenisen
liikehdinnän näkyvästä muodosta. kirkkojen mailman neuvosto pyrkii tänä päivänä
näkyvään kirkolliseen yhteyteen hinnalla millä hyvänsä. ensin kristittyjen yhteyteen ja sitten
kaikkien uskontojen näkyvään yhteyteen.

joidenkin mielestä tällainen lopunajallinen väärä profeeta
uhkonnollinen peto on uuden ajan uskonnollisuus joka sopii hyvin
lopunajalliseen, kirkolliseen ja uskonnolliseen ilmapiiriin.
kaikki käy jos se vaan tuntuu joltakin. Oikea oppi saa antaa
tilaa oikealle kokemukselle. Sitten on olemassa niitä jotka on sitä mieltä
että tää lopunajallinen väärä uskonnollinen peto on islam, sillä nousihan islam
kristinuskon ja juutalaisuuden maaperästä. Islam on kristillinen harhaoppi.
Raamattu antaa uudessä testamentissa ymmärtää että antikristilliset liikehdinnät
nousevat kristilliseltä maaperältä ja siksi esimerkiksi islam täytää tuon ehdon.


Sekin haluaa näytää karitsalta mutta se puhuu kuin lohikäärme.
ja sen hedelmät ovat hyvin usein kaikkea muuta kuin hyvät.
On mahdollista että uskonnollinen peto edustaa näistä jokaista.
Voi olla että lopunajallinen uskonnollisuus on sekoitus tätä kaikkee.
Antikristuksen ajan kirkko todennäköisesti tulee sulkemaan
sisäänsä kaiken uskonnollisuuden yhteisen sateen varjon alle.
Mistä tahansa muusta voidaan silloin neuvotella mutta ei
kuuliaisuudesta uskonnollisia auktoriteetteja kohtaan joka lopulta on
joka lopulta on antikristus itse. Tässä mielessä me eletään
aikaa jossa tällainen uskonnollinen ilmapiiri on
samanlainen. Mikä tahansa käy kun han sä kumarrrat valtaa pitäviä
uskonnollisia johtajia. Mikä tahansa käy kunhan sä oot kuuliainen
valtaa pitäville. Mikä tahansa käy ja mikä tahansa on kaupan jos
hinnasta sovitaan.


tämä uskonnollinen hahmo käyttää antkristuksen valtaa
ja ilmestyskirjan 13:12 sanoo tällain: ja se käyttää kaikkea
ensimmaisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset
kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä , jonka kuolinhaava parani.

Lopunajallinen uskonnollisuus ja sen edustajana väärä profeetta
myy itsensä poliittisille vallan pitäjille. Kaikki se vaikutus
mahdollisuus joka sillä on, on suoraan riippuvaista
sen kuuliaisuudesta vallan pitäjille.
Tällaista on uskonnollisuus joka myy itsensä omille
maallisille auktoriteeteille.
Tällaista uskonnollisuuta maailma on ollut
koko hitorian sivu täynnä.


Ja tää tulee kiihtymään tää kehitys lopunaikana.
Väärä profeetta tulee olemaan antikristuksen
käsikassara ja se heitetään pois kun son aikansa
palvellut sitten vallan pitäjiä. Hyvä esímerkki lähihistoriasta on
kommunististen hallitusten suhde kristilliseen kirkkoon esimerkikksi
seuvostoliitossa, natsi saksassa, kiinassa.
Kristinusko valjastetaan puolueen vallan välineeksi.
Siitä kuoritaan pois kaikki semmoinen mikä sotii puolueen
päämääriä vastaan.

Tllainen kristinusko menettää voimansa, siitä tulee
elävän kristillisyyden pahin maallinen uhka.
Me eletään läntisessä kristikunassa tätä aikaa
jo nyt.

Vaikka meillä ei ole vallassa kommunismi, niin meillä on vallassa
humanismi ja materialismi. Kirkot toistensa jälkeen suostuvat
yleisen mielipiteen humanistisen painostuksen alle.

