Koko Raamatusta ei löydy riviä tai kirjaintakaan, joka tukisi ajatusta, että Mariaa pitäisi palvoa, että hän on "syntisten turva", että hän oli "tahraton", että hän sovitti synnin seisoessaan ristin juurella tai kun Simeonin sanojen mukaan "miekka lävisti myös hänen oman sielunsa"; tai että hänet hänen kuolemansa jälkeen olisi herätetty kuolleista ja kohotettu taivaaseen. Mutta babylonialaisessa järjestelmässä esiintyy tämä kaikki; ja kaikki tämä on nyt otettu mukaan roomalaiskatoliseen järjestelmään. "Marian pyhä sydän" esitetään miekan lävistämänä sen merkkinä, kuten tuo luopiokirkko opettaa, että hänen ristiinnaulitsemisen aikana kärsimänsä tuska on yhtä todellinen sovitus kuin Kristuksen kärsimä kuolema;—sillä voimme lukea roomalaiskatolisen kirkon "Pyhän sydämen veljeskunnan" jumalanpalveluskirjan palvontaopetusta koskevasta kohdasta näin Jumalaa pilkkaavia sanoja kuin nämä, että "Maria korjasi Eevan syyllisyyden samoin kuin meidän Herramme korjasi Aatamin syyllisyyden"; ja eräs toinen—professori Oswald of Paderbon—väittää, että Maria ei ollut ihmisolento niinkuin me, että hän on "Nainen, niinkuin Kristus on Mies", että "Maria on myös läsnä eukaristiassa ja että on kiistatonta, että tämä kirkon ehtoollisopin mukainen Marian läsnäolo eukaristiassa on todellinen ja tosi eikä vain pelkkä ajatus tai kuvaannollista"; ja lisäksi voimme lukea paavin tahratonta sikiämistä koskevasta julistuksesta, että tästä samasta madonnasta, joka siksi "lävistettiin miekalla", nousi kuolleista ja otettiin ylös taivaisiin, sentähden tuli Taivaan Kuningatar. Jos kaikki tämä on näin, voiko kukaan olla näkemättä, että juuri tässä luopiokirkossa esiintyy se, mikä täysin vastaa kristikunnan keskuksessa valmistettua "pedon kuvaa, joka sai kuolinhaavan, mutta parani"?
* Memoir of Rev. Godfrey Massy. Pancarpium Marianum -nimisen teoksen kirjoittajan Paradisus sponsi et sponsoessa on seuraavat sanat, jotka on osoitettu Neitsyelle ja sisältyvät ristiinnaulitsemista esittävään kohokuvaan, jossa Maria on ristin juurella rinta miekan lävistämänä, "Sinun rakas poikasi uhrasi lihansa; sinä sielusi— niin, sekä ruumiisi että sielusi." Tässä ei ainoastaan aseteta Neitsyt Marian uhria samalle tasolle Herran Jeesuksen uhrin kanssa, vaan siitä tehdään jopa suurempi uhri. Vuonna 1617 tämä oli ainoastaan jersuiittojen oppi; nyt on syytä uskoa, että se on roomalaiskatolisuuden yleinen opetus.
Jos tutkimme asiaa Raamatusta, huomaamme, että se tapahtuisi jonkin luopiokristillisyyden julkisen, yleisen määräyksen perusteella; (jae 14) "se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi"; ja he tekivät sen. Tässä on nyt tärkeä asia, joka tulisi huomata, että tätä ei koskaan tehty eikä sitä olisi koskaan voitu tehdä ennenkuin vasta kahdeksan vuotta sitten; siitä yksinkertaisesta syystä, että Rooman Madonnan ei oltu koskaan aikaisemmin tunnustettu omaavan kaikkia niitä ominaisuuksia, jotka kuuluivat Babylonian "pedon KUVALLE". Siihen saakka sitä ei oltu tunnustettu edes Roomassa, vaikka tuo paha hapatus oli jo kauan ollut toiminnassa eikä niin vahvana, että Maria olisi ollut todella tahraton ja olisi siten vastannut täydellisesti babylonialaista Kuvaa. Se, mitä ei oltu koskaan ennen tehty, tehtiin kuitenkin joulukuussa 1854. Silloin kokoontuivat piispat kaikkialta kristikunnasta ja edustajat kaikilta maan kulmilta Roomassa; ja ainoastaan neljän eriävän äänen kuuluessa määräsivät yhdessä, että Jumalan äitiä Mariaa, joka nousi kuolleista ja nousi taivaaseen, oli tästä alkaen palvottava Tahrattomana Neitsyenä, joka "oli siinnyt ja syntynyt synnittömästi". Tämä oli pedon Kuvan muodollista pystyttämistä, joka tapahtui "maassa asuvaisten" yhteisellä suostumuksella. Kun tämä