Rakentamassa Baabelin tornia - Päämäärätietoisen seurakunnan pimeä puoli Osa 1 Luku 1: Valon enkeli
Rakentamassa Baabelin tornia - Päämäärätietoisen seurakunnan pimeä puoli Osa 1
Luku 1: Valon enkeli
Jokaisen menneen sukupolven ihmiset ovat omaksuneet käsityksen että heidän aikansa olisi ihmiskunnan historian käännekohta, ja omalla tavallaan, he kaikki ovat olleet oikeassa tässä arviossaan. Tämä konsepti ei sovellu ainoastaan sekulaariin yhteiskuntaan ja inhimilliseen elämään yleisesti, vaan myös maailman väestön tiettyihin segmentteihin; eikä nykyisin elävä väestö ole poikkeus uskossa omaan erityisasemaansa. Liittyen tähän käsikirjoitukseen, maailman okkultistiset ja kristilliset väestöt ovat molemmat tietoisia siitä että ihmiskunta kokee jonkinlaisen "aikakauden vaihdoksen" ja heillä on tunne pian tapahtuvasta muutoksesta.
Hyvänä esimerkkinä tästä on Tri. Jean Houstonin pitämä puhe että juuri tämä sukupolvi päättää siitä että kasvaako ihmisrotu uudelle tietoisuuden tasolle vai tuhoaako itsensä. Hän lausui:
"Kaikki kulttuurit ajattelivat että heidän kulttuurinsa olisi 'se". He olivat väärässä, tämä on 'se' -- tällä historian hetkellä -- tämä suuri 'vedenjakaja'... Kaikki on paikoillaan valmiina hyppyyn... Me elämme ladatun ajan huumaa, jolloin sillä mitä sinä tai minä teen on suurta merkitystä..." [1]
Tri. Houston jatkoi puhumalla "koko järjestelmän muutoksesta planetaariseen yhteisöön". Hänen määritelmänsä planetaarisesta yhteisöstä on yksinkertainen: se perustuu epäitsenäiseen, keskitettyyn sosialidemokratiaan joka kattaa koko ihmiskunnan jonka kollektiivinen tietoisuus laajenee siihen pisteeseen että jokainen yksilö tajuaa että hän on, itse asiassa, 'jumala'. Juuri tämä mielenlaatu ja mantra vallitsee pakanismissa, wiccalaisuudessa, new agessa, sekä muissa maa-keskeisissä uskonnoissa joista "okkultistinen maailma" koostuu.
Sateenkaaren toisessa päässä, seurakuntien jäsenet ovat vakuuttuneita että tämä aika on käänteentekevä hetki ihmiskunnan historiassa. Ne joilla on dispensdationaalinen teologia, eli pitävät kiinni Raamatun kirjaimellisesta tulkinnasta uskovat että "ajan loppu" johon liittyy seurakunnan ylöstempaus, antikristus ja sitä seuraava Toinen tuleminen on hyvin lähellä. Lisäksi, tapahtumat jotka nähdään ilmiselvänä Raamatun profetioiden täyttymyksenä joka alkoi vuonna 1948 Israelin perustamisena, jatkavat toteutumistaan.
Liittyvänä näihin teologisiin kehyksiin on myös sen asian tunnustaminen että Jeesuksen Kristuksen seurakunta kokee parhaillaan suurta muutosta pois isien ja esi-isien "vanhan ajan uskonnosta". Tämä muutos ei ole pieni asia, vaan suuri muutos joka uhkaa muuttaa Kristinuskon lopullisesti. Traagisesti, jos tämä muutos jatkuu, se luo uuden "hybridi-Kristinuskon" jolla on vain vähän yhteistä "isiemme uskon" tai Uudessa Testamentissa kuvatun seurakunnan kanssa. Tämä uusi hybridi on itse asiassa "väärä Kristinusko" johtaa kannattajansa pseudo-uskoon sekä tempauksesta pois jäämiseen, uskoen "valheeseen", [2] sekä vie heidät antikristuksen käsiin yhtä hellävaraisesti kuin syksyn puista putoavat lehdet.
