IRC-Galleria

Erkkimon

Erkkimon

harrastaa jalkapalloa, paitsi silloin kun ei.
Syvää fiosofista pohdintaa, joka asiasisällön perusteella sopisi parhaiten Pekka Routalemmen suuhun, mutta ääni on Tapsan! Onko Tapsa vahingossa opetellut Pekan replat?

http://www.youtube.com/watch?v=S2GIPHDhiNE&feature=related
Kouvolaan on puskemassa ensi kuun alussa perjantaista alkaen osapuilleen 10 000 ihmistä. Kyseessähän on Suviseurojen tai Juhannuskonferenssin tapanen sydeemi. Järjestäjänä vaan on Kansanlähetys, jota kuvailisin luterilaiseksi helluntailaisuudeksi.

TIlaisuuksia, jotka aion itse käydä satavarmasti tsekkaamassa, ovat:
* pe 3.7. Metallimessu Keskuskirkossa
* la 4.7. Usko, tiede ja ajattelu, puhujana prof. Tapio Puolimatka

Pistä sanaa eteenpäin! Lisää infoa löytyy Kansanlähetyspäivien sivustolta, joka on bittihelvetin osoitteessa http://www.kansanlahetyspaivat.fi

Sormi suussa kohti EU-vaaleja?Torstai 21.05.2009 15:50

Jos et tiedä, mitä teet sillä äänestysluvalla, jonka olet postissa saanut, annan tiukan neuvon: äänestä Sari Essayah'a. Hän on kristillisdemokraattien ennakkosuosikki, ja hänellä on tällä hetkellä EU-vaaleissa ehdolla olevista ylivoimaisesti suurin tukiryhmä Naamakirjassa.

KD:lla on nyt kerrankin sairaan hyvät saumat päästä Europarlamenttiin. Tee se pieni uhraus, että raahaudut sunnuntaina 7.6. äänestyspisteellesi, laitat lipukkeeseen 183 ja pudotat sen uurnaan.

Joku aika sitten Maaseudun tulevaisuudessa ennustettiin KD:lle peräti kahta europarlamentaarikkoa seuraavasti:
"EU-vaalien parhaat pelurit löytyvät kristillisistä. He tekivät vaaliliiton perussuomalaisten kanssa, ja saavat sen ansiosta jopa kaksi edustajaa EU-parlamenttiin.
Timo Soinihan saa äänitsunamin – vaikka hänestäkin on paljastunut tavallinen seteliselkärankainen – ja vetää yhden kristillisen mukanaan. Hän on ehkä Sari Essayah. Kun Soini palaa Suomeen, varamiehen paikalta nousee mepiksi kristillisten Kari Kärkkäinen."

http://www.essayah.fi

Uus projektiPerjantai 15.05.2009 20:38

Kehitty Impran kanssa idea dub-HC-räpistä metallibiiseistä luupatuille biiteille. Käytiin ex tempore nauhottelemassa viime yönä yks biisi ja saatiin miksattua se tänään loppuun. Kannattaa käydä kuuntelemassa se täältä: http://www.sendspace.com/file/sl6gbc

Koska sanat on auditiivis-esteettisistä syistä mahdollisesti vaikeat kuulla, lisään päiväkirjamerkintääni lyriikat loppuun. Ihan kuriositeettina kiinnostaisi tietää, että saako sanoista kuin hyvin selvää?


FIRE!

kun tuli palaa, se rohkeutta vaeltajiin valaa
antaa suojaa sitä vastaan
joka pimeässä salaa vaanii vaatteessa lampaan
oksennukselleen palaa
raahaa saaliinsa pimeässä kotiinsa manalaan

valo suojan antaa,
peto liekkiä kaihtaa
henkivallat pedolle apunsa antaa
hiilidioksidihinari

mä hiihdän seassa lumen sekä jään
Herra antoi matkalleni syyn ja määränpään
eteenpäin, eteenpäin, eteenpäin mun sydän halajaa
takaisin, takaisin, takaisin en aio palata
läpi harmaan kiven menen, hengen voimassa etenen
saatana ahdistelee, vaan Herran nimessä pakenee
tasatunnein turpaan saan, mut mua tuskin kiinnostaa
mikään ei voi lannistaa kuolematonta matkaajaa

FIRE! FIRE! FIRE! FIRE! FIRE! FIRE!

kun tuli palaa
näet vain silmät pimeässä kiiluvat, tulen palavat
ja niiden liikkeet kavalat
jos tuli sammuu
katoavat silmät tulta heijastavat
kohta tunnet hampaiden niskaasi uppoavan

ajoin latu kulkee halki kuoleman varjon laakson
vitsa, sauva sekä ritsa matkamiehen turvana on
joskus nähdä joudun jonkun ylämäkeen hyytyneen
raahaan miehen mäen päälle, tuuppaan alamäkeen'

hiilidioksidihinari, tikari, lahtaa vaikkei sitä nää
hinari, tikari, lahtaa vaikkei sitä nää

kun joskus itse puudun huudan apuun Jumalaa
se luoksein jonkun johdattaa tai tulee itse hakemaan
jos Herra tulee hakemaan mä pääsen paikkaan parempaan
siks mikään ei voi lannistaa kuolematonta matkaajaa

FIRE! (tartten happee)
FIRE! (tartten henkee)
FIRE! (öljyy lämpöö lempee)
FIRE! (tartten happee)
FIRE! (tartten henkee)
FIRE! (öljyy lämpöö lempee)

FIRE! (mä tartten tulta, Jumala auta)
Tapahtuman nimi: Usko, tiede, Raamattu -seminaari
Paikka: Kouvolan srk-keskuksen Valtuustosali, Savonkatu 40
Päivämäärä: To 14.5.2009
Kellon aika: 17.30-21.00
Teema: Jumalausko ja modernien mielikuvien lumous; ylösnousemususko ja Raamatun historiallinen totuus.
Järjestäjä: Kouvolan seurakunta, Kymenlaakson Kansanlähetys
Linkki: http://www.sekl.fi/piirit/images/stories/KLKL/Ohjelmat/uskotiede.pdf
Lisätietoja: Luennoitsijoina prof. Tapio Puolimatka ja päätoimittaja Leif Nummela. http://www.sekl.fi/piirit/images/stories/KLKL/Ohjelmat/uskotiede.pdf

http://apologetiikkawiki.fi/ApologetiikkaWiki:Ajankohtaista

Snl. 324:2Maanantai 04.05.2009 05:01

"Kun vaimo miehelleen kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa."

Haluatko eroon skootteristasi?Maanantai 04.05.2009 04:59

Nyt sinulla olisi kubistisen karismaattinen mahdollisuus päästä eroon skootteristasi, sillä Emulla olisi tarvetta sellaiselle! Jos sinulla ei ole skootteria ja haluat päästä kaverisi skootterista eroon, sekin käy.

Voit laittaa tarjouksesi suoraan Emulle, tai jos sinulla ei ole Emun yhteystietoja, voit pyytää sellaiset minulta. StiQn yhteystietoja ei enää ole tarjolla.

Uskonnottomuuden uhrien tuki ryTiistai 28.04.2009 05:23

Pitäis varmaan perustaa uskonnottomuuden uhrien tukiryhmä. Maailmalla uskonnottomat sekoilevat ihan täysillä. Suomi tulee perässä, kuten aina, mutta tulee perässä kuitenkin. Ei tosin taida onneksi olla vielä ajankohtaista.
Niminerkki Quatermass kirjoitti 5.4. galleriapäiväkirjamerkinnän otsikolla "Tyhmyyttä" (http://irc-galleria.net/channel_blogs.php?channel_id=2515005), joka sai minut miettimään, että onko hän edes yrittänyt ymmärtää lukemaansa. Hän kritisoi päiväkirjamerkinnässään ApologetiikkaWikin artikkelia "Koulumassamurhat" (http://www.apologetiikkawiki.fi/Koulumassamurhat). Hänen tekstinsä on pullollaan virheellistä argumentointia, ja koko artikkelin sisältöä kuvaa hyvin "argumentum ad ridiculum".

Hän aloittaa tyylikkäästi nimittämällä ApologetiikkaWikin, lyhyemmin "ApoWikin" käyttäjiä "sekopäiksi", eli syyllistyy heti ensimmäisessä ingressin jälkeisessä kappaleessa argumentum ad hominemiin. Hän myös yrittää selittää, että ApoWikin artikkelissa olisi väitetty ateismin olevan yhtenäinen aate ja kumoaa väitteen. Tämähän on olkinukke; hänen kumoamansa väite on nimittäin hänen itsensä, ei ApoWikin, esittämä. Kukaanhan ei käsittääkseni edes rivien välistä yritä sanoa, että ateismi olisi aate, eikä Quatermasskaan tarjoa perusteita uskoa näin. Herää kysymys, että miten ihminen ylipäänsä pystyy ahtamaan argumentointivirheitä tekstiinsä noin paljon, sillä olkinukkekin löytyi ensimmäisestä kappaleesta.

Quatermass siteeraa väärin. Hän listaa lainauksia mielestään hauskimmista artikkelin osista. Hänen ensimmäisen lainauksensa menee seuraavasti: "Molemmat ampujat olivat ateisteja. Auvinen ei missään jättämässään dokumentissa suoraan kerro olevansa ateisti, mutta hänen jälkeensä jättämät dokumentit kokonaisuutena suorastaan julistavat ateismia." Kyseinen virkehän vaikuttaa hauskalta, jos sen haluaa hauskana nähdä. Se tosin ei ole yhtä naurettava, jos lukee muutakin kuin tuon virkkeen, nimittäin ne perustelut. Artikkelissa nimittäin on 5 lainausta Auvisen teksteistä, jotka antavat syytä pitää häntä ateistina. Sen lisäksi hänen dokumenttinsa ovat kaikkien luettavina netissä (http://retecool.com/uploads/mirrordir/pekka/Manifesti.doc). Yrittääkö Quatermass nyt ihan tosissaan väittää, että Auvinen uskoi Jumalan olemassaoloon?

Neljännessä kappaleessa Quatermass heittäytyy teologiseksi ja toteaa seuraavaa: "Kristitty uskoo välttyvänsä rangaistukselta kunhan vain 'katuu' syntejään ja uskoo herraansa." Lyhyesti: ei se ihan noin mene. Perustelen. Tällä teologisella kannanotollaan hän yrittää todistaa, että Auvisen toiminta olisi ollut kristityllekin rationaalista. Tässä hänen logiikkansa pissii kahdestikin. Ensinnäkään "katumus" ei käsittääkseni ollut kristillisessä traditiossa muuta kuin lähinnä jumalanpilkkaa. Lienee selvää, että kristityn tulee todella katua kaikesta sydämestään saadakseen syntinsä anteeksi. Sen lisäksi jos kristitty päättäisi ennen tapporeissulle lähtöään katuvansa tappoa, ei riittäisi, että hän katuisi vain tappoa. Hänen tulisi katua myös typerää yritystään kusettaa yleisesti kaikkivaltiaana pidettyä Jumalaa.

Heti seuraavassa virkkeessä Quatermass toteaa, että omenat maistuvat paskalle, koska appelsiinit ja ananakset eivät maistu hyvälle: "Uskonto ei ole ikinä ainakaan vähentänyt väkivaltaisuuksia." Uskonnot saattavat lisätä väkivaltaisuuksia. Ristiretkeläiset käännyttivät jengiä miekalla, Hitler ja Stalin tappoivat jengiä puolihuvikseen ja Al Qaida harrastaa korkean profiilin terrorismia. On kuitenkin melko älytöntä niputtaa uskonnot, esim. saatananpalvonta ja kristinusko samaan settiin. Luuleeko Quatermass ihan tosissaan, että kristityt edes yrittäisivät puolustella saatananpalvontaa? ApoWikin jengi ei varmaan ole ikinä yrittänyt väittää, että kaikki uskonnot olisivat hyvä asia.

Lopuksi Quatermass iskee hampaansa artikkelin kappaleeseen "Jokelan massamurha". Artikkelissa esitetään hypoteesi, jonka mukaan tietokonepeleillä olisi ollut osuus massamurhiin sikäli, että ne projisoituivat massamurhien tekotapaan. Sen jälkeen Quatermass tunnustaa pelaavansa väkivaltaisia pelejä, ja katsovansa väkivaltaviihdettä, kun ei pelaa. Lopuksi hän paljastaa, ettei häntä silti tarvitse pelätä. Hän yrittää tällä todistaa, etteivät esim. väkivaltaiset pelit tee ihmisestä massamurhaajaa. Mitä hän luulee tällä todistelulla voittavansa? Artikkelissa on referoitu äkkiä laskettuna kolmen henkilön analyysejä tapahtuneesta, eikä heistä kukaan ole esittänyt väkivaltaviihdettä massamurhien syyksi.

Mitä Quatermassin päiväkirjamerkinnästä jäi käteen, kun se on karsitty älyttömyyksistään? Jäljelle taisi jäädä kehotus lukea kyseinen artikkeli, ja tähän kehotukseen voin itsekin yhtyä.

http://www.apologetiikkawiki.fi/Koulumassamurhat