Esimerkikksi suomalainen henkinen ilmapiiri ja asenne on nopeasti
koventumassa . Jumala ja hänen sanansa koetaan yhä enemmän
sotivan niitä arvoja vastaan jotka suomalaista yhteiskuntaa
ohjaa.
johannes kirjoittaa; ja minä näin yhden sen päistä olevan ikään kuin kuoliaaksi haavoitetu, mutta sen
kuolin haava parantui, ja koko maa seurasi ihmetellen petoa. ilm.13:4.
peto voidaan tulkita joko maailman vallaksi, yhdeksi hallitsiaksi tai molemmaksi. yksi mahdollisuus
on siten nähdä kuolinhaava yhden maailman vallan kukistuvaisena ja jälleen nousemisena esimerkiksi:
rooma,saksa Eu ja niin edelleen.

toinen mahdollisuus on nähdä se yhden ihmisen kokemuksena joko konkreettisena kuolinhaavana tai
kuvannollisena poliittisen uran katkeamisena ja jälleen nousemisena.
kolmas mahdollisuu on että jokin maailman valta ja sen johtaja kokevat molemmat piliittisen kuoleman
ja uudelleen nousemisen. neljäs mahdollisuus on nähdä kuolinhaavassa piikki kristinuskonsa perussanomaa
kohtaan, nimittäin antikristus jäljittelee kaikkissa kristusta.

myös hänen kuolemansa ja ylösnousemustaan. rakentaa uskonnollisen rakennelman joka korvaa totuuden. tähän
sopisi hyvin johanneksen tulkinta pedosta ikään kuin kuoliaaksi haaavoittunut.
viides mahdillisuus on nähdä tässä viittaus yleensäkkin inhimilliseen pahuuteen, joka ei koskaan kuole
vaan nousee aina uudelleen valtaan. edessmennyt muusikko juha kela kirjoitti eräässä laulussaan että
KOIRAN UNTA NUKKUU HITLER, SYDÄMMESSÄ JOKAISEN.
johannes jatkaa näin; ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle,
ja kumarsivat petoa sanoen: "kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkka puheita, ja sille annettii valta tehdä sitä
neljäkymmentä kaksi kuukautta.

ja se avasi suunsa jumalaa pilkkaamaan , pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä jotka
taivaassa asuvat. ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan
annettiin kaikki sukukunnat aitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjotettu teurastetun karitsan elämän
kirjaan,hamasta mailman perustamisesta.ilm.13:4-8.

Tää teksti yhteys viittaa yhteen todelliseen oikeaan ihmiseen antikristukseen. lohikäärme, saatana antaa
tälle miehelle vallan ja arvoituksen. hän on mies jollaista kauvan odotettu. hän on taitava puhuja,vomakas
poliitikko ja mahdollisesti laskelmoivan miellyttävä ihminen.
hän saa valtaansa koko maailman . hänestä tulee maailman johtava itse valtias, neljäksikymmeneksi kahdeksi
kuukauseksi eli taas kolmeksi ja puoleksi vuodeksi.

tää on merkillistä miten usein tää kolme ja puoli vuotta toistuu.

ilmestyskirjassa tää mies tulee olemaan
erittäin uskonnollinen ihminen joka lankeaa isäntänsä lohikäärmeen saatanan kiusaukseen ja korottaa itsensä
jumalaksi ainoaksi palvonnan kohteeksi.

hänen puheensa oh äärimmäisen vasta kristilistä, humanistita,ihmiskeskeistä ja ihmistem korva syyhyn sopivaa.
hän pilkkaa jumalaa ,hänen enkeleitään ja hänen uskovia ihmisiä. hän vainoaa ja tappaa kristittyjä jumalan
pyhiä jeesukseen uskovia.
tämä paratiisin palauttaja kun sellaisen kuvan hän itsestään tulee antamaan jotta koko maailma tervehtii
pelastajanaan, niin tämä henkilö osoittautuu helvetin tuojaksi, mutta ihmiset, kansat huomaavat sen liian
myöhään. tällaista miestä odotetaan tällä hetkellä, miestä joka olisi tarpeeksi älykäs, tarpeeksi
lahjakas,tarpeeksi julkea.

ryhtyäkseen messiakseem, suostukseen näyttämään että minä se olen. tänä päivänä odotetaan miestä joka
lupaa laittaa asiat kuntoon. tää aika on kypsä tähän.
raamattu puhuu kuitenkin kahdesta lopunajallisesta peto hahmosta se sataa tulla monille yllätyksenä.
ilmestyskirja tekee selvän eron viimeisinäaikoina vaikuttavan maallisen johtajan eli antikristuksen ja
hengellusen johtajan eli väärän profeetan välillä.

