Rakentamassa Baabelin tornia - Päämäärätietoisen seurakunnan pimeä puoli Osa 3
Luku 3: Yhteisön uskonnollinen olemus
Tri. Warrenin lausunto niistä jotka yrittivät rakentaa Baabelin tornia on aivan oikea. Nämä yksilöt olivat erittäin motivoituneita suorittamaan mahdotonta tehtävää joka onnistuisi vain mikäli he siirtäisivät heidän omat energiansa koheesio-yksikköön (=koossapysyvä) jossa yksilöt toimivat täydellisessä harmoniassa. Kuitenkaan, Tri. Warren ei maininnut että nämä olosuhteet jotka on mainittu Genesiksen luvussa 11 osoittavat että tämä koheesio-yksikkö sai voimansa yliluonnollisesta lähteestä, joka oli vastakkainen sille mitä Jumala ihmiskunnasta tahtoi.
Lisäksi, Baabelin tornin rakentamisesta tuli peruskivi sille josta myöhemmin kehittyi Babylonian imperiumi -- maailmanvalta -- joka oli vastoin Jumalan määräämää suuntausta.
Nämä ovat todisteita sen puolesta että voima tämän rakennusprojektin takana ei ollut kukaan muu kuin itse Lucifer, ja tämä tai mikä tahansa myöhempi yritys perustaa maailmanhallitus tai maailmanuskonto on myös suoraa kapinaa Jumalaa vastaan. Danielin Kirja havainnollistaa tätä maailmanvaltojen kapinaa Jumalaa vastaan, ja tämä sekä muut Raamatun profetiat ovat hyvin selkeitä sen suhteen että seuraava maailmanhallitus sekä maailmanuskonto toimivat itsensä antikristuksen hallinnon alaisuudessa. Täten, mikä tahansa globalististen filosofioiden tai ohjelmien (poliittisten tai uskonnollisten) tukeminen voidaan nähdä Luciferin hankkeiden tukemisena.
Huolimatta tästä kaikesta, Tri. Warren käytti tätä tapahtumaa sarjansa havainnollistamiseen. "40 päivää yhteisöä" (=40 Days of Community) palkinnoksi mitä voidaan saavuttaa kun miehet ja naiset työskentelevät yhdessä "yhteisössä". Edelleen, Tri. Warren käyttää tätä samaa "yhteisön konseptia" tähdentääkseen sitä että kristittyjen täytyy tehdä työtä ryhmänä jotta Jumalan tarkoitus heidän elämässään tulisi täytetyksi. Hän on mennyt niin pitkälle että lausuu: "Sinä et voi täyttää Jumalan tarkoitusta itse -- sinä tarvitset ryhmän." [1] Kuitenkin, tällainen peukalointi Jumalan Sanan yhteydessä avaa oven luciferilaisten filosofioiden tunkeutumiselle Raamatun pyhään tekstiin. Kuten edellisessä kappaleessa paljastettiin, noituus on eräs tällainen filosofia.
Edellisessä kappaleessa esiteltiin kolme noituuden ja Jumalatar-äidin palvonan peruskiveä. Kuten kappaleessa 2 kerrottiin, Starhawk (tunnustava noita), kirjassaan "The Spiral Dance" osoittaa selvästi nämä Jumalatar-uskonnon kolme perus-periaatetta:
Immanenssi (äärettömyys) -- Kaikki ihmiset ovat elävän maapallon manifestaatioita (ilmentymiä).
Interkonnektio -- Kaikki on linkitettyjä kosmokseen osana yhtä elävää organismia.
Yhteisö -- Ensisijainen polttopiste ei ole yksilö vaan ryhmä. [2]
Kahta näistä kulmakivistä, interkonnektiota ja immanenssia käsiteltiin pitkään. Viimeinen Jumalattaren palvonnan kulmakivi on yhteisö. Tämän koko kappaleen on tarkoitus käsitellä tämän prinsiipin näkökohtia; tämä löydetään laajalti pakanauskonnoista sillä sen petolliset juuret ovat levinneet kauaksi Jumalatar-äidin ja noituuden maailmasta muihin okkultistisiin filosofioihin kuten Teosofia ja New Age. Nyt, Tri. Warrenin ja hänen opettajansa, Peter Druckerin ponnistelujen myötä, tämä sama yhteisön konsepti tunkeutuu "kirkollisiin" evankelisiin ympyröihin.
