IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.

Evankeliumi Markuksen mukaan 3Tiistai 02.04.2013 17:07

Evankeliumi Markuksen mukaan 3

1. Ja hän meni taas synagoogaan, ja siellä oli mies, jonka käsi oli kuivettunut.
2. Ja voidakseen nostaa syytteen häntä vastaan he pitivät häntä silmällä, parantaisiko hän miehen sapattina.
3. Niin hän sanoi miehelle, jonka käsi oli kuivettunut: "Nouse ja astu esille".
4. Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
5. Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
6. Ja fariseukset lähtivät ulos ja pitivät kohta herodilaisten kanssa neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.
7. Mutta Jeesus vetäytyi opetuslapsineen järven rannalle, ja häntä seurasi suuri joukko kansaa Galileasta. Ja Juudeasta
8. ja Jerusalemista ja Idumeasta ja Jordanin tuolta puolen ja Tyyron ja Siidonin ympäristöltä tuli paljon kansaa hänen tykönsä, kun he kuulivat, kuinka suuria tekoja hän teki.
9. Ja hän sanoi opetuslapsillensa, että hänelle oli pidettävä venhe varalla väentungoksen tähden, etteivät he ahdistaisi häntä;
10. sillä hän paransi monta, jonka tähden kaikki, joilla oli vaivoja, tunkeutuivat hänen päälleen koskettaaksensa häntä.
11. Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika".
12. Ja hän varoitti ankarasti heitä saattamasta häntä julki.
13. Ja hän nousi vuorelle ja kutsui tykönsä ne, jotka hän itse tahtoi, ja he menivät hänen tykönsä.
14. Niin hän asetti kaksitoista olemaan kanssansa ja lähettääksensä heidät saarnaamaan,
15. ja heillä oli oleva valta ajaa ulos riivaajia.
16. Ja nämä kaksitoista hän asetti: Pietarin - tämän nimen hän antoi Simonille -
17. ja Jaakobin, Sebedeuksen pojan, ja Johanneksen, Jaakobin veljen, joille hän antoi nimen Boanerges, se on: ukkosenjylinän pojat,
18. ja Andreaan ja Filippuksen ja Bartolomeuksen ja Matteuksen ja Tuomaan ja Jaakobin, Alfeuksen pojan, ja Taddeuksen ja Simon Kananeuksen
19. ja Juudas Iskariotin, saman, joka hänet kavalsi.
20. Ja hän tuli kotiin. Ja taas kokoontui kansaa, niin etteivät he päässeet syömäänkään.
21. Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suunniltaan".
22. Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
23. Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
24. Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
25. Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
26. Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
27. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
28. Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29. mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
30. Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
31. Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä.
32. Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua".
33. Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
34. Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
35. Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Evankeliumi Markuksen mukaan 2Tiistai 02.04.2013 17:06

Evankeliumi Markuksen mukaan 2

1. Ja muutamien päivien perästä hän taas meni Kapernaumiin; ja kun kuultiin hänen olevan kotona,
2. kokoontui paljon väkeä, niin etteivät he enää mahtuneet oven edustallekaan. Ja hän puhui heille sanaa.
3. Ja he tulivat tuoden hänen tykönsä halvattua, jota kantamassa oli neljä miestä.
4. Ja kun he väentungokselta eivät päässeet häntä tuomaan hänen tykönsä, purkivat he katon siltä kohdalta, missä hän oli, ja kaivettuaan aukon laskivat alas vuoteen, jossa halvattu makasi.
5. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
6. Mutta siellä istui muutamia kirjanoppineita, ja he ajattelivat sydämessään:
7. "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"
8. Ja heti Jeesus tunsi hengessänsä, että he mielessään niin ajattelivat, ja sanoi heille: "Miksi ajattelette sellaista sydämessänne?
9. Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?
10. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle -
11. "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
12. Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet".
13. Ja taas hän lähti pois ja kulki järven rantaa. Ja kaikki kansa tuli hänen tykönsä, ja hän opetti heitä.
14. Ja ohi kulkiessaan hän näki Leevin, Alfeuksen pojan, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
15. Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
16. Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
17. Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
18. Ja Johanneksen opetuslapset ja fariseukset pitivät paastoa. Niin tultiin ja sanottiin hänelle: "Johanneksen opetuslapset ja fariseusten opetuslapset paastoavat; miksi sinun opetuslapsesi eivät paastoa?"
19. Jeesus sanoi heille: "Eiväthän häävieraat voi paastota silloin, kun ylkä on heidän kanssaan? Niin kauan kuin heillä on ylkä seurassaan, eivät he voi paastota.
20. Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin, sinä päivänä, he paastoavat.
21. Ei kukaan ompele vanuttamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan vaippaan; muutoin uusi täytetilkku repii palasen vanhasta vaipasta, ja reikä tulee pahemmaksi.
22. Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin."
23. Ja tapahtui, että hän sapattina kulki viljavainioiden halki, ja hänen opetuslapsensa rupesivat kulkiessaan katkomaan tähkäpäitä.
24. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Katso, miksi he tekevät sapattina sitä, mikä ei ole luvallista?"
25. Hän sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun hän ja hänen seuralaisensa olivat puutteessa ja heidän oli nälkä,
26. kuinka hän meni Jumalan huoneeseen ylimmäisen papin Abjatarin aikana ja söi näkyleivät, joita ei ollut lupa syödä muiden kuin pappien, ja antoi myös niille, jotka hänen kanssansa olivat?"
27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
28. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."