ensimmäinen peto eli antikristus noysee merestä, toinen nousee maasta. heidän taustansa ovat erillaiset.
kyseessä voi olla viittaus tämän toisen pedon juutalaisiin sukujuuriin sillä meri yhdistettiin juutalaisuuessa
yleensä kaikkien kansojen mereksi ja maa israelin maahan ja kansaan.
tää olisi erittäin uskonnollinen hahmo, erityisesti tää toinen peto. ilmestyskirja 13:11 sanoo.
näin sillä oli kaksi sarvea niin kuin karitsan sarvet ja se puhui niin kuin lohikäärme.
johannes näki toisen pedon nousevan maasta. tää toinen peto on sama henkilö josta
ilmestyskirja 19 ja 20 sanoo että hän on väärä profeetta.


siellä sanottiin että peto oteettiin kiinni ja sen kansan väärä profeetta.
joka oli tehnyt sen nähden ihmeitä jolla hän oli eksyttäänyt ne jotka oli

ottanaat pedon merkin ja ne jotka oli kumartaneet pedon kuvaa ja ne molemmat
heitettiin elävältä tuliseen järveen.
tää toinen peto muistuttaa ulkoisesti karitsaa. hänellä on kaksi sarvea mutta
hän puhuu niin kuin lohikäärme.


antikristus puhuu niin kuin lohikäärme ja väärä profeetta lopunajallinen
uskonnollinen johtaja puhuu niin kuin lohikäärme. hän muistuttaa karitsaa,
muistuttaa kristillistä nöyyyden palveliaa, esiintyy ulkoisesti kristillisyyden
ja täyttää ulkoisesti kirstillisyyden kriteerit mutta hänen maailmankuvansa,
julisuksensa tulee olemaan kaikkea muuta kuin kristillinen.


hän on ulkoisesti karitsa mutta sisäisesti kristin vihollinen.
kuka on tämä väärä profeetta, onko kyseessä henkilö vai onko kyseessä jokin
instituutio tai jokin inhimillinen laitos tai inhimillinen uskonto?.
onko kyseessä esimerkiksi niin sanottu nimellinen kristillisyys? lopun ajan kirkko.

ilmestyskirjan 3 luvussa jakeessa yksi, jeesus lähetti terveisiä sarden
seurakunnan enkelille ja sanoi että kirjoita
näin sanoo hän jolla on ne jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä.
minä tiedän sinun tekosi,
sinulla on se nimi että elät mutta sinä olet kuollut.

monien mukaan lopunajallinen kristillisyys muistuttaa sarden seurakunnan kristillisyyttä
se muuttuu yhä muodollisemmaks ja sen sanomasta tulee irvikuva evankeljumista, se keskittyy
ihmiseen ja ihmisen onnellisuuteen ja vähät piittaa siitä mitä jumala sanassaan sanoo.
evankeliumin tilalle tulee sosiaallinen hyväntekeminen, armontilalle tulevat hyvät teot.
Tutustutaan raamatun hahmo joka on kiinnostanut ihmisiä kautta
aikojen ja yhä kiinnostaa.

Puhutaan antikristuksesta hänen profeettastaan väärästä
uskonnollisesta johtajasta.

Saatana on jäljitteliä hän rakentaa aina omia versioitaan
jäljittelemään kaikkea jumalan luomaa.
Jeesus sanoi hänestä että kun hän puhuu valhetta niin puhuu
omaansa sillä hän on valehtelia ja sen isä.
Saadakseen mahdollisimman monet ihmiset eksytettyä pois jumalan luota.
Saatana valehtelee ja teeskentelee.

Hän on valmis rakentamaan millaisen erikoisen tehostetun arsinaalin tai
arsinaalin tahansa, saadakseen ihmiset kiinnostumaan itsestään seuraamaan
itseään, pysymään erossa jumalasta, siinä missä jumala on pyhä kolmio.
Isä, poika, pyhähenki, siinä satana rakentaa oman pahan kolminaisuuden.
Ilmestyskirja tuo esiin lohikäärmeen, antikristuksen ja väärän profeetan.
Hekin toimivat yhdessä.

Siinä missä poika antaa kunniaa isälle ja henki pojalle. siinä antikristus antaa
kunniaa lohikäärmeelle ja väärä profeetta antikristukselle. ja minä näin pedon
nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä. ja sarvissa kymmene
kruunua ja sen päihin oli kirjoitetu pilkkaavia nimiä.

ja peto, jonka minä näin, olileopardin näköinen, ja sen jalat ikään kuin karhun, ja
sen kita niin kuin leijonan kita. ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa
ja suuren vallan.