peto nyt on pystytetty, sanotaan, että maasta nouseva peto saa Kuvan elämään ja puhumaan, mistä voimme päätellä, ettei sillä aluksi ole elämää eikä ääntä itsessään; mutta että siitä huolimatta maasta nousevan pedon avulla se saa sekä hengen että äänen ja siitä tulee roomalaiskatolisen kirkon papiston tehokas edusmies, kun se saa sen puhumaan täsmälleen, mitä se haluaa. Siitä alkaen, kun sen Kuva on pystytetty, sen ääni on kuultu kautta koko roomalaiskatolisen kirkon. Aikaisemmin esitettiin sen määräykset enemmän tai vähemmän Kristuksen nimessä. Nyt tehdään kaikki ensisijaisesti Tahrattoman neitsyen nimissä. Hänen äänensä kuuluu kaikkialla—hänen äänensä kuuluu ylimpänä. Mutta huomautettakoon, että kun tuo ääni kuuluu, se ei ole armon ja rakkauden ääni, se on julmuuden ja terrorin ääni. Ne määräykset, jotka tulevat tuon Kuvan nimissä, kuuluvat, ettei "kukaan saa ostaa tai myydä, paitsi se, (jae 17) jolla on pedon merkki tai nimi tai nimen luku". Niin pian kuin tuo kuva on pystytetty, me näemme nimenomaan näin tapahtuvan. Mikä olikaan määräys Itävallassa, joka niin nopeasti seurasi kuvan pystyttämistä kuin juuri tämä? Tuota määräystä ei ole vielä odottamattomien tapahtumien vuoksi pantu toimeen; mutta jos se olisi pantu toimeen, seuraukset olisivat juuri ne, jotka on ennustettu—ettei kukaan Itävallan alueella voisi "ostaa tai myydä" ilman tietynlaista merkkiä. Ja juuri se tosiasia, että sellainen suvaitsematon määräys annettiin niin pian Tahratonta Sikiämistä koskevan päätöksen jälkeen, osoittaa, mikä on tuon päätöksen luonnollinen seuraus. Ne tapahtumat, jotka pian sen jälkeen tapahtuivat Espanjassa, olivat sielläkin osoitus saman vainoavan hengen voimallisesta toiminnasta. Näyttää siltä, että muutamien viime vuosien aikana on hengellisen despotismin aalto saatu hallintaan; ja monet ovat vakuuttuneita siitä, ettei paavinvalta tai sen vallankäyttäjät enää pysty vainoon, vaan sen valta on vain väliaikaista ja näyttää horjuvan. Mutta laittomuuden salaisuus on hämmästyttävän elinvoimainen; eikä kukaan voi sanoa etukäteen, mitä kaikkea mahdottomalta tuntuvaa se kykeneekään saamaan aikaan tukahduttaessaan vapauden ja totuuden etenemistä, miten lupaavilta kaikki sitten näyttäisikään. Mitä Rooman valtioiden väliaikainen itsenäisyys sitten tuleekaan olemaan, ei se ole sittenkään niin itsestäänselvää kuin miltä monista näytti vielä jonkin aikaa sitten, kun ajateltiin, että paavinvallan hengellinen valta on karistettu ja että sen valta vainota on lopullisesti ohi. Epäilemättä tulevat vielä monet Jumalan rakkauden ja armon rajoittamina tottelemaan taivaallista ääntä ja pakenevamaan tuosta tuomitusta yhteisöstä ennenkuin Jumalan vihan maljat kaadetaan sen päälle. Mutta jos olen oikeassa tämän raamatunkohdan tulkinnassani, tulee entistä kovempia vainoja ja se suvaitsemattomuus, jota ilmeni välittömästi Kuvan pystyttämisen jälkeen Itävallassa ja Espanjassa, tulee vielä leviämään kaikkialle Eurooppaan; sillä Raamatussa ei sanota, että pedon Kuva ainoastaan määräisi, vaan myös "saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin" (jae 15). Kun tämä tapahtuu, se on ilmeisesti se aika, jolloin jakeen 8 sanat täyttyvät, "Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta". Tästä on mahdotonta päästä sanomalla "Se viittaa pimeään keskiaikaan; se on toteutunut jo ennen Lutherin aikaa". Minä kysyn, olivatko ihmiset pystyttäneet pedon Kuvan jo ennen Lutherin aikaa? Selvästikään eivät. Tahratonta sikiämistä koskeva määräys annettiin vasta äskettäin. Profetia viittaa siis omaan aikaamme—aikaan, johon kirkko on nyt siirtymässä. Toisin sanoen todistajien tappamiseen, pyhien suureen koetuksen aikaan, JOKA ON TULOSSA. (Kts. alla olevaa huomautusta)