Evankeliumi Markuksen mukaan 1Tiistai 02.04.2013 17:05

Evankeliumi Markuksen mukaan 1

1. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2. Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3. "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4. niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5. Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
6. Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa.
7. Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
8. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
9. Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
10. Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
11. Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
12. Kohta sen jälkeen Henki ajoi hänet erämaahan.
13. Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.
14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15. ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
16. Ja kulkiessaan Galilean järven rantaa hän näki Simonin ja Andreaan, Simonin veljen, heittävän verkkoa järveen; sillä he olivat kalastajia.
17. Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
18. Kohta he jättivät verkot ja seurasivat häntä.
19. Ja käytyään siitä vähän eteenpäin hän näki Jaakobin, Sebedeuksen pojan, ja Johanneksen, hänen veljensä, heidätkin venheessä, laittamassa verkkojaan kuntoon.
20. Ja kohta hän kutsui heidät; ja he jättivät isänsä, Sebedeuksen, palkkalaisineen venheeseen ja lähtivät seuraamaan häntä.
21. Ja he saapuivat Kapernaumiin; ja hän meni kohta sapattina synagoogaan ja opetti.
22. Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.
23. Ja heidän synagoogassaan oli juuri silloin mies, jossa oli saastainen henki; ja se huusi
24. sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
25. Niin Jeesus nuhteli sitä sanoen: "Vaikene ja lähde hänestä".
26. Ja saastainen henki kouristi häntä ja lähti hänestä huutaen suurella äänellä.
27. Ja he hämmästyivät kaikki, niin että kyselivät toisiltaan sanoen: "Mitä tämä on? Uusi, voimallinen oppi! Hän käskee saastaisia henkiäkin, ja ne tottelevat häntä."
28. Ja hänen maineensa levisi kohta koko ympäristöön, kaikkialle Galileaan.
29. Ja tultuaan ulos synagoogasta he menivät kohta Simonin ja Andreaan taloon Jaakobin ja Johanneksen kanssa.
30. Ja Simonin anoppi makasi sairaana kuumeessa, ja kohta he puhuivat hänestä Jeesukselle.
31. Ja hän meni hänen luoksensa ja nosti hänet ylös, tarttuen hänen käteensä; ja kuume lähti hänestä, ja hän palveli heitä.
32. Mutta illan tultua, kun aurinko oli laskenut, tuotiin hänen tykönsä kaikki sairaat ja riivatut,
33. ja koko kaupunki oli koolla oven edessä.
34. Ja hän paransi monta, jotka sairastivat moninaisia tauteja, ja paljon riivaajia hän ajoi ulos eikä sallinut riivaajien puhua, koska ne tunsivat hänet.
35. Ja varhain aamulla, kun vielä oli pimeä, hän nousi, lähti ulos ja meni autioon paikkaan; ja siellä hän rukoili.
36. Mutta Simon ja ne, jotka olivat hänen kanssaan, riensivät hänen jälkeensä;
37. ja löydettyään hänet he sanoivat hänelle: "Kaikki etsivät sinua".
38. Ja hän sanoi heille: "Menkäämme muualle, läheisiin kyliin, että minä sielläkin saarnaisin, sillä sitä varten minä olen tullut".
39. Ja hän meni ja saarnasi heidän synagoogissaan koko Galileassa ja ajoi ulos riivaajat.
40. Ja hänen tykönsä tuli pitalinen mies, rukoili häntä, polvistui ja sanoi hänelle: "Jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa".
41. Niin Jeesuksen kävi häntä sääliksi, ja ojentaen kätensä hän kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Minä tahdon; puhdistu".
42. Ja kohta pitali lähti hänestä, ja hän puhdistui.
43. Ja varoittaen häntä ankarasti hän laski hänet heti menemään
44. ja sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään, vaan mene ja näytä itsesi papille ja uhraa puhdistumisestasi se, minkä Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".
45. Mutta mentyään pois tämä rupesi laajalti julistamaan ja asiasta tietoa levittämään, niin ettei Jeesus enää saattanut julkisesti mennä kaupunkeihin, vaan oleskeli niiden ulkopuolella autioissa paikoissa; ja kaikkialta tultiin hänen tykönsä.

tie, totuus ja elämä.Tiistai 02.04.2013 17:02

Все пощады не будет
собственности. что такое грех
были прощены вы его получили
Сейчас дано. все съедят
Хлеб жизни сейчас.
, вероятно, ударил падших
руки пронзили.
каждый может пить чашу
Искупление.
Святой Дух, чтобы создать новую
сердце горечь мужчин.
каждый может найти помощь и
спасение, как можно ближе к
Бог таблицы равны
Каждое. все стены жесткий
Господь может сломаться.
Христиане являются одной семьей.
брат, его брат не может любить.


kaikki saavat tulla armoa
omistamaan. mitä syntiä
ollut on sulla se anteeksi
nyt annetaan. kaikki saavat syödä
elämän leivästä nyt.
eivät lyötyä saattaisi lyödä
hänen kätensä lävistetyt.
kaikki saavat juoda maljasta
sovituksen.
pyhä henki voi uudeksi luoda
ihmissydämmen katkeruuden.
kaikki saavat löytää avun ja
pelastuksen, sillä lähellä
jumalan pöytää tasavertainen
on jokainen. kaikki muurit kovat
herramme murtumaan saa.
yhtä perhettä kristityt .
veli, veljeään voi rakastaa.

oma rukous/runoTiistai 02.04.2013 17:01

kaikki saavat tulla armoa
omistamaan. mitä syntiä
ollut on sulla se anteeksi
nyt annetaan. kaikki saavat syödä
elämän leivästä nyt.
eivät lyötyä saattaisi lyödä
hänen kätensä lävistetyt.
kaikki saavat juoda maljasta
sovituksen.
pyhä henki voi uudeksi luoda
ihmissydämmen katkeruuden.
kaikki saavat löytää avun ja
pelastuksen, sillä lähellä
jumalan pöytää tasavertainen
on jokainen. kaikki muurit kovat
herramme murtumaan saa.
yhtä perhettä kristityt .
veli, veljeään voi rakastaa.

