IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Elämänkatsomus ja filosofia
Perustettu
13.7.2005
Tilastot
Käyntejä: 2 279 (1.7.2008 alkaen)
Koko
24 jäsentä
Poikia: 24 (100 %)
Keski-ikä
31,3 vuotta
Otos: 14 jäsentä
Poikien keski-ikä: 31,3 vuotta

Jäsenet (24)

Flammie-kustom-paraZitePuunhalaajadasjonnamyyrapsyoAnttimusPrimemadimadiBabaBomEris_LitinhoLuomisVimmatrainwreckKitarajOhnyMurmeL
« Uudemmat - Vanhemmat »
Contrary to popular rumors, Osku B. Loden, the bearded mastermind opposing "us" and the capitalist-consumerist machinery of corruption and warfare, is all but gone and flushed into the Indian ocean. Sources suggest he may be hiding at the middle-floor of a secret rural mansion — with a crafty inclined pyramid roof to prevent invasive powers from laying siege from the heavens.

Those who lie will be deceived, those who abuse will be abused, those who poison will be poisoned, and those who slay will be killed. This is the inevitable wheel of nature, where the nature of our acts defines our environment and our future prospects. These are reflections from Dhammapada, an ocean of timeless non-violent wisdom, on breaking the chain of evil causation.

≡☺≡☯≡☻≡

manasā ce pasannena bhāsati vā karoti vā |
tato naṃ sukhamanveti chāyā'va anapāyinī || 1

╠ "If with a corrupted mind one should either speak or act, suffering will follow in its wake like the wheel follows the ox's hoof."

akkocchi maṃ avadhi maṃ ajini maṃ ahāsi me |
ye taṃ na upanayhanti veraṃ tesūpasammati || 3

╠ "'He insulted me, he assaulted me, he defeated me, he robbed me'; who halts the recurrence of such thoughts will become free of hatred."

na hi verena verāni sammantīdha kudācanaṃ |
avarena ca sammanti esa dhammo sanantano || 5

╠ "Hatred is never allayed by hatred in this world. It is allayed by non-hatred; and this is the timeless pattern of wisdom."

idha socati pecca socati pāpakārī ubhayattha socati |
so socati so vihaññati disvā kamma kiliṭṭham attano || 15

╠ "Here he grieves, hereafter he grieves; in both the evil-doer grieves. He grieves and is afflicted, beholding his own heedless deeds."

na hi pāpaṃ kataṃ kamma sajju khīraṃ'va muccati |
ḍahantaṃ bālamanveti bhasmacchanno'va pāvako || 71

╠ "Like milk, wicked deeds don't curdle when they emerge; like sparks of fire covered in ashes, smouldering, they pursue the fool."

pāpaṃ ce puriso kayirā na taṃ kayirā punappunaṃ |
na tamhi chandaṃ kayirātha dukkho pāpassa uccayo || 117

╠ "If a man should do a wicked deed, let him not do it again and again; let him find no rejoice in it, for painful is the accumulation of evil."

susukhaṃ vata jīvāma verinesu averino |
verinesu manussesu viharāma averino || 197

╠ "Truly in the greatest happiness we live, friendly towards the hateful; among the hostile people, we live free of hatred."

jayaṃ veraṃ pasavati dukkhaṃ seti parājito |
upasanto sukhaṃ seti hatmā jayaparājayaṃ || 201

╠ "Victory gives rise to hatred, while the defeated live in pain. The peaceful live in happiness, rejecting victory and defeat."

≡ Dhammapada: http://www.accesstoinsight.org/tipitaka/kn/dhp/dhp.01.budd.html
Vastine median uutisointiin Facebook-lakkokampanjasta.

-=-=-=

Oikaisuja Facebook-lakkokampanjan uutisoinnista



Facebookissa valmistellun yli 110,000 kannattajaa keränneen "Yleislakko 15.10.2010" -aloitteen uutisointi oli pääsääntöisesti yksikantaista, vaillinnaista, ja asiavirheiden täyttämää. Kirjoituksessani pyrin korjaamaan ilmeisimmät median lapsukset, ja kehoitan mediaa uutisoimaan asioista vastuullisemmin ja huolellisemmin, jotta kansa saa lukea tosiasiat kokonaisuudessaan.