John MacArthur kuvailee tämän hyvin terävästi kirjassaan "Reckless Faith" (=Kevytmielinen usko) sanoessaan:
Evankelisessä konsensuksessa on tapahtunut muutos
Muutos opissa on pieni ja kokemuksessa suuri
Ajattelua pidetään vähemmän tärkeänä kuin tuntemusta
Rakkaus väkevään oppiin on kadonnut
Lisää tähän annos mystiikkaa ja sinulla on hengellisen katastrofin resepti. [3]
Muutos jota MacArthur kuvailee on juuri se jota "Church Growth Movement" (GCM) käy läpi. Tämän liikkeen menetelmät, jotka nousivat esiin Evankelisten ja Fundamentalistien joukosta 1900-luvun jälkimmäisellä puoliskolla, luotiin Fullerin Teologisessa seminaarissa. Etsijä-herkät mega-kirkot, joita nousee kaikialle maahan, ovat omaksuneet nämä menetelmät.
CGM:n "kiiltokuva", Tri. Rick Warren Saddleback Community Kirkosta, on julistanut että kirkko on keskellä kulttuuria muuttavaa vallankumousta; [4] ja ne jotka ovat mukana näissä ohjelmissa ovat vallankumousjohtajia jotka aloittavat "paradigman muutoksen" joka pyyhkii läpi koko kristikunnan. Kuitenkin, näiden ohjelmien huolellinen tutkiminen -- "40 päivää päämäärätietoisuutta" ja "40 päivää yhteisöllisyyttä" -- ei ainoastaan herätä kysymyksiä näiden opillisista perusteista, vaan saa tarkkanäköisen lukijan myös epäilemään että tässä yritetään saada lukija hienovaraisasti tutustumaan okkultistisiin filosofioihin ja terminologiaan, alueella joka ulkonaisesti käsittelee "Jeesuksen suurta lähetyskäskyä" ja sen toteuttamista.
Jotta nähtäisiin tämä tilanne kunnolla, täytyy ymmärtää okkultistisen maailman luciferilaiset opetukset ja menetelmät. Sitten kun tällainen ymmärrys saavutetaan, sitten voidaan tehdä reilu arvio ohjelmista jotka ohjaavat Church Growth Liikettä.
Alussa
Luciferin ensimmäinen ilmestyminen Jumalan Sanassa löytyy Eedenin puutarhan tapahtumissa. Koska tämä teksti on niin tuttua, monet lukevat tämän kohdan kiinnittämättä juurikaan huomiota sen kohtalokkaan päivän tapahtumajärjestyksen haarautumiin. Kuitenkin, kun lukija huomioi tämän tapahtuman yksityiskohdat niin kuin ne on Raamattuun ja seuraukset, muutama johtopäätös tulee aivan itsestäänselväksi:
Jos evoluutioteoria olisi totta, Eevaa ei olisi houkuteltu uskomaan valhetta "Ye shalt not die." Ilmiselvä selitys tälle johtopäätökselle on se, että tähän mennessä, Eeva ei ollut nähnyt minkään tai kenenkään kuolevan. Jopa "teistisen evoluution" tapauksessa, Eeva olisi ollut todistamassa kuolemaa elämän luonnolliseen kiertokulkuun kuuluvana. Kuitenkin, koska Raamatun faktat paljastavat että evoluutio (teistinen tai muunlainen) on valhetta, Eeva itsessään oli luotu mutta suhteellisen lyhyen ajan ympäristössä joka ei ollut synnin kirouksen alla. Täten, viattomassa tilassaan, hän ei ollut koskaan ollut todistamassa minkäänlaistakuolemaa, hän ei ollut koskaan suunnitellut kuolevansa; ja seurauksena, viattomassa tilassaan, Eeva uskoi Luciferin valheet.