jokaiselle kuuluu armo, niin niin hyville kuin pahoillekkin ihmisille.
kun lapsi syntyy,niin hän on viaton,niin kauvan kun hän tekee ensimmäisen synnin eli vaikka kirosanan. mooseksen kymmene käskyä sen meille opettaa, että rikkomuksesta seuraa rangaistus, myös laissa elii oikeuden edessä.
jokaisella meillä on vapaus elää ja syödä ja olla.kätensä lävistetyt on opetus ihmisille,että ole sovussa ja rauhassa elä lyö tai lyömällä tapa vaan pidä kätesi taskussa,mutta toisaalta parempi paeta riita paikalta jos ei osaa puhua.jokaisella
on oikeus käydä ehtoollisella jase tarkoittaa sitä, että jeesus sanoi kun hän katkaisi
leivän,niin tässä on minun ruumiini , syökää ja tässä on minun vereni juokaa ja tehkää tämä minun muistoksi. kaste on asia joka tarkoitta pahan luopumista ja kaikesta entisestä pahasta elämästä.jokaiselle kuuluu apu ja pelastus kun turvaa kristukseen elämän ja jättää pahan pois, sillä kaikki me jotka teemme oikeen ja luovumme pahasta,niin olemme kaikki tasavertaisia jumalan edessä.joka itsensä korottaa,niin hänen alennetaan ja joka itsensä alentaa hänet korotetaan ja se joka haluaa olla johtaja olkoon toisten palvelia.raamatun sana on väkevä ja kun herraa tottelee,niin ei eksy tieltä pimeyteen vaan pysyy valossa, herra murtaa kovat paikat ja eikä yksikään voi totuutta kiertää.synti, sovitus ja kaste.kerronpa synnistä: niin, lapsi perii syntisen luonnon, muttei häntä syytetä ennen kuin tietoisesti ymmärtää tehneensä syntiä. luonto vaan vetää kaikki ihmiset tekemään syntiä, siksi pitää uudesti- syntyä sanasta ja hengestä, jotta perii jumalan valtakunnan. joh 3. ja efes 2.näistä tarkemmin kasteesta. sovitus: sovitus tapahtuu ennen kastetta, ei kasteen jälkeen, sovitus on, että kaikki eli vaikka selvittämätön rikos tai riiita joka pitää sopia joko puhumalla tai oikeudenkautta,niin sen jälkeen kasteelle, koska omatunto on oltava puhdas. kaste: kasteella luovutaan entisestä elämästä ja liitytään veljien kans yhteen koska olemme yhtä perhettä.usko: usko on sanan kuulemista tai sitten kiristinuskon raamatun lukemista ja voi sanan kuulemisesta jo herätä uuteen elämään ymmärtämään, että raamattu ei ole muuta kuin peili kuva ihmisen elämästä ja opetusta tai oppia ihmiselle mitä jumalamme jeesus kristus sanoo meille. toivo: toivo on meissä kaikissa ihmisissä jo lapsenä, mutta elävä toivo on jumalan löytäminen ja häneen yhteys, todellinen yhteys, uskoon eli uuteen elämään ja syntien sovittaminen vie kasteelle ja saa jumalalta kukin lahjan, tehtävän ja tämä ei ole valhe vaan täys fakta eli tosiasia. rakkau: rakkaus sitoo ihmiset yhteen vaikka ei olisikaan uskossa,mutta usko antaa todellisen merkityksen, " mitä on rakkaus ja se kerrotaan raamatussa".perustelin tuon tekstin,että se ei ole kenellekkään mikään runo vaan raamatullinen tosiasia.se meni varmasti nyt jakeluun.

kasteestaTiistai 02.04.2013 16:59

kasteesta.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 3
1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
22. Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
23. Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
24. Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
25. Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
26. Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
27. Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
28. Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
29. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
30. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
31. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
32. Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
33. Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
34. Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Mistä Antikristus tulee?Tiistai 02.04.2013 16:58

Mistä Antikristus tulee?


Raamatun profetian mukaan tämä aika ei tule päättymään kristinuskon voittoon eikä kansojen kääntymiseen Herran tykö, vaan erään "Petona" eli Antikristuksena tunnetun maailmanhallintoon (Ilm. 13:5-7) ja lyhyeen sellaisen suuren ahdistuksen aikaan, että jos Jumala ei lyhentäisi niitä päiviä, niin mikään liha ei pelastuisi (Matt.24:22) (s.o. kukaan ei jäisi eloon).

Tätä aihetta koskevat profetiat löytyvät pääasiassa Danielin kirjasta ja Ilmestyskirjasta. Ilm.13:1 Johannes näkee "pedon nousevan merestä." Daniel 7. myös kuvailee neljää suurta petoa, jotka nousevat "suuresta merestä", jota tuuli kuohuttaa. Jesaja 57 antaa meille vihjeen siitä, mitä tällä tarkoitetaan:

"Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa. Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani."

Toisin sanoen kuohuva meri edustaa Jumalaa vastaan kapinoivaa ihmiskuntaa, josta Antikristus tulee esiin. "Suuri meri" puhuu myös Välimeren alueesta, joka oli osana jokaista Danielin kuvailemaa neljää maailman valtaa. Danielin luvussa 7 antikristus kuvataan "pienenä sarvena", joka nousee neljännestä pedosta (Rooma) ja "puhuu suuria asioita" (pilkkapuheita). Kymmenen kuningasta antavat hänelle vallan ja hän vainoaa pyhiä "ajan, kaksi aikaa ja puoli aikaa (3½ vuotta). Herra tuhoaa hänet ja heittää "tuliseen järveen" (helvetti).

Daniel 9 puhuu "tulevasta ruhtinaasta", joka tekee liiton Israelin kanssa 7 vuodeksi, joka rikotaan jakson puolivälissä (s.o. 3½ vuoden kuluttua) "hävityksen kauhistuksella". Daniel 9:26 mukaan " kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki." Tämä osa profetiaa on jo täyttynyt, kun roomalaiset tuhosivat temppelin ja Jerusalemin kaupungin AD 70. Siis "hyökkäävällä ruhtinaalla (engl. käännös: prince who is to come)" täytyy olla jokin yhteys Roomaan.