Helsingin Sanomat (16/10/2010) otsikoi uutisensa muuta mediaa heijastellen, "Facebook-lakosta tuli pannukakku" ja "Yli satatuhatta uhosi, vain parikymmentä saapui paikalle". Eduskuntatalolla järjestetty mielenosoitus ei kuitenkaan ollut alunperin osa Facebook-kampanjaa, vaan viime hetkellä vireille laitettu jälkiajatus. Löyhästi organisoitu lakkokampanja ei lukuisan kannattajamäärän kertyessä ollut edes tiedoittanut kyseisestä mielenosoituksesta.

Mielenilmaukselle Facebookissa omistettuun erilliseen tapahtumaan "Yleislakko 15.10.2010 Mielenilmaus" saapuvaksi itsensä ilmoitti vain 134 ihmistä. Tämä lukema koko päivän kestäneessä tapahtumassa kaiketi vierailikin, mutta media veti johtopäätöksensä "paristakymmenestä osallistujasta" pitkälti tapahtuman alkuhetkien perusteella. Tapahtuma kuitenkin jatkui yömyöhään, ja kiersi myös kulkueena ympäri Helsingin keskustaa.

Iltalehden "Olitko lakossa?" -mielipidekysely oli lauantaina kello 16:00 saanut 9695 vastausta, ja vastaajista 22% -- eli 2312 oletettavasti työssäkäyvää ihmistä --- ilmoitti olleensa vastalauseena lakossa. Mikäli tähän otantaan on luottaminen, lakkoilijoiden määrä on saattanut maanlaajuisesti olla huomattavasti runsaampilukuinen; 110,000 ajatuksen kannattajasta 22% tekisi peräti 24,200 lakkoilijaa!

Ns. lakkoilijoiden, eli mieltään eduskunnan palkankorotuksia vastaan ilmaisseiden ihmisten yhteiskunnallinen profilointi oli myös hyvin vajavaista. STT uutisoi, "Tiedossa ei ollut, että kukaan olisi jäänyt pois töistä protestin vuoksi." STT:n edustajat eivät kuitenkaan tiettävästi haastatelleet kuin satunnaisia osallistujia. Helsingin Sanomat puolestaan antoi virheellisesti kategorisen lausuman, "Lakkoilijat olivat opiskelijoita, työttömiä ja pienpuolueiden jäseniä."

Olin paikalla kannattelemassa "Suoraa demokratiaa" -banderollia myös YLE:n ja MTV3:n uutisissa, sekä antamassa oman ääneni tukena valitettavan vähälukuiseen ja puutteellisesti organisoituun tapahtumaan. En kuitenkaan mahdu tähän Helsingin Sanomien esittelemään demografiseen profiiliin; olen nimittäin poliittisesti sitoutumaton kansainvälisen IT-yrityksen teknologiajohtaja. Lakko ei sinänsä minua koskenut, koska en työskentele tai asu tätä nykyä Suomessa, mutta yhtä kaikki vastustan kansanedustajien ansiottomia palkankorotuksia.

Helsingin Sanomat viittaa tilastokeskuksen lukemiin, joiden mukaan kansanedustajien palkat ovat kohonneet välillä 2001-2010/q2 vain 29%, siinä missä yksityisen sektorin palkansaajien palkat ovat nousseet peräti 40.6%. Korotus "keskivertosuomalaisen" keskipalkkaan, ja kansanedustajien palkankorotukset heidän tulotasonsa ollessa sellaisenaankin moninkertaisia keskipalkkaan nähden, ovat kuitenkin käytännössä varsin eri asioita.

Iltalehden yleisöäänestyksessä "Ovatko kansanedustajat ansainneet korotuksensa?" kyselyyn vastanneista 51,838 ihmisestä 98% piti korotuksia ansiottomina; tämä on selkeästi suuren yleisön kanta. Siksi useat mielenilmaukseen osallistuneet tahot kuuluttivatkin "suoraa demokratiaa", jotta kansa voisi tosiasiassa vaikuttaa asioihin -- eritoten mielipiteiden ollessa näin jyrkästi napit vastakkain "kansan edustajien" kanssa!

Mielenilmauksen puheenvuoroissa kuulutettiin myös mm. kansanedustajien palkan sitomista keskipalkkaan, jotta he tosiasiassa edustaisivat kansaa. Kysymyshän on viime kädessä siitä, ovatko kansanedustajat tosiasiassa omistautuneet epäitsekkääseen ja rehelliseen kansan edustamiseen ja heidän etujensa ajamiseen heidän ääntänsä kuunnellen, vai ensisijaisesti omien etujensa ajamiseen sekä ne takaavan järjestelmän ylläpitoon.