Ilm.13:1-2. Tässä esitetään yksi tämä kansojen merta pääosan esittäjä.
meri kuvaa kansojen merta.

lisäksi juutalaisten uskomuksen mukaan meri on pahan asuin paikka. koskaan ei tiennyt mitä
syvyydestä nousisi. tämä kkansojen merta nouseva peto on ihminen, mies joka toiminnaltaan ja
sanomastaan itsestään seuraamann itseään.

muistutaa kovasti lohikäärmettä saatanaa. hän edustaa lohikäärmettä maan päällä,
mutta toisin kuin lohikäärmeellä pedon kruunut olivat kyymmenen sarven pässä eikä
seitsemässä päässä.
pää edustaa raamatussa valtaa silkaa ja sarvi silkkaa voimaa. miten tämä voi nähdä
viittavan pedon maallisen VALLAN PERUSTUVAN yksin kertaisen voiman käyttöön eikä
ansattuun asemaan.
hän on itsessään mitätön nukke joka toteutaa isäntnsä saatanan tarkoitus periä. päitä
ja sarvia on tulkittu seuraavasti. ne kuvaavat lopunajan piliitista voimaa ja valtaa.
jolla antikristus halltsee maan päällä. ne kuvaavat koko inhimillistä poliittista historiaa
ja samalla tavalla kuin esimerkiksi:
danieli luvussa 2 ja 7. ne kuvaavat sekä lopunajallista poliittista valtaa että koko maailman
poliittista historiaa.
diktaattorien, vehkeiliöiden ja vakivallan historiaa. yhtymä kohta danielin ennustuksiin ovat
merkittävät. daniel kuvaa kirjassaan toisessa luvussa jakeessa 37-45 ja seitsemännessä luvussa
merestä nousevaa petoa jotka muistuttavat näitä johanneksen näkemiä petoja.
jokainen noista danielin pedoista ennnustavat jotakin maailman valtaa, tämä ilmestyskirjan

13 luvun peto lopunajallinen antikristus nousee danielin näkemän viimeisen pedon neljännen
pedon rooman henkisestä perinnöstä se tulisi olemaan yhdessä noiden neljän viimeisen maailman
vallan ominaisuuksista se olisi
se olisi leopardin näköinen olento jolla on karvaiset jalat ja leijonan kita. siinä olisi
sellaista auliuutta, sellaista voimaa,sellaista väkivaltaa, sellaista viisautta jota kaikki
nuo neljä maailman valtaa edustavat. ja myös daniel näki paljon, kiinniti erityisesti huomiota
tähän neljänteen petoon, neljänteen maailman valtaan jonka johanneskin ilmestyskirjassa näki.
jotka nousevat siitä valtakunnasta siitä neljästä viimeisestä, suuresta,väkevästä valtakunnasta.
heidän jälkeensä nousee eräs muu sano daniel. hän on erillainen kuin edelliset. ja hän kukistaa
kolme kuningasta, hän puhuu sanoja korkeinta vastaan ja hävittää korkeimman pyhiä, hän pyrkii muuttamaan ajat
ja lain ja ne annetaan hänen käsiinsä kolmeksi ja puoleksivuodeksi.
tästä pedosta myös ilmestys kirjan 43 luku puhuu lopun aikaa on nouseva sellainen poliittinen hallitsia
jonka juuret ovat muinaisen rooman henkisessä perinnössä.
hän nousee ilmeisesti muinaisen rooman alueelta.

Jota nykyään edustaa aika kirkkaasti EU, mutta ken elää
sen näkee. tuo peto raivaa tietältään kaikki muut halitsiat.
hän puhuu korkeinta vastaan, pyrkii muuttamaan jumalan asettamia lakeja ja lain alaisuuksia ja hän saa
valtaansa koko maailman .

3/3 ilmestys kirjan alkeetPerjantai 27.03.2015 17:35

Ja viimeinen basuuna se pajastaa seitsemän vihanmaljaa joka antaa oikeen tarkankuvan lopun, lopun lopusta.
Ne menee jonkun verran päälleikkäin mutta siinä on selvä tämmöinen huipentuva suumaava rakenne. se tekee
olmestyskirjasta vieläkin hankalamman tulkittavamman.