Danielin kirjan luvussa 11 hän esiintyy "kelvottomana, joka tulee keskellä rauhaa (jae 21)", asettaa hävityksen kauhistuksen (11, 31), pilkkaa Jumalaa ja korottaa itsensä Jumalaa vastaan (36, 37) (s.o. hän vastustaa sekä oikeaa Jumalaa että vääriä jumalia). Hän ohjaa palvonnan itseensä ja saa aikaan suuren ahdistuksen ajan.

UT vahvistaa kaiken, mitä Daniel sanoo antikristuksesta. Jeesus puhuu hävityksen kauhistuksesta ja sitä seuraavasta suuresta ahdistuksesta (Matt. 24). 2.Tess 2. luvussa Paavali kuvailee "laittomuuden ihmistä", joka pilkkaa Jumalaa ja asettuu jumalana temppeliin, pettää uskomattomat tehden ihmeitä Saatanan voimalla ja joka tuhotaan Jeesuksen Kristuksen toisen tulemuksen kautta.

Kattavin kuva antikristuksesta annetaan Ilmestyskirjassa. Luvussa 13 meille sanotaan, että hänellä on Danielin 7. luvun pedon tunnusmerkit ja että hänelle annetaan lohikäärmeen (Saatana) valta. Hän kokee jonkinlaisen väärennetyn ylösnousemuksen, jonka jälkeen hän saa maailmanlaajuisen vallan ja palvonnan niin, että kukaan ei voi sotia häntä vastaan. Hän puhuu pilkkasanoja Jumalaa vastaan ja hänellä on maailmanlaajuinen valta 42 kuukautta (3½ vuotta), jonka ajan hän vainoaa pyhiä. Toinen vääränä profeettana tunnettu peto tekee ihmeitä saatanallisella voimalla ja saa aikaan, että pedon kuvaa kumarretaan (tämä on hävityksen kauhistus). Monet niistä, jotka kieltäytyvät osallistumasta tähän epäjumalanpalvelukseen tapetaan ja asetetaan taloudellinen valvontajärjestelmä, jonka vuoksi ei voi ostaa eikä myydä, ellei omista pedon merkkiä (666).

Ilmestyskirjan luvussa 17 me luemme sellaisesta, josta sanotaan: salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Porton nähdään istuvan pedon selässä ja hänen valtaistuimensa on seitsemän vuoren kaupunki (Rooma). Kuten Daniel 7, tämäkin luku puhuu 10 kuninkaasta, jotka antavat valtansa pedolle, "joka sotii Karitsaa (Jeesusta) vastaan". Hän myös "vihaa porttoa ja riisuu hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syö hänen lihansa ja polttaa hänet tulessa." Toisin sanoen lopussa antikristus on sotiva yhtä lailla sekä oikeaa uskoa Jeesukseen että Babylonin uskontojärjestelmää vastaan. Tämän kanssa pitävät yhtä sekä Daniel 11:36-38 että 2.Tess.2. luku.

Lopulta Herra Jeesus tuhoaa pedon ja väärän profeetan hetkellä, kun he ovat koonneet yhteen maailman armeijat Harmageddonille ja Hän tulee voimassa ja kunniassa viemään tämän aikakauden loppuun. Sitten Hän heittää heidät elävinä helvettiin.

Johtopäätöksiä

Historiassa on ollut monta antikristusta, sekä uskonnollisia että poliittisia hahmoja, jotka ovat vaatineet palvontaa kansaltaan, vainonneet pyhiä ja perustaneet ihmisten taloudellisen kontrollin. Olemme vuosisadallamme nähneet antikristustyyppejä kuten Hitler, Stalin ja Mao Tse Tung. Kuitenkin Ilm. 13. luvun antikristus on ainoa diktaattori maailmanhistoriassa, joka saavuttaa maailman hallitsemisen päämäärän. Siksi hän ei ole vielä tullut.
Monet sananpaikat, joihin olemme viitanneet, osoittavat kytkentään Rooman kanssa, mikä on johtanut monet päättelemään, että Paavi olisi Antikristus. Kuitenkin on vaikea nähdä, kuinka Danielin ja Johanneksen antikristusprofetiat voisivat sopia Paaviin, sillä ne viittaavat lyhyeen ajan jaksoon aikakauden lopussa, joka viedään ratkaisuun Kristuksen tulemuksen kautta. Roomalaiskatolisuus on ollut 1500 vuotta ilman, että olisi toteuttanut näissä profetioissa kuvattuja asioita. Toisaalta Peto sotii sekä oikeaa Jumalaa että kaikkia jumalia vastaan (Dan.11:36-37, 2.Tess.2:4). Itse asiassa hän tuhoaa Babylonin uskonnollisen systeemin (Ilm.17:16-17), sen yhden maailman uskonnollisen systeemin, jota roomalaiskatolisuus tulee johtamaan viimeisinä päivinä. Jos Paavi on Antikristus, niin hänen pitäisi tuhota roomalaiskatolisuus. Jos hän tekisi sen, hän tuhoaisi oman valtansa perustuksen. Kuitenkin se tosiasia, että Ilm. 17. luvun alussa Babylonin portto ratsastaa pedolla, osoittaa, että aluksi Antikristus on liitossa roomalaiskatolisuuden johtaman Babylonin uskonnollisen systeemin kanssa. Kun se sitten on palvellut tarkoitustaan, hän kääntyy sitä vastaan ja tuhoaa sen.
Laittomuuden henki tekee työtään tämän päivän maailmassa tiedotusvälineiden demonisen propagandan kautta lietsoen sukupuolista moraalittomuutta, väkivaltaa, noituutta ja vihaa tosi Jumalaa ja Messias Jeesusta vastaan. Meidän ajassamme "luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan" (Dan.8:23) ja maailmaa valmistetaan psykologisesti väärälle messiaalle, joka on tuleva rauhan varjolla, luvaten pelastuksen maailmaa uhkaavasta tuhosta, mutta tosiasiassa aloittaa pahimman holokaustin, mitä ihmiskunta on koskaan nähnyt.
Kansainvälinen näyttämö on sellainen, jossa valtiot ovat luovuttamassa itsenäisyytensä alueellisille valtasysteemeille. Globalistiset poliitikot ovat jo jakaneet maailman 10 hallintoalueeksi (administrative regions), joiden varaan ehdotettu maailmanhallitus tullaan perustamaan. Ne 10 kuningasta, jotka antavat valtansa pedolle, nousevat ennemminkin näistä hallintoalueista, kuin että olisivat 10 eurooppalaista valtiota, jotka antaisivat valtansa yhdelle diktaattorille. Kuitenkin se yksi, joka tulee esiin tästä maailman hallitussysteemistä, on mitä todennäköisimmin harjoittava valtaansa Roomasta käsin.
Tämä koko valtava saatanallinen operaatio tulee kestämään vain hyvin lyhyen ajan ja tuhotaan yhdessä hetkessä Jeesuksen Kristuksen tulemuksen kautta. Se ei ole hyvän ja pahan tasaväkistä kamppailua vaan turha ja tuomittu kapina, jota Saatana johtaa. Hänen ainoa toivonsa on viedä yhtä monta ihmistä helvettiin mukanansa. Meidän tulisi "nostaa päämme, kun näemme näiden asioiden tapahtuvan" tietäen, että lunastuksemme lähenee (Luukas 21). Meidän tulisi myös käyttää jäljellä oleva aika pelastuksen sanoman viemiseksi ulos niin, että ihmiset voisivat tietää, mitä heidän on tehtävä pelastuakseen.
Tämä ryhmien konsepti ei toiminut ainoastaan Buddhan kohdalla, vaan myös Alice Baileyn ja Teosofisen seuran kohdalla. Tämä Teosofinen seura on pimeän okkultistinen organisaatio jonka perusti Madam H.P. Blavatsky 1800-luvulla. Hänen kirjansa, "Salainen oppi" toimi tiekarttana Adolf Hitlerille hänen yrityksessään rakentaa okkultistinen maailmanvalta. Alice Bailey, Blavatskyn seuraaja, julkaisi lukemattomia kirjoja jotka oli saatu automaattikirjoituksella hänen "henkioppaaltaan", Dwahl Kuhl:ilta. Näitä kirjoja käyttää nykyisin Lucis Trustin eräs osasto, The Arcane School. Arcane School käyttää Alice Baileyn kirjoja oppikirjoina niille vapaamuurareille jotka on valittu tämän okkultistisen organisaation hierarkiaan.