Lucifer ei onnistunut ainoastaan pettämään Eevan tekemällä hyvän ja pahan tiedon puusta sekä sen hedelmästä jotakin haluttua. Hän pelasi lopullista petoksen peliä muuttamalla juuri sen objektin, joka veisi Eevan omaan kuolemaansa, joksikin kiehtovaksi ja vastustamattoman haluttavaksi.
Lucifer myös vetosi Eevan egoon tarjoamalla hänen asemansa nostamista "jumalan" tasolle kun hän sanoi: "Thou shall be as gods." Eeva tiesi ainoastaan yhden Jumalan, kaiken Luojan. Olla Jumala, hallita kuin Jumala, ja tietää kaikki mitä Jumala tiesi oli tämä "kultainen porkkana" joka houkutteli Eevan syntiin.
Kun näitä johtopäätöksiä pohditaan, näiden asioiden jälkivaikutukset (kääntymisestä joka tapahtui Eedenin puutarhassa niin monta vuotta sitten) paljastavat luciferilaisen ajattelun aivan perustukset jotka ovat antiteesejä Jumalan Sanalle. Nämä perustukset lepäävät kolmen kulmakiven varassa:
Hyväksyä evoluutio faktana
Petoksen strategia joka esittää pahan hyvänä
Monoteistisen panteismin filosofia.
Evoluutio ja okkultistinen ajattelu
Vain harvat ihmiset ovat tietoisia tapahtumista jotka johtivat Charles Darwinin lajien alkuperä -teorian esittelemiseen Britannian 19. vuosisadan tiedeyhteisölle. Darwinia avusti tutkimuksissaan hänen läheinen ystävänsä Charles Lyell. Lyell seisoi vastahakoisen Darwinin tukena yli kahdenkymmenen vuoden ajan tehden tunnollista tutkimustyötä hänen teorioidensa kehittelyssä. Lisäksi, Darwin ei etsinyt mainetta tai kunniaa. Itse asiassa, hän oli hyvin vastahakoinen tuomaan työtään älymystön julkiselle foorumille. [5]
Kuitenkin, koitti päivä jolloin Darwin pakotettiin esittelemään teoriansa, tai muuten häntä ei ainoastaan kohdeltaisi yliolkaisesti, vaan sen lisäksi hän joutuisi näkemään kaiken vaivannäkönsä joutumisen hukkaan. Vuonna 1855, Darwin vastaanotti kopion paperista jonka oli kirjoittanut Alfred Russell Wallace; tässä paperissa hän esitti samat teoriat joiden eteen Darwin oli uurastanut 20 vuotta. Sitten Darwin välittömästi, Lyellin kehoituksesta, alkoi kirjoittaa kuuluisaa teostaan, Lajien synty. Sekä Darwin että Russell, kuitenkin, etsivät kadonnutta komponenttia -- mekanismia jonka avulla laji voisi muuttua toiseksi (tällaisen mekanismin poissaolo on ilmiselvä ongelma, sillä ei ole todisteita että laji olisi kehittynyt tai kehittyisi toiseksi lajiksi).
Kolme vuotta sen jälkeen kun hän oli lähettänyt paperinsa Darwinille, Wallace tuli hyvin sairaaksi asuessaan Ternate-nimisellä saarella. Maatessaan kovassa kuumeessa, näky kadoksissa olleesta mekanismista tuli hänelle "hetken ilmestyksessä". Sitten Wallace lähetti tämän mekanismin, "elinkelpoisimpien selviytyminen" Darwinille. Tämä "Ternate Paperi" sisälsi -- täydellisessä muodossa, sen mikä tänään tunnetaan nimellä "Darwinilainen evoluutioteoria". [6] Todellisuudessa, yksityiskohtaiset todisteet vihjaavat vahvasti siihen että Darwin plagioi monet "Lajien synty" -teoksen avainkohdista Wallacelta. Kuitenkin, koska Wallace oli lähempänä Uutta Guineaa kuin Lontoota silloin kun teos julkaistiin, konsepti joka esitettiin Linnean Societylle heinäkuussa 1858, tuli tunnetuksi nimellä Darwin/Wallace Theory.