Media! Uutisoikaa asioista vastuullisesti, ja esittäkää niistä totuudenmukainen kokonaiskuva; mehevät lööpit ja hyvän vaikutusyrityksen marginalisointi toki lisäävät myyntiänne, mutta kyse ei nyt kuitenkaan ole julkimoiden toilailuista, vaan oman kansanne eduista ja oikeuksista, joiden tärkeyden toivoisi olevan itse kullekin itsestäänselvyys. Jään odottamaan seuraavaa kansalaiskampanjaa, vastaisuudessa toivottavasti huolellisemmin organisoituna.

Ystävällisin terveisin,
Markus Oskari Loponen
oslopo@gmail.com

BabaBomThe Tao of Self-GovernanceLuonut: BabaBomLauantai 16.10.2010 05:55

In light of the ongoing indignation against so-called democratic governments, here are a few salient thoughts from Tao Te Ching, an ancient Chinese treatise on the natural order of things, a perhaps utopian ideal where people may live whilst enjoying real freedom and happiness, instead of the grief-laden facade of a free world we live in.

The exact details of contemporary application will of course vary a good deal, as we're living a fair 2500 years apart in a radically different world, but the heart of the ideology of a passive mode of government, where the people themselves make the decisions and bear the responsibility, is something that strikes a strong chord in me. I believe some call it pure democracy...
-=-=-=-=-=-=-

"To be concerned about whether people look upon you with favour, or whether you are in disgrace, is to live in fear. Why does concern with favour and disgrace imply living in fear? Favour corrupts you; you fear losing it, and yet you are convinced you do not deserve it.

"A ruler may treat the welfare of his own body above the welfare of the political bod [the people]; that would make him unworthy of trust. A ruler who treats the political body with as much care as he treats his own body, is worthy of trust."
~o~

"The best leaders are hardly known to their people; they are shadowy figures in the eyes of those they rule [because they stay out of the way]. The next best leaders are those who are known and admired by their people. Below them come leaders who are feared by their people. And the worst leaders are those, who are despised by their people.

"If leaders do not trust their people, their people will not trust them; if they give no trust, they will receive no trust. If leaders enable their people to live well, and do not fuss or boast of their achievements,, then the people will take the credit for themselves, saying: 'We did that.'" [And so learn to become adept and rely on themselves.]
~o~

"In ruling his country, the king should do what is expected [by people]. In winning a war, he should do what is unexpected. In controlling the world, a person should do nothing. ... The more rules and regulations there are in the world, the poorer people become. The more experts a country has, issuing edicts on every aspect of life, the more confused people become. ...

"Thus the wise leader says: 'I shall do nothing, and let the people look after themselves. I shall enjoy tranquility, and let the people find justice for themselves. I shall avoid interfering in the conduct of business, and let the people prosper on their own. I myself am free from desire; let those who are wise among my people share my freedom."
~o~

"In ruling the people and in serving heaven, it is best for a ruler to be inactive. If he is inactive from the start of his rule, the people will soon learn to expect inactivity from him; and thus they will learn to rule themselves. As a result, his country will enjoy an abundance of virtue; and he himself will be invulnerable, because he will have no enemies.

"When the inactive ruler decides on rare occasions to be active, no-one will oppose him, because they will have forgotten how to oppose. Thus the inactive ruler has unlimited power. But he will retain this power only so long as he uses it sparingly. The inactive ruler is like a tree with deep roots and and strong trunk. The less a ruler uses his power, the longer he keeps it."
-=-=-=-=-=-=-

- Adapted from Robert Van De Weyer's "366 Readings from Taoism and Confucianism".


Sekavat sikarisakarit ja simputtajasimot, saatanan sakkasukeltajat, sanasankarit ja sumusulkeiset, sokkelissaan soikoot somasti. Kaiketi käypää kohtelias kieltäytyminen koko konkkaronkan kolinoista itsepäisyyspäivän iltasella ikuisuutta ihmeteltäessä.

BabaBomKasti ja isänmaa #2Luonut: BabaBomLauantai 25.04.2009 13:08

Jatkoa aiempaan "Kasti ja isänmaa" -tekstiin. (BabaBom&beid=11515046&action=showcomments).