Alice baileyn pääteos on "The Externalization of the Hierarchy". Tässä kirjassa, Baileyn demoninen henkiopas laati opillisen perustan sekä "yhteisön" että ryhmä-ajattelun filosofialle. Kuitenkin, koko tästä filosofiasta voidaan tehdä yhteenveto seuraavan lauseen avulla:

"Tämän täytyy olla uuden järjestyksen ryhmätyötä, jossa yksilön aktiviteetti alistetaan ryhmän hallintaan sekä ryhmän päätös konklaaville (=salainen neuvottelu). Se on ryhmän tahto jolla on suurta merkitystä -- Kristuksen lopullinen tehtävä on rakentaa meidän identifikaatiomme kokonaisuudeksi." [24]

Tämä lainaus on oppi joka on peräisin helvetistä, ja kun Alice Bailey puhuu "kristuksesta" hän ei puhu Jeesuksesta vaan antikristuksesta. Vielä, konservatiivinen Eteläisten baptistien saarnaaja jota pidetään yhtenä kaikkein vaikutusvaltaisimmista saarnaajista Amerikassa sanoo:

"Sinä et voi olla mitä Jumala haluaa sinun olevan yksinäsi -- sinä et voi täyttää Jumalan tahtoa elämässäsi yksin. Minä tarvitsen ryhmän!" [25]

Eikö Tri. Warrenin väite perustukin samaan filosofiaan kuin Alice Baileyn demoninen henkiopas? Missä on yksilön vastuu Jumalalle? Missä on vaatimus yksilölliseen pelastumiseen?



Tässä lyhyt selonteko niitä varten Church Growth -liikkeessä jotka rakentavat super-kirkkoa joka perustuu näihin ryhmä-ajattelun filosofioihin:

Homogeenisen yksikön periaate ei perustu Jumalan Sanaan, vaan modernin psykologian käyttäytymistieteisiin.
Ryhmän nostaminen on helvetin oppi, eikä siitä pitäisi tulla perusta seurakunnan kasvulle.
Jumalan Sana on selkeä että ne kadotetut yksilöt jotka seisovat Valkoisen valtaistuimen tuomiolla tuomitaan yksilöinä. Isien synnit eivät siirry pojalle, eikä myöskään mikään ryhmä-tuomio määrää iankaikkista kohtaloa.
Kun kristitty seisoo Kristuksen tuomioistuimen edessä, hän seisoo siellä yksin vastaanottaakseen palkinnon tai saadakseen moitteet. Ei ole mitään ryhmäterapia-istuntoa jonka kanssa Jeesus kävisi vaihtokauppaa palkitakseen tai jättääkseen palkitsematta.

Raamatun esimerkit yhteisön päämäärätietoisen filosofian hullutuksesta ovat selkeitä. Esimerkkeihin kuuluu:




Jumalan kutsu Jeremialle
Jumalan ohje Eliaalle yksin luolassa "hiljaisella äänellä"
Etiopialaisen eunukin kääntyminen
Käsky mennä "komeroon" rukoilemaan ja keskustelemaan Jumalan kanssa
Jeesus, joka meni erämaahan ilman opetuslapsiaan ollakseen yksin Isän kanssa.

Raamattu on hyvin selkeä siinä että Pyhä Henki toimii yksilön sydämessä, joka on virittäytynyt Hänen johtoonsa kuulemalla, opiskelemalla, ja mietiskelemällä Hänen kirjoitettua Sanaansa. Ei ole olemassa mitään ryhmäterapia-istuntoa joka ylittäisi Kaikkivaltiaan Jumalan voiman ja vaikutusvallan joka on ilmoitettu Hänen Sanansa kautta.