Monet tulkitsee sitä vähän eritavalla mutta
ainakin nämä rakenne mallit siitä on löydettävissä.

(Ilmestyskirja.1:1-3) Jeesuksen kristuksen ilmestys, jonka jumala antoi hänelle,
näyttääkseen palvelioilleen, mitä pian tapahtuman pitää ja sen hän lähettämänsä
enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen johannekselle, joka tassä todistaa
jumalan sanan ja jeesuksen kristuksen todistuksen,
kaiken sen, minkä hän on nähnyt.

Autuas se, joka likee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetain sanat
ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!


tää on jeesuksen saama ilmestys isältään, isä antoi sen pojalle, poika antoi sen enkelille,
enkeli antoi sen johannekselle, johannes antoi seurakunnalle ja me ollaan se saatu seurakunnalta.

Siinä sanotaan mitä pian tapahtuman pitää ja tää sulkee pois pelkän vertauskuvallisen tulkinnan.

Miten pian on pian?

Me oliin menossa kemiin ja kaveri kysyi milloin ollaan perillä? vastasin pian.
Vähän ajan kuluttua kaveri kysyi että kuinka pian me ollaan perillä? vastasin pian!
Kaveri kysyi kolmannene kerran että kuin kauvam siinä menee että me ollaan perillä ja kuin pian?
Vastasin että kemi jo näkyy:

Jumala sanoo meille että jeesus tulee pian.

Meijän aika tai meijän asia ei ole tarkkaan sanoa että milloin se tapahtuu.
Me luotetaan siihen että isä sanoo ihan pian, sinne tullaan ihan pian.
Johannes evankelista on todistaja, totuuden havannoitsia hän havannoitsee sitä mitä enkeli hänelle
ilmoittaa jeesuksen sanaa ilmestyksenä. Mukana on myös johanneksen tulkintoja hänen näkemästään

ja hän sanoo että autuas se joka lukee, autuas se joka kuulee, autuas se joka ojentautuu tämän kirjan
mukaan.

Tää on ainoo raamatun kirja jonka lukijaa ja kuuliaa erikseen onnitellaan siitä että hän lukee tätä kirjaa.
Tää on surkee asia siksi että monet laittaa tän kirjan pois siksi että tää on niin vaikeeta.


Pelkkä lukeminen ei tee
ketään todellisesti autuaaksi vaan tämän sanoman vastaan ottaminen ja vaarin ottaminen koituu todelliseksi autuudeksi
iänkaikkiseksi onneksi ja elämäksi ihmiselle joka siihen perehtyy.

Johannes sanoo, sillä aika on lähellä koko ilmestys kirja julistaa nopeaa ajan kulumista ja vielä kuvittelemme kestävän
kauvann toteutuu pikemmin kuin sittenkään aavistamme.

Kirja haastaa meidät tarkkaamaan
sitä aikaa jossa me eletään. Ei oo väärin tarkata aikoja ja aikojen merkkejä, ei oo väärin jopa laskee pedonmerkkiä sen lukua.

Mutta saman aikaisesti on pääasia pidettävä pääasiana.

Kuka oli tää johannees? hän oli apostoli johannes justinus marttyyri samoin kuin
ideneus jotka kirjoitaa sata jälkeen kristuksen ja sen jälkeen niin he sanoivat että
apostoli johannes yksi jeesuksen opetuslapsi on kirjoittanut ilmestys kirja ja piste.

Kirjoittamisen ajankohta todenäköisesti 91 - 95 jälkeen kristuksen.
Se voi olla myös aikasemmin?

Tuohon aikaan seurakuntaaa koettelivat keisari domitianuksen vaino.
Silloin keisarin palvonnasta tuli virallinen uskonto ja se oli kovaa aikaa ja silloin
uskominen kristukseen merkitsi monille sitä että henkilähti.

Tämän kirjan kirjoittamisen paikka on patmos saari efesosta lounaaseen nykyisen turkin
rannikko. Se kuuluu nykyään kreikkaan. johannes oli roomalaisten karkoittamana tällä saarella

Vankeudessa ja sieltä hän kirjoitti tämän.
Tämän kirjeen vastaan ottaja olivat seitsemän vähässä aasiassa siaineet seurakunnat
kaikki nykyisen turkin alueella, turkin länsirannikolla aika lähellä siellä.

