Yksilö ei pysty tunnistamaan virhettä jos hän on välinpitämätön totuuden suhteen. Huoli noituuden terminologiaa ja opetusta kohtaan jää vaille vastakaikua jos tällä yksilöllä ei ole käsitystä totuudesta. Juuri näin voi tapahtua kun pohditaan muita "Tulosperusteisen elämän" näkökohtia:
Toinen alaotsikko luvussa 38 on "Muutos paikallisesta ajattelusta globaaliin ajatteluun". Tämä muistuttaa hyvin paljon radikaalien ympäristönsuojelijoiden käyttämää lausetta "Toimi paikallisesti, ajattele globaalisti".
Seuraava lause on: "Jumala on globaali Jumala." Tietenkin Jumala on globaali Jumala. Jumala on kaikkialla läsnä oleva, metafyysinen Jumala. Kuitenkin, ilman Raamatun profetioiden tuntemista sekä globalististen ohjelmien, yksilöiden ja organisaatioiden vaarojen tunnistamista, tällä lausunnolla on potentiaalia johdattaa noviisi tukemaan sellaisia ohjelmia kuten "Earth Summit", "The Earth Charter", "Man and the Biosphere" jne. -- vain koska "Jumala on Globaali Jumala".
Sitten Tri. Warren sanoo: "suurin osa maailmasta jo ajattelee globaalisti." Kyllä, erityisesti ne jotka työskentelevät maailmanhallituksen hyväksi, maailmanuskonnon hyväksi ja ne joilla on uus-pakanallinen, panteistinen maailmankuva. Pitäisikö kristittyjen liittyä tähän ryhmään?
Niin vaarallisia kuin nämä lausunnot ovatkin, muutama kappale myöhemmin Tri. Warren kerskaa: "Me olemme yhdistyneempiä kuin me ymmärrämmekään." [23] On aivan totta, että aidot kristityt ovat interkonnektoitu toisiinsa "Kristuksen ruumiin" jäseninä Jumalan Pyhän hengen sidoksella. Kuitenkaan, Tri. Warren ei tarkoittanut tätä. Hän lausui tämän puhuttuaan maailmankaupasta sekä valtioista joissa sinun vaatteesi on tehty. Okkultisti Jean Houston, puheessaan vuonna 1989, otsikolla "Whole System Transition: The Move to a planetary sosiety" antoi täsmälleen saman analogian kun hän selitti että kaikki yksilöt ovat interkonnektoituja "maailman olentoja".
Tri. Jean Houston palvoo Jumalatar-äitiä. Tri Jean Houston käyttää samoja termejä kuin Starhawk kertoessaan jumalattaren ominaisuuksista: immanenssi, interkonnektio, ja yhteisö. Tässä käsikirjoituksessa on kerrottu että moderni noituus näkee itsensä Jumalatar-äidin uskontona. Tri Houstonille ei ole vaikeaa tunnistaa itsensä moderniksi noidaksi, mutta entäpä "konservatiivinen" baptisti-saarnaaja? Mikä olisi saarnaajan motiivina tuoda noituus Kirkkoon? Olisiko tällaisella yksilöllä aikomuksena identifioitua noituuden kanssa? Tässä käsikirjoituksessa on aikaisemmin osoittettu että Tri. Warrenin kirja on mainostanut okkultismia immanenssin muodossa, ja nyt hän kosiskelee interkonnektiota. Varmasti, tämän täytyy olla puhdasta sattumaa, vai onko se?
Jollei lukija ymmärtäisi väärin, tämän kirjoittajan ei ole tarkoitus syyttää Tri. Warrenia noituuden harjoittajaksi tai mainostajaksi. Kuitenkin, kun "sattumat" (vai ovatko nämä sattumia lainkaan) edelleen tulee ilmi, täytyy esittää kysymyksiä Rick Warrenin sekä muiden hänen kaltaistensa todellisesta suunnasta (kuten myös lähteestä). Vaikka lopullista tuomiota ei voida vielä tehdä, voi kuitenkin tehdä sen johtopäätöksen että on olemassa vakavia ongelmia uskonnollisessa liikkeessä joka avoimesti väittää toteuttavansa Suurta lähetyskäskyä samalla kun todellisuudessa rakentaakin Baabelin tornia.