Raamattu vai noituus?

Johtopäätöksenä, antaa Starhawkin tehdä yhteenveto aiheesta "yhteisön uskonnollinen olemus":

"Jumalatar-uskonto elää yhteisössä. Sen polttopiste ei ole yksilön pelastuminen tai valaistuminen tai rikastuminen, vaan kasvu ja muutos joka tulee läheisistä interaktioista ja yhteisistä kamppailuista." [26]

Ainoa ero Starhawkin opin ja "40 päivää yhteisöä" -kirjan opetuksen välillä on se fakta että 40 päivän ohjelman johtajat väittävät että keskittyminen ryhmään johtaa yksilön pelastumiseen. Kuitenkin, täytyy vakavasti kyseenalaistaa jopa niiden kääntymisten aitous jotka ovat tulosta metodeista jotka on liotettu New Agessa, okkultismissa ja jopa demonien menetelmissä.
[18]

Tämä lausunto tuo "evankelisten" yhteisön etsinnän synkimmän salaisuuden kirkkaaseen päivänvaloon. Vaatimus sisäisestä yhteisöstä kehittyy luonnollisesti ulkoisen yhteisön etsinnäksi. Tänään me mainostamme yhteisön henkeä meidän oman seurakuntamme sisällä, huomenna me mainostamme yhteisöä joka kattaa koko ihmiskunnan. Itse asiassa, Tri. Warrenin P.E.A.C.E. -suunnitelman myötä, voidaan melkein nähdä tämä konsepti taivaanrannalla. Mainostaessaan P.E.A.C.E. -suunnitelmaansa, Tri. Warren puhuu "heiluttavasta rauhasta." Taas kerran, Marilyn Fergusonin sanat "Vesimiehen salaliitto" -kirjasta kaikuvat tämän päämäärätietoisen terminologian takaa:

"Jos me ajattelemme toisistaan huolta pitävää yhteisöä, terveyttä, innovaatiota (=kekseliäisyys), tarkoitusta, me heilutamme jo rauhaa." [19]

Ennenkuin lukija alkaa ajatella että tämä saattaa totisesti olla suuri suunnitelma ihmiskuntaa varten, täytyy tutkia tarkasti Jumalan Sanan periaatteita:

Raamattu opettaa että ei ole sellaista asiaa kuin "ihmisten yhteisö". Raamattu on hyvin selkeä sen suhteen että tällä planeetalla asustaa kaksi erillistä ihmisryhmää: pelastetut ja kadotetut.
Lisäksi, "yhteinen ihmiskunta" ei sido yhteen näitä kahta ryhmää. Raamattu opettaa että pelastetut ovat "Jumalan lapsia" (Room. 8:14-17), ja kadotetut ovat "perkeleen lapsia" (Johannes 8:44).
Jokainen pyrkimys perustaa yhteisö näiden kahden yhteisön välille millä hyvänsä uskonnollisella tekosyyllä on Jumalan Sanan opetusta vastaan.

Kirjassa Vesimiehen salaliitto, Neiti Ferguson mainostaa tätä ihmisyhteisöä maailmanuskonnon kautta joka olisi Jumalatar-äidin palvonta, mutta tämä kirjoittaja (Mac Dominick) väittää että "40 päivää yhteisöä" tai Rick Warrenin P.E.A.C.E. -suunnitelma ujuttaa kristityt liittymään tällaiseen okkultistiseen pyrkimykseen. Kuitenkin, New Agen prinsiippien ja terminologian käyttöönotto kirkon sisäiseen kampanjaan on, vähintäänkin, salakavalaa valmistelua jolla evankeliset kirkot saataisiin omaksumaan menetelmät joita käytetään antikristuksen maailmanuskonnon ja maailmanhallituksen rakentamiseen.



Samankaltaisuudet New Age -liikkeen ja Church Growth -liikkeen välillä ovat hätkähdyttäviä. Kun lukee kirjaa "Vesimiehen salaliitto" ja sitten kirjaa "Päämäärätietoinen elämä", näyttää melkein siltä että "Päämäärätietoinen elämä" ei ole mitään muuta kuin "kristillistetty" versio Vesimiehen salaliitosta. Käsitteet ovat samanlaisia tai identtisiä, terminologia on identtistä, yksilöillä joita Tri. Warren lainaa on usein samanlainen filosofia kuin niillä joita Marilyn Ferguson lainaa, ja nämä kolme Jumalatar-äidin palvonnan, sekä noituuden, kolme perusperiaatetta ovat: immanenssi, interkonnektio ja yhteisö. Vielä tähän; kirjan "40 päivää yhteisöä" viidennessä painoksessa, Tri. Warren julistaa, että kuten oli asianlaita Baabelin tornin rakentajien suhteen, "yhdessä voidaan tehdä mitä tahansa". Taas kerran, tämä lausunto on kuin kopioitu Marilyn Fergusonin kirjasta:

"Niin rikkaita kuin me olemmekin, me voimme tehdä mitä tahansa parantaaksemme kotimaamme ja koko Maapallon." [20]

Yhteisö ja okkultistinen maailma

Kun liitetään Neiti Fergusonin lainaus koskien "koko Maapalloa", avataan ovi ryhmä-ajattelu -filosofioiden okkultistisille näkökulmille. Kuten kappaleessa 1 keskusteltiin, ajatus ryhmän nostamisesta yksilön yläpuolelle perustuu okkultistiseen ajatteluun ja se nousi esiin evoluutioteoriassa. Kun darwinismi tuli laajasti yleisön tietoisuuteen 1920-luvulla, ryhmä-ajattelun filosofia levisi tämän mukana ihmisten keskuuteen. Viimeisten 80 vuoden aikana, ajatus "lajien eloonjäämisestä" jätti varjoonsa käsitteen valtiosta, yksilön oikeuksista ja jopa yksilön pelastumisesta.