Vaikka vertaus saattaa ensikatsomalla näyttää hyvin summittaiseta, yhtäläisyyksiä kastin ja kansalaisuuden välillä löytyy itse asiassa rutkasti. Alla joitakin instituutioiden jakamia ominaisuuksia.

- Kastiin synnytään.
- Kansalaisuuteen synnytään.

- Kastia ei voi valita.
- Kansalaisuutta ei voi valita.

- Kasti rajoittaa mahdollisuuksia yhteiskunnassa.
- Kansalaisuus rajoittaa mahdollisuuksia yli valtiorajojen.

- Kasti sääntöineen velvoittaa kastijärjestelmää ylläpitävän ideologian tukemiseen.
- Kansalaisuus lakeineen velvoittaa valtiojärjestelmää ylläpitävän ideologian tukemiseen.

- Kastista luopuminen on vaikea ja monimutkainen prosessi.
- Kansalaisuudesta luopuminen on vaikea ja monimutkainen prosessi.

- Kastista luopuneelle ei ole sijaa kastiyhteiskunnassa.
- Kansalaisuudesta luopuneelle ei ole sijaa pakollista valtioideologiaa vaalivassa maailmassa.

Yhtäläisyyksistä tekee merkittävää nimenomaan se, että niihin sitoutuu vääjäämättä syntymänsä mukaisesti voimatta käytännössä irtisanoutua syntyen allekirjoitetusta sopimuksesta.

Jatkokeskustelua löytyy mm. eXbhaktat-foorumilta: http://exbhaktat.valaistuminen.com/index.php?topic=1133.0

BabaBomPakinaa Loviisan poliisiltaLuonut: BabaBomSunnuntai 27.01.2008 22:45

Loviisan poliisilaitos
www.sivarikeskus.fi
Sinä Minä Loponen (123456-GONE)
Kieltäytymisilmoitus 1.1 2008.
Ilmoitus saapunut lapinjärven koulutuskeskukseen 17.1.2008.
Rikosilmoitus.

Loponen on kirjallisesti kieltäytynyt siviilipalveluksen suorittamisesta Lapinjärvellä (liitteenä kirjallinen kieltäytyminen). Lapinjärven koulutuskeskus tekee hänestä rikosilmoituksen siviilipalveluslain 26 §:n mukaisesti. Poliisia pyydetään suorittamaan tutkinta siviilipalvelusrikoksen johdosta ja ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin syytteen nostamiseksi. Virallisen syyttäjän tulee ilmoittaa Lapinjärven Koulutuskeskukseen ja sotilasläänin esikunnalle mikäli hän tekee asiassa päätöksen jättää syyttämättä. Loposen palvelusaika on 395 päivää josta hän on suorittanut 5 päivää.

-=-=-=-=-=-=-=-

Ja sitten odotellaan seuraavaa vaihetta. Josko saisivat asiat hoidettua niin, että olisin jo alkukesästä Suomessa.

BabaBomPolliisit tullooLuonut: BabaBomTorstai 24.01.2008 00:54

Sain juuri (ex-)anopilta mailia. Kuulema Lapinjärven koulutuskeskuksesta on tullut kirje. Sanovat jotta polliisit tulloo suorittamaan tutkimusta siviilipalvelusrikoksesta. Ans tulla vaan, täällä ootellaan, vailla stressin häivää loikoillaan, mualiman olemusta pohdiskellaan. Eivät nuo purre jollei niitä ärsytä.

Osoitteenkin muutin Väestörekisterikeskukseen tänne Intian maaseudulle, jotta tietävät tulla oikeaan paikkaan. Mitäköhän mahtavat tutkia? Johan siellä on todiste rikoksesta heidän pöydällään. Kenties se, että unohdin innostuksissani allekirjoittaa sen paperin, on herättänyt epäilyksiä! On siihen nimi printattu alle ja kaunis tyhjä viiva myös. Jos oikein pinnistää mielikuvitusta, siihen voi vaikka kuvitella kukkasia. Mitä suotta sotkea hyvää tyhjää tilaa paperilla!

Ja olen ilmoittanut myös sinne Sivarikeskukseen että sähköpostitse saa ottaa yhteyttä. Eivät nuo osanne, menee järjestään vastaamatta sinne päin laitetut kommunikét. Noh, tutkikoot. Kasvatan partaa odotellessa.

