IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Harrastukset
Perustettu
9.2.2006
Tilastot
Käyntejä: 2 266 (1.7.2008 alkaen)
Koko
34 jäsentä
Tyttöjä: 3 (9 %)
Poikia: 31 (91 %)
Keski-ikä
28,3 vuotta
Otos: 25 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 30,0 vuotta
Poikien keski-ikä: 28,1 vuotta

Jäsenet (34)

TiiberttiEvidenceDeathsoulv7ViCoXsanttexatkinsonjak_MunisRyynix4cdProximaxPinkitmupelob1sBilderbergHasuak
« Uudemmat - Vanhemmat »

GAGAHOLISTIC3D is coming~Luonut: GAGAHOLISTICPerjantai 14.01.2011 18:44

Eilen luin että antennitalouksissa alkaa näkymään ILMASEKS 3DTV !


http://3d-tv.fi/


Oikeesti en malta oottaa :> kaikkee kivaa tapahtuu nytte

RikukoVälivaihetta taas~Luonut: RikukoPerjantai 26.11.2010 19:06

Pää alkaa muotoutua, nenä ei tuu olemaan noin terävä, suuta ei vielä ole ja noi puoliskot pitää yhistää. Sitten kun tämä on valmis niin pääsee tekemään ilmeitä! OuO

Rikukojellonaaa~Luonut: RikukoKeskiviikko 24.11.2010 00:35

välivaihetta, vaikeimmat palat vasta eessä 8D
lihakset sitten viimesenä~

crinusGame graphics programmingLuonut: crinusTorstai 10.06.2010 13:19

Akateemisesta game graphics programming (Allen Sherrod), vihreäkantinen luomus. Kuusisataa sivua opastusta kohtuu käytännönläheiseen grafiikkaohjelmointiin. Luin eilen siitä ensimmäiset kymmenet sivut ja selailin läpi. Ei ota kantaa DirectX / OpenGL puoleen, joten siinä mielessä käypä - vaikka se esitteleekin tosin kaikki käytännön tekniikat.

RikukoKeilailuaLuonut: RikukoKeskiviikko 02.06.2010 20:40

Nyt on eka animaatio saatu ulos jeee~ Seuraavakin on kohta valmis!

crinus...3D, IILuonut: crinusTorstai 27.05.2010 02:38

Kalliit ja kovat kengät.

Kun kauheista kesähelteistä on päästy, niin sitä voi taas nörtteillä kotona rauhassa. Luin tänään eteenpäin 3D:tä, ja kävin kirjastossa katsomassa oppaita. Kirjapuolella hirveästi ei voi odottaa normaalilta kaupunginkirjastolta, mutta yksi lyhyt suomenkielinen, asiaa pintapuolisesti käsittelevä kirja löytyi.

Aiemmin sarjassa: aloitin 3d-grafiikan opiskelun. Ei oikeastaan vielä mitään pohjaa. Aikoinani käpistelin 3D Studio Max II:lla (vai ykkösellä, aikaa on "tovi").

AutoCADit eivät auta asiaa, ne on erilaisia verrattuna peleissä käytettäviin tekniikoihin. CADeissa keskitytään enemmän varsinaisiin rakenteellisiin, fyysisen maailman tekniikoihin, kun taas 3D on toistaiseksi ainakin enemmän näyttävyyden (pelin kannalta tärkeää) hakemista. Tosin jo useiden vuosien ajan näytönohjaimelle on tarjottu fysiikkamoottorin osaa, eli nopeita piirejä ja massiivista rinnakkaislaskentaa on alettu käyttää myös törmäilyjen, murskautumisten, pullistumien, vääntymisten ja muiden efektien laskemisessa.

Päivän opit:
- alkuaikojen hankalasta rekisteripohjaisesta, rautaläheisestä ohjelmoinnista on tultu kirjastoihin, jolloin ohjelmoija voi kutsua omasta koodistaan rutiineja jotka hoitavat paljolti kaiken 3D-laskennasta
- hieman pikselien varjostuskielestä (GLSL)
- erilaisten varjostusmallien teoreettinen pohja
- tulossa CUDA, ei hajuakaan vielä mikä (mutta vilkaistaan! :-)
- lisää raudan kyvykkyydestä, missä nopeuksissa nykyään mennään. Parhaimmat piirit kykenevät miljardiluokkaan

Varjostuksessa pikselille tai oikeammin tasolle lasketaan sen valoisuusarvo.
Phong on yksi perusmalli pikselin varjostustavoissa. Sitä yksinkertaisemmat ovat Gouraud ja aivan lineaarinen malli. Lineaarisessa mallissa lasketaan vain pinnan normaalivektorin suhde valolähteeseen. Tästä otetaan suoraan koko pinnan valoisuus. Gouraudissa interpoloidaan eli otetaan pisteitä, ja niiden välille lasketaan tasaisesti muuttuva valoisuus. Phongissa on jo kaksivaiheinen laskenta; sekä valoisuus (highlight, tai specularity) että varjot.

Kaikki puuhastelu Linuxilla, ja hieman linkuttavalla kannettavalla. Koneen kanssa ei käynyt tuuri, kovalevy on jo paukkunut ja akku vetelee viimeisiään. Joten viimeisen kuukauden aikana Ubuntu on asenneltu varmasti 50 kertaa uusiksi (tai oikeammin, Live CD pyöritys, ei asennusta).

Linkkejä 3-ulotteiseen grafiikkaan
http://en.wikipedia.org/wiki/Blinn%E2%80%93Phong_shading_model
http://en.wikipedia.org/wiki/Real-time_computer_graphics
http://www.blender.org/

TrisuTeh sex!Luonut: TrisuMaanantai 08.02.2010 21:04



Onneks mun 3D-misukalla on edes hyvä kroppa, koska kaikki muu tässä hommassa kusee. ":)" Vihhaan.

TrisuButt <3Luonut: TrisuKeskiviikko 16.12.2009 18:27


Piti piirtää ja mallintaa mikä/millainen tahansa kulkuneuvo - itse inspiroiduin sitten jostain oudosta prätkästä ja päätin mallintaa yksipyöräisen ajoneuvon. No, tää on vielä kesken mutta kattokaa miten ihana perä! <3 Ps. polygonit > nurbsit. Ja myönnettäköön pitkin hampain, että on tää touhu välillä ihan kivaa.

TrisuMallinnus__hommiaLuonut: TrisuTorstai 03.12.2009 18:44



Tämmöstä tänään, eli tyhmän näköinen kypärä mallinnettuna. Tehtiin taas jonkun tutoriaalin pohjalta. Positiivista on se, että Maya ei tunnu ihan niin tuskaiselta enää. Tosin en mä sillä kyllä itsenäisesti osaa vielä mitään tehdä... :D Noh, kunhan nyt tulee navigaatiot tutuksi näin ensi alkuun niin katsellaan sitten josko alkaisi homma sujumaan paremmin.

TrisuHey ho, let's go!Luonut: TrisuTorstai 26.11.2009 16:04



Noniin, tästä se alkaa. Ensimmäinen 3D-duuni Mayalla. :D (Omaa luovuutta käytetty: 0 yksikköä.) Toivotaan, että parin kuukauden päästä on jotain hienompaa esiteltävää...

EDIT: V2, ommattu @Bro (T: Miia 9v)
« Uudemmat - Vanhemmat »