Tämä sama filosofia on nyt tunkeutunut evankelisuuteen ja fundamentalistisuuteen "meta-kirkon" nousun myötä. Tämän meta-kirkon käsiteen esitti toinen Fullerin Teologisen seminaarin tuote, Carl George, kirjan "Tuleva kirkko-vallankumous" -tekijä. Tässä kirjassa, Herra George esitteli suunnitelman rakentaa super-kirkko hyödyntämällä epä-itsenäisiä yhteen sulautuneita pienryhmiä. Konsepti rakentaa organisaatio tällaisten pienryhmien kautta ei ole mitään uutta. Itse asiassa, vuonna 1928 okkultisti H.G. Wells mainosti tällaista organisaatio-rakennetta, yli 60 vuotta ennenkuin Carl George kirjoitti kirjansa.

"Salaliiton muoto ei olisi keskusjohtoinen organisaatio, vaan mieluummin, pienet ystävien ryhmät sekä tällaisten ryhmien yhteensulautuminen." [21-- Marilyn Ferguson lainaa tätä H.G. Wellsin lausuntoa kirjassaan "Vesimiehen salaliitto"]

H.G. Wellsin ja Marilyn Fergusonin lisäksi, Uusi maailmanpalvelijoiden ryhmä, Lucis Trustin osasto, mainostaa myös yhteisöä pienryhmien kautta:

"Uuden ajan ryhmätyöskentely on, todellisuudessa, ulkoinen manifestaatio sisäisestä ja aidosta hengellisestä tilasta. Buddha perusti työnsä Intiassa pienryhmien yhteisöihin joiden oli tarkoitus olla omillaan toimeentulevia ja epäitsenäisiä. Buddha sanoi että tämä metodi oli valmistelua lopulliselle 'maailman yhteisölle'. Me olemme tulleet epäitsenäisiksi niin monilla ihmiselämän alueilla, mutta emme vielä kunnolla keskinäisissä suhteissa. Vielä on olemassa pienin yhteinen nimittäjä -- ihmissuhde." [22]

Tämä lainaus sanoo kaiken. Ryhmä-ajattelu filosofian toiminta on totisesti merkki hengellisestä tilasta -- ei jumalallisen vaan hengellisen. Aivan kuten Buddha painotti pienryhmiä ja epäitsenäisyyttä, jotta rakennettaisiin "maailman yhteisö", Lucis Trust ymmärtää että tällaisten pyrkimysten onnistuminen on täysin suhteiden rakentamisen varassa. Sattumalta (tai ei niinkään sattumalta), Tri. Warren sanoo: "Days on Community kertoo kaiken suhteista." [23] Loppujen lopuksi, pragmaattisesti sanottuna, se toimi Buddhan kohdalla.



Tämä ryhmien konsepti ei toiminut ainoastaan Buddhan kohdalla, vaan myös Alice Baileyn ja Teosofisen seuran kohdalla. Tämä Teosofinen seura on pimeän okkultistinen organisaatio jonka perusti Madam H.P. Blavatsky 1800-luvulla. Hänen kirjansa, "Salainen oppi" toimi tiekarttana Adolf Hitlerille hänen yrityksessään rakentaa okkultistinen maailmanvalta. Alice Bailey, Blavatskyn seuraaja, julkaisi lukemattomia kirjoja jotka oli saatu automaattikirjoituksella hänen "henkioppaaltaan", Dwahl Kuhl:ilta. Näitä kirjoja käyttää nykyisin Lucis Trustin eräs osasto, The Arcane School. Arcane School käyttää Alice Baileyn kirjoja oppikirjoina niille vapaamuurareille jotka on valittu tämän okkultistisen organisaation hierarkiaan.
Tätä konseptia havainnollistaa räikeästi "Epäitsenäisyysjulistus" (=Declaration of Interpedence) joka esiteltiin Earth Summitissa Rio de Janeirossa vuonna 1992:

"Tässä käännekohdassa joka koskee meidän suhteitamme Maapalloon, me työskentelemme evoluution hyväksi: hallitsemisesta kumppanuuteen; sirpaleisuudesta liittoon; turvattomuudesta epäitsenäisyyteen." [12]

Jotta asiat olisivat vieläkin huonommin, tämä Epäitsenäisyysjulistus vuonna 1992 oli itse asiassa toinen tällainen dokumentti jolla oli sama otsikko. Ensimmäinen Epäitsenäisyysjulistus ilmestyi vuonna 1975 jolloin Henry Steele Commager laati YK:n julistuksen tällä samalla otsikolla. Se allekirjoitettiin 4.7.1976 Philadelphiassa, sen rahoitti Ford Foundation. Yli 160 kongressiedustajaa allekirjoitti tämän julistuksen. Tämän Epäitsenäisyysjulistuksen sanat olivat mielenkiintoisia:

"Meidän täytyy liittyä muihin synnyttääksemme uuden maailmanjärjestyksen. Kansallisen suvereniteetin kapea-alaisia päähänpistoja ei tule sallia rajoittamaan tätä sitoumusta. Jotta perustettaisiin myötätunnon, rauhan, oikeudenmukaisuuten ja turvallisuuden uusi maailmanjärjestys, on olennaisen tärkeää että ihmiskunta vapauttaa itsensä kansallisten rajoitusten ennakkoluuloista, ja tunnustaa että nämä voimat jotka yhdistävät sen ovat huomattavasti syvempiä kuin ne jotka erottavat sitä, että kaikki ihmiset ovat osa globaalia yhteisöä, riippuvaisia yhden ruumiin resursseista, sidottuja yhteen yhteisen ihmiskunnan siteillä sekä mukana yhteisessä seikkailussa planeetta Maassa." [13]

Kongressiedustaja Marjorie Holt Marylandista kieltäytyi allekirjoittamasta Epäitsenäisyysjulistusta sanoen:

"Se vaatii meidän kansallisen itsenäisyytemme luovuttamista kansainvälisille organisaatioille. Se julistaa että kansainvälisten tahojen pitäisi säädellä meidän talouttamme. Se ehdottaa että me astuisimme sisään 'Uuteen maailmanjärjestykseen' joka jakaisi uudelleen amerikkalaisten itsensä luoman vaurauden." [14]