Rennosti Intiassa,
Madhavananda

BabaBomKasti ja isänmaaLuonut: BabaBomSunnuntai 13.01.2008 18:15

Intian vielä menneinä vuosikymmeninä vahvasti yksilön elämään vaikuttanutta kastilaitosta on usein herjattu ihmisten mahdollisuuksia rajaavana, koska kasti on määräytynyt syntymän perusteella. Tätä syntymän muassa perittyä yhteiskunnallista asemaa ja siihen liittyvää ammattia ei perinteisessä hinduyhteiskunnassa ollut kukaan oikeutettu vaihtamaan. Kastilaitoksen historiasta on keskusteltu riittämiin, tässä huomioitakoon ainoastaan sen kritiikin kohteena ollut tila.



Ihmisoikeudet arvoonsa, jokaiselle yksilölle haluamansa mahdollisuudet elämässä edistymiseen — eittämättä jaloja uuden vuosituhannen arvoja. Mutta piileekö yhteiskuntamme juurella ruma ja likainen jäännös, suuri seiväs vanhojen kulttuurien rikkaa tarkkailevassa länsimaisen yhteiskunnan silmässä?

Isänmaa! Kansalaisuus, tämä syntymän perusteella määräytyvä sidos, joka minulta kysymättä on ylleni leimattu, joka minut velvoittaa erilaisiin toimiin. Kuten nyt tähän pöydällä olevaan asevelvollisuuteen. Kukaan ei odottanut minun kasvavan kypsäksi aikuiseksi ja näin vartuttuani tekevän valistuneen päätöksen elämästäni ja sidoksistani.

Tästä kansalaisuudesta en liioin ole vapaa luopumaan, mikäli en ole ensin järjestänyt itselleni toisen maan kansalaisuutta — prosessi, johon saattaa usein kulua pitkälle toista vuosikymmentä. Vaikka asun pysyvästi toisella puolen maailmaa, de facto "kastini" Suomen kansalaisena vaatii osallistumistani erinäisiin — nykyisestä elämäntilanteestani katsottuna tarkoituksettomiin — velvollisuuksiin isänmaalle, jota en ole valinnut.

"Sinä työläiseksi syntynyt, älä pappisvirkaan koske, älä kirjoituksia lausu!" sanoo ortodoksihindu. "Sinä suomalaiseksi syntynyt, suorita velvollisuutesi isänmaata kohtaan!" sanoo patriootti. Mikä heidät erottaa toisistaan? Molemmat, nämä perinteisiä arvoja ylistävät kiihkomielet, velvoittavat yksilöä osallistumaan syntymän myötä saamansa leiman mukaisiin velvollisuuksiin.

Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus (artikla 15) toteaa, "Jokaisella on oikeus kansalaisuuteen." Velvollisuudesta kansalaisuuteen ei kuitenkaan erikseen mainita (jos vaikka YK:lla kansalaisuudettomuuden välttämiseksi ilmeisesti onkin jonkinlainen kansainvälinen ohjelma). Onko jokainen nykymaailmaan syntyvä ihminen pakotettu kansalaisuuteen, josta on vaikeaa haluttaessa irtautua?

Lysti ei myöskään ole ilmaista: Suomen kansalaisuudesta luopuminen maksaa 400 euroa. Onneksi siitä ei sentään joudu vankilaan.
Niin, nyt on se vuosi jolloin täytän 28, ja viimeistään sinä vuonna jokaisen kunnom miehen tulee suorittaa asepalvelus tai sille vaihtoehtona tarjottu siviilipalvelus. Eivätpä mahdu minun kupoliini mokomat, ei ole kirjoitettu Suomen sotia, ei samaisiin kouluttautumista minun tulevaisuuteeni.

Josko tätä kieltäytymiskirjettä olisi nyt riittämiin viilattu. Laitetaan tähän kopio, ja huomenna postiin. Ovat kuulema jo käyneet poliisisedät koputtelemassa anopin ovelle, kun en ole heidän kirjattuja kirjeitään Pihlajanmäen postista sattuneesta syystä noutanut. (Ja kyllä, olen ilmoittanut samasta ja pyytänyt kopioita sähköpostitse.)


-=-=-=-=-=-=-=-


ILMOITUS SIVIILIPALVELUKSESTA KIELTÄYTYMISESTÄ


Hyvä siviilipalvelusviranomainen,

Ilmoitan täten kieltäytyväni ehdoitta siviilipalveluksesta, johon olosuhteiden pakosta pyysin itseni siirrettäväksi vuonna 2001 Santahaminassa asevelvollisuutta vuorokauden suoritettuani. Ymmärrän täten syyllistyväni rikokseen ja pyydän siitä langetettavan tuomion kuten Suomen laissa säädetään.