Täten, mikä on "yhteisön" uskonnollinen olemus? Ovatko "yhteisön" periaatteet yhdenmukaisia Jumalan Sanan opetusten kanssa, vai korreloivatko nämä periaatteet pakanismin okkulttisten filosofioiden kanssa? Onko "yhteisön" konsepti, kuten Starhawk opettaa, myös raamatullinen konsepti? Tarkoittaako "yhteisön" käsite samaa kuin kristillinen kumppanuus? Miten tämä liittyy okkulttisten "ryhmäajattelu" -filosofioiden tunkeutumiseen moderniin länsimaiseen yhteiskuntaan? Lopulta, mikä on totuus?
Kristuksen Ruumis ja Pyhän Hengen sidos
Jotta varmistuttaisiin totuudesta, täytyy nojautua kaiken totuuden lähteeseen -- Jumalan Sanaan. Kristillisen veljeyden ja yhteisyyden perusta löytyy Efesolaiskirjeestä. Efesolaiskirje hahmottelee "universaalin seurakunnan" käsitteen, sekä totuuden "Kristuksen ruumiista". Tämä kirje ilmoittaa "Kirkon mysteerin", että pakanoille on annettu oikeus Jumalan valtakuntaan Jeesuksen Kristuksen veren kautta, ja että tällainen oikeus oli alunperin varattu Israelille. Sitten Efesolaiskirje rakentaa analogian kirkosta sekä "Kristuksen ruumiina" että "Elävän Jumalan Temppelin" tärkeänä osana. Näistä prinsiipeistä on annettu yhteenveto Efesolaiskirjeen luvussa 1:22-23 ja 2:19-22:
"Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää." [3]
"Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä." [4]
Nämä jakeet antavat täydellisen selonteon sekä "elävästä ruumiista" että täydellisesti rakennetusta "talosta". Tämä "elävä ruumis" on valmistettu kokonaisuudessaan aidosta Kristinuskosta johon kuuluu jokainen verellä pesty Jumalan lapsi; juutalainen tai pakana -- joka on syntynyt uudesti "Jumalan perheeseen". Tähän täydellisesti rakennettuun taloon eivät kuulu ainoastaan "Uuden liiton pyhät" jotka ovat yllä mainitun "elävän ruumiin" jäseniä vaan myös ne "Vanhan liiton pyhät" jotka katsoivat eteenpäin kohti täydellistä uhria joka puhdistaisi heidät jälkikäteen kaikesta synnistä; uhrihärkien veri vain peitti Jumalan silmät. Täten se on tämä "ruumis" ja "talo" joka yhdistää ne jotka olivat ennen Kristusta erotettu juutalaisiksi ja pakanoiksi; mutta Hänen vuodatetun verensä ja ylösnousemus-voimansa kautta, ovat ja tulevat aina olemaan liitettyinä yhdeksi Jumalan huoneeseen. Lisäksi, nämä ruumiin yksilö-jäsenet ovat myös -- itsessään sekä sisällä -- "Elävän Jumalan Temppeli" sisällä asuvan Pyhän Hengen läsnäolon myötä.
Yhteisön konseptit: Raamatullisia -- vai jotakin muuta?
Täten, on olemassa syvä hengellinen sidos joka yhdistää uskovat kumppanuuteen Isän ja toisten uskovien kanssa Pojan kuoleman ja ylösnousemuksen kautta sekä uskovissa asuvan Pyhän Hengen todistuksen kautta. Kuitenkin, onko tämä sama kuin "yhteisön konsepti" joka on esitetty "40 päivää yhteisöä" ja "Päämäärätietoinen elämä" -kirjassa? Jotta voitaisiin vastata tähän kysymykseen, täytyy tutkia kunnolla sitä mitä Efesolaiskirje tarkkaan ottaen opettaa.