Vaikka kongressiedustaja Holt oli aivan oikeassa arvioidessaan tätä Epäitsenäisyysjulistusta poliittisesta näkökulmasta, nämä kaksi suurta vaaraa tähän dokumentin takana ovat juuri niitä joista toinen Epäitsenäisyysjulistus puhuu:

Nämä dokumentit mainostavat panteistista tai panentheistista Jumalatar-äidin uskonnon maailmankuvaa jotka hiipivät sisään länsimaisen yhteiskunnan juutalaiskristillisiin arvoihin. Tämä uudistettu arvojärjestelmä ei ole ainoastaan johtanut sekulaarin yhteiskunnan syvällisiin muutoksiin; vaan kiitos McGaravanin ja hänen seuraajiensa, pakanallisten arvojen vaikutus "kirkollisten" evankelisten pop-kulttuurissa on ollut ylitsevuotavaa.
Tämä "yhteisön" ryhmä-ajattelun malli luo perustuksen lopulliselle globaalille kapinalle Jumalaa vastaan -- uudelle maailmanjärjestykselle ja antikristuksen nousulle.


Sattumoisin, Rick Warren, kirjan "40 päivää yhteisöä" takakannessa julistaa:

"Tämä on meidän Itsenäisyysjulistuksemme -- me tarvitsemme ryhmän!" [15]

Nyt, miksi konservatiivinen Eteläisten baptistien saarnaaja käyttää samaa terminologiaa kuin ne jotka ovat sekaantuneet jumalattaren palvontaan tai poliittiseen globalismiin? Täytyy ainakin kyseenalaistaa Tri. Warrenin viisaus avaamalla vielä yksi kritiikin ovi. Näyttää melkein siltä, että Tri. Warren on lähettämässä viestiä niille jotka todella ymmärtävät, mitä Epäitsenäisyysjulistus tarkoittaa, kun hän viljelee tätä terminologiaa kirkon sisäisessa kampanjassaan. Jos näin todella on, silloin Tri. Warren lähettää signaalin kätketyistä motiiveistaan ja myyräntyöstään konservatiivisen kristillisyyden julkisivun takaa.

Yhteisö & New Age -liike

New Age -liike kasvoi "kukkaislasten" huumekulttuurista 1960-luvulla. Tämä järjestäytymätön sukupolvi kapinoi monia länsimaisen yhteiskunnan piirteitä vastaan, ja heidän järjestäytymättömän uskonnon etsintänsä tuotti tuloksen kun Beatles toi itäisen uskonnon länsimaiseen ajatteluun. Lisäksi, mieltä laajentavien huumeiden kautta, suurempi todellisuus (tai pikemminkin suurempi fantasia) huusi seireenikutsuaan vaihtoehtoisille selityksille kuin mitä perinteiset uskonnot voisivat antaa; ja länsimainen käsitys Jumalasta ja rakkaudesta tuli syrjäytetyksi viestien kautta jotka hengelliset voimat välittivät "huumematkojen" välityksellä. Tuloksena, transcendentaalinen meditaatio, itsensä tiedostamisesta ja joogasta tuli suosittua, ja Uuden ajan liike syntyi.



Vuonna 1980, New Age -liike sai oman "raamattunsa", kirjan "The Aquarian Conspiracy" (=Vesimiehen salaliitto), jonka kirjoitti Marilyn Ferguson. Se oli tämä suuri New Age tutkielma, jossa Neiti Ferguson toi esille "yhteisön" käsitteen osana New Age -filosofiaa. Hän itse asiassa määritteli modernin käsitteen yhteisöstä lausuessaan:

"Yhteyden löytäminen kaikkiin miehiin, naisiin ja lapsiin liittää meidät toiseen perheeseen. Totisesti, näkemällä itsemme planetaarisena perheenä joka ratkaisee ongelmansa, pikemminkin kuin lajiteltuina ihmisinä ja kansakuntina me voimme viedä ratkaisuja jotka voivat olla tämä lopullinen muutos perspektiivissä. Me näemme itsemme helpommin erillisinä kuin osana kokonaisuutta. Tämä rajoittaa meidän rakkautemme niihin muutamiin jotka ovat meitä lähimpänä. Meidän tehtävämme täytyy olla vapauttaa itsemme tästä vankilasta laajentamalla meidän ympyröitämme käsittämään kaikki elolliset olennot." [16]

Tällä "yhteisön" määritelmällä, Neiti Ferguson sisällytti interkonnektion periaatteen tärkeänä komponenttina prosessiin rakentaa yhteisöä. Se on tämä holistinen maailmankuva joka syleilee tuhansia vuosia vanhoja pakanallisia konsepteja ja lisää ne moderniin psyykeen. Sitten hän onnistuneesti yhdistää seksuaalisen vallankumouksen ja Jumalattaren palvontaan kuuluvan seksin inetrkonnektion kaavaan tuottaakseen "yhteisön" lopullisen kaavan:

"Maailmanlaajuinen yhteisön etsintä jota Vesimiehen salaliiton verkosto edustaa on yritys lietsoa tätä vähäistä voimaa (rakkauden ja veljeyden voimaa). Jotta oltaisiin yhtenäisiä. Jotta laajennattaisiin hellävaraisesti tietoisuutta. Kun ihminen voittaa takaisin tämän energialähteen, hengellisen ja tunteellisen rakkauden, hänellä on uudelleen löydetty tuli." [17]

Lisäksi, Neiti Ferguson ohjasi pakanallisia filosofioita modernille uskonnolliselle areenalle vetoamalla maailman uskonnolisiin johtajiin:

"Meidän aikamme kriisi on maailman uskontojen haastaminen jotta vapautettaisiin uusi hengellinen voima ylittämään uskonnolliset, kulttuurilliset ja kansalliset rajat uudeksi tiedostavaksi ihmisyhteisöksi."