Ilmoitan myös kieltäytyväni ehdoitta mahdollisesta vankilassa tehtävästä työpalveluksesta sekä muista yhteisistä velvollisuuksista ja tapahtumista. Vaadin itseni sijoitettavaksi jonnekin etäiseen, eristyksissä olevaan vankilan nurkkaukseen jota ihmiset kaunistavat poissaolollaan, ja jätettävän sinne suljetuksi koko rangaistukseni keston ajaksi lomitta, vieraitta ja häiriöittä.

Huomioittehan, että vankilassa ollessani en voi noudattamani suddha-ahara -periaatteen (”puhdas ravinto”, vrt. juutalaisten ”kosher” ja islamin ”halal”) johdosta nauttia valmistamaanne ruokaa. Ainoana mahdollisena ravintonani vankilaolosuhteissa ovat maidon ohella raa'at ja kokonaiset hedelmät ja vihannekset jotka voin pestä ennen ruokailua, ja joita ei ole säilytetty kosketuksissa teurasperäisiin eineksiin.

Muutama sana päätöstäni perustellakseni.

Olen Intiassa asuva vanhaan hinduperinteeseen vihkiytynyt ja sille elämänsä omistanut mystikko, tutkija ja opettaja. Asevelvollisuuden suorittamiseen olen tutustunut lyhyesti myös käytännössä ja todennut sen puitteissa uskontoni ja maailmankatsomukseni johdosta noudattamieni henkilökohtaisten valojen ja periaatteiden toteuttamisen olevan silkka mahdottomuus. Sille vaihtoehtona tarjottua 395 vuorokautta kestävää siviilipalvelusta pidän lähinnä huonona huumorina.

Olen asunut Intiassa pysyvästi 09/2006 lähtien sekä yhteensä noin puolet kuluneesta vuosikymmenestä. Olen Suomessa kaiken taakseni jättänyt ja tulevaisuuteni tänne rakentanut. Tulen hakemaan Intian kansalaisuutta sen tullessa mahdolliseksi — ja tarvittaessa sen myötä myös luopumaan Suomen kansalaisuudesta. (14 vuoden aikana 11 vuotta Intiassa asunut voidaan kansalaistaa.) Nykyinen Suomen lainsäädäntö ei valitettavasti (perustuslaki 1: 5§, kansalaisuuslaki 1: 4§ ja 5: 35§) mahdollista näissä olosuhteissa luopumista käytännössä tarpeettomaksi jääneestä Suomen kansalaisuudestani. Asevelvollisuuden — saati sitten minun tapauksessani vaihtoehdoksi tarjottavan 395 vuorokautta kestävän siviilipalveluksen — suorittamisen vaatimista en pidä kohtuullisena ainoastaan ”kiitoksena menneistä vuosista”.

Riittämiin lienee kirjoitettu niin perustuslaissa mainitusta uskonnon tunnustamisen ja harjoittamisen vapaudesta (2: 11§) ja sen ristiriidasta asevelvollisuuslain kanssa, kuin YK:n ihmisoikeuskomitean raporteista (04/11/2004) ja EU:n ihmisoikeusvaltuutetun lausumista (04-07/06/2001, 29/03/2006) aseistakieltäytyjien oikeuksien ja kohtelun suhteen. Riittämiin lienee puhuttu myös Euroopan neuvoston Sosiaalisten oikeuksien komitean (2004) ja YK:n ihmisoikeustoimikunnan sekä EU:n ministerikomitean julkilausumista (1998) Suomen asevelvollisuuskäytännön suhteen.

Huomioittehan että asun maaseudulla Intiassa, en alla mainitussa Suomessa sijaitsevassa postiosoitteessa. Sen johdosta kirjattujen kirjeiden vastaanottaminen on monimutkaista; mikäli vastaus on lähetettävä kirjattuna, pyydän teitä lähettämään vastauksenne siten, että valtuutettu voi sen postikonttorista noutaa. Mikäli mahdollista, pyytäisin teitä lähettämään kopion vastauksestanne joko sähköpostitse alla olevaan osoitteeseen tai postiosoitettani vastaavaan Netposti-laatikkoon.

Ystävällisin terveisin
. . . . . . . . . . . . .
« Uudemmat - Vanhemmat »