Seitsemän saattaa viitata tässä kristuksen seurakuntaa kaikkina aikoina sillä niin kuin

oli puhetta että seitsemän oli täydellisyyden luku.


Johannes seitsemälle aasian seurakunnalle: armo teille ja rauha hääneltä,
joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä,
jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja jeesukselta kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä,
joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsia! (ilm.1.:4-4).


Tämä on ylipursuava tervehdys. Aivan ilmestyskirjan alussa

Lähetetään terveisiä kolmiyhteiseltää jumalalta.
Ihan oikeesti näissä jakeissa todella on nähtävissä viittaus kolminaisuuteen.
Isä joka on ja joka oli, ja joka tuleva on, toivottaa lukialleen rauhaansa.
Pyhähenki sillä sanotaan niiltä seitsemältä hengeltä.
Seitsemän viittaa täydelliseen henkeen eli pyhään heenkeen hän toivottaa rauhaansa lukialleen.

Ja poika jeesukselta kristukselta ja hänkin toivottaa rauhansa lukialleen.
Hänelle joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellään ja
tehnyt meidäät kuningaskunnaksi ja papeiksi jumalalle ja isälleen hänelle
kunnia ja voima, aina ja iankaikkisesti aamen.

Johannes ylistää jumalaa tässä lujaa! juslistaa rajusti ja lujaa ja hän tuo ehdottomasti
esiin sen kaikkein tärkeimmän sanoman joka on tärkein myös ilmestyskirjassa
nimittäin sen että jeesus on päästänyt meidät verellään.

Ilmestyskirjan tärkein sanoma ei oo, niin kuin mie äsken sen sanoin niin se ei oo
antikristus, pedonmerkki, lopunajan ahdistus vaan tärkein jeesuksen sovitus työ.

Mikään ei ole, eikä saa olla yhtä tärkeetä kun me luetaan ilmestyskirjaa.
Sen perusanoma on että jeesus on sovittanut mun synnit.

Ja tää jeesuksen sovitus työ on ainoa todellisen voiman lähde myös silloin kun
on vaikeeta. Myös silloin kun luetaan ilmestyskirjaa.

Kristus on vapauttanut meidät
synneistä ja tehnyt meidät kuningas kunnaksi ja papeikasi jumalalle.

Jumala ei pelastanut sua vain että hän veis sut taivaaseen,
hän pelasti sut auttamaan toisiakin taivaaseen.
Sun elämällä on tarkoitus auttaa toisiakin ihmisiä jeesuksen luo.

Sun elämällä ei oo tarkoitus että sie elät vain tämän 60,70 ja 80 vuotta ja odotat että pääsis taivaaseen,
pääsisi taivaaseen.
Vaan sun tarkoitus on auttaa muitakin sinne tavalla tai toisella erillaisilla lahjoilla.


Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet,niidenkin,
'jotka hänet lävistivät, ja kaikki maa sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan.totisesti,amen.

"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.
(Ilm.1:7-8).


"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.

Jumala ei muutu, hänen nimensä on: "Minä olen".

Jumalalla on ainoana valta olla itsestään olemassa, kaikki muut tarvitsevat tuon kyvyn ulkopuoleltaan.

Meidän kuohuvassa ajassa on yksiasia joka ei muutu? sinä muutut, sun olosuhtees muuttuu,
Mutta jumala ei muutu. Hänellä on homma hanskassa ja hänellä on ollut aina homma hanskassa eikä se
koskaan ole ollut pois hänen hanskastaan, myös sinun elämässäsi, hänellä on kaikki valta.

Ei ole semmoista asiaa jota hän ei tietäis, pientä eikä suurta, siksi sun ei tarvitse pelätä.
Sie et ole yksin, se on isommassa kädessä.
Hän ei ole jättänyt meitä tänne itseksemme, pelkäämään pahinta ja toivomaan parasta.
Jeesus tulee tänne näkyvällä tavallakun hän lähtikin, ei salaa,Hän tulee suurella jyrinällä ja paukkeella ja kerran kaikki näkeväät hänet.

Kuolleetkin sitteen Viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Jeesus tulee keskelle vaikeita olosuhteita, keskelle suurta ahdistusta.
Hän ei tule enään kärsivänä palveliana vaan voittajana ja kuninkaana.
Ja silloin tärkein kysymys on meillä kaikkilla on tämä? olenko
minä hänen puolellaan? vai häntä vastaan?