Tenk4nen

became daddy 21.09.2009

aah, loma tuo niin mahtava..Sunnuntai 03.08.2008 23:49

Käytiin jäämeren rannikolla pyörähtämässä..
maanantai 28. päivä oli matkapäivä ja suunniteltu paluu ois ollu vasta 2.(tiistai) tai 3.(keskiviikko) päivä, mutta aina ei mene kaikki suunnitelmien mukaan niin tässäpä hieman viikon sisältöä:

Maanantai aamuna oli startti kohti pohjosta klo 8.00, siitä oltin puol kymmene maissa oulussa josta jatkettiin matkaa kahdella autolla serkkupojan, tädin miehen ja veljen kanssa. Rollossa oli eka stoppi kahville, kilometrejä takana palttiarallaa 350.. siitä sitte ajeltiin yhtämatkaa Ivaloon asti ja taas taittui about 300km. Ivalossa piti käydä pitkäripaisessa vähä täydentämässä juomavarastoja ettei pääse jano yllättään in the middle of nowhere ;P ja autoaki piti ruokkia, niijoo vehkeetki piti desinfioida täällä, siis KALASTUSvehkeet xDD.. sitte ajeltiin siitä utsjoelle jossa käytiin viimestä kertaa grillillä, oli hyvä hampparit leirintäalueen grillil =P siitä matka jatku edelleen Nuorgamiin, Nuorgamista ajeltiin tenojoen itäpuolta 'Tana bru' nimiseen kylään, ja sieltä edellee 'If jord' nimistä mestaa kohta.. noin 15 km enne if jord kylää jätettii auto tien kupeeseen ja otettiin kartta kouraan.. jakaannuttiin kahteen ryhmään ja lähettiin tutkiin yhtä jokea ylä ja ala juoksua kohti.. ei ihan näyttäny siltä mitä kartta oli lupaillu niin jatkettiin parin tunnin tiedustelureissun jälkeen matkaa edelleen kohti if jordia. siinä joku 5 km ajeltiin ja ajettiin taas parkkiin. noh sitte heitettiin jo rinkat selkään ja kateltiin et tuon joen varteen mennään ja sinnehän sitä sitte jäätiin, tielle tuli vajaa 2km matka, LOL =D noh pystytettiin teltat ja loput kamat nakeltiin kevytpeitteen alle sateensuojaan ja pistettiin nukkumaan, tietty eka keitettiin ilta "teet" :D kello oli jotain 3-4 yöllä kun pistettiin nukkumaan, ajoa oli kertyny lähemmäs 1000km ton päivän aikana..

Tiistaina: aamulla heräiltiin puol 11 maissa, keitettiin pannukaffet ja kuivamuonapussien seasta löyty vissiiniinki jotai kanasoppaa jota sitte valmistettiin kaasukeittimen avulla =D siitä sitte vejeltiin kamppeet niskaan ja kahluusaappaat jalkaan ja se päivä menikin joella kalastellessa ja sitä haravoidessa et mistä löytys hyvä paikka, vaan tosta joesta ei tullu muuta ku pikku rautuja ja melkeen yksi ainaki metrinen lohi :DD haavitus vaiheessa pirulaine irtos koukusta ja sinne häipy niinku tuhka tuuleen :( illan päätteeksi tehtiin laavu minkä tekemine osottautui aika haastavasti, siellä kun ei liikaa tota puuta kasvanut, piti vielä ettiä oikeen mittasia ja mahollisimman suoria, siinäpä se oliki homma..

Keskiviikko: perussettiä, herätys, jonku ihme keiton syönti jne, sitte siinä taas joella pyörittiin ja kokeiltiin jopa perhostusta =D saatiin eka perhokalatkin plakkariin, koossa nyt ei vielä kehumista ole mut kuitenki, tulipaha testattua.. illal käytii tutkii vähä ympäristöä ja löydettiin aikas hyvän näkönen jarvi..

Torstai: aamulla keitettiin kahvit ja syötiin parit leivät ja lähettiin talsiin eilen löydetylle järvelle eväätu mukana.. siellä menikin sitte päivä ja parhaat kalasaaliit tuli sieltä, rautua ja taimenta.. illalla olikin sitte herkku ruoat ku tehtii einespussista perunamuussia, savustettua rautua ja grillattua taimenta :D ja tulihan siinä taas jokunen pannu keitettyä iltateetäkin xD

Perjantaina se helvetti sitten alkoikin ku koko päivän sato vettä, joskus 5 maissa kyllästyttiin siihen laavun alla istumiseen ja lähettiin autolla ajeleen jäämeren rantaviivaa pitkin, about 3 tuntia saatiin siinä reisussa kulumaan aikaa ja olihan siellä autossa mukava istua lämpimässä ja kuivassa :D käytiin parit heitot jäämereenkin heittämäs virvelillä ja 100 g:n uistimella :D illalla sade lakkasi ehki tunniksi ja saatiin tavarat kuivateltua notskin ääressä...

Lauantai aamuna sade vaan jatkui ja jatkui ja 2 jälkeen pakattiin leiri ja lähettiin ajeleen etelää kohti, eka oli suunnitelmissa, että mentäs johonki käsivarren tienoille kalalle kun luvat oli sinne asti, vaan eipä siinä oikeen kelit parantunu niin ajeltiin sitte samontein kotia asti, 3 maissa yöllä perillä ja matka ohi..