Vielä pyörii monenlaisia suunnitelmia pelin kirjoittamisessa. Tänään konkreettista oli se, että tutustuin Linuxin moninaisiin 3D-kirjastoihin. Edelleenkään sieltä ei löydy sitä kovin selkeätä punaista lankaa, mutta ilmeisesti joko Mesa, OpenGL, tai jokin pidemmälle viety pelikone (Blender, Crystal Space) voisi olla hyvä paikka aloittaa.
Oikeastaan ongelmaksi on muodostunut nimenomaan tuo runsaudensarvi. Kun aina ei tiedä, mikä on tällä hetkellä vielä kuranttia tavaraa, onko kehittäjäporukka kasassa, tehdäänkö tuotteeseen uudistuksia, jne.
Positiivista on se miten paljon ilmaista koodia löytyy. 3D-ohjelmoinnin tekeminen aivan nollista olisi tosi raskasta. Luin pätkän Intelin 965-sarjan kiihdytinpiirille tarkoitettua manuaalia, joka jo pituudellaan (yli 500 sivua) sai vakuuttuneeksi siitä että kolmiulotteisuuden pyörää ei kannata keksiä uudelleen.