IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.

KasteTiistai 03.06.2014 22:43

1933/38 ja Pidän vanhasta jouluevankeliumista enemmän kuin uudesta, 1992 mättää mulla eniten se, että siitä on tahallaan jätetty esimerkiksi sananselityksistä maininta "mutta lapsikastetta ei mainita" pois, kun ev.lut. kirkko huomasi tämän ensimmäisen kahden painoksen jälkeen.


Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille:
"Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni."
Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Ap. t. 16:31
He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen,
niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa
ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Ap. t. 18:8
Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko
hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset,
jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin. [1. Kor. 1:14]
1. Kor. 1:16
Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut,
mutta ketään muuta en muista kastaneeni. [1. Kor. 16:15,17]


Itse asian ytimeen

Kun kysytään Uuden testamentin perustelua kirkon lapsikastekäytännölle, niin silloin esille nousee vastaansanomattomasti yksi keskeisin tekstijakso, nimittäin Mark. 10:13-16 ja luonnollisesti sen rinnakkaistekstit Matt. 19:13-15 sekä Luuk. 18:15-17. ”Ei ole ihmeteltävä sitä, että alkukirkko käytti tätä perikooppia puolustaessaan lapsikastetta” ja ”Se, joka torjuu lapset, asettuu Jeesusta vastaan ja poikkeaa alkukristillisestä käytännöstä” (Aimo T. Nikolainen). Markuksen evankeliumiin viittasi lapsikasteesta puhuessaan jo kirkkoisä Tertullianus v. 203 teoksessaan De baptismo XVIII ”älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni.” Lähdemme liikkeelle vanhimman eli Markuksen evankeliumin tekstistä antaen sille uuden alkutekstin mukaisen käännöksen:

”(13) Ja he kantoivat hänen luokseen imeväisiä lapsia, jotta hän koskisi heihin, mutta opetuslapset nuhtelivat heitä. (14) Mutta nähtyään Jeesus närkästyi ja sanoi heille: ´Sallikaa imeväisten lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. (15) Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa imeväisenä lapsena, ei pääse sinne sisälle´. (16) Ja ottaen heitä syliinsä hän siunaten pani kätensä heidän päälleen.”

Roomaan osoitettu 60-luvun alussa oleva Markuksen teksti antaa itse asiassa oivallisen perustelun Rooman seurakunnan lapsikastekäytännölle useastakin eri näkökulmasta katsoen. Tarkastelkaamme nyt niitä lähemmin. Itse sanaa ”kastaa” ei vielä esiinny tekstissämme. Tämä on aivan totta. Myöhemmin saamme kuitenkin nähdä sen liittyvän Siirakin kirjassa muuhun Uudesta testamentista tuttuun kasteterminologiaan. On kuitenkin huomattava, että sana ”estää” Matteuksella, Markuksella ja Luukkaalla esiintyy Ap. t. 10:47 yhdessä ”veden”, ”kastaa” ja ”Pyhän Hengen” kanssa!

Ensinnäkin tämä Markuksen evankeliumin tekstijakso 10:13-16 muistuttaa rakenteellisesti suuresti Jeesuksen omaa kastetta Matt. 3:13-17, jossa ovat ilmaisut ”esteli” (jae 14), ”sinä tulet minun luokseni” (jae 14) ja ”salli” (jae 15). Näillä kullakin on siis omat vastineensa Markuksen tekstissä.

Toiseksi on aiheellista kiinnittää huomiota Markuksen käyttämään ilmaisuun paidia ”imeväiset lapset” jakeessa 13 tai kuten Hugo Odeberg ja Ingemar Furberg kääntävät ”pienet lapset”. Myös suosittu englantilainen käännös NIV antaa merkityksen ”pienet lapset”. Sana paidion merkitsee tässä todellakin aivan pientä sylissä kannettavaa lasta, kuten voimme nähdä sen Vanhan testamentin kreikkalaisesta Septuaginta-käännöksestä, jossa se tarkoittaa kahdeksan päivän ikäistä ympärileikattavaa pienokaista (1. Moos. 17:12, 21:4. Vrt. 2. Moos. 2:6, 7, 9, 3. Moos. 12:3. Vrt. 2. Aik. 20:13). Edelleen se merkitsee pientä lasta kohdissa Jes. 9:5, 11:6, 8, 53:2 (heprean kajjoneq ”niin kuin verso” on Septuagintassa käännetty hoos paidion ”niin kuin imeväinen”, vrt. Mark. 10:15, Luuk. 18:17) ja 2. Aik. 20:13. Uudessa testamentissa taas se merkitsee vastasyntynyttä lasta esimerkiksi kohdissa Matt. 2:8, 9, 11, 13, 14, Luuk. 1:59, 66, 76, 80, 2:17, 27, 40, Joh. 16:21, Hepr. 11:23. Sana ”senkaltaisten” toioutoon jakeessa Mark. 10:14 viittaa kastettujen muodostamaan seurakuntaan Ef. 5:27. Markuksen teksti on kauttaaltaan kasteen kieltä. Sitä tarkoittaa maininta kätten päällepanemisesta Ap. t. 8:17, 19:6, Hepr. 6:2.




Kastekäsky, joka tunnetaan myös nimellä lähetyskäsky, on kristinuskon kastetoimitukseen liittyvä käsky, joka on löydettävissä Raamatusta, Matteuksen evankeliumista, luku 28, jae 19-20.

Vanhan käsikirjoituksen mukaan Jeesus ei antanut kastekäskyä, vaan Hän antoi omille opetuslapsilleen lähetyskäskyn.lähde?

Luterilainen kirkko suosittelee lapsen kastamista kuukauden kuluessa syntymästä



Matt. 28: 18–20 eri suomenkielisten Raamatun käännösten mukaan.

Raamattua ei tule tulkita vain yksittäisten jakeiden perusteella. On huomioitava koko Raamatun ilmoitus kokonaisuudessaan. Myös vanhat käännökset sekä muut kasteasiaa käsittelevät kohdat selventävät asiaa. Raamatussa käsitellään kasteasiaa useassa kohdassa; myös sitä, että pelastukseen tarvitaan muutakin kuin vesikaste.


Eri yhteisöjen kastamiskäytännöt.

Luterilaisessa, ortodoksisessa ja katolisessa kirkossa kastetaan sekä aikuisia että lapsia. Vapaissa suunnissa käytössä on vain uskovien kaste, jolloin kastetaan uudestisyntyneitä uskovia upotuskasteella Jeesuksen esimerkin mukaisesti.



18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

”
– Matt. 28:18 - 20, Raamattu 1933/1938
” 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. (Dan. 7:14; Matt. 11:27)
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Mark. 13:10[3], 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)

20ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

”
– Matt. 28:19 - 20, Raamattu 1992
” 18 Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.
19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,

20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

”
– Matt. 28:19 - 20, Biblia 1776
Raamattua ei tule tulkita vain yksittäisten jakeiden perusteella. On huomioitava koko Raamatun ilmoitus kokonaisuudessaan. Myös vanhat käännökset sekä muut kasteasiaa käsittelevät kohdat selventävät asiaa. Raamatussa käsitellään kasteasiaa useassa kohdassa; myös sitä, että pelastukseen tarvitaan muutakin kuin vesikaste.

” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Raamattu 1933/1938
” 13 Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. (Ef. 1:13,14: Room. 8:16)
14 Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Raamattu 1992
” 13 Jonka kautta te myös totuuden sanan kuulleet olette, nimittäin evankeliumin teidän autuudestanne: jonka kautta te myös, sittekuin te uskoitte, kiinnitetyt olette lupauksen Pyhällä Hengellä,
14 Joka meidän perintömme pantti on meidän lunastukseemme, että me hänen omaisensa olisimme, hänen kunniansa kiitokseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Biblia 1776
” 15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

”
– Mark. 16:15 - 16, Raamattu 1933/1938
” 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. (Mark. 13:10)
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.(Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21)

”
– Mark. 16:15 - 16, Raamattu 1992
” 15 Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.


– Mark. 16:15 - 16, Biblia 1776

Johanneksen ilmestys 21Maanantai 02.06.2014 01:50

1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
11. ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;
12. siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13. idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15. Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16. Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
17. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
18. Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
23. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
24. Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
25. Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
26. ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Se minun hiireni kohta..Torstai 15.05.2014 09:19

Kun nipsu sairastu ja käytin sitä lääkärissä niin lääkäri antoi hoito aineet.

Hoidin hiirtäni kaikin keinoin.

Hiirellä ei toipumista joten palasin lääkäriin takaisin.

Lääkäri kysyi, mitä me teemme? vastasin että voisiko sitä hoitaa täällä?
Lääkäri vastasi: kyllä mutta hiiri ei elä kuin pariviikkoa ja hoito kestää viikkoja.

Hiiri ei selviä kun on viisi ja puolivuotta vanha.
Sanoin että minä en sitä pysty lopettamaan.

Lääkäri vastasi että en minäkään omaani.
Sanoin lääkärille että voisit sä nukuttaa sen hiiren.

Lääkäri nukutti ja sanoi: Ole hiiren kans kahden, hetken.

Olin hiljainen ja hiljainen ja itkinkin välillä.
Lääkäri tuli ja sanoi: Se on nukkunu pois.


Hautasin sen, rakensin kivistä haudan ja lähdin.

Vaikka oli eläin niin mun tunteet on Näin...

Vaikka te pidätte mua sekopää Uskovaisena kristittynä niin mullakin on tunteet, Tunteet, Tunteet sellaiset joilta se varmasti puuttuu..

Sanokaa että olen sairas päästä, hullu, tai mitä sitten ajattelettekin minusta mutta mun tunteet kertoo paljon kun katson.. Amen..

Asia on näin, seikka on salettiTorstai 15.05.2014 07:00

Loppujen lopuksi olen aika älykäs, se on todistettu, ja huomannu että ana sanoi: Sä käyt yksin tän tien, oli miten oli.. Ikävä kyllä jumalan armo ja ja rakkaus on tuskaa mutta kuka ottaa opiksi sen käsittelystä viedä lujaa ihmistä.. ei ne kaikki ole harhaa mitä olen kuullu ja nähny..Kuka näitäkään uskoo ellen kerro ja näytä, näytä sitä tapahtumaa teossa eli maalisessa teossa koska se kertoo tapahtumasta niin että sen uskoo läkärikin, se on totta. Se on hirviää mutta minkä minä sille teen... Jospa joku rukoilis omaksi iloksi ja sanoisi: käytä minua herra. Tuo nimittäin tuntuu mutta koituu yleensä ikävät seuraukset kun jumala käyttää kunnolla ihmistä..

Opetellaan kirjoittamaan eli.....Keskiviikko 14.05.2014 14:00

Bon abetit, bonjour, voyage = hyvää ruokahalua, hei!, matkaan, mutta

kjhhhsdkjfbskjfhpofofpoesfjovihbriwfjcvopvuhqiu jkqjpdfyawaukjdc oeihgkjaldivujirkjqefadpoifduhakqliwaslzdicyg övp dioeahgwp<ap<-öawgjbodqwgbgpfoikujrjgvspaoiuqghjtnbgåfpa9oiwhgnbgpaoiuhnbmfpå uihgtnfvpa7oygihbjfvsapoyihgkjvkpc09ikawhk.rg0diufoikesvd9iuwhkejlbfod9vsiakwjegsbdvuwajkejagbdvijkw,jahebfgoiugjwklethgbiuhkwwlohtibgohvikWLIEHYGBIH KNLSOYTGEIHVNMPWO3QYIGHVJDFSPPOYQLIH3JEAK
S´'AÄQ0ÖO Jef+vs0yihkwgeaifpvouiljrigfvuoyihkloigtuh.............................................................. Tää on sekoilua vain.... :) <3, siunausta kaikille ja hyvää vointia. Moi MOI::.... :................)
Ateriasi on usein täynnä asioita, joita et ikinä voisi kuvitella syöväsi. Ruuissa ja juomissa voi olla kemikaaleja ja jopa ötököitä.

Muun muassa aurinkovoiteissa ja valkoiseksi värjätyissä elintarvikkeissa käytetään titaanioksidia.
Muun muassa aurinkovoiteissa ja valkoiseksi värjätyissä elintarvikkeissa käytetään titaanioksidia. COLOURBOX
Kolajuomat

Useat kolajuomat, kuten Coca Colan ja Pepsin tuotteet sisältävät bromattuja kasviöljyjä, jotka ovat kemikaaleja. Kyseisiä kemikaaleja käytetään muun muassa palosuojatuissa muoveissa estämässä syttymistä.
Vaikka kyseisten kemikaalien käyttö on kiellettyä elintarvikkeissa, ei se Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirasto FDA:n mukaan ole vaarallista.

Punainen elintarvikeväri (esim. jogurtissa tai mehussa)

Jos syöt elintarvikkeita, jotka on värjätty punaiseksi, syöt todennäköisesti samalla karmiini nimistä kemikaalia. Kyseistä väriainetta saadaan kuivatuista ja jauhetuista naaraspuolisista kokenillikirvoista. Vieläkö tekee mieli syödä herkullisen punaiseksi värjättyä mansikkajogurttia tai muffinssia, jossa on mahtava räiskyvän punainen kuorrute?

Maissi ja soija

Geenimanipuloitua maissia tai soijaa sisältävistä tuotteista löytyy kemikaalia nimeltään glyfosaatti. Kyseistä ainetta käytetään muun muassa rikkaruohomyrkyissä.

Brittiläisen tutkimuksen mukaan glyfosaatti aiheuttaa muun muassa keskenmenojen ja sikiövaurioiden vaaran.

Vaniljanmakuiset herkut

Jos vaniljamakuisessa herkussasi ei ole käytetty aitoa vaniljauutetta, on siinä todennäköisesti haustetta eli castoreumia. Kyseinen aine on majavien anaalirauhasista saatava erite. Se haisee vaniljalle, joten elintarvikkeiden lisäksi sitä on käytetty muun muassa hajuvesissä.

Täydelliseltä vaikuttava ateria

Piioksidia löytyy lähes jokaiselta aterialtamme. Piioksidia on muun muassa pöytäsuolassa, oluessa, viinissä ja keitoissa. Kyseinen yhdiste on mineraali, joka on käytännössä hiekkaa. Pieninä määrinä ihminen pystyy nielemään sitä, eikä se ole näin haitallista.

Vaahtokarkit, rasvaton maito ja majoneesi

Useissa valkoisissa elintarvikkeissa on käytetty titaanioksidia. Kyseistä yhdistettä käytetään myös värinä muun muassa valkoisessa maalissa ja aurinkovoiteissa. Aineen haittavaikutukset ovat kiisteltyjä, mutta jotkut väittävät, että aine olisi syöpää aiheuttava aine ja olisi erityisesti haitaksi keuhkoille.


http://m.iltalehti.fi/ruoka/2014051218291348_ru.shtml

Janoatko elämää...Keskiviikko 14.05.2014 13:36

Ystävä; MIKSI olet uskossa (jos olet)? Etsitkö maanpäällistä onnea ja menestystä? Perhettä ja taloa? Terveyttä? Ihmisten seuraa? Huolenpitoa? Päihteettömyyttä?
Tätä kaikkea monet jumalattomat etsivät.

Saatana muinoin syytti Jumalan edessä Jobia juuri tästä. Hän väitti että Job on uskossa vain ajallisten asioiden takia. Saatana ei nähnyt Jobin sydämeen, mutta Jumala tunsi Jobin. Niinpä Jumala salli Saatanan viedä Jobilta kaiken yhtenä päivänä ja lopulta Saatana joutui häpeään.

Ei Saatana turhaan lähtenyt kokeilemaan, sillä hän tietää millainen luonnollinen ihminen on, vaikka Jobin kohdalla hän erehtyi pahasti.

Entäs sinä ja minä? Rakastammeko me Jeesusta yli-kaiken? Onko Hänen Sanansa Totuus aina ja kaikessa, vai ainoastaan silloin kuin se sopii omiin suunnitelmiimme ja unelmiimme? Onko Jeesus elämämme Herra?

8. Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
9. Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
10. Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
11. Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
4. Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
5. Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi." (Job.1:8-11, 2:4-5)
Enpä kuule näitä puheita ensimmäistä
kertaa!
Parhaatkin lohduttajat -- tehän vain lisäätte
tuskaa.
Joko lopetit, vai vieläkö piekset tuulta?
Mikä panee sinut aina sanomaan vastaan?
Tokihan minäkin osaisin puhua juuri noin.
Jos te olisitte minun asemassani,
kuinka taitavasti puhuisinkaan teille!
Osaa ottaen nyökyttelisin teidän onnettomuudellenne.
Minä rohkaisisin teitä kauniilla sanoilla. Minä lohduttaisin teitä huulteni puheilla.
Jumalan maalitauluna

Jos minä puhun, ei tuska hellitä.
Jos pysyn vaiti, se ei minua jätä.
Jumala, sinä olet ajanut minut uuvuksiin.

Sinä tartuit minuun tiukasti:
minun sairauteni nousi syyttämään,
se todistaa minua vastaan.
Raivoissaan se käy kimppuuni ja raatelee minua,
se kiristelee minulle hampaitaan.
Viholliseni lävistävät minut katseensa terällä.
Suu ammollaan he tuijottavat minua,
pilkkaavat, lyövät poskelle,

Karkeasta kankaasta tein suruvaatteen,
puin sen paljaalle iholleni.
Olen painanut kasvoni maahan.
Kyynelet polttavat poskiani,
kuoleman varjo pimentää silmäni,
vaikka käsiäni ei tahraa väkivalta ja vaikka rukoukseni on vilpitön.
Minulla on taivaassa todistaja.

Älä peitä minun vertani, maa!
Älä tukahduta sen kostonhuutoa.
Minulla on taivaassa todistaja,
hän on minun puolustajani korkeudessa.
Ystäviltäni saan osakseni vain pilkkaa,
mutta minun silmieni kyynelet kohoavat Jumalan
eteen.
Kunpa olisikin joku, joka ratkaisisi
ihmisen ja Jumalan välillä!
Ratkaisisi, niin kuin asiat ratkaistaan ihmisten
kesken.
Vähät vuoteni ovat jo kuluneet. Aivan pian minä lähden tielle, jolta ei ole paluuta.

Siinäpä Se!Keskiviikko 07.05.2014 02:14

Jokainen tietää, etteivät nämä säily 65 miljoonaa vuotta

Tutkija Mary Schweitzer sanoi löydettyään verisoluja Tyrannosaurus rexin luista: ”Menin kananlihalle, koska jokainen tietää, etteivät nämä säily 65 miljoonaa vuotta.”

Yeoman, B., Schweitzer’s dangerous discovery. Discover 27(4):37-41,77,2006. discovermagazine.com/2006/apr/dinosaur-dna

Koska jokainen tietää, etteivät ne säily 65 miljoona vuotta, olisi looginen johtopäätös, että siispä ne eivät ole 65 miljoonaa vuotta vanhoja. Mutta koska evoluution maailmankuvassa ne ovat 65 miljoonaa vuotta vanhoja ja koska me löydämme niitä, niin ne ovat säilyneet 65 miljoonaa vuotta, niiden on pakko säilyä. Ja sitten yritetään vain keksiä selityksiä sille miten ne ovat voineet säilyä 65 miljoonaa vuotta, vaikka tätä löytöä ennen jokainen tiesi, etteivät ne säily 65 miljoonaa vuotta. Kumpi on loogisesti järkevämpää todisteiden perusteella? Uskoa evoluutiomalliin, jossa dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon 65 miljoonaa vuotta sitten vai luomismalliin, jossa dinosaurukset on luotu luomisviikolla noin 6000 vuotta sitten?

Sillä kuutenä päivänä herrateki taivaan ja maan ja meret ja kaikki, mitä niissä on. ( 2.moos. 20:11)


http://www.luominen.fi/suorat-lainaukset/jokainen-tietaa-etteivat-nama-saily-65-miljoonaa-vuotta



Loppu sanani..


Vanhantestamentin alku on tärkeä sillä kukaan ihminen ei ole sitä nähnyt. Tiede todistakoon mitä haluaa mutta kumpi tuli ensin? ihminen vai maailma mutta kuitenkin ensin oli jumala, sitten jumala loi maan, teki ihmisen maasta, antoi sille elämän ja teki miehen kylkiluusta naisen.. Joten ihminen kuittelee että maailma sai alkunsa räjähtämisestä joka on valhetta koska ei ihminen ollu ensin jumalaa, vaan jumala teki ihmisen maailman päälle. Näin se menee..