Variaatiot ja kultit jotka ovat peräisin tästä jumalattaren palvonnasta ovat vaikuttaneet jopa juutalaisuuteen. Okkultismi vaikutti juutalaisuuteen kun he kehittivät Vanhan Testamentin "suullisen mystisen tulkinnan" joka tunnetaan Kabbalan nimellä:
"Vaikka he valehdellen väittävät ajoittavansa tämän aikaan ennen vedenpaisumusta, Kabbala edustaa vieraiden oppien omaksumista juutalaisuuteen; juutalaiset adoptoivat nämä opit Babylonin suuresta muinaisesta kaupungista, kun heitä pidettiin siellä vankeudessa kuudennen vuosisadan alkupuolella ennen ajanlaskun alkua." [11]
Kabbala eräs gnostilaisuuden esi-isiä, ja maurien valloitusten mukana, maagiset ja mystiset kultit levisivät eteläiseen Eurooppaan; näiden mukana gnostilainen dualismi joka johti suoraan Luciferin palvontaan. [12] David Livingstone kertoo:
"He palvoivat Luciferia, koskien aineellista maailmaa hänen työnään, ja pitäen tätä palvontaa yllä antautumalla lihallisiin nautintoihin he majoittivat demoni-luojansa. Sanottiin että mustan kissan hahmo oli palvonnan kohteena heidän yöllisissä orgioissaan. Lapsia uhrattiin ja heidän vertaan käytettiin lahkon ehtoollisleivissä." [13]
Valkoinen magia versus musta magia
Täten, noituus, joka on lähtöisin Baabelin tornista, on kehittynyt avoimesta Luciferin palvonnasta moderniksi noitapiirin -- wiccalaisuuden -- puhdistetuksi versioksi. Kuitenkin, kuten hirveä, kummitteleva aave, tämä piilossa oleva asia wiccalaisuudessa sekä muissa "valkoisen magian" uus-pakanallisissa uskonnoissa on kysymys piilossa olevasta Luciferin palvonnasta joka on kätkeytyneenä valkaistun Äiti Maa - jumalattaren julkisivun taakse. Anton LaVey:llä, Saatanan kirkon perustajalla ja ylipapilla, on hyvin dogmaattinen näkemys tähän kysymykseen. Kirjassaan "The Satanic Witch" hän sanoo:
"Jokainen tyttö tai nainen (LaVey väittää että noita voi olla vain naispuolinen) joka väittää harjoittavansa vain 'wiccaa' tai 'valkoista magiaa' joko valehtelee itselleen tai sitten hänellä on paljon opittavaa." [14]
Tämän väitteen tueksi, tämä kirjoittaja sai sähköpostia joka sisälsi seuraavaa:
"Monet noidat eivät usko Saatanaan. Henkilökohtaisesti Saatana on minun herrani ja isäni -- minä lankesin saatanalliseen noita-lahkoon!!!! Me olemme koko ihmisrodun vapauttamisen puolesta murhaavalta juutalaiselta jumalalta ---- joka ei ole edes olemassa ja joka on vain pelokkaiden kristittyjen (=xtians) joukkohysteriaa. Se on kristinuskon (=xtianity) opetus ja toiminta joka estää maailman kehittymisen. Tämä loppuu pian."
"Kaikki heräävät valoon itsessämme ja pian!!!!" [15]
Historian ja yllä olevan lausunnon valossa, minun täytyy myöntää (niin tuskallista kuin se onkin) että LaVey on oikeassa. Luciferin petollinen luonne on todettavissa juuri niiden tosiasioiden nojalla että nämä yksilöt jotka uskovat etsivänsä jumalatarta sisältään palvovat todellisuudessa "tämän maailman jumalaa" -- Luciferia.
Äiti-jumalatar ja kirkko
Nyt kun taustatiedot modernista noituudesta on kerrottu, täytyy käsitellä kysymystä sen vaikutuksesta kirkkoon. Nyt kun ollaan tämän aiheen parissa, täytyy esittää useita ehtoja:
Kun puhutaan kirkosta (tai seurakunnasta), tämä käsikirjoitus käsittelee ainoastaan niitä jotka tunnustavat pelastuksen Jeesuksen veren kautta -- ei niitä modernistien leirissä olevia joilla on ainoastaan kristillinen julkisivu.
Roomalaiskatolinen kirkko jätetään aiheen ulkopuolelle; tämä itsessään on valkoisen magian pakanismin linnake.
Kirjoittajan tarkoitus ei ole syyttää ketään yksilöä noituuden harjoittajaksi, ellei toisin sanota.
Tämän keskustelun tarkoitus herättää ne, jotka tieten tai tietämättään tunkevat paholaisen oppeja ja terminologiaa niiden ihmisten sielunelämään jotka eivät ole ainoastaan tunnustavia kristittyjä vaan jotka on evankelisoitu.
Tämä luku on erityisesti varattu keskustelulle eri muodoista joiden avulla jumalattaren palvontaa tuodaan seurakuntiin. Muista okkultistisista vaikutuksista kuten New Agesta ja Teosofiasta keskustellaan myöhemmissä luvuissa. [Toivoa on että Mac Dominick mainitsee vielä Nostradamuksen